Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 15:57

Ik denk dat het een kattenren geweest is, dat daarom het gaas zo naar binnen staat.

Goed plan om op je gemak naar Nederland te rijden hoor.

Fijne kerst in je nieuwe huis!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 17:20

Hadden ze geen katten die daardoor mooi buiten konden lopen zonder de tuin uit te kunnen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 13:43

Onverwacht nog druk. We zouden al onderweg zijn naar nederland maar even via winkel terug gegaan. De laatste stukken hout boven worden nu behandeld tegen houtknagers preventief. Hoewel ze volgens keuring niet aanwezig zouden zijn toch gisteravond besloten meeste toch te behandelen. Boven nagenoeg klaar. Volgende keer voor een langere afwezigheid de benedenverdieping doen. Daarna de schuur. Beter wat extra doen dan later denken had ik maar.

Er zijn drie dingen die ik haat in een huis. Houtknagers, ratten en muizen.

Voor de laatste twee wil ik ook overal iets gaan doen onder het mom als ze er zijn gaan ze dood. }> Voor muizen heb ik een goed werkende stroomval. Bestaat zo iets ook voor ratten dan wel andere opties die in Frankrijk wel nog zijn toegestaan als particulier en werken? Kat is geen optie overigens. Daar ben ik fiks allergisch voor.

Vandaag de laatste hobbel edf genomen tekenen van betaling lukte niet na een lang moeizaam gesprek en weigerende mail is dat ook opgelost.

Maar de brandnetels gister hebben een nare reactie getriggerd. Normaal trekt dat met ee uur weg. Nu sta ik stijf van de allergie medicatie. Corticozalf en pijnstilling. Twee rode opgezette erg pijnlijke niet echt meewerkende handen hebben me goed uit de slaap gehouden. Nu nog steeds pijnlijk en dik en rood

Au
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:03

Aj....zal wellicht allergie zijn die door stress / vermoeidheid extra stevig uitpakt....? :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 15:11

Voor mij helaas vrij herkenbare reactie de combinatie met toch katten haren in het gras wellicht samen met brandnetels en steenwol zal het zijn. Met handschoenen kreeg ik die krengen naar uit de grond helaas. Wel geprobeerd en zoveel mogelijk spa en een gevonden stokoude hooivork gebruikt.

Maar dacht beter nu maar pijn lijden dan is het klaar. Even alert zijn op wondroos ontwikkelen en of ab en prednison nodig gaat zijn of dat het wegtrekt.

Morgen nog tanden op elkaar met vrachtwagentje rest ophalen inclusief graniet blokken fiets scootmobiel en de laatste binnen spullen. Woensdag schoonmaken met mijn papa. Donderdag middag voor oplevering en dan neem ik nog vis mee bij de visboer. Vrijdag tekenen in Lelystad. Alles erg onhandig zonder bus maar gelukkig kan ik een voertuig lenen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:03

Voor rattenbestrijding is je beste legale optie een goede terrier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 16:18

Die kruising terrier doet er niks mee en ik weet niet of ze er zijn maar ben het net als met muizen liever voor.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:44

in polen gif bestellen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:27

YvonneV schreef:
in polen gif bestellen

Gewoon in Frankrijk gif kopen, dat is gewoon goed. Zijn gekleurde paketjes.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:31

Jullie weten ook dat er andere dieren leven, die door dat gif ziek kunnen worden ? Om dat preventief te gaan doen, vond ik wel wat ver gaan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:43

Ik zou voor ongedierte altijd gewoon vallen gebruiken. Geen gif.
De werking van gif is niet zo aardig, met een goede klapval zijn ze gelijk dood.
Plus dat de beesten met gif overal doodgaan. Met verbouwingen kom je letterlijk overal lijken tegen.

TS, een tip voor brandnetels trekken, koop leren handschoenen! Van die dikke gele werkhandschoenen, gewoon bij de bouwmarkt te verkrijgen. Die gebruik ik sinds kort en ik doe nooit meer anders! Je voelt helemaal niks meer.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:19

En iets met lange mouwen zodat ze niet alsnog in je polsen steken.

