IJsland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:18

fohadie schreef:
Whut, geen mc donalds in Reykjavic? Hahahaha. (Sorry, moest iets duidelijker zijn.) Ik weet dat je kan pinnen, maar mijn bank rekent extra geld voor pinnen, meer dan dat ik kronen mee zou nemen.

Zelfs niet in heel IJsland *\o/* Wel KFC's, Subways en die grappen. In Reykjavik zit ook een megalekker hotdogkraampje vlakbij het centrum :')

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 01:35

Bizzybijtje schreef:
In Reykjavik zit ook een megalekker hotdogkraampje vlakbij het centrum :')

Oh, ja, daar bij dat pleintje!!!

NoorW

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:21

Mijn IJslandreis komt al dichterbij! Ik ga 28 aug tot 9 sept er heen en we maken een rondreis met een eigen huurauto (niet de hele ringweg, ook een deel binnenland)

Nu we het toch zo over eten hebben. We koken bijna de hele vakantie zelf om de kosten een beetje te drukken, maar in Reykjavik gaan we een of twee keer uit eten. Hoe is het voor vegetariers? Op HappyCow (zo'n website waar alle vega restaurants op staan) zag ik dat het aanbod niet heel groot was. Maar hebben ze in normale restaurants wel een lekkere vega optie over het algemeen?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:25

NoorW schreef:
Mijn IJslandreis komt al dichterbij! Ik ga 28 aug tot 9 sept er heen en we maken een rondreis met een eigen huurauto (niet de hele ringweg, ook een deel binnenland)

Nu we het toch zo over eten hebben. We koken bijna de hele vakantie zelf om de kosten een beetje te drukken, maar in Reykjavik gaan we een of twee keer uit eten. Hoe is het voor vegetariers? Op HappyCow (zo'n website waar alle vega restaurants op staan) zag ik dat het aanbod niet heel groot was. Maar hebben ze in normale restaurants wel een lekkere vega optie over het algemeen?

Hey vlieg je ook met WOW? Dan zitten we denk ik samen in het vliegtuig op de heenweg :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:41

Vega en IJsland is geen combi. In Reykjavik is wel eea te vinden, maar het aanbod is niet heel groot. Als je naar een Italiaans restaurant gaat hebben ze vaak wel vegetarische (standaard) pasta. Verder zijn het vooral dingen zoals salades met schapenkaas, als je geluk hebt.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:48

Suuszels schreef:
NoorW schreef:

Hey vlieg je ook met WOW? Dan zitten we denk ik samen in het vliegtuig op de heenweg :D

Ja ik vlieg inderdaad met WOW, dus misschien komen we elkaar wel tegen :D

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:49

Fenrir schreef:
Vega en IJsland is geen combi. In Reykjavik is wel eea te vinden, maar het aanbod is niet heel groot. Als je naar een Italiaans restaurant gaat hebben ze vaak wel vegetarische (standaard) pasta. Verder zijn het vooral dingen zoals salades met schapenkaas, als je geluk hebt.

Hmm dat is jammer. Dan inderdaad maar voor zo'n soort optie kiezen. Ik kom er ook niet voor het eten, maar dat de keus zo weinig was wist ik niet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:53

Ik denk dat als je het aangeeft, ze best bereid zijn ter plekke wat voor je te bedenken. Zo creatief zijn ze wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:28

In Reykjavik zitten veel restaurants gericht op toeristen, die dan ook meestal een echte 'traditionele' IJslandse kaart hebben. En laat dat nou net veel (of eigenlijk alleen maar) vlees en vis zijn...
Je kan het idd wel vragen, maar verwacht geen uitgebreide vegetarische opties bij de meeste restaurants.
Ik ben ook vegetariër, op IJsland eet ik vlees (alleen op mijn werk daar aangezien vegetarisch eten dan niet te doen is) en toen mijn vriend en ik een keer in Reykjavik wilden eten zijn we uiteindelijk voor lunch gegaan omdat ze daar een schapenkaas salade hadden.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:38

Bij Primo, de italiaan, hebben ze een goddelijke vegetarische cannelloni!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:36

In Reykjavik valt dat reuze mee; geloof het of niet, maar veganisme is hier ook nogal een hype. En als ijslanders iets leuk vinden dan is het achter de laatste mode aanrennen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:34

Valt echt hard tegen hoor Kuggur als je NL gewend bent.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:13

Tsja als je het wil hebben zoals je thuis gewend bent dan zit er maar een ding op.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:23

Kuggur schreef:
Tsja als je het wil hebben zoals je thuis gewend bent dan zit er maar een ding op.

