Alleen op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:34

Als je naar kos wil is hotel Platanista een heerlijk hotel.
Strand is daar minder maar de zwembaden zijn heerlijk.

Denk dat inderdaad ook Rhodos bij je past. Rhodos stad is levendig, mooie oude om muurde stad.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 16:40

Klinkt als Mallorca!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:30

Ik heb een Duitsland trein ticket gekocht voor mijzelf voor in september!
Ik ben nu op google maps allerlei leuke stadjes/plaatsen aan het pinnen. Ik heb er inmiddels 25 ofzo, maar ik wil maar een week weg en vooral niet te duur!

Jullie ervaring met Hamburg/Schwerin/Rostock/Rugen?

Of is juist Keulen/Koblenz/Mainz/Heidelberg mooi?

Ik kan ook nog richting de Harz! Of Dresden.. (al is Dresden wel 11 uur met de trein)

Ik wil vooral een combinatie van een leuk stadje/natuur/relaxen.

Daarnaast vind ik 90 euro voor een hotel overnachting echt de max. Leuke kleinschalige rustige hostels met kleine vrouwen kamers vind ik ook geen probleem! Of een camping, al ga ik wel met de trein en een backpack. Dus het kan ook weer niet te zwaar zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 00:16

Herfstblad schreef:
Jullie ervaring met Hamburg/Schwerin/Rostock/Rugen?

Of is juist Keulen/Koblenz/Mainz/Heidelberg mooi?

Ik kan ook nog richting de Harz! Of Dresden.. (al is Dresden wel 11 uur met de trein)

Wat een heerlijke plannen! Ik ben ook fan van het Deutschlandticket, al sinds het eerste jaar toen het 9 euro was <3

Lastig hè, kiezen. Er is daar zo veel tofs te zien. Mijn favoriete treinroute ligt tussen Koblenz en Mainz, en dan langs de zuidoever van de Rijn zodat je mooi zicht hebt op bijvoorbeeld de Loreley aan de overkant (ook een aanrader). Stadjes als Rüdesheim, Bingen en St. Goarshausen zijn dan leuk om even uit te stappen en met een drankje over de Rijn uit te kijken (ik heb ooit aan de overkant in St. Goar overnacht).

Heidelberg en Schwerin vond ik heerlijke steden. Niet te groot en een fijne sfeer. Koblenz vond ik ook leuk. Ga even bij dat megalomane standbeeld van Wilhelm I op Deutsches Eck kijken. Andere aanraders qua steden: ik kwam ooit per ongeluk in Aschaffenburg terecht. Wilde er een uurtje geocachen, heb er uiteindelijk een hele middag gelopen <3

Dresden: ja, doen! Leipzig ook. In Dresden kan ik Hostel LaLeLu aanraden. Ik had daar een mooie kamer voor mezelf. Douche en toilet deel je wel, maar ik heb daar nooit zo'n moeite mee. Het is er fijn en schoon. Nog een aanrader: Wuppertal met de Schwebebahn <3

Ik ben zelf overigens groot fan van industrieel erfgoed. Mijn favoriete plekken zijn Zeche Zollverein in Essen en Landschaftspark Duisburg-Nord. Maar daar moet je van houden ;-) Het hostel op het Landschaftspark vond ik ook heel prettig.

Vorige maand was ik nog een dagje in Keulen, maar dat was voor een concert. Ik ga in oktober terug (weer voor een concert) en het is de bedoeling dat ik dan wat langer blijf. Ik kan iig nog weinig over die stad vertellen :))

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:48

Dankje wel voor je uitgebreide antwoord!

Kun je dan op die treinreis van Keulen naar Mainz gewoon uitstappen en dan de volgende trein weer nemen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:24

Heb je een Deutschlandticket dat een maand geldig is? Dan kan dat idd. Daar kun je alle treinen mee nemen behalve IC en ICE, en die hoef je ook nooit te reserveren. Zo'n D-ticket is geldig op alle regionaalvervoer, dus RE/RB, U-Bahn, S-Bahn, tram en bus. Je kunt uitstappen en weer in een volgende trein stappen zonder dat je daarvoor iets hoeft te regelen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:36

Wat is in Heidelberg aan te raden als je er maar een dagje bent? Het past niet helemaal bij het topic want ik ga niet alleen, maar op de terugweg van Oostenrijk overnachten we twee nachtjes in de buurt van Heidelberg, en willen we één dag naar Heidelberg toe. We willen de Heidelberger Bergbahnen gaan doen, met zo'n treintje naar boven (en weer naar beneden uiteraard _O-), en dan nog even de stad in. Zijn daar nog leuke dingen te zien, leuke winkeltjes, misschien leuk restaurantje voor lunch (wij houden van simpel, bijvoorbeeld lekkere uitsmijter oid)?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:12

Hebben jullie wellicht nog ideeën?

