Polen, Auschwitz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Re: Polen, Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:52

wat was je vraagprijs dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:54

Idd.. Ben ik ook benieuwd naar :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:01

Dat boek is nog volop verkrijgbaar, hoor .... alleen het grootste gros in Polen zelf en een beetje Duitsland. :) Zover ik weet is het niet in het Nederlands uitgegeven.
Heb het zelf ook en is idd een interessant boek, al ben ik wel wat gewend qua foto's en beeldmateriaal. Ik verzamel namelijk boeken over de concentratie- en vernietigingskampen en ook nog eens boeken over seriemoordenaars. In sommige van die boeken zitten foto's die je niet meer van je netvlies afkrijgt en verhalen die je je leven lang bijblijven. ;(
Ik ben denk ik een beetje een freak wat dat betreft. :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:30

Victory-Boy schreef:
Dat boek is nog volop verkrijgbaar, hoor .... alleen het grootste gros in Polen zelf en een beetje Duitsland. :) Zover ik weet is het niet in het Nederlands uitgegeven.
Heb het zelf ook en is idd een interessant boek, al ben ik wel wat gewend qua foto's en beeldmateriaal. Ik verzamel namelijk boeken over de concentratie- en vernietigingskampen en ook nog eens boeken over seriemoordenaars. In sommige van die boeken zitten foto's die je niet meer van je netvlies afkrijgt en verhalen die je je leven lang bijblijven. ;(

Als ik Google kan ik het eigenlijk nergens vinden. :)
Ik ben wel echt onder de indruk van de foto's. Dus er zijn nog meer van zulke boeken over de kampen?
Van welke kampen bijvoorbeeld?

Vraagprijs was 40 euro trouwens.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:44

Victory-Boy schreef:

Je bent geen freak hoor, ik verzamel het niet maar ik vind het ook interessant om te zien.

Zo heb ik een kast vol boeken over gevangenissen in het buitenland.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:45

Ook vriendlief en ik willen in maart-april naar Auschwitz gaan, we gaan vliegen naar katowice en huren dan een auto voor een paar dagen en gaan dan alle kampen af.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:01

Suzanne F. schreef:
Als ik Google kan ik het eigenlijk nergens vinden. :)
Ik ben wel echt onder de indruk van de foto's. Dus er zijn nog meer van zulke boeken over de kampen?
Van welke kampen bijvoorbeeld?

Vraagprijs was 40 euro trouwens.

Ik heb het boek "KL Auschwitz" voor €10,= gekocht bij een Duitse Antiquariat in Berlijn, kan je gewoon online bestellen maar dan komen er nog €9,50 verzendkosten overheen.

Ik kan het nu ook even niet meer vinden via google, maar de dag ervoor had ik juist weer heel veel hits (gegoogled op KL Auschwitz boek en dan op afbeeldingen zoeken, op één van die afbeeldingen van het boek geklikt en vond vele te koop voor maar een paar zloty). :?

De foto's zijn zeker indrukwekkend! Er zitten foto's bij die je in andere boeken kunt vinden, maar zeker ook foto's die ik nog nooit had gezien. Sommige foto's staan bv in "Het Auschwitz album" en "Auschwitz", andere kun je op het internet vinden of in andere boeken. Maar dat maakt ze zeker niet minder indrukwekkend overigens! Het enige boek wat ik heb wat een beetje op "KL Auschwitz" lijkt qua opzet is "Het Auschwitz album", maar daar zitten idd niet zulke gruwelijke foto's in.

De meeste boeken die ik over de kampen heb gaan over Auschwitz (toch het bekendste kamp) en een paar over Theresienstadt ("Theresienstadt" en "Ik heb geen naam"), Treblinka en Sobibor ("De duisternis tegemoet", bekentenissen van Franz Stangl, commandant van Treblinka) en het Vel d'Hiv ("Ik schrijf u vanuit het Vel d'Hiv").
De kampen Belzec, Chelmno, Bergen-Belsen, Büchenwald, Dachau, Drancy, Majdanek, Mauthausen, Sachsenhausen en Westerbork komen wel in de andere boeken voor, maar ik heb nog geen boeken die echt helemaal alleen over die kampen gaan.

Aanraders vind ik toch wel de boeken : "Auschwitz" van Laurence Rees en "Vergeten stemmen van de holocaust" van Lyn Smith. "Auschwitz" behandeld niet alleen Auschwitz zelf, maar nog heel veel andere bekende kampen en het andere boek bevat heel veel getuigenverklaringen van mensen die de oorlog van dichtbij hebben meegemaakt, zowel de "goede" als de "slechte" kant.
Eigenlijk zijn alle boeken die ik over de kampen heb indrukwekkend, gewoon omdat de verhalen van die mensen heel veel impact op me hebben. :j

SteffiiY schreef:
Je bent geen freak hoor, ik verzamel het niet maar ik vind het ook interessant om te zien.

Zo heb ik een kast vol boeken over gevangenissen in het buitenland.

