Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:51

Jammer dat het tegenvalt zusjacobs.

Roomz, ik ga daar 2 maanden als kidsentertainer werken voor een Nederlandse reisorganisatie. :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:46

ZusJacobs schreef:
Andere werkers is inderdaad wel prettiger, dan heb je iemand om mee op te trekken.

Ik zit hier nu sinds donderdag en het blijft wat tegen vallen, ik ben deze trip begonnen om meer te leren en niet om stallen uit te mesten (dat kan thuis ook..). Maar tot nu toe is het alleen nog maar uitmesten geweest en voeren (en inefficiënt dat het gaat, verschrikkelijk :P ), het is natuurlijk wel erg warm (rond 10 uur al 25 graden en daarna richting de 35 graden.. ) dus iets met de paarden doen zit er niet echt in. Maar ik heb nu al een aantal dingen gezien waar ik het niet mee eens ben:
-Ze corrigeren de paarden wanneer ze in de paddock/stal/wei en naar mijn inziens is dat alleen maar onnodig (ze corrigeren dus de paarden onderling, of wanneer ze schuren, of ergens aan ruiken)
-Een aantal komt nooit buiten (vooral de minishetlanders en de hengst)
-De paarden die buiten komen staan er maximaal 4 uur
-Ze staan allemaal op beton
-Krijgen 2x per dag hooi (staan dus tussendoor en snachts veel zonder)

Dat zijn negatieve punten die ik echt niet zie zitten, ik kan daar gewoon niet naar kijken. Daarbij is wat hun daar doen de gewoonste zaak voor mij, het hanteren van paarden e.d. Dus het leergedeelte valt me ook erg tegen.

Ik ben van plan dit binnenkort wel te zeggen, maar hoe.. blijft lastig! Het zijn verder hele aardige mensen maar gewoon niet mijn style..

Het andere meisje is gisteren gekomen, maar spreekt geen woord engels... -O- nou is mijn engels ook niet perfect, maar met haar kan ik gewoon niet communiceren en dat komt niet alleen door de taalbarrière...balen...en ze blijft een maand...nouja maar het beste van maken.
Volgens mij komt er binnenkort nog een 3e bij, dus we zien wel.

@Zusjacobs:
Dat klinkt eerlijk gezegd helemaal niet leuk. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je tegenvalt.
Stallen uitmesten...tja dat doe ik hier ook, maar dat kost me maximaal een uurtje en bovendien hoef ik dat nu met de nieuwe werkster erbij helemaal niet meer te doen.
Die puntjes die je opnoemt, het corrigeren, niet (genoeg) naar buiten en dat soort dingen, zou ik ook echt niet mee om kunnen gaan, of nouja niet voor mijn lol. Je bent daar inderdaad wel voor jezelf, om wat te leren en om een leuke tijd te hebben, niet omdat het moet.
Als ik jou was zou ik toch op zoek gaan naar een andere plek als dat mogelijk is. Je kunt misschien wel met die mensen waar je nu bent in gesprek gaan, maar ze zullen toch niets veranderen aan de dingen die je hierboven noemt. :n
Succes met je beslissing!

c_esther: :wave: jij ook hier. Gran Canaria klinkt wel heel erg goed!!

Roomz: kleine bijleespost? :wow: je hebt zo ongeveer iedereen in het topic genoemd :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:06

Wauw wat een bijleespost, heftig haha! Ik heb daar de concentratie niet voor hoor, sorry alvast :) Ik lees wel met veel enthousiasme alles!

Ik ben vanochtend in gesprek gegaan, kan het echt niet zomaar bij laten zitten en zeggen "doei zoek maar iemand anders". Ik kreeg te horen dat de 16de een nieuwe helper komt (voordat ik het gesprek had) dat was dus een mooie aanleiding om een gesprek te starten. Ik heb verteld dat het gevoel niet helemaal juist is en dat ik ergens wil zitten voor langer en me daar ook goed bij wil voelen. Van dag 1 had ik het gevoel dat dit het niet was en gelukkig reageerde de eigenaresse heel open en was ze het er mee eens dat het niet helemaal lekker liep. Wel tussen ons e.d. maar gewoon het gevoel van dat er iets niet helemaal goed voelde. Ik heb verteld dat ik niet zomaar zal vertrekken (moet eerst een andere plek zoeken) en dat ik met de nieuwe helper nog eventueel kan helpen met inwerken oid.

