Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:07

KootMiraDrum schreef:
Vreselijk allemaal. Ik vraag me af of Bedouin niet zelf ook slachtoffer is...

dat denk ik wel , ze ziet dat alleen nu nog niet zo...

blingpiggy

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:12

Wat een afschuwelijke ervaringen! Denk je ook even leuk op werkvakantie te gaan... :(
En dat alleen van mensen die op bokt zitten... Hoeveel mensen zijn daar geweest die niet op bokt zitten? En wat hebben die ervaren? Vraag ik me dan af...

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:14

Tjezus wat een verhaal, je zult je kind er maar heen sturen met zo n malloot.
Goed dat er hier gewaarschuwd word voor hun, hoop dat er niemand meer heen
gaat dit gaat werkelijk een x verkeerd aflopen als ik de verhalen zo lees is het alleen
een questie van tijd.

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:14

Had vanmiddag het 1e deel gelezen nu het 2e deel. :o
Ik vind het heel naar voor de slachtoffers maar ook voor Bedouin ik denk dat zij hier haar hele leven een schade aan over zal houden. Wij weten allemaal niet wat er gebeurd is maar doordat steeds meer meisjes zich melden wordt het verhaal van de TS toch echt geloofwaardiger. Ik denk dat ze in ieder geval niet meer op deze boktnaam online zal komen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:21

Jeetje wat een verhalen zeg! Mijn mond viel steeds verder open van verbazing :\

Wat een onzin, cultuurverschil.. Ramadan? Ik wil niet vervelend zijn, maar ik geloof niet dat deze man daar echt aan mee doet. Bij mijn weten mag een Moslim namelijk helemaal geen alcohol drinken.. :=

Moet zeggen dat ik het voor Bedouin erg sneu vind, maar ik hoop dat mensen die dit topic lezen toch wel 2 keer nadenken voor ze op werk-vakantie gaan :=

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:37

Vol ongeloof heb ik elk bericht in het topic gelezen. Wat een afschuwelijke ervaring, helemaal nu blijkt dat je niet de enigste bent geweest.
Bedouin heeft wel een onwijs bord voor haar kop als ze dit nog steeds wilt afschuiven op cultuur. Het ergste van alles vindt ik nog wel dat Bedouin klaarblijkelijk op de hoogte was van de praktijken van haar man. Dat zij hier zo argeloos mee om gaat zegt voor mij genoeg over haar mentaliteit. Ook het feit dat wanneer je een gast hebt gehad die niet tevreden was en waarvan je op de hoogte bent dat die een nare ervaring heeft gehad met je man (blijkt uit pb paar pagina's terug.) dat je die nog niet eens contracteert om te praten over de zaken, excuses te maken en natuurlijk om te zorgen dat je dit in de verdere toekomst kunt voorkomen. Dat vind ik daadwerkelijk te erg voor woorden!! Dat het gebeurd als je er geen weet van hebt is 1 ding, maar dat je vervolgens maar meisjes naar je land blijft toe halen terwijl je notabene weet wat je man allemaal uitspookt is toch te gek voor woorden. Daar heb ik geen goed woord voor over!

TS en alle andere gedupeerde wens ik heel veel sterkte. Ook Bedouin wens ik sterkte nu haar bedrijf tegen de grond wordt geslagen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:48

Wat een absoluut schandalig verhaal. Respect voor iedereen die hier haar verhaal gehouden heeft, ook Bedouin. Toch hoop ik dat dit topic voldoende waarschuwing is dat verdere situaties voorkomen kunnen worden en dat bokt de advertenties van Bedouin niet meer toe zal staan. Ik vind het erg sneu voor haar en voor haar bedrijf, maar door meiden op hun ranch/reizen toe te staan maakt zij ongewenst gedrag mogelijk, dat wil je toch niet op je geweten hebben?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:54

Ik kan het niet helpen, maar ik vind het superrot voor Bedouin. :o Ik bedoel maar, in één topic van een paar bladzijden is heel haar carrière om zeep. Dit was wellicht niet wat ze in gedachten had toen ze naar Tunesië vertrok om haar droom te volgen.

