Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:49

Zou het wel wennen zijn? Misschien zaten ze toen verkeerd afgesteld maar ik kreeg ze nauwelijks aan. Ik heb ook niet heel veel kracht in me handen en armen maar ja zo zwak ben ik nou ook weer niet dacht ik :+

Ze waren echt super stroef. Gaan die van jullie makkelijker?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:54

Leprycorn schreef:
Zou het wel wennen zijn? Misschien zaten ze toen verkeerd afgesteld maar ik kreeg ze nauwelijks aan. Ik heb ook niet heel veel kracht in me handen en armen maar ja zo zwak ben ik nou ook weer niet dacht ik :+

Ze waren echt super stroef. Gaan die van jullie makkelijker?

Je moet zorgen dat je er echt goed in zit met je schoen. Misschien zaten de bindingen iets te strak waardoor je je schoen niet goed erin kreeg? Dan zou die namelijk redelijk soepel moeten gaan. De eerste dag loop ik ook vaak wel te kl*ten omdat mijn bindingen dan nog net niet lekker afgesteld staan.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:12

Lijkt mij echt heerlijk, eigen materiaal! Zit er ook over te denken om eigen schoenen te gaan aanschaffen, omdat ze echt nooit goed passen bij mij..

Hoe is het met degenen die nu op wintersport zijn? Beetje sneeuw op de pistes? :)

Ik ben vandaag met de familie (Oostenrijkers) naar Obertauern geweest, pfoeee wat een lekkere afdalingen daar! Nog wat stukjes offpiste geweest, was flink aanpoten met die kids die al op skies staan voordat ze kunnen praten :D Maar heerlijk geskiet!

Voor de liefhebbers wat screenshots van de GoPro :) Gemaakt door m'n broer, haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:03

Ziet er goed uit daar!

Ik heb sinds 2 jaar ook eigen materiaal. Schoenen van Nordica (Fire Arrow, 2013 model) en de meest awesome geweldige ski's van Armada (TST uit 2013) <3 Wauw, er ging echt een wereld voor mij open toen ik eindelijk de ski's mocht rijden waar ik zo lang van heb gedroomd. :D

Ik ski ook altijd met helm. Moet alleen wel een nieuwe bril, die van mij sluit toch niet lekker aan op mijn helm.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:48

Ik heb een ultra retro skibril van wit leer 8-)

Wat zijn jullie ervaringen met softshell skibroeken? Was vanmiddag even in een sportwinkel even rond gekeken en wat broeken gepast. Vind ze zelf veeel fijner zitten (en mooier!) dan die ritsel stof broeken.. Je bent ook niet gelijk helemaal statisch als je m aan doet.. Maar ze lijken zo dun? Maar het lijkt mij dat ze ook gewoon warm genoeg zijn?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:53

Ik vind ze vooral echt heel lelijk. :')
Niet dat die andere broeken zo mooi zijn maar goed.

Ik sta op een board, dus dan ziet zo'n strakke broek er gewoon echt niet uit dus echt nog nooit aan gehad ook. Op de ski's kan dat wel gewoon, maar zou ook niet mijn keuze zijn..

Kan je er dus eigenlijk niet mee helpen, Toot! :=

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:58

Haha Fee :')
Ik vond ze juist wel mooi, vooral in het wit!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:23

Ik heb bijna direct eigen spul gehaald maar ging ook erg vaak naar Snowworld dus had het er binnen een jaar uit. Gewoon begonnen met goedkoop spul en aanbiedingen. Wil langzaamaan voor een nieuw boardje en bindingen kijken, heb nu een beginnersboardje.

Heb altijd een helm op. Eerste vakantie met mn kop op een stuk ijs gevallen. Buts in m'n helm maar m'n hoofd was nog heel (wel nieuwe helm gekocht daarna natuurlijk).

Heerlijke foto's xLoki! Nog 2 weken dan mag ik.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:19

Mooie beelden zo Loki! Ja die kids die zijn zo pijlsnel :') Sta er altijd van te kijken als je zo een team met minikids tegenkomt op de piste.

Over shoftshell broeken: ik ben er zelf ook niet zo fan van, maar dat is persoonlijk. Ik board en ski allebei dus ik wil ook echt gewoon niets iets aan hebben wat te straks gaat zitten. Met alleen skiën zouden ze wel lekker zitten denk ik, maar ik heb ze zelf nooit aangehad op de piste, alleen in de winkel.
Me tante (bedoel ik niet negatief hoor!!) Vind ze super lekker zitten. Die heeft alleen maar van dat soort broeken.

