Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:09

Holy f*ck wat een rij! :x
Ik hoop echt dat het volgende week dinsdag ochtend rustig is als wij vliegen…

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 15:32

Josien_ schreef:
Wij wachten inmiddels ook alweer 1,5 uur op de koffers.
Berichtgeving klopt niet helaas. Maar volgens de omroeper moeten ze er binnen 20 minuten zijn.

Update: nog steeds geen bagage..
Mijn vriend ziet via zijn airtag dat zijn koffer wel in NL op Schiphol is.

Dapnik

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:05

Jeetje zeg, ik vlieg morgen..

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:22

ik vlieg ook morgen ochtend. zijn er van plan 6 uur van tevoren er te zijn. ben benieuwd

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:42

Tip, leg alle stappen die je zet vast. Stuur bijv je beste vriendin ofzo een app zodra je je auto geparkeerd hebt, en zodra je achteraan in de rij aansluit. Zodra je je koffer hebt afgegeven, zodra je ... nou ja, alle handelingen die je verplicht bent te doorlopen van Schiphol voorafgaand aan het boarden.

Mocht je dus wel ruim op tijd zijn en toch je vlucht missen als gevolg van de wanprestatie van Schiphol zelf, dan kun je met deze appjes aantonen dat het niet aan jou heeft gelegen.
Bedrijven als Aviclaim en EUclaim zullen in het gat springen dat reisverzekeringen laten liggen en voor je proberen de kosten van de misgelopen reis te claimen.

Een live verslag van al je stappen op Bokt is ook bewijs, want ook Bokt zet alles op datum en tijd. voor ons als meelezers ook interessant om te volgen.
Ik vlieg volgende week midden op de dag via Schiphol -O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 16:48

Wij zijn inmiddels na een paar uur wachten onderweg naar huis.
Helaas zonder koffer. De complete vlucht moest een formulier voor verloren bagage invullen want ze gingen het vandaag zeker niet meer verwerkt krijgen...
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik mijn koffer heb :7 .

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:06

Josien_ schreef:
Helaas zonder koffer. De complete vlucht moest een formulier voor verloren bagage invullen want ze gingen het vandaag zeker niet meer verwerkt krijgen...

Wat een drama. In mijn koffer zitten vaak dingen die ik absoluut thuis nodig heb, dus naar huis gaan zonder koffer is dan geen optie. Dan moet je dus maar wachten en wachten. Maar weggaan zou ik dus niet kunnen doen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:17

Soms duurt het 3 dagen voordat ze je bagage gevonden hebben. Ga je dan overnachten op Schiphol?

Man wat een puinhoop weer vandaag.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:30

Kun je trouwens als je hebt ingecheckt bij bijv hal 3, via hal 1 door de security? Daar zat toch verschil in met EU/Intercontinentaal ofzo?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:32

Ik moet mijn vriend ophalen op 19 juni, hij vliegt terug uit Colombia, ik hoop toch dat hij snel zijn bagage heeft en mee naar huis kan... Ik krijg al stress van het idee dat ik uberhaupt op Schiphol iemand moet ophalen :')

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:34

Dees schreef:
Tip, leg alle stappen die je zet vast. Stuur bijv je beste vriendin ofzo een app zodra je je auto geparkeerd hebt, en zodra je achteraan in de rij aansluit. Zodra je je koffer hebt afgegeven, zodra je ... nou ja, alle handelingen die je verplicht bent te doorlopen van Schiphol voorafgaand aan het boarden.

Mocht je dus wel ruim op tijd zijn en toch je vlucht missen als gevolg van de wanprestatie van Schiphol zelf, dan kun je met deze appjes aantonen dat het niet aan jou heeft gelegen.
Bedrijven als Aviclaim en EUclaim zullen in het gat springen dat reisverzekeringen laten liggen en voor je proberen de kosten van de misgelopen reis te claimen.

Een live verslag van al je stappen op Bokt is ook bewijs, want ook Bokt zet alles op datum en tijd. voor ons als meelezers ook interessant om te volgen.

Goeie tip, thanks!
Mijn vlucht staat voor 16.25 morgen, duimen maar

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:40

Dees schreef:

Goede tip, ga ik ook doen...
Succes voor iedereen de aankomende dagen...

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:40

bedankt voor de tip inderdaad dees.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:50

iiSunshine schreef:
ik vlieg ook morgen ochtend. zijn er van plan 6 uur van tevoren er te zijn. ben benieuwd

En dat schijnt dus een deel van het probleem te zijn, teveel mensen komen te vroeg voor security. Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar in de UK is dit dus een groot deel van het probleem.