Ze maakte wel een rare opmerking over dat ik de paardentaal niet zou spreken en dat ik DAT moest leren hier, dat ik dacht.. ach ja, ik zie aan andere dingen dat jullie paarden niet helemaal begrijpen.. (Alle paarden schuren van verveling.. en maar afvragen waarom ze schuren als ze 20/7 op stal staan).

Ik overleef het nog wel eventjes hier, maar ben blij dat ik het kwijt kon en niet langer hoef te blijven.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:50

Jammer ZusJacobs, maar als je het zo af kan sluiten en iets nieuws kan zoeken is het wel fijn. :)

Ik heb mijn visum binnen! Ben afgelopen weekend door mijn baas ingevlogen naar Engeland (hij is daar voor een paar maanden op concours), en vertrek dinsdag voor een week naar Dubai, om daarna terug te gaan naar Australie! :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:55

Wauw wat een gereis! Gaan de paarden dan mee?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:02

Ja, hij heeft er 5 over laten vliegen, alsof het niks is :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:03

Jeetje.. :oo En voor de paarden? Of zijn die dat inmiddels wel gewend?

Heftig hoor, ik zou het niet kunnen!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:06

Hij vervliegt ze regelmatig voor het Europese seizoen, en ik moet zeggen ze zijn er heel gemakkelijk in, alsof je je paard even naar wedstrijd brengt. De paarden zagen er goed uit, moet zeggen dat ik er 1 wat minder uit vondt zien, die had denk ik nog een jetlag en was nog heel moe. De racepaarden worden bij ons ook vaak naar Hongkong gevlogen, stond er eerst echt van te kijken (ik bedoel wanneer gaat je paard nou op het vliegtuig) maar dat is daar echt bijna de normaalste zaak vd wereld..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:08

Raar he.. ik vind een trailerrit al bijzonder, mijn paarden kwamen nooit rijdend van het erf af. :P Bijzonder wereldje!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:16

@Roomz, heb inmiddels inderdaad wat emails heen en weer verstuurd maar blijf het wat vaag vinden. Ik heb graag duidelijkheid en een soort 'stappenplan', zodat ik weet waar ik naar toe kan werken.
Ik heb me daarom bij nog 3 agencies ingeschreven waarvan ik met één a.s. maandag een gesprek heb over skype. :) Eens zien of dat wat soepeler loopt.
Niet dat ik het eerste agency niet meer wil, maar meer omdat het allemaal sloom gaat.

Die hele paarden vlieg situatie, jemig. Totaal andere leefwereld waar dat mogelijk is haha!
Wel een gave ervaring om zo mee te maken.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:28

Duidelijkheid is zo ontzettend belangrijk, dat merk ik hier wel.. Ik had veel duidelijker moeten zijn wat ik zocht, niet gedaan en nu vertrek ik morgen ochtend na een weekje. Hun zochten een stalhulp ik zocht een leerplek..

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:00

@ZusJacobs, wat jammer dat het zo is tegengevallen. Heb je al iets anders op het oog?

Ik vertrek over 12 dagen naar Canada. Ik ga daar op een reining breeding/show farm aan de slag. Bedoeling voor mij is om daar ook veel te leren en dus niet enkel als stalhulp ingezet te worden. Uiteraard wil ik met plezier stallen mesten en paarden voederen enzo. Maar ik hoop daar vooral ook veel te weten te komen over de reining, zowel op gebied van fokken als trainen als rijtechnische vaardigheden en zo veel meer. Eens terug in België wil ik namelijk graag verder met deze tak van de westernsport en mijn eigen reining quarter kopen. Hoe meer ik leer en weet, hoe beter dus ;) Ik weet alleen niet zeker of zij dat ook zo zien. Vrees dus een beetje dat ik hetzelfde zou kunnen voorhebben als bij jou. Ben misschien ook niet echt heel duidelijk geweest naar mijn verwachtingen naar hun toe. En vind het nogal raar om daar nu plots over te beginnen, niet?

Nu zit daar wel al een Belgische vrouw (via haar ben ik ook daar terecht gekomen) die met dezelfde bedoelingen als ik naar ginder is getrokken en die heeft het daar fantastisch naar haar zin! Dat is dus wel hoopgevend, maar toch. Ik heb een beetje schrik om me daar het 5de wiel aan de wagen te voelen ofzo, want het lijkt echt énorm te klikken tussen die vrouw en iedereen daar (wat uiteraard echt geweldig is voor haar natuurlijk!). Ik ben zeker niet asociaal ofzo, verre van, maar ik ben wel wat onzeker en kijk daarom meestal eerst de kat wat uit de boom. Hierdoor heb ik vaker wat meer tijd nodig om me ergens 'thuis' te voelen. En het lijkt alsof die andere zich daar echt meteen thuis voelde en de tijd van haar leven aan het beleven is. Waarschijnlijk overanalyseer ik alles gewoon te veel, maar toch, kan het precies niet echt helpen :o. Is ook de allereerste keer dat ik zoiets doe, dus dat maakt het ook allemaal extra spannend natuurlijk.