Neemt niet weg dat het niet verschrikkelijk is voor de slachtoffers, je zal er maar zitten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:55

Tosca2 schreef:
Ik kan het niet helpen, maar ik vind het superrot voor Bedouin. :o Ik bedoel maar, in één topic van een paar bladzijden is heel haar carrière om zeep. Dit was wellicht niet wat ze in gedachten had toen ze naar Tunesië vertrok om haar droom te volgen.

Neemt niet weg dat het niet verschrikkelijk is voor de slachtoffers, je zal er maar zitten.

Dit hele verhaal kent enkel verliezers.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 02:11

Tosca2 schreef:
Ik kan het niet helpen, maar ik vind het superrot voor Bedouin. :o Ik bedoel maar, in één topic van een paar bladzijden is heel haar carrière om zeep . Dit was wellicht niet wat ze in gedachten had toen ze naar Tunesië vertrok om haar droom te volgen.

Nou, het komt echt niet door dit topic. Eerder door haar man lijkt mij!!
Het sprookje van 1001 nacht blijkt niet te bestaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 02:30

Ik vind het verschrikkelijk voor de vakantiegangers want je vakantie is verpest, ik heb een soortgelijk iets meegemaakt toen ik au pair was in Londen, ik heb het de vrouw ook nooit verteld.. Ik was te geschokt denk ik. Hij was mijn Engelse 'vader'.

Ik vind het ook verschrikkelijk voor Bedouin, om op deze manier gedwongen te worden je ogen te openen is vreselijk.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-08-12 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar verwijderde post weggehaald

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 02:44

Heb met open mond zitten lezen. Wens iedereen un deze situatie alle wijsheid toe.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 02:48

Eydis schreef:
Heb met open mond zitten lezen. Wens iedereen un deze situatie alle wijsheid toe.

Hetzelfde hier, -O-

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 02:52

Jezus, wat een verhalen hier zeg.. Wat die man allemaal uitspookt is echt not done :n
Het lijkt me ook wel gaaf om eens zo'n trektocht te maken maar ik weet wel zeker dat ik vanaf nu overal waar ik naartoe ga eerst uitgebreid ga googelen... het zou je maar overkomen! Sterkte aan de slachtoffers!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 06:48

pfff..
Nou heb er een nacht overgedaan om alles door te lezen. :o

Ik kan me voorstellen van de TS dat haar reis inderdaad ook vele plus punten heeft gehad, na de minpunten van de 1e post.
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt in zo een benarde positie.

Ook van de andere gereageerden zowel de positieve als de negatieve vind ik het dapper dat het gedeelt word.
En voor Bedouin, ook jou kant kan ik enigsinds inzien, maar begrijpen kan ik het niet.
Dat je via mail contact waarschuwt en situatie uitlegt, maar het wel toelaat.
Het is en blijft speculeren over hoe iemand in zo'n situatie is als Bedouin.
Ik hoop alleen dat als ze zich wel ellendig voelt ze wel kan loskomen uit de situatie.

Laat dit topic voor anderen een waarschuwing zijn.
En dat heeft niks te maken met de Ranch zelf denk ik, maar meer met de man in kwestie.
Een cultuur als deze is ook geheel anders dan de westerse. Alles is ander, dus daar kan je denk ik niet vanuit gaan.
Ook een reis hoe mooi het op internet ook lijkt is altijd anders in werkelijkheid.

Ik zou inderdaad niemand deze reis willen aanbieden. Puur om het feit dat het t.n.t blijkbaar (deels) goed is gegaan, maar eens is er een keer dat dit niet zo is.
En als je weet dat je man dan een kort lontje heeft en gek is op de dames, vol drank (blijkbaar) wil je het dan op je geweten hebben vraag ik mij af???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:01

Wat een verhaal. Voelt bijna een beetje alsof Bedouin de meisjes moet aanleveren op verzoek van haar man.
Ik hoop dat ze gelukkig is en als ze dat niet is, dat er voor haar een uitweg is en dat ze terug naar Nederland kan.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:07

