NieneWiep schreef:Ik heb deze week nog vrij en moet volgende week volop aan de bak. Hebben jullie misschien tips hoe ik deze week het beste kan vullen? Dagtripjes in Bangkok of een paar dagen ergens heen? De kust zou ik wel leuk vinden. Wat is hier het makkelijkste qua vervoer? Ben je echt aangewezen op taxi's of kun je ook makkelijk een auto + driver huren? Het vervoer is sowieso erg wennen na Bali, daar reden we zo op onze scooter overal naartoe, nu zijn we echt op taxi's e.d. aangewezen.
Songkran is tot en met dinsdag in de meeste plaatsen dus daarna kan je naar buiten toe.
Ik denk dat je genoeg kan doen in Bangkok en als ik jou was zou ik geen langere trips maken naar andere plaatsen omdat het nu vreselijk druk is overal (iedereen heeft vakantie vanwege Songkran dus alles zit of vol of de prijzen zijn verdubbeld). Bovendien is het verkeer dodelijk rond deze tijd (mensen zijn de hele dag dronken en stappen dan gerust in de auto naar huis) dus daar kan je beter van weg blijven.
Gezien je locatie ben je inderdaad aangewezen op taxi's. Er zijn ook wel minivans en normale bussen (openbaar vervoer) maar alle routes staan op de bus in het Thai dus dat zal problemen gaan geven.
Voor langere afstanden kan je een auto met bestuurder huren of als je wat andere vrienden/studenten kan vinden kan je een minivan huren. Of gewoon de bus nemen vanaf Mo Chit bus station wat vaak erg goedkoop is (alle bussen verkopen zichzelf als VIP maar er zijn maar weinig echte VIP bussen). De trein is vaak ook een optie maar die is langzaam, heeeeeel langzaam. De verbinding naar Ayuthaya en Lopburi is redelijk en waarschijnlijk kan je opstappen bij Don Muang wat niet ver weg van je locatie is (dagtripjes zijn meer dan lang genoeg voor zo'n kleine plaats).
Zelf rijden (scooter of auto) zou ik niet aanraden aangezien de verkeersregels hier anders zijn.
Verder success aan Rangsit uni. De reputatie is al niet erg goed in Thailand maar des te meer je de Thaise cultuur kan doorgronden. Verwacht niet dat iemand vragen stelt in klas, of Engels spreekt buiten de lessen om (behalve de "you you, where you from?"). En gelukkig hebben ze schattige school uniformen in Thailand voor de vrouwelijke universiteit studenten

Ps: als je specifieke studie gerelateerde vragen hebt mbt Thailand dan mag je altijd een pm sturen; ik heb er net 2 jaar op zitten aan Chula.