Roomz, ik ga daar 2 maanden als kidsentertainer werken voor een Nederlandse reisorganisatie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ZusJacobs schreef:Andere werkers is inderdaad wel prettiger, dan heb je iemand om mee op te trekken.
Ik zit hier nu sinds donderdag en het blijft wat tegen vallen, ik ben deze trip begonnen om meer te leren en niet om stallen uit te mesten (dat kan thuis ook..). Maar tot nu toe is het alleen nog maar uitmesten geweest en voeren (en inefficiënt dat het gaat, verschrikkelijk), het is natuurlijk wel erg warm (rond 10 uur al 25 graden en daarna richting de 35 graden.. ) dus iets met de paarden doen zit er niet echt in. Maar ik heb nu al een aantal dingen gezien waar ik het niet mee eens ben:
-Ze corrigeren de paarden wanneer ze in de paddock/stal/wei en naar mijn inziens is dat alleen maar onnodig (ze corrigeren dus de paarden onderling, of wanneer ze schuren, of ergens aan ruiken)
-Een aantal komt nooit buiten (vooral de minishetlanders en de hengst)
-De paarden die buiten komen staan er maximaal 4 uur
-Ze staan allemaal op beton
-Krijgen 2x per dag hooi (staan dus tussendoor en snachts veel zonder)
Dat zijn negatieve punten die ik echt niet zie zitten, ik kan daar gewoon niet naar kijken. Daarbij is wat hun daar doen de gewoonste zaak voor mij, het hanteren van paarden e.d. Dus het leergedeelte valt me ook erg tegen.
Ik ben van plan dit binnenkort wel te zeggen, maar hoe.. blijft lastig! Het zijn verder hele aardige mensen maar gewoon niet mijn style..
tweety_be schreef:@ZusJacobs, wat jammer dat het zo is tegengevallen. Heb je al iets anders op het oog?
Ik vertrek over 12 dagen naar Canada. Ik ga daar op een reining breeding/show farm aan de slag. Bedoeling voor mij is om daar ook veel te leren en dus niet enkel als stalhulp ingezet te worden. Uiteraard wil ik met plezier stallen mesten en paarden voederen enzo. Maar ik hoop daar vooral ook veel te weten te komen over de reining, zowel op gebied van fokken als trainen als rijtechnische vaardigheden en zo veel meer. Eens terug in België wil ik namelijk graag verder met deze tak van de westernsport en mijn eigen reining quarter kopen. Hoe meer ik leer en weet, hoe beter dusIk weet alleen niet zeker of zij dat ook zo zien. Vrees dus een beetje dat ik hetzelfde zou kunnen voorhebben als bij jou. Ben misschien ook niet echt heel duidelijk geweest naar mijn verwachtingen naar hun toe. En vind het nogal raar om daar nu plots over te beginnen, niet?
Nu zit daar wel al een Belgische vrouw (via haar ben ik ook daar terecht gekomen) die met dezelfde bedoelingen als ik naar ginder is getrokken en die heeft het daar fantastisch naar haar zin! Dat is dus wel hoopgevend, maar toch. Ik heb een beetje schrik om me daar het 5de wiel aan de wagen te voelen ofzo, want het lijkt echt énorm te klikken tussen die vrouw en iedereen daar (wat uiteraard echt geweldig is voor haar natuurlijk!). Ik ben zeker niet asociaal ofzo, verre van, maar ik ben wel wat onzeker en kijk daarom meestal eerst de kat wat uit de boom. Hierdoor heb ik vaker wat meer tijd nodig om me ergens 'thuis' te voelen. En het lijkt alsof die andere zich daar echt meteen thuis voelde en de tijd van haar leven aan het beleven is. Waarschijnlijk overanalyseer ik alles gewoon te veel, maar toch, kan het precies niet echt helpen. Is ook de allereerste keer dat ik zoiets doe, dus dat maakt het ook allemaal extra spannend natuurlijk.
Op zich heb ik niet te veel verwachtingen. Ik ga er vanuit dat ik als stalhulp zal beginnen en zo hopelijk gaandeweg wat meer zal leren en meer zal kunnen doen. We zien wel hoe het loopt, ik kijk er alvast énorm naar uit!