Sorry dat ik het zo lomp zeg maar bedouin heeft geen bord voor haar hoofd maar een eik van een meter doorsnede. Ik snap niet dat je willens en wetens westerse meisjes, jonge vrouwen naar je ranch laat komen bedouin..
Je kunt dit niet onder het mom van mantel der liefde vegen. Dit gaat veels te ver en dat weet je.
Je bent zo te lezen de afgelopen tijd/ jaren al meer dan genoeg door gasten op het gedrag van je man aangesproken.
Ik kan me ook niet voorstellen dat jezelf graag gasten laat komen als je deze mensen op voorhand al moet waarschuwen over het gedrag van je man.
Wanneer gaan bij jou de ogen open en is genoeg ook echt genoeg.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:15

Wat erg allemaal voor zeker ook voor beide partijen.
Lees ook 1 of 2 reacties die wel positief waren, fijn voor deze mensen dat het ook goed kan gaan.

Ik had denk ik doodsangsten uit gestaan alleen in de woestijn.... En dan de andere nare ervaringen die echt serieus genomen moeten worden.
Vooral omdat er meerdere personen zijn.

Iedereen weet er zijn andere levensomstandigheden en minder hygiene en dat er geen tot weinig luxe is.
Over bv het eten kan een ja en nietes spelletje zijn. Dat is ook het verschil in levenswijze maar ook al heeft bv de bakker andere tijden tijdens de ramadan...je hebt gasten. Nodig dan geen gasten uit tijdens de Ramadan.
Dan op andere tijden naar die bakker is even lastig maar gasten zijn gasten. Ze betalen geld en ze helpen je.
Tuurlijk ook voor hun ervaring en mooie tijd maar je gasten horen wel op nr.1 te komen.

Het is heel erg dat een man voor zoveel negatieve ervaringen kan zorgen, en dat dit het begin van het einde kan zijn als deze man niet aan zichzelf gaat werken en dus echt veranderd.
Dat alcohol is de islam verboden is om 1 van deze redenen alcohol zorgt voor ellende. Daar zijn bewijzen voor.
En er zijn verschillende hadiths over boodsheid, woede en onzedelijk gedrag.
Dit gedrag heeft niks met geloof te maken.

Het kan inderdaad de cultuur zijn zoals meerdere mensen al gezegd hebben misschien is deze man gewoon zo opgegroeit en is dit in zijn familie, omgeving of dorp normaal.
Ik weet echt niet of je Egypte en Tunesie kan vergelijken maar er zijn aantal mannen die gewoon denken dat ze alles kunnen maken.
En als er iets gebeurd wat niet netjes is in hun ogen dan ontploffen ze gewoon.
Het is hun eer en dat is erg belangrijk ze denken dan niet meer helder na of wat wij zeggen het is toch logisch...... en er zit veel meer temperament in dan de nl mannen. Goedkeuren nee dat mag absoluut niet. Maar voor vele vrouwen is dit gewoon normaal het maakt voor deze mannen niet uit of de vrouw wel of niet gelukkig is er moet gewoon geluisterd worden. En vaak hebben vrouwen hier gewoon vrede mee.
Ze willen geen ruzies of erger. Of ze houden gewoon onvolwaardelijk van hun man en accepteren dit gewoon. Of vrouwen kunnen niet alleen zijn of zijn niet sterk genoeg of alles in te pakken en weg te gaan....Er kan van alles zijn!

En al zou Bedouin weg willen of niet gelukkig zijn denk ik ook dat dit heel erg moeilijk is misschien wel gevaarlijk.
De taxi reis was voor de ts al een hel.

Heel veel sterkte allemaal.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:29

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal off-topic reacties en reacties met (misschien lollig bedoeld) grof taalgebruik verwijderd. Dergelijke reacties zijn niet de bedoeling in een serieus discussietopic. Ook het quoten van posts van betrokkenen uit andere topics is niet de bedoeling.

