Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Saga schreef:Is het nog gelukt, Dorine?
en die zuurkool zooo lekker

Saga schreef:Wat een gaaf plan!
Rovaniemi staat ook nog op ons wensenlijstje.
In welke maand ga je?
Dit jaar is een extreem milde, warme, donkere december.
We hebben in november kort sneeuw gehad, maar deze maand nog niets.
Qua temperaturen kan ik meepraten tot -25°C en dat is wel echt koud om lang (meer dan een uur) in te verblijven.
Mijn advies is om (onder)kleding, sokken, handschoenen en muts van wol te kopen.
Geen mengsel met polyester, maar echt puur wol.
En niet teveel laagjes, want dat heeft juist weer een averechts effect.
Hier kun je hele fijne kleding kopen voor een redelijke prijs: https://www.engelsons.se/
Laat maar weten als je hulp nodig hebt met de taal.

ik ga even zoeken of ik die laarzen terugvind, bedankt!
Waidida schreef:Ik mag over een jaar ook op reis naar het hoge noorden!
Het wordt mijn eerste soloreis en voor de eerste keer naar een koud land (zelfs nooit gaan skiën oid) maar ik kijk er zo erg naar uit! alle sneeuw zien lijkt me fantastisch!
Ik ben me nu aan het inlezen voor goed schoeisel en overweeg ook om verwarmde zolen mee te nemen voor het geval het opeens ergg koud is. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik blijf 3 dagen op een ranch, gaan we lekker paardjes rijden en noorderlicht jagen. En ik plan een dag of twee in rovaniemi te blijven voor ik naar de ranch vertrek, dan kan ik meteen een beetje wennen aan de temperatuur en is er nog een mogelijkheid om spullen bij te kopen moest het nodig zijn.
Ik hoop het noorderlicht te mogen zien en natuurlijk ook een sterrenhemel zonder te veel lichtvervuiling
Dorine92 schreef:Waidida schreef:Ik mag over een jaar ook op reis naar het hoge noorden!
Het wordt mijn eerste soloreis en voor de eerste keer naar een koud land (zelfs nooit gaan skiën oid) maar ik kijk er zo erg naar uit! alle sneeuw zien lijkt me fantastisch!
Ik ben me nu aan het inlezen voor goed schoeisel en overweeg ook om verwarmde zolen mee te nemen voor het geval het opeens ergg koud is. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik blijf 3 dagen op een ranch, gaan we lekker paardjes rijden en noorderlicht jagen. En ik plan een dag of twee in rovaniemi te blijven voor ik naar de ranch vertrek, dan kan ik meteen een beetje wennen aan de temperatuur en is er nog een mogelijkheid om spullen bij te kopen moest het nodig zijn.
Ik hoop het noorderlicht te mogen zien en natuurlijk ook een sterrenhemel zonder te veel lichtvervuiling
Welke ranch ga je heen? Ben wel heel benieuwd
dat blijkt ook dezelfde te zijn als waar jesse drent en matt harnacke geweest zijn voor hun horseworld tv. Dat wist ik toen nog niet. Saga schreef:Het is vooral het gebrek aan zon dat het echt zwaar maakt inderdaad.
En gewoon voor het eerst nagenoeg geen sneeuw in december, de paarden staan zelfs weer in de wei.

Maar het wordt daar 's zomers gerust 45+ en dat is toch wel wat warmpjes haha (buiten dat het niet direct zo veilig is om daar te wonen)
vandaag terug naar regen