Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoleinee

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:28

Hahaha maar ik wil OOK naar Schotland _O-

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:30

Ik ben al heel vaak in de jungle / regenwoud geweest
Bolivia - brazilie - costa rica - indonesië
Maar dan doe je ook andere dingen. Je blijft nooit 2 weken in de jungle bijvoorbeeld haha

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:37

Schotland is echt prachtig <3

Helaas zit het dit jaar er niet in om naar Schotland te faan maar gaan we naar ander deel van de UK.

Maar ook ik schrok wel wat de boot naar de UK tegenwoordig kost.
Onze accommodatie is de helft goedkoper voor een week dan de prijs van de boot.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:01

Costa Rica lijkt me ook altijd heel mooi, maar is het niet super toeristisch? Omdat ik ook best veel mensen ken die er geweest zijn denk ik dat :o lijkt me wel een prachtig land dus ik zit er wel al een tijd mee in gedachten of ik er heen zou willen.

Ik heb een hint gekregen van m'n man voor de vakantie die hij regelt en de enige hint was dat we 8 dagen gaan :') omdat er oppas voor de hond nodig is

Schotland lijkt me ook super mooi, die landschappen, maar het weer houdt me tegen

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:19

Heb je ook al een hint qua klimaat Moonsparkle? Lijkt me handig met inpakken :')

Ik vind de trein ook erg duur Paddington, ook de hotels en B&Bs daar vind ik behoorlijk duur. Wij kiezen ervoor om een camper te huren, om hopelijk de kosten een beetje te drukken. Wij moeten in augustus ivm werk in het onderwijs..

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:19

Wij gaan de eerste week van September en hebben een stacaravan gehuurd op een holidaypark.

Wij hebben dit jaar dat ook gedaan in de UK en het is idd stukken goedkoper dan een hotel of B&B.

En het regend niet altijd in Schotland want de laatste keer dat ik er was ging het kwik boven de 30 graden. _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:21

paddington schreef:
Wij gaan de eerste week van September en hebben een stacaravan gehuurd op een holidaypark.

Wij hebben dit jaar dat ook gedaan in de UK en het is idd stukken goedkoper dan een hotel of B&B.

En het regend niet altijd in Schotland want de laatste keer dat ik er was ging het kwik boven de 30 graden. _O-

Interessant ik ga and kijken naar holiday park.

Hadden jullie ook zon :')? Ik zie echt bijna altijd woeste weerfoto's haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:55

Laatst bijgewerkt door purny op 05-01-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:01

Het weer in Ierland bv is stukken beter dan Schotland, en ook prachtig met lieve mensen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:37

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:12

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 23:21

Marokko staat hier ook nog op het lijstje. Ben benieuwd!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:34

Ik zie veel mooie bestemmingen voorbij komen. Marokko staat hier ook op het lijstje.
Schotland kan ik echt aanraden, wij hebben er vorig jaar de NC 500 gereden en de omgeving is echt prachtig <3
Voor komend jaar willen we een paar weken roodtrippen met Beppie (onze buscamper) en een paar weken Japan. Dat wordt of 2 weken Japan in november of 3 weken in januari '24 (iets met verlofregels tijdens drukke periodes op het werk). Ik zie veelal dat je in november nog kan genieten van de herfstsferen in Japan, iets wat je in januari niet hebt. Dus ik twijfel of het de moeite waard is om nog een weekje eraan vast te plakken, terwijl het daar winter is? Aan de andere kant, Japan ligt niet echt om de hoek, dus je gaat niet zomaar nog een keer op en neer.
Voor de roadtrip zijn mijn vriend en ik nog in discussie over of we naar Scandinavië gaan of naar Roemenië.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:06

Vanmiddag geboekt. 15 daagse rondreis door Marokko

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:27

E4D schreef:
Is er hier iemand die op reis/vakantie is geweest naar een mooi regenwoud? Dat lijkt me ook wel mooi en zou ik misschien nog wel willen maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen?
Wie is er wel eens geweest, wat zijn tips, hoeveel geld ben je ongeveer kwijt, hoeveel dagen moet je er minimaal voor uittrekken?