Ik vlieg morgen vanuit Bristol naar Schiphol. Vanochtend stonden er grote rijen bij de in-check balies, voordat die überhaupt open waren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:01

ZwarteHeks schreef:
iiSunshine schreef:

En dat schijnt dus een deel van het probleem te zijn, teveel mensen komen te vroeg voor security. Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar in de UK is dit dus een groot deel van het probleem.

Ik vlieg morgen vanuit Bristol naar Schiphol. Vanochtend stonden er grote rijen bij de in-check balies, voordat die überhaupt open waren.

Klopt dit is onderdeel van het probleem, de rijen staan ook vol door mensen die vroeger dan nodig komen, maarja, wil jij het risico lopen dat je te laat bent?? Hier zou een schifting in het systeem voor moeten komen , vertrektijden op tijd ofzo, of is dit te simpel bedacht?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:02

Schiphol heeft idd afgelopen week wel aangegeven dat reizigers steeds vroeger komen en dat dit ook niet mee helpt qua doorstroming.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:20

Als je niet zo vroeg komt ben je te laat, en dat is dan je eigen schuld. Als je wel zo vroeg komt, eh, dan ben je óók te laat én krijg je de schuld dat iederéén te laat is.. :+

Ik wilde eigenlijk mijn familie weer eens bezoeken, maar ik laat deze waanzin deze zomer maar even voor wat het is...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:47

Kuggur schreef:
Als je niet zo vroeg komt ben je te laat, en dat is dan je eigen schuld. Als je wel zo vroeg komt, eh, dan ben je óók te laat én krijg je de schuld dat iederéén te laat is.. :+

Ik wilde eigenlijk mijn familie weer eens bezoeken, maar ik laat deze waanzin deze zomer maar even voor wat het is...

Kun je niet met de boot? :D
Dat was voor ons vanaf de UK uiteindelijk de beste optie nadat KLM het een goed idee vond om onze vlucht te cancellen :+
De boot beviel ons zo goed dat we dat vaker gaan doen, al zal bij jou de afstand wel net iets te groot zijn...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:52

@achterom, hoe heeft KLM dat medegedeeld bij jullie? Per mail of?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 19:59

germie schreef:
Josien_ schreef:

Wat een drama. In mijn koffer zitten vaak dingen die ik absoluut thuis nodig heb, dus naar huis gaan zonder koffer is dan geen optie. Dan moet je dus maar wachten en wachten. Maar weggaan zou ik dus niet kunnen doen.

Wachten is inderdaad geen optie, kan best dagen duren.
Toen we in de trein zaten gaf de tracker aan dat de koffer zich op een taxi/landingsbaan bevond. Dus zoals de medewerker al zei is de kans groot dat de koffers weer mee terug naar IJsland zijn ;) .

Ik heb al bericht dat het formulier nu ook in het systeem is doorgevoerd dus ik ben benieuwd wanneer de koffer naar mij komt.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:16

Toevallig werd ik vandaag afgezet bij vertrek om met de trein te gaan reizen.

En ik ben me dood geschrokken van de rij....
Die begon gewoon al ver buiten de vertrekhallen dus zeg maar waar je aan komt rijden bij vertrek als je van de snelweg af komt. Ze hebben tenten neer gezet en er stonden nog mensen buiten de tenten.
Binnen kneiter druk...

Heel veel sterkte voor de mensen die moeten gaan vliegen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:29

sureido schreef:
Ik moet mijn vriend ophalen op 19 juni, hij vliegt terug uit Colombia, ik hoop toch dat hij snel zijn bagage heeft en mee naar huis kan... Ik krijg al stress van het idee dat ik uberhaupt op Schiphol iemand moet ophalen :')

Ja ik moet zo mijn ophalen #zinin :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:50

Wij zagen gisteren bij de bagageband ook enorm veel koffers staan met tags er aan in bagagekarren. Zo te lezen zijn we er nog goed vanaf gekomen qua wachttijden. Maar in augustus staat weer een trip gepland en in september waarschijnlijk ook…

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:52

L_iek schreef:
@achterom, hoe heeft KLM dat medegedeeld bij jullie? Per mail of?

Nee, mondeling bij de gate :j
Iedereen zat al klaar om te boarden, het vliegtuig stond er al, maar uiteindelijk toch gecanceld.
Eerst was er nog sprake van dat er wellicht de volgende dag een groter toestel zou komen (alles was de komende dagen in de wijde omgeving al volgeboekt), maar dat kon niet in verband met personeelsproblemen :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:57

c_alsemgeest schreef:
sureido schreef:

Ja ik moet zo mijn ophalen #zinin :+

Ik ben ook benieuwd of de parkeerplek daar druk is :P ik vlieg eigenlijk nooit vanaf Schiphol of ga met de trein, dus hopelijk staat ophalen parkeren ook beetje fatsoenlijk aangegeven. Weet niet meer wat de situatie buiten is kwa wegen.

Ben benieuwd of je lang moet wachten!