Op zich heb ik niet te veel verwachtingen. Ik ga er vanuit dat ik als stalhulp zal beginnen en zo hopelijk gaandeweg wat meer zal leren en meer zal kunnen doen. We zien wel hoe het loopt, ik kijk er alvast énorm naar uit!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:14

Hoi allemaal!

Ik kom even binnenvallen op dit forum, want ik ga namelijk eind juli 5 weken naar Toscane deze zomer. Op een agriturismo in de buurt van Pisa, waar een paar paarden staan (8 naar mijn weten) om met de gasten ritten door de bergen te maken en kinderen te leren paardrijden. Mij is later gevraagd om 3,5 maand te komen, maar 5 weken vond ik toch even genoeg. daarnaast kon dat echt niet, ik heb namelijk nog gewoon een voltijd studie. Ik vraag me af of er nog dingen zijn waar ik echt aan moet denken/die ik echt moet regelen? Ik heb gelezen dat er hier mensen zijn met genoeg ervaring, misschien dat er dingen zijn waar ik nog niet aan heb gedacht.

Ik baal er wel van dat ik nog geen auto kan huren, omdat ik nog geen 21 ben. dan zou ik misschien af en toe nog ergens zelf heen kunnen. (al weet ik zelf heel goed dat ik daar in de eerste plaats kom om te werken hoor! ;))

Ik lees dat duidelijkheid belangrijk is. Ik moet nog steeds een mail krijgen met wat mijn taken zijn, daar moet ik misschien maar eens achteraan gaan. het zou jammer zijn als ik daar met hele andere verwachtingen kom.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe iedereen aan zijn werk in het buitenland komt. Vooral als je
er nog niet bekend bent lijkt dat me best lastig. Ik zou ooit nog wel eens naar een ranch willen in het buitenland, (Argentinië/amerika) maar laat ik eerst maar eens aan dit (kleine) avontuur beginnen.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:54

Spannend Vaxie! Tips heb ik zelf niet echt, gezien het voor mij ook de eerste keer is dat ik zoiets doe :). Zorg dat je goede reisverzekering hebt, dat is toch wel belangrijk.

Ik had voor Canada mijn Working Holiday Visum aangevraagd (en goedgekeurd) en dan ben ik wat gaan rondzoeken naar werk. Had redelijk wat paardenplekjes gevonden tegen kost- en inwoon via workaway.info (wat voor mij op zich ook goed was, ik ga voor de ervaring) tot ik geheel toevallig een post op FB las waar een Canadese reining breeding farm hulp zocht. Meteen gecontacteerd en na wat heen en weer gemail en gechat ga ik daar dus naartoe :) Was eerst ook enkel tegen kost- en inwoon, maar omdat ik een tijdelijk werkvisum heb, zou ik vanaf september een betaalde job kunnen krijgen. Ik hoop echt dat het klikt en ik kan blijven, want het klinkt allemaal wel super!

We zullen zien hoe het loopt. Ondertussen is er afgesproken dat ik donderdagavond 26 juni de Greyhoundbus in Vancouver neem naar een busstation in hun buurt en daar pikken ze me op :D Kan dus de 'orientation' gewoon doen die donderdag en dan gelijk aan de slag op de ranch de dag nadien. Heb er zin in!
Kreeg ook nog een berichtje van de vrouw die er al zit dat het daar echt geweldig is, dus ik ben echt benieuwd! Kijk er zo enorm naar uit.

Ben alleen nog flink aan het twijfelen of ik een backpack of een koffer ga meenemen... Wat lijkt jullie het handigst? Denk niet dat ik echt veel ga rondtrekken, maar kan zijn dat ik dat nadien wel nog ga doen, dus ja. Dan is koffer mss niet zo handig? Pfff, weet het echt niet!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:23

Ik ben meelezer :-) en geniet van jullie zoektochten en verhalen.
Zou ooit naar Spanje gaan, kwam echter in Luxemburg terecht, om jonge dressuurpaarden te rijden. Woon er na 10 jaar nog steeds, ben getrouwd met n luxemburger en heb 2 kindjes (en 2 paarden ;-) ). Voor je t weet, blijf je daar hangen :P

Al hebben sommige van jullie wel veeeeeel spannendere bestemmingen haha.