Hoe avontuurlijk wil je gaan? En ga je voor het zien van bepaalde dieren of om een regenwoud te ervaren?
op Maleisisch Borneo zijn we met Borneo Adventures 6 dagen op zoek naar wilde Orang Oetangs gegaan. We waren daar echt ver van de “bewoonde wereld” in een kamer bij een bergdorp. Naast de natuurgids ging er ook steeds een local mee op wandeling, omdat er geen echte wandelpaden waren. Je liep dus over de jaagpaden ed van de locals. Het regenwoud hier is nog onaangetast en echt waanzinnig om mee te maken, echter, het bos is ook enorm dicht begroeid waardoor je volop dieren rond je heen hoort, maar ze maar nauwelijks ziet. We hadden geluk want we hebben 5 orang oetangs, op 3 plaatsen gevonden in die 6 dagen. Garantie geven ze niet want ze leven solitair in grote gebieden, en daarnaast zijn we ook echt geen mensen gewend dus dichtbij kun je niet komen, dan beginnen ze met takken en poep naar je te gooien en gaan ze er vandoor :Y)
Toch kan ik deze ervaring 1000% aanraden, zo puur, zo mooi, zo rustgevend. https://borneoadventure.com/tours/saraw ... rangutans/
Deze tour hebben we gecombineerd met een reis op het vaste land van Maleisië en Singapore, behalve deze tour hebben we alles zelf verder ter plaatste geboekt en gepland.

Een heel ander regenwoud trof ik afgelopen maand aan in Madagascar. Het woud daar is veel meer open waardoor het makkelijker is om dieren te spotten. Ook zijn in veel parken de grote groepen maki’s en lemuren gewend geraakt aan mensen waardoor ze niet wegvluchten maar soms zelf de boom naast je gebruiken om zich te verplaatsen. Doordat er naast de gids vaak ook een spotter mee het bos in ging was de kans dat je dieren tegen kwam erg groot, de spotters werken onderling samen dus als ze eenmaal weten waar een groep lemuren zich ongeveer bevind word je ook mee die kant op genomen. Hierbij was het dus iets minder een kwestie van geluk hebben en iets meer kans dat je dieren gaan zien tov de tour op Borneo, al blijven ze wild uiteraard dus ook hier geniet vooral van het bos en alles wat je ziet. Het is onvoorstelbaar hoeveel tinten groen er zijn, en hoeveel voeding er in zon bos te vinden is, wat je in 1e oogopslag niet eens ziet, maar er zijn zoveel bloemen en vruchten!
We hebben deze wouden bezocht als onderdeel van een rondreis door Madagascar via Matoke Tours. https://www.matoketours.nl/madagascar/r ... itgebreid/
De reis was goed geregeld, luxer als we ooit hebben gereisd en voelde toch als 1 groot avontuur.
Madagascar (en tevens Maleisië) is veel meer als enkel regenwoud dus je ziet nog veel meer verschillende landschappen.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:59

Madagaskar lijkt me echt prachtig en staat hoog op mijn (oneindig lange) lijst. Ik kom als groot reisliefhebber graag meekletsen na al even meegelezen te hebben.
In totaal heb ik zo’n 40 verschillende landen bezocht, waaronder Gambia, Suriname, Frans-Guyana, Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland, Senegal, Marokko, Kaapverdië, de ABC-eilanden en verschillende Europese landen.

Eind deze maand vlieg ik samen met mijn man naar Andalusië waar we met een huurauto rondtoeren en in april hebben we een weekje Cyprus geboekt, ook met met huurauto.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:15

Wij wilden in november naar Australië, maar Pff wat zijn de tickets duur! Denk dat we een andere bestemming moeten gaan kiezen. Waar wat…. Denk dat het dan wel in september gaat worden I.p.v november.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:19

Vliegtickets zijn echt ontzettend duur geworden de laatste tijd.
Wij hebben nog wel goedkope tickets gescoord voor een KLM cityhopper naar Dublin eind februari.
Maar we willen ook een verre reis maken eind april naar Amerika. Maar de ticketprijzen zijn te hoog momenteel. Dus misschien nog even nadenken wat we willen. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:27

Ik moet even gaan zitten over welke vaccinaties er nodig zijn voor Marokko. Weet namelijk niet of ik bepaalde vaccinaties opnieuw moet halen omdat ik ze wel vroegah heb gehad.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 12:36

purny schreef:
Ik moet even gaan zitten over welke vaccinaties er nodig zijn voor Marokko. Weet namelijk niet of ik bepaalde vaccinaties opnieuw moet halen omdat ik ze wel vroegah heb gehad.

