Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:02

Nou geen heel goed begin helaas!
Voor iemand met hoogtevrees en die zich al snel niet zo lekker voelt in een vliegtuig is een normaal vliegtuig erg genoeg, het vliegtuigje hier daat naar Kataia vliegt (waar ik proef loop) is ect een ramp.
Ik wist dat het klein was, ik wist niet dat het zo klein was dat je niet eens rechtop kan staan, geen ruimte hebt voor je handbagage, en zo goed als geen voetruimte hebt.
En daarnaast zat ik gewoon achter de piloot zonder kokpit niks, en er was geen co-piloot aanwezig..
Nu zal het waarschijnlijk heel normaal zijn maar ik met mijn hoogtevrees zat al meteen met alle aircrash investigation scenario's in mn hoofd :')

Maargoed met zweet handjes wel veiliig aangekomen in Kataia.
Waar ik werd opgehaald door degene waarvoor ik zou gaan werken.
k kreeg een kamer in hun huis toegewezen met eigen badkamer.
Toen ik na het eten terug ging naar mn kamer stikte het van de kleine vliegjes, want ze had de lamp aangelaten en het raam open.

Ik weet van mezelf dat ik echt geen tutje ben, maar mn kamer delen met honderden/duizenden vliegjes is zegmaar niet zo mijn ding. als ze gewoon op het gordijn bleven o.i.d is nog tot daarnaantoe maar ze zaten overal ook op mn gezicht..
Toen maar snel de lamp uit gedaan, en het raam helemaal open gezet en een vest over mn hoofd gelegd in de hoop dat ze in de ochtend weg zouden zijn wat gelukkig zo was.

Maar iik had nog gevraagd hoe het hier zat qua accomodatiie als ik hier zou werken (dus niet voor de proef week, maar lange termijn) en toen zeiden ze dat ze een ''self contained'' appartementje hadden.
Dus ik dact helemaal prima.

Nu kom ik er vanmorgen achter dat dit zegmaar ook de kantine is.
En dat is helemaal niet mijn ding, de reden dat ik weg ging in wellington was mede dat ik gewoon een eigen plekje wil.
En ik snap dat het tot op zekere hoogte niet helemaal een eigen plekje kan worden, maar om elke dag collega's /klanten in je kamer te hebben waar ook je bed is is niet mijn idee van een ''appartementje''.

Dus ik ben er nog niet zo van overtuigd.. en daarnaast is het natuurlijk nog de vraag of ze me uberhaupt aan willen nemen :')

Begin vandaag was niet zo goed 1e paard waar ik op stap gooide me er al af voordat ik mn rechtervoet in de beugel kon doen. Dit 2 keer.. achteraf zeiden ze wel zoeites dat hij dit ook gedaan heeft bij een test-ruiter. Dus waasrschijnlijk een soort uittesten.
Niet zo prettig want beide keren toch flinke klap gemaakt op de grond.

Gelukkig gingen de andere paarden beter :')

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:34

Abbycootje dat klinkt niet eeecht heel erg fijn....
Dat vliegtuigje ken ik, ik vind dat juist super leuk hihihi!!
Zou je er wel willen werken dan? Soms wen je wel aan zulke situaties, zeker als het een hele mooie plek is. en je er veel kunt leren?

Ik ben opzoek naar een stagiair voor 8 weken vanaf 1 augustus op de manege op Curaçao.
Bij interesse stuur even een PB!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:18

Bedoel je klein vliegtuigje in het algemeen of vliegtuigje van Aukland naar Kataia specifiek? Die is namelijk recent veranderd, voorheen vloog Air New Zealand, maar nu is dat barrier air!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:18

Ik snap dat sommige dingen wennen zijn, maar wat voor mij echt een must is omdat i van plan been in NZ te blijven is een eigen plekje!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:21

Nog anderhalve week en dan stap ik in het vliegtuig naar Qatar :D
Ik ga daar een maand werken voor Hoofbeatz, zie de eerdere advertentie van Kehdra :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:45

Ik lees ook weer mee :j

Nog iets ninder dan 7 weekjes!
Heel veel zin in!