Ik heb van een kleine aanraking ook 3 dagen last als ik pech heb, maar gelukkig niet zo erg als jij...

Hier ook anti gif, inderdaad niet alleen de muizen gaan eraan maar ook de uilen of andere beesten die de muis eten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:36

Hier in de omgeving loopt iemand met een warmtecamera. Komt in het donker en schiet ze dan, je betaald per geschoten rat

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:39

Prairy schreef:
En iets met lange mouwen zodat ze niet alsnog in je polsen steken.

Ik heb van een kleine aanraking ook 3 dagen last als ik pech heb, maar gelukkig niet zo erg als jij...

Hier ook anti gif, inderdaad niet alleen de muizen gaan eraan maar ook de uilen of andere beesten die de muis eten.

Gif moet je àlleen binnen neerleggen, nooit buiten!
En dan preventief, zodat er hooguit "een koekje of twee" wordt gegeten en je dus niet later met een plaag zit, waar je dan vanuit ellende alsnog gif moet stroouen daar verder niets helpt (op katten en terriers na).

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:48

Pien, de beesten gaan niet gelijk dood van het gif. Daar gaat enkele dagen overheen. Dus niemand kan garanderen dat ze ook binnenshuis dood gaan. Daarom is gif een risico voor uilen of andere dieren die muizen vangen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:51

JudithO schreef:
Pien, de beesten gaan niet gelijk dood van het gif. Daar gaat enkele dagen overheen. Dus niemand kan garanderen dat ze ook binnenshuis dood gaan. Daarom is gif een risico voor uilen of andere dieren die muizen vangen.

Judith niet met het spul dat ik heb en wat ik Karuna zal adviseren per pb als ze dat wil. Ik zie gelijk als "koekje" gegeten is, en gelijk dag erna is het weer rustig zonder Meestal lange tijd later (jaar vaak) idem dito dat volgend koekje gegeten wordt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:55

Mag ik vragen welk spul jij hebt, pien? Ik heb zelf ooit de opleiding tot plaagdierbestrijder gevolgd, dus ik vind het wel interessant. Mag ook via pb ;)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:21

is ook leuk voor je huisdieren, spartelende in doodstrijd verkerende rat willen ze vast wel opeten met gif en al

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 22:46

Tjsa wat moet je dan? Ratten en muizen is een twee veel. Ik voorkom liever een explosie mocht er een drachtige binnenkomen. Het systeem dat ik tot nu toe voor muizen gebruik werkt goed. Een electrische val met smakelijk gif erin. Ze lopen erin en worden geelectrocuteerd meteen, snel en effectief en geen bloed of afgehakte ledematen.

Helaas vroeger thuis darvan ellende gezien van muizen die ontsnapt waren, maar niet compleet. Of verkeerd in de val vast zaten met een lijdensweg. De enkele verdwaalde muis (eens per paar maanden) kan dan geen kolonie maken.

Het fijnste zou zijn als zoiets ook bestaat voor ratten voor het geval dat. Rustig afwachten tot je opeens een rattenkolonie hebt is veel ellendiger. Ik voorkom liever.

Inmiddels weer in nederland aangekomen. Morgen pittige dag. -O-

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:09

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:20

Wat een prachtig uitzicht heb je <3 wow!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 23:25

YvonneV schreef:

Ah die heb ik al. Vandaar dat hij zo groot is voor alleen muizen. :P Kennelijk past er ook een rat in. Ik heb hem alleen op stroom zodat het geen batterijen kost. Een tweede met batterijen erbij is misschien een handige keuze.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:44

je kan er een adapter bij bestellen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 00:13

(die leren handschoenen waar je mee in brandnetels en braamstruiken kunt graaien zonder jeuk of stekels in je handen: bij Van Cranenbroek)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:35

YvonneV schreef:
Hier in de omgeving loopt iemand met een warmtecamera. Komt in het donker en schiet ze dan, je betaald per geschoten rat

Dat is wel een mega fijne oplossing!