vevina schreef:Ik ben alweer bijna 7 maanden van huis, wat bestond uit backpacken en nu alweer een aantal maanden au pair. Over 5 maanden ga ik naar huis en daar wil ik lang nog niet aan denken!!!!
Onthou al het begin is moeilijk! Zonde dat je er nu al een einde aan maakt. Maar dat is natuurlijk je eigen keus.
Ik heb hier echt een heel tweede leven opgebouwd, het begin leek moeilijk, woon in Mt isa met geen andere stad dichterbij dan iets onder de 200 km. Maar ik geniet elke dag van mijn leven hier! Ben er op uit gegaan en mensen ontmoet, contact gemaakt met andere au pairs. Door de week is het family time maar het weekend trek ik mijn eigen plan, ben van smorgens tot in de nacht met mijn vrienden op pad en dat heb ik echt nodig!
Doe wat goed voelt, maar vind het toch jammer dat je zo snel 'opgeeft' want ik ben er van overtuigt dat het best een leuke tijd kon worden. (zat mede au pairs en backpackers in Brisbane)
Maar voor nu, hoop dat je de juiste beslissing heb gemaakt en een goede terug reis.
Voor iedereen is het gevoel anders. Wij zijn nu alweer 10, bijna 11, maanden in NZ. we beginnen eigenlijk nog maar net met vrienden maken en ook wij vinden het heerlijk, nu. Ik miste het gezellig samen zijn en lekker samen koken met vriendinnen onwijs. Niet eens de vriendinnen in nederland zelf, maar gewoon de gezelligheid. Heb net weer het eerste etentje gegeven en ben super blij. Ik heb helemaal geen heimwee naar nederland, maar dat is nogal makkelijk aangezien alles wat er daar gebeurd is. Wij hebben een baan voor volgend jaar en zijnbezig met een nieuw visum.
Opgeven vindt ik een heel makkelijk woord, maar ik denk dat TS wel degelijk haar best gedaan heeft om toch nog door de heimwee periode heen te bijten. Ze zeggen dat heimwee kan verschijnen tussen de 4 weken en 2 jaar. Je moet niet vergeten dat TS op 1 plek is gekomen om te werken en niet om te werken zodat ze kan rondtrekken(vakantie vieren) daar zit ook een groot punt van verschil met een backpackers instelling.
TS, heel jammer. In het leven krijgen we uitdagingen en dankzij wat we doen met die uitdagingen leren we. We leren van elk avontuur en uit elk avontuur, hoe slecht ook gegaan, kun je altijd iets positiefs vinden. Probeer dat te vinden, vast te pakken en te houden. Waarschijnlijk zal er dan ooit wel weer een mooi avontuur in australië voorbij komen of aangepakt worden.
Heel veel succes