@Darkshines: Ja ik denk dat ik het er ook na 2 jaar het eruit heb met alle bezoekjes Snowworld, vakantie en winterberg enz. Al heb ik nu alles dus :') en ik was nog net uit me skies van 2 jaar oud :+ Maarja eigen skies hebben en dan weer moeten huren voor een board vond ik ook gewoon *piep*

Schoenen heb ik wel vorig jaar in de uitverkoop gekocht. Snowboard dan niet maarja :+ Wilde heel graag wat proberen eerst via MP bijvoorbeeld, maar ik ben nu al vanaf oktober aan het zoeken en als ik wat vond en reageerde, dan reageerde de verkopers vaak helemaal niet of 1 keer wel en als je dan een afspraak wilt maken, weer helemaal niet. Werd er stapel van. En ik had geen geduld om te wachten tot na het seizoen voor de restjes van een winkel of van een ander.

Skies en schoenen heb ik ook helemaal nieuw gekocht. Werd angstig van die *piep* Oostenrijkse merken en kreeg elke keer gewoon geen skies mee die bij me passen. Dus heb nu K2 skies. Dus heb nu me skies en snowboard van Amerikaanse merken :D Heb gewoon veel meer met welke gedachte zij spullen maken. Vooral met skies zijn bijvoorbeeld die Oostenrijkse en Duitse merken echt gericht op BAM knallen en als je het fout doet, je keihard op je smoel gaat. Of ik kwam op echte beginnersskies uit, maar dan kom je voor geen meter vooruit. Ik wilde hard gaan wanneer ik wil en wanneer ik dat niet wil, me skies dat ook niet erg vinden.
Met deze skies kan ik de heren bijhouden in me groep maar ook gewoon rustig bij me moeder blijven met een langzamer tempo. Die skies van de anderen vragen gewoon de hele dag om HARD te gaan.

Zoooo :+ Dat was mijn uitleg hahahaha
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 25-12-14 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:22

Een softshell broek lijkt mij helemaal niets := Ik vind het niet mooi en ik heb graag wat 'broek' om mijn been heen als ik ski. Ik ski dan ook in mijn oversized snowboardbroek.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:42

Die kindjes hebben een veel lager zwaartepunt, kunnen ook gerust helemaal achterop hun skietjes gaan hangen zonder problemen. Als ik dat doe dan ga ik heel even heel hard en daarna heel hard onderuit :')

Ik heb skies van HEAD en die bevallen me prima, hiervoor had ik Völkl, ook goed.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:47

Gave foto's Loki! Ziet er heerlijk uit!

Ik heb alles zelf.
Heb zelfs 2 paar ski's, eigen schoenen (zowel board- als skischoenen) en een eigen snowboard... :o :o
Board, boardschoenen en 1 van de paar ski's zijn nieuw, de rest is al wat ouder. Ik gebruik het tweede paar voor het lesgeven of als er weinig sneeuw ligt, zo kan ik wat langer met mijn nieuwe ski's doen.
Het nieuwe paar ski's zijn Head's, het oude paar Völkl's. Het board is een Flow.

Ik heb zelf ook nog de normale skibroeken, het liefst ook nog met bretels :)) Dan komt er in ieder geval geen sneeuw in mijn rug als ik op mijn kont zit met snowboarden (broertjelief heeft nog weleens de neiging om sneeuw over me heen te gooien als ik op de grond zit).

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:00

Herkenbaar Muurp!
Zo een broertje heb ik ook := Altijd erg leuk.
Of sta je even stil, komt hij van boven even met volle vaart aan en remt voor je :') Weer een berg sneeuw over je heen! Maar zal vast niet als enige zo een broertje hebben ;)

Als je les geeft heb je het ook wel zeker nodig inderdaad! Zonde van je nieuwe ski's van inderdaad. Al die kids die eroverheen vliegen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:55

Lioony schreef:

In het wit zou ik zeker niet doen. 2 sleepjesliftjes en je hebt een bruine kont. Niet zo sexy :P

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:05

Leprycorn schreef:
O jij hebt bindingen die je achter je schoenen vast klikt omhoog? Die heb ik 2 dagen gehad maar daar ik echt ruzie mee dat ik anderen ben gaan halen :+ was met een huurboard. Misschien lag het aan mij maar vond ze een ramp!!