Complimenten verder voor de nette manier waarop de discussie tot op dit moment is verlopen +:)+

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:49

Ik zat nog even te denken is er niet een landelijk meldpunt waar je dit kunt melden.
Je hebt toch zo'n site waar je voor je stal personeel enz kunt vragen.
Ik weet alleen de site niet. Als ze daar opstaat dan iig daar even melden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:08

Jolliegirl schreef:
Dit gaat gewoon zowat om sexueel misbruik..... :r

Dat is nét iets te ver,dit valt wél onder aanranding.
Je zou er een trauma van oplopen zeg!
Ik snap best dat Bedouin niet meer reageert en het niet [wil] kan geloven,het is tenslotte haar man.
Ik denk dat een man daar een bepaalde macht heeft over de vrouw? en dat je daar gewoon niet tegenin mag/moet gaan.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:21

Ik wil nogmaals benadrukken dat ook hier in Tunesie het echt niet normaal is om een vrouw te bespugen, fysiek geweld te gebruiken of om vrouwen/meisjes waarmee je niet getrouwd bent aan te raken! Dit is zelfs verboden en als iemand je aanraakt - ook gewoon een arm beetpakken - kan je gelijk de politie erbij roepen en dan heeft de persoon in kwestie een groot probleem. Fysieke relaties beperken zich in het openbaar sowieso tot het een hand geven of een paar kussen op de wangen bij begroeting/afscheid. Tussen vrouwen en mannen wordt meestal enkel een hand gegeven, kussen op de wang worden enkel gegeven aan familie of erg goede vrienden, of tussen mannen of vrouwen onderling. Zelfs hand in hand lopen doet men amper in het openbaar (in de traditionelere gebieden dan, hier aan de kust zijn ze overal wel wat losser mee).
Daarentegen wil ik wel nog even zeggen dat in Douz in principe elke dag vele toeristenbussen voorbijkomen en er is een heuse 'toeristische zone' met verschillende hotels etc. De lokale bevolking daar is in principe dus best wat gewend en zien heus wel vaker Europese meisjes voorbij komen. Er zullen vast wel een paar versierders tussenzitten maar over het algemeen zijn het gewone mensen die hun eigen leven leiden en misschien wel hun geld verdienen in het toerisme, maar echt niet helemaal wild worden bij de aanblik van een knappe Europese meid. Daarbij waren de uitgenodigden blijkbaar goed geïnformeerd over de gebruiken en kledingstijl dus ik neem aan dat zij niet schaars gekleed bij de mannen aldaar op schoot gingen zitten bijvoorbeeld. En trouwens, zelfs dan, dat geeft nog niet het recht aan een man een vrouw uit te schelden/te bespugen/een klap te geven!! OOK HIER NIET!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:29

Ik ben tot pagina 5 gekomen en ik kijk mijn ogen uit :wow:
Wat een verhaal, maar 2 die zo verschillend zijn.
Het is schokkend, voor beide partijen.

Ook ik neig meer naar de TS haar verhaal..
En ook ik heb het idee alsof de vrouw in kwestie flink onder de duim wordt gehouden door haar man..

Ik wilde vast even reageren, zodat ik straks ook nog verder kan lezen..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:31

Ik denk persoonlijk dat hun bedrijf nu zo'n ernorme schade heeft, dat er nog maar weinig Nederlanders er na toe zullen gaan. Hoe zal hij daar mee omgaan? hun leven immers van de toeristen? Ik hoop voor Bedouin dat ie dit niet op haar gaat botvieren, want dan komt ze daar echt in een rotsituatie terrecht.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:38

dynamiek schreef:
Ik denk persoonlijk dat hun bedrijf nu zo'n ernorme schade heeft, dat er nog maar weinig Nederlanders er na toe zullen gaan. Hoe zal hij daar mee omgaan? hun leven immers van de toeristen? Ik hoop voor Bedouin dat ie dit niet op haar gaat botvieren, want dan komt ze daar echt in een rotsituatie terrecht.

Kon nog wel eens loslopen. Nederland is groter dan Bokt en er komen ook mensen uit andere landen. Tuurlijk zal het impact hebben, maar als dit topic veroorzaakt dat bedouin van haar roze 1001 nacht-wolk lazert, waardoor haar de schellen van de ogen vallen en ze die lomperik van haar ff opknapt, hoeft het iig. op dit moment nog niet einde-bedrijf te zijn. Tenzij zich in dit topic nog meer slachtoffers van hubbie komen melden, dan wordt het toch een moeizaam verhaal.