Het makkelijkste is om even de prikmevrouw van de Travel health clinic te bellen, die kunnen zo zien wat je hebt gehad en wat je nodig hebt.

Die oerwoudtours lijken mij ook heel erg gaaf. Mijn man zweet alleen al bij een temp boven de 20 graden dus dat zal voor hem wel afzien worden _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:15

SdaphneS schreef:
Vliegtickets zijn echt ontzettend duur geworden de laatste tijd.
Wij hebben nog wel goedkope tickets gescoord voor een KLM cityhopper naar Dublin eind februari.
Maar we willen ook een verre reis maken eind april naar Amerika. Maar de ticketprijzen zijn te hoog momenteel. Dus misschien nog even nadenken wat we willen. :+

Het wordt alleen maar duurder. Vorig jaar nog een goede deal gescoord bij Aer Lingus om voor 480 euro inclusief bagage te gaan naar Newark.
Nicht uit Amerika was schijnbaar ook beledigd, ik had op mijn FB gezet dat ik naar Marokko ga, antwoord ze: kom je niet naar New Jersey? Beledigd dat ik niet naar hun ga dit jaar.

Ik heb ooit een opvraag gedaan van mijn vaccinaties. Maar ze konden mij niet vinden in het systeem. Ik ga vrijdag even langs het travel centrum in Den haag. Dank voor de tip Earth

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:33

Een vraagje aan mensen met honden. Wij zijn van plan om naar Oostenrijk te gaan dit jaar. Nu lees ik dat honden een muilkorf moeten dragen in het openbaar vervoer. Zijn daar ook regels aan verbonden, welke soort muilkorf bedoel ik? Of mag een snuitje bijvoorbeeld ook, of zo'n gazen snuitje?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:41

Oeps ik was het topic even uit het oog verloren. Leuk al die nieuwe plannen! Gaaf ook Marokko, ben benieuwd hoe het je bevalt.

Ik vertrek woensdag voor 6 dagen naar Portugal (Faro). Gelukkig beter weer dan hier!

Gisteren ook mijn zomervakantie geboekt. Ga in juli 3 weken alleen een rondreis maken door Canada en deel USA. Auto en tickets zijn geboekt nu alleen de route nog.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:23

Hallo medereislustigen, mijn vriend heeft een trip naar Bora Bora gekregen omdat ie zo'n leuke werknemer is. En ik mag mee. We hebben eerst een overnachting op Tahiti en daarna vliegen we door naar Bora Bora.

Is er iemand al een keer geweest? Wat is een aanrader om te doen/bekijken? Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Ik zag hierboven al iets over vaccinaties, maar dat schijnt voor Bora Bora niet nodig te zijn. Of is er toch iets waar ik aan moet denken?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 15:28

Cookies schreef:
Hallo medereislustigen, mijn vriend heeft een trip naar Bora Bora gekregen omdat ie zo'n leuke werknemer is. En ik mag mee. We hebben eerst een overnachting op Tahiti en daarna vliegen we door naar Bora Bora.

Is er iemand al een keer geweest? Wat is een aanrader om te doen/bekijken? Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Ik zag hierboven al iets over vaccinaties, maar dat schijnt voor Bora Bora niet nodig te zijn. Of is er toch iets waar ik aan moet denken?

Wauw wat gaaaaf! Waar werkt hij? Ik vraag dit voor een vriend... :')

Wat ik er van weet is dat je sowieso moet gaan snorkelen (en duiken als je dat kunt) vanwege haaien(rifhaaien) en mantaroggen, en watervallen bezoeken. Maar er zal nog veel meer te doen zijn.
Er is ook een plek waar je met manta roggen kunt zwemmen, maar daar worden ze zoals het lijkt gevoerd, dus dat telt niet :P
Ik heb deze info vooral door het kijken van Below Deck, daar zijn ze een seizoen rond Tahiti aan het varen.

Even een tip voor het snorkelen, schaf snorkelmaskers aan!! Hiermee kun je niet ver onder water, maar het is zo chill in vergelijking met snorkelspullen.