*kruipt terug in meeleesmodus*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:41

@Tweety_be; vergeet je het tijdsverschil niet? Je zult toch wel even een jetlag hebben dus een ''bijkomdagje'' is misschien niet verkeerd? ;)

Ik weet toen ik in US kwam en direct Oriëntatie had ik om 6 uur mijn ogen nauwelijks meer open kon houden. :')

@Vaxie; Dit klinkt misschien gek... maar ik zou je verwachtingen proberen te verlagen.
Wat ik ervaar is dat het voor ons allemaal geweldig is. Wij tellen af, zien er naar uit etc. maar voor de werkgever komt er (meestal) 'gewoon' een nieuwe werknemer bij.
Zorg dat alles op papier staat. Waarom vraag je niet of je een auto van daar af en toe mag gebruiken om wat rond te rijden? Want zit je echt 5 weken 'vast'?
Geef jezelf de tijd om te wennen als je daar bent. Mijn eerste 2/3 weken dacht ik bij mijzelf 'wat doe ik hier', inmiddels zit ik hier 10 maanden.

@Getup: Ha wat een leuk verhaal zeg!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:12

tweety_be schreef:
@ZusJacobs, wat jammer dat het zo is tegengevallen. Heb je al iets anders op het oog?

Ik vertrek over 12 dagen naar Canada. Ik ga daar op een reining breeding/show farm aan de slag. Bedoeling voor mij is om daar ook veel te leren en dus niet enkel als stalhulp ingezet te worden. Uiteraard wil ik met plezier stallen mesten en paarden voederen enzo. Maar ik hoop daar vooral ook veel te weten te komen over de reining, zowel op gebied van fokken als trainen als rijtechnische vaardigheden en zo veel meer. Eens terug in België wil ik namelijk graag verder met deze tak van de westernsport en mijn eigen reining quarter kopen. Hoe meer ik leer en weet, hoe beter dus ;) Ik weet alleen niet zeker of zij dat ook zo zien. Vrees dus een beetje dat ik hetzelfde zou kunnen voorhebben als bij jou. Ben misschien ook niet echt heel duidelijk geweest naar mijn verwachtingen naar hun toe. En vind het nogal raar om daar nu plots over te beginnen, niet?

Nu zit daar wel al een Belgische vrouw (via haar ben ik ook daar terecht gekomen) die met dezelfde bedoelingen als ik naar ginder is getrokken en die heeft het daar fantastisch naar haar zin! Dat is dus wel hoopgevend, maar toch. Ik heb een beetje schrik om me daar het 5de wiel aan de wagen te voelen ofzo, want het lijkt echt énorm te klikken tussen die vrouw en iedereen daar (wat uiteraard echt geweldig is voor haar natuurlijk!). Ik ben zeker niet asociaal ofzo, verre van, maar ik ben wel wat onzeker en kijk daarom meestal eerst de kat wat uit de boom. Hierdoor heb ik vaker wat meer tijd nodig om me ergens 'thuis' te voelen. En het lijkt alsof die andere zich daar echt meteen thuis voelde en de tijd van haar leven aan het beleven is. Waarschijnlijk overanalyseer ik alles gewoon te veel, maar toch, kan het precies niet echt helpen :o. Is ook de allereerste keer dat ik zoiets doe, dus dat maakt het ook allemaal extra spannend natuurlijk.

Op zich heb ik niet te veel verwachtingen. Ik ga er vanuit dat ik als stalhulp zal beginnen en zo hopelijk gaandeweg wat meer zal leren en meer zal kunnen doen. We zien wel hoe het loopt, ik kijk er alvast énorm naar uit!

Zoals ik het lees gaat dit helemaal goed komen! Belangrijk is communiceren, dus als je daar bent en je merkt dat je wat tijd nodig hebt om los te komen ZEG dit.. Echt waar ze zullen dan wat meer geduld met je hebben. Als je het niet zegt kan het zijn dat je heel bot overkomt terwijl dit helemaal niet jouw intentie was (Zelf ervaring mee.. ik was ook erg "kat uit de boom kijkend", inmiddels is dat wel weg gelukkig :) Al blijft het lastig ergens naar toe gaan waar je niemand kent. Maar echt, jij gaat de tijd beleven hoor!