Vond wel heel fijn dat de druk zo verspreid was over de schoen

Toch ook wit he :) dankjewel!

Dan zitten je schoenen niet goed of passen niet goed want het is in stappen en vastklikken. Makkelijker kan gewoon niet

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:08

Joolien schreef:
Lioony schreef:

In het wit zou ik zeker niet doen. 2 sleepjesliftjes en je hebt een bruine kont. Niet zo sexy :P

Eens!! Heb vorig jaar een prachtig geel met zwart pak gekocht. (zwarte jas, gele broek)
Ging toen op dag 1 in het begin omdat we moesten wachten zitten op de trap waar die rubberen matten met gaten op lagen. 5 minuten later toen ik opstond werd ik vol uitgelachen :+
Kreeg helaas het patroon er niet meer uit. Dus weg kunnen gooien.

Nooit meer een lichte broek voor mij.

http://www.vloermat24.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/0/20110922_octo-door_0023_1_4.jpg
Dit patroon stond op me kont :')

Bliver: Dat zou heel goed kunnen. Ik ga nog even kijken wat ik wil!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:02

Afbeelding

Nieuwsbericht op Sneeuwhoogte.nl met mijn foto!!! :D

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 12:21

Haha superleuk!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:55

Leuk zeg! Me tante zit in Lermoos en daar heeft het gesneeuwd gelukkig! daar konden ze helemaal niet skiën gisteren. Kirchberg in het dal is ook helemaal wit. Vriend zei vanochtend dat er voor de deur 20 cm ligt en boven ligt er nog meer! Hun laatste dag kan niet meer stuk als iedereen het heel houdt ;)

Dus er is verlossing voor degene die nog moeten gaan morgen. En hope lijk blijft het liggen voor ons en anderen die in januari gaan. Februari is dan wel weer ver weg maar er is dus hoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:02

Leuke foto :D

Ik heb mijn schoenen! In de aanbieding gehaald bij de intersport. Toch wel blj dak daar heen ben gegean, ik wilde graag Salomon maar die was gewoon te smal voor mijn voet, meerdere modellen. Dus nu heb ik Head xp?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:25

Joolien lekker dat je je schoenen hebt! Kreeg je veel hulp met het uitkiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:27

Ja was iemand die er wel verstand van had en dat was wel fijn. Deze zaten meteen heel lekker.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:14

Super vet die foto!!! Ik beem ook het me gopro mee!! Op het helmpje en me stick!!!

Ik heb bindingen met klink systeem ideaal dan maar ff op me kont zitten ik sta meestal zat been spieren door het crossen O:)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 01:26

Heel gaaf inderdaad! Bij ons gaat ook voor het eerst de go pro mee. Heb een chest harnas, een selfie stick en natuurlijk op mijn helm. Hoop dat ik naast met mijn spiegelreflex ook met de gopro een paar gave platen en of filmpjes mee kan maken.

Witte broek raad ik ook echt niet aan. Zo snel vies!
Heb er wel een gehad, maar op de eerste dag had ik al een paar vieze vlekken, en daar moet je dan nog de hele week mee doen. Eens, nooit meer.
Heb nu wel een gele, ook een lichte kleur, maar geen last van vlekken op een of andere bijzondere wijze. :')

Fijn Jolien, lekker je eigen schoenen. Hoop dat ze op de piste ook lekker blijven zitten, is toch altijd maar afwachten vind ik.

Wij huurden vroeger altijd bij snowworld (niet bij de gewone huur, maar uit de winkel). Waren dan meestal echt nog zo goed als nieuwe spullen en altijd tevreden mee geweest. Maar uiteindelijk kon dat niet meer dus heb ik toen ook mijn eigen spul aangeschaft. Nog steeds erg tevreden mee. Ga binnenkort wel even voor een nieuw board kijken. Ben wel weer toe aan wat nieuws. Deze heb ik al een paar jaar, en ben inmiddels ook weer een stukje gegroeid.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 01:41

Ik neem ook mn selfie stick mee! :))

En denk dat de GoPro van de vereniging wel mee gaat.

Heb er echt onwijs veel zin in!
Misschien dat het nog lukt om xtje lesje te doen in Snowworld, zodat ik het iig weer een x gedaan heb. De laatste x skiën was echt jaren geleden.