Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marilu schreef:Filmpje bekeken, mét geluid deze keer![]()
Is in ieder geval wel leerrijk. Dat plaatselijk dialect, occidentaals of hoe heette het ook alweer ..., lijkt wel wat op Spaans, niet ? Hoe dichter tegen een landsgrens, hoe meer de taal neigt naar die van het aangrenzende land, denk ik. Zo ook in Belgisch Limburg (en ik neem aan ook in Nederlands Limburg) : hoe dichter bij Duitsland, hoe meer Duits er in de taal verweven zit.
De camper lijkt terug aan het bollen ? Vereist toch wel stuurmanskunst in al die smalle straatjes !!!
Bij ons in de tuin in Spanje staat ook mimosa. Dat is echt wel een woekerplant, hoor. Die groeit heel snel en breidt zijn domein gestaag uit. Mooi is die wel, uiteraard !
Hangt misschien ook wel van de soort mimosa af hoe snel die groeit ?
Verstandig dat je de buitenrit verplaatst hebt ! Stormweer is niet bepaald ideaal om te paard te gaan.
Hier nog effe genieten vandaag van het prachtige weer ! Ik heb gisteren enkel de vensters op het gelijkvloers nog niet aan de binnenkant gedaanDat moet vandaag dan nog en dan ben ik weer voor een poosje gerust
balance schreef:Wat grappig, ik zou daar nooit over hebben nagedacht. Maar het klinkt heel logisch.
Wat een mooi helder filmpje, zo in de auto.
tamary schreef:Uit ervaring met manegepaarden of andersinds paarden waarbij je niet de enige bent die ze in handen heeft, let op met voeren. Zat paarden die gaan bijten omdat ze snoepjes verwachten. Veel maneges hebben de regel niet voeren en zelf voer ik ook andermans paarden niet daarom.
balance schreef:LOL, zo vindt je nogeens wat terug! Zou mij ook zo kunnen overkomen. Ik vind sowieso altijd honden- en paarden brokjes in mijn jas, of die nu 'netjes' is of niet.
Slim om die filmpjes te kijken, heb je het niet nodig dan leer je er allicht nog iets van.
SjonnieZ schreef:Effe een snelle tip. Je zult waarschijnlijk jouw gasflesje / canister van jouw BP moeten wisselen. Deze dingen vergaan na verloop van tijd.
Ooit zo’n ding te lang niet gewisseld, kennisje leende mijn BP. Viel van het paard. Het gasfles sprong netjes open en sproeide witte nevel maar de BP blies zich niet meer op.. kennis gelukkig alleen een gedeukt ego.
ik wissel tegenwoordig preventief jaarlijks als ik niet gevallen ben.
Furst schreef:Ik ben hier ook eindelijk belandIk heb niet alles alles gelezen, maar volgens mij ben ik mee. Callas is niet meer te berijden door een afgescheurde pees en toen kwam Prisca en de Q er bij? Kan je nu met Prisca wel nog rijden of is dat ook einde verhaal?
Blij dat ik mee ben met het heden