Ik heb relatief snel last van overprikkeling waardoor ik vooral heel snel moe ben. Hierdoor durf ik het niet zo goed aan om een groepsreis te boeken. Mijn ervaring is dat je daardoor snel uit de groep ligt.

Ik ben wel meerdere keren alleen op paardrijvakantie geweest, maar niet écht alleen.

waar zouden jullie dan naar kijken qua reis?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:16

Wat wil je graag doen? Iets actiefs, of iets relaxed?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:17

Wij zijn naar Elba geweest, dat was niet echt een groepsreis, maar je was samen met een vaste groep op een 'kampje' binnen een grotere camping met je eigen tent en een grote gemeenschappelijke tent en elke dag werden er optionele activiteiten georganiseerd waar je je voor in kon schrijven en als je niet mee wilde dan deed je gewoon lekker je eigen ding. En het eten 's avonds kon 'gezellig met de groep' voor een paar euro, of je kookte gewoon wat voor jezelf.

Elbatravels heette het.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:20

Dat ligt denk ik ook aan waar je van houdt. Als ik het zo hoor zou ik wel gewoon alleen gaan, maar dan een fijne bestemming. Bijvoorbeeld Portugal of Canarische eilanden.

Ik heb deze week een ticket naar Noorwegen geboekt. Even een weekje de natuur in en wildkamperen :)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:26

Roosch schreef:

oja, ik vind cultuurdingen leuk. kastelen, paleizen, ruïnes ect :+ .
Actief als in bergen beklimmen, raften ect is niks :o

Ik vind het aan het hele alleen-alleen op vakantie gaan een beetje eng dat ik niemand heb om op terug te vallen als er wel iets is

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:46

Als je kastelen leuk vindt is Luxemburg misschien wel iets voor je!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 11:11

Oww tof Herfstblad! Hoeveel tijd heb je? Wil je 1 reis maken of meerdere?

Ik ga heel vaak samen met een vriend van mij op pad in Duitsland, eerder met de regionale tickets van de bundes aan de grens. De laatste jaren met het Duitsland ticket. Wij vinden het nooit erg om lang onderweg te zijn en plannen dus rustig een treindag van 12 uur. Zo zijn we in Berlijn geweest, Luxemburg, het Zwarte Woud en vandaar verder naar Straatsburg. De steden die meer in de buurt waren die ik tof vond waren Bremen en Keulen. In Bremen was een hele wijk met allerlei kleine straatjes, veel kunst en snuisterijen. Wel loopt er best wat vreemd volk rond in de gewone binnenstad, maar overdag vormde dit geen probleem. Keulen blijf ik indrukwekkend vinden met hoe je daar over de brug binnen komt rijden, heeft een gezellig centrum en ook langs de rivier kan je mooi lopen.

Inderdaad de route die eerder genoemd werd is echt super mooi vanuit de trein. Ik vind ook het stuk van Keulen naar Koblenz al heel mooi en naar Mainz verder was ook echt mooi. Je zou dat kunnen combineren met Luxemburg. In Luxemburg is het reguliere ov gratis, dus dat is erg makkelijk en het is een gave stad om te bekijken. Je zou van daar verder kunnen reizen naar het zwarte woud, ik vond Baden-Baden een erg mooi dorp/stadje en de trein lijn van Offenburg naar Triberg was erg gaaf met veel hoogtemeters. Het hele gebied daar is echt sprookjesachtig!

Qua overnachtingen heb ik niet echt tips, omdat ik deze reizen dus vaak met z'n tweeën heb gedaan sliepen we meestal is een goedkoop hotel, ibis of intercity hotels. Dat is prima, maar alleen vond ik hostels gezelliger.