Ik had weer contact met iemand omdat ik natuurlijk snel weg moest dacht ik, ik pak gelijk de eerste de beste. Maar daar even over nagedacht is dat absoluut geen slim plan, ik moet echt heel precies gaan zoeken en alleen dingen selecteren waar ik weet dat ik iets kan leren en me prettig bij voel. Er zijn genoeg stallen om uit te mesten en dat is niet mijn hoofddoel haha ;) Ik zit nu dus (na 9 uur rijden pfoew..) weer lekker thuis aan tafel. Ik kan dat soort dingen beter hier uitzoeken dan ergens waar ik dan weer weg zou moeten. Daarbij is mijn laptop stervende (tijd voor een nieuwe), is mijn reserve autosleutel geleverd (handig voor op reis..) en zijn mijn laarzen weer terug na een bezoekje aan Engeland (waren stuk en iets te duur om zomaar te laten zitten). Dus misschien had dit zo moeten zijn!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:41

@ Nagini, ik arriveer in Vancouver dinsdag 24 juni om 18u30, heb dan woensdag vrij om wat te bekomen van de jetlag, donderdag oriëntatie en 's avonds naar de ranch om daar vrijdag aan de slag te gaan. Denk wel dat dit te doen is, niet? Ben wel blij dat we het zo hebben kunnen oplossen, want zag het nu ook niet echt zitten om er die woensdag al meteen in te vliegen :o Maar zo komt het wel mooit uit vind ik.

@ZusJacobs, ik denk ook wel dat het zal loslopen hoor en ik ben zeker van plan te communiceren. Voor hetzelfde geld voel ik me er ook gewoon meteen thuis en gaat het als vanzelf (daar hoop ik stiekem op). Ik denk gewoon te veel na over zulke dingen, dat zou ik beter niet doen.
Jij bent weer thuis dan? Klinkt idd alsof het zo heeft moeten zijn. Gelukkig kon je zelf met de auto rijden en zat je er niet 'vast' ofzo. Hopelijk komt er snel iets op je pad dat je beter ligt!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:08

Hoi allemaal, heb even bijgelezen.
Getup: wat gaaf, mooi dat dingen zo kunnen lopen :j
ZusJacobs: Vervelend dat alles zo gelopen is, maar misschien maar beter dat je nu weer thuis bent..

Ik zou naar Schotland gaan, maar ben niet gegaan.
Was bezig met uitzoeken van tickets, en toen kreeg ik een telefoontje van mijn oude werkgever.
Ze konden vorige keer mijn contract niet verlengen omdat ik eigenlijk slechts iemand verving die met zwangerschapsverlof was. Ik heb daar toen verschrikkelijk van gebaald omdat ik het super naar mijn zin had en het contact op de werkvloer ook echt heel leuk was. Enfin, we hebben toen afgesproken dat ze mij zouden bellen zodra de eerste beste vacature vrij kwam, nooit verwacht dat het zo snel was.

Ik heb nu dus weer een jaarcontract aangeboden gekregen, 40 uur in de week (ma-vrijdag).
Half juli ga ik weer beginnen, dus heb mijn centjes opgespaard en een vakantie geboekt hahaha :=
De keuze is natuurlijk heel snel gemaakt, ik verdiende daar goed en had het naar mijn zin. En dan kan ik nu een aantal maanden naar het buitenland gaan maar dan kom ik daarna terug en wat dan? De rekeningen lopen door.

Ik zou het wel een gave ervaring hebben gevonden, dus ergens jammer dat nu alles tegelijkertijd kwam, en misschien ook maar beter..

Ik zal blijven meelezen, want ik ben natuurlijk super benieuwd naar jullie verhalen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:17

@Tweety_be; Oh okay! Ik dacht dat je op donderdag landde in Canada. :j

@Gowlan; dat is jammer! Maar gefeliciteerd met je baan!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:18

Dankjewel :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:19

Ik heb binnen nu en 15 minuten een skype interview met een ander agency. Altijd spannend. :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:06

En....? Hoe ging het :D ?
Gowlan' wat gaaf zeg, super toch!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:42

Goed! Ik hoor maandag of ze me een contract kunnen aanbieden voor Guaranteed work.

Dat houdt in dat als zij mij geen werk kunnen vinden op vervangersbasis ik alsnog betaald word.
Aangezien ik vervang totdat ik een fulltime aanstelling krijg. :j
Dus, ja ging erg goed. :D

Als 't allemaal doorgaat begin ik 15 september.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:49

Dat klinkt erg positief!