:D
Ik heb wel documentaires gezien over gevangenissen in het buitenland, maar heb er geen boeken over.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:29

Wij hebben gisteren ook geboekt. Gaan in september vijf dagen naar Krakau en dan ook Auschwitz en de fabriek van Schindler bezoeken.

Zijn er nog andere aanraders?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:22

_Reneee schreef:
Wij hebben gisteren ook geboekt. Gaan in september vijf dagen naar Krakau en dan ook Auschwitz en de fabriek van Schindler bezoeken.

Zijn er nog andere aanraders?

Ik raad ook nog de zoutmijn Wielicka aan :)
Zelf ook geweest deze zomer en erg mooi en bijzonder!

Edit: en natuurlijk ook Krakau zelf, erg mooie grote markt, het Wawel kasteel (en de Wawel draak)
Op de grote markt staat ook een rij mooie koetsen waar je een ritje in kan maken, ook een aanrader als paardenliefhebber :)
Laatst bijgewerkt door Oliiviia op 09-08-14 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:25

In Krakau zelf kun je nog enkele stukjes muur en poorten vinden van de ghetto destijds. Ook kun je ergens nog een heuveltje vinden waarvandaan Schindler te paard het ghetto overkeek en het meisje met het rode jasje zag. Dit heuveltje kon ik zo snel niet vinden omdat ik maar 1 dag de tijd had ik Krakau.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:39

Even een oud topic omhoog schoppen ;)
Voor de mensen die georganiseerd zijn geweest, met welke organisatie zijn jullie gegaan?

Ik wil dit voorjaar graag naar Auschwitz :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:40

Wij met Polenreizen. Super goede organisatie!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:49

Wij gaan in april naar auschwitz.
Wij willen gaan rijden via Berlij'n. Dan gaan we daar ook langs de muur.

Is er verder nog veel te zien? Ik begreep dat het nog een aardig stuk rijden is vanaf krakau. 3,5 uur dacht ik.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:17

sax89 Even een tip. Ik zou op de terug weg via Berlijn gaan. Heenweg moet je een stuk over betonplaten terug weg niet.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:27

@sax89 het is ongeveer een uurtje rijden vanaf Krakau.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:46

Thanx voor de tip!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:56

conejo schreef:
sax89 Even een tip. Ik zou op de terug weg via Berlijn gaan. Heenweg moet je een stuk over betonplaten terug weg niet.

Ja, dat was inderdaad een erg slecht stuk.

Wij hebben onderweg nog Bergen Belsen bezocht.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:56

_Reneee schreef:
Wij met Polenreizen. Super goede organisatie!

Goed om te horen!
Hoe verliep de reis bij jullie?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 07:46

Ik vlieg vanavond naar Krakau en ga morgen naar Auschwitz. Vliegen donderdag in de namiddag weer terug, dus gaan verder alleen de stad bezoeken. Ben heel benieuwd..

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:19

sax89 schreef:
Wij gaan in april naar auschwitz.
Wij willen gaan rijden via Berlij'n. Dan gaan we daar ook langs de muur.

Is er verder nog veel te zien? Ik begreep dat het nog een aardig stuk rijden is vanaf krakau. 3,5 uur dacht ik.

Nee hoor, het is een 40tal km van Krakau, je kan zelfs met de trein gaan ja I know, is misschien niet zo'n fijn idee :=
Wij zijn er deze zomer geweest en dachten dit eerst te doen, maar als je in Krakau wat rondloopt en wat dingen bezoekt zoals het marktplein, kasteel van Wawel met zijn 'draak' en nog wel een aantal dingen die ik ben vergeten :+ kom je overal zo'n foldertjes tegen om zo'n uitstap te doen.
Dus we hebben dan toch voor een uitstap gekozen, aangezien dan alles voor je geregeld is en je een gids hebt :)
En we zijn ook naar Wielicka geweest, ook een aanrader (zeker als het buiten stikheet is :+ )

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:30

De gids is zeker een aanrader, die kan zoveel meer vertellen. Zo leer je veel meer over de concentratiekampen. En volgens mij kost het met gids 10 euro p.p., dat is incl. vervoer naar Birkenau.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:28

Topic ligt al heel even stil, maar ik kom toch even binnenvallen.
Ik ga dit voorjaar naar Polen/ Krakau/ Auschwitz. Ik rijd er met de auto heen en ben (nog) op zoek naar een fijn, maar goedkoop verblijf in Krakau.
Ik ga nog op airbnb kijken, mar tips zijn welkom.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:28

Wat wil je? Hotel, appartement? Vol/halfpension?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:40

Maakt niet uit.
Ik zoek verblijf dat goed betaalbaar is. Ben geen fans van hotels, maar voor een paar dagen maakt het me eignlijk niet uit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:48

Ik zat in deze Apart hotel Adler, Krakow. Zeer netjes en goed betaalbaar omdat ie net óver het water zit ten opzichte van het populairste stadsdeel. Eigenlijk zit je in/tegen waar het oude joodse getto zat en zit je dus heel dichtbij een aantal nog staande muurtjes daarvan en de fabriek van Schindler.
http://www.booking.com/hotel/pl/apartho ... ight_room=