Mocht je richting Hamburg gaan dan heb ik nog een tip voor een fijne camping die naast een bushalte zat en aan de Elbe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 13:18

Love_Rosie schreef:
Roosch schreef:

oja, ik vind cultuurdingen leuk. kastelen, paleizen, ruïnes ect :+ .
Actief als in bergen beklimmen, raften ect is niks :o

Ik vind het aan het hele alleen-alleen op vakantie gaan een beetje eng dat ik niemand heb om op terug te vallen als er wel iets is

Zo veel mogelijk alles in eigen hand werkt voor mij het fijnst. Dus met de auto; liefst tent of caravan mee en rijden maar. Als je buiten het seizoen kunt gaan, kun je prima op de bonnefooi rondreizen.

Op die manier al diverse keren op bijzondere plekken gelogeerd zoals een kasteel; 17e eeuwse herberg, camping die geen camping was en als enige op een enorme camping met uitzicht op een grote ruïne van een klooster.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 17:28

Ik vind juist niks zo rustgevend als alleen reizen.
En je hoeft inderdaad niet ver weg te gaan. Om het voor het eerst te proberen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:26

Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik ga het even uitgebreid opzoeken alle plaatsen. Ik ben nog maar niks aan het plannen, want het veranderd bij mij continu. Dus ik denk dat ik beslis in de laatste 2 weken van augustus ofzo. Ligt ook aan het weer natuurlijk.

Ik heb 2 weken vakantie, ik zou een week/10 dagen prima vinden.

Wat voor kleding zouden jullie mee nemen in een backpack? Beetje lichtgewicht en stadproof haha.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:34

Is Koblenz bij jullie bekend? Of kies je liever voor Heidlberg? :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:39

Ik kom ook even binnenvallen.

Ik heb een vakantie geboekt voor 1,5 week. Wel in Nederland , naar het buitenland alleen vind ik nog een beetje spannend. Maar ik kijk er nu al naar uit, normaal is mijn leven sociaal best wel druk dus ik ben wel toe aan even rust.

Dit keer komt er wel een vriendin langs en mijn ouders met de hond in het weekend. Maar grotendeels zal ik alleen zijn. Vorig jaar ben ik 5 dagen geweest nu wat langer.

In ieder geval heel veel zin in *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:59

Ik ging binnen Nederland al vaker alleen met de hond op vakantie. Dit keer zelf naar Lissabon geweest alleen. Ik vind het heerlijk, geen rekening hoeven houden met een ander, maar ik praat zoveel Engels dat ik het Nederlands wel miste.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:53

Hier 3 dagen Koblenz gepland! Ik wil op dag 3 met de trein richting Trier. (de MoselStecke route.) Halverwege de route kun je in Neef uitstappen en daar de Calmont Klettersteig beklimmen. Tevens kun je een aftakking nemen bij Bullay naar Traben - Trarbach. Langs allemaal mooie wijndorpjes.

Daarna in Trier zoek ik nog een overnachtingsplek voor 2 nachten. Ik heb een heel mooi appartement in Kasel gezien. Maar een half uur van Trier met de bus. Maar wel fantastisch uitzicht en rust. Zouden jullie dat boven verblijf in de stad kiezen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:54

Ik zou de rust en natuur altijd boven de stad verkiezen maar ik heb dan ook een godsgruwelijke hekel aan steden. :') al is Trier wel leuk van wat ik me kan herinneren. Het is gewoon heel persoonlijk. Als het ov goed te doen is zou ik zeggen: doen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:28

Misschien in Luxemburg overnachten? Ik heb een halve dag Trier gedaan vanuit Luxemburg (via Duitsland terug naar Nederland). Het is echt heel dichtbij. Trier is leuk om een keer te zijn geweest en ik wilde absoluut de Porta Nigra zien, maar het was die dag bloedheet, dus ik ben al snel weer in een koele trein gaan zitten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:22

Ik zou absoluut het mooie uitzicht over de stad verkiezen, maar ik ben ook geen stadsmens :') Traben-Trarbach is wel echt een heel mooi dorpje trouwens!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:28

Thanks! Is Koblenz wel een aanrader? Ik twijfel nu een beetje om het om te boeken.

Ik nijg ook meer richting Rostock, Schwerin, Lübeck...