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:09

Vandaag de examen uitslag...!
Mocht ik geslaagd zijn dan wil ik na de zomer richting australie gaan om daar te werken voor een halfjaar.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:54

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:52

Super gaaf Waikiki!
Hebben jullie niet toevallig nog mensen nodig? ;)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:18

nijnthju: Spannend! ik duim voor je :D

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:46

abbycootje schreef:
nijnthju: Spannend! ik duim voor je :D

Dankje!!!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:12

Na wat problemen met het vinden van werk, zoek ik nu last minute nog een zomerjob. En het liefste in het buitenland. Heeft iemand ideeën waar ik kan zoeken?

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:18

Echt heel tof topic Waikiki! :)) Ik wou dat ik de ballen had om nu me studie stop te zetten en te gaan

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:26

Helaas gezakt.. Met een vijf voor engels en wiskunde. Gelukkig mag ik nog wel een her doen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:39

Chantal511 schreef:
Na wat problemen met het vinden van werk, zoek ik nu last minute nog een zomerjob. En het liefste in het buitenland. Heeft iemand ideeën waar ik kan zoeken?

Kijk op www.yardandgroom.com ik wordt altijd hebberig van die website, zo veel leuke dingen :')

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 04:44

Weer terug in Christchurch op het moment, zoektocht naar baan even op pauze, en besloten ommijn retour ticket te gebruiken en vor een aantal weken/ paar maandjjes terug te gaan naar Nederland. :)
''Citizenship'' duurt wat langer dan verwacht, we hadden gebooorte certifiicaat afgegeven bij immigratie incl. de papieren. Ze hebben het daar zelf gekopieerd, en gezegd dat ze alles hadden en opgestuurd naar het hoofdkantoor. Krijg ik een mailtje dat een kopie niet geldig is 8)7 .
We hebben ze het origineel gegeven maar ze gaven het zelf terug, je zou toch verwachten dat ze zelf wel weten wat ze doen :') .
Maargoed allemaal prima, ik vind het niet erg om even terug te gaan, even opzoek naar een vakantie baantje in Nederland voor mijn ticket terug naar Nieuw Zeeland, maar kan tegen die tijd een ''one-way'' ticket boeken omdat dan mijn citizenship wel door moet zijn, dus scheelt iig de helft :)

De 24e vlieg ik van Christchurch via Wellington, Melbourne, Dubai terug naar Amsterdam. :D

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 05:01

Voor wie nog wat zoekt, dit is de stal waar ik in Wellington heb gewerkt, het werk was super maar ik was erg afhankelijk omdat ik geen rijbewijs had etc. Maar voor iemand die daar geen moeite mee heeft of een rijbewiijs heeft kan ik het aanraden !
http://www.yardandgroom.com/Job/New-Zea ... ard/268169

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:55

Ik ga over 2 weken naar Egypte! :) Can't wait

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:06

Gaaf!
Wat ga je er doen qua werk?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:26

Ik ben kidsentertainer voor een Nederlandse reisorganisatie! :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:04

Ik kan me ook melden! De maand augustus werken in Portugal!

Kijk er zo naar uit! Heel veel zin in :D

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:28

Waar in Portugal ga je werken, Shanna_?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:39

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar Shanna, want wij wonen nl ook in Portugal, zo'n 100 km onder Lissabon.
Aan de kust van de Alentejo. Eventueel zoek ik ook nog een 'slachtoffer' voor b.v. juli/augustus.
Maar vertel eens Shanna, waar ga je heen in Portugal, en wat voor werkzaamheden? Augustus is warm, temperaturen meestal rond de 30 graden. Het is ook de maand van de vele feesten overal, dus stikgezellig!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:04

Jeej!! Ik heb m'n ticket naar Nederland geboekt, even zes weekjes naar huis :) best fijn na 9 maanden van huis!! Hihi. Ik blijf nog even op de plek waar ik nu ben, want het eiland bevalt mij prima hier!!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:46

Leuk Navanja!! wanneer ga je naar Nederland? kan het me voorstellen na 9 maanden, ik ben nu (bijna) 3 maanden weg en kijk er al best naar uit volgende week weer even terug te gaan ! lekker even van de zomer genieten haha!