Dat is een beetje flauwe opmerking. Ik ben vegetarier maar dat houdt mij echt niet tegen om op reis te gaan, ondanks dat Nederland een van de beste vegalanden is en andere landen dus snel "tegenvallen". Ik heb gemerkt dat ik eigenlijk overal waar ik nu geweest ben heel lekker vegetarisch heb gegeten en er toch een verassend groot aanbod is. Maar ik orienteer me er ook op van tevoren. In IJsland gaat dat aanbod minder groot zijn, jammer, maar helaas. Geen man overboord.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:28

Wat een rare reactie Kuggur, ik was het gewoon niet met je opmerking eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:11

JewEmm schreef:
Bizzybijtje schreef:
In Reykjavik zit ook een megalekker hotdogkraampje vlakbij het centrum :')

Oh, ja, daar bij dat pleintje!!!

Jaaa!!!!!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:42

Kuggur; het valt me een beetje op dat je bijna negatief bent over alles wat met toerisme of iets te maken heeft. Ook op de vraag rondom het vegetarische.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:58

Massatoerisme is dan ook geen positief fenomeen.
Maar dat heeft niets met mijn opmerking te maken over veganistisch eten in IJsland; ik probeerde duidelijk te maken dat dat op zijn minst in de hoofdstad geen probleem hoeft te zijn.
Maar dat gemier over dat je meer keuze hebt in Nederland als veganist zijnde is natuurlijk ongetwijfeld waar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:10

Caesar schreef:
Kuggur; het valt me een beetje op dat je bijna negatief bent over alles wat met toerisme of iets te maken heeft. Ook op de vraag rondom het vegetarische.

Kuggur is bijna altijd negatief over zo'n beetje alles dus ik verbaas me er al niet meer zo over :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:45

Ik heb eindelijk gecheckt of ik van mijn 4 uur vertraging geld terug krijg, en dat kan oplopen tot €400,-
Toch maar een claim indienen dus...
Terug was 'slechts' 2 uur vertraging dus dat wordt niets.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 01:22

Ik heb net het hele topic gelezen want ik ga van 13 tot 29 september naar IJsland *\o/*
Als ik jullie verhalen lees en foto's zie wil ik alles doen maar ik zal helaas een selectie moeten maken. Via couchsurfing hoop ik bij mensen aan te kunnen sluiten die een auto huren. Ik ga dus niet te veel vastleggen maar ik wil sowieso walvissen gaan kijken en een tocht te paard doen.
Het aftellen is begonnen :):)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:51

Ik snap ook niet zo goed waarom je dan reageert Kuggur. Beetje flauwe opmerkingen door een leuk topic strooien :?. En idd niet alleen hier.

Lekker hoor Ookami! Wij waren er vorig jaar ook in die periode, hadden superlekker weer! Volgende keer dat ik ga wil ik denk ik wel iets eerder in het jaar, omdat nu al het "wild" was weggevlogen of weggezwommen haha. Maar wel met een baby poolvosje zitten spelen <3. En ik wil nog een keer als er diiiikkke sneeuw is. Al twijfel ik of dat wel echt leuk is, want volgens mij is er dan nauwelijks tot niet te rijden met de auto..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:21

Ik snap Kugger wel. Als ik in een land zal wonen zal ik er ook anders tegenaan kijken. Ikdenk dat een inwoner van het land beter weet wat er speelt dan een toerist. Ik ga zelf ook weinig naar Amsterdam ookal woon ik er vlakbij omdat ik de toeristme nietfijn vind. (Zachtjes uitgedrukt.)

Vandaag heerlijk warm in een boerderij geslapen met uitzicht op een berg die foetsie was vanwege dikke mist. Arme mensen in een tent, wat zullen die het koud hebben gehad!

Vandaag naar de geisers, hoop dat ze net zo gaaf zijn als ik in mijn gedachten heb! Gister Gulfoss gezien incl. Regenboog!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:01

Ik niet. Reageer dan niet denk ik dan. Maargoed, dat zal geheid verschil van mening zijn :).

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:27

Ja maar eerder in het jaar is er weer geen Noorderlicht Yv! Dilemma's dilemma's _O- _O-

Ik ben echt een schijtzak met in de sneeuw rijden... en het rijden in IJsland beviel me toch al niet al te best, dus ik denk dat ik dat maar ff oversla _O- _O-