USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:26

Ja, je krijgt zo'n extra codetje als je je bagage inchecked. Die gaf ik aan de man achter de balie en hij scant hem: "Ja je koffer staat in Philadelpia. Je mag dit formulier invullen."
Gaf me al gelijk een fijn gevoel dat hij is in elk geval gelokaliseerd kon worden en hij zou op de volgende vlucht gezet worden :P

53 graden.. Dat is best heet ja :oo

Over Miami heb ik geen tips.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:27

Douraque schreef:
MacavityL schreef:
Iemand tips voor Miami? Welke buurten wel/niet? Zit te denken aan korte vakantie Miami - beetje sightseeing, maar voornamelijk lekker aan het strand :)

Vooral Ocean Boulevard, het Art Deco District en de Bal Harbour Shops zijn een must.

Is het veel drukte (zoals in Vegas) of is er ook rust te vinden?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:37

Vegas is veel veel drukker dan Miami, het valt daar erg mee qua toerisme. Je kan het beste een hotel zoeken aan het strand van Miami Beach en dan van daaruit naar Oceam Blvd om goed te eten of loungen op het strand

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:53

Douraque schreef:
Vegas is veel veel drukker dan Miami, het valt daar erg mee qua toerisme. Je kan het beste een hotel zoeken aan het strand van Miami Beach en dan van daaruit naar Oceam Blvd om goed te eten of loungen op het strand

Thanks, klinkt prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:43

MacavityL schreef:
Iemand tips voor Miami? Welke buurten wel/niet? Zit te denken aan korte vakantie Miami - beetje sightseeing, maar voornamelijk lekker aan het strand :)

Zorg dat je niet noordelijker zit dan de 20e straat. Het leukste vond ik het bij Hotel South Seas op Collins Avenue tussen de 17e en 18e straat. Lekker een zwembad in de tuin en hangmatten en cabins om fijn in de schaduw nog wat rond te hangen als je de zon zat bent. Op loopafstand van Lincoln Road en je kunt ook makkelijk naar Ocean Drive, maar dat is wel een stukje verder lopen. Het hotste deel van OD is tussen de 7e en 11e straat en dat is uiteindelijk best te overzien.

Bal Harbour hoef je alleen naartoe als je upscale wilt winkelen. Aventura is de grootste Mall in de buurt, maar aangezien je al in de US woont, kan ik me voorstellen dat je daar niet zo nodig naartoe hoeft. Voor gezellig wat winkelen kun je ook prima terecht op Collins Avenue en Lincoln Road. Kijk wel uit voor de tourist traps zoals de zogenaamd goedkope badpakken en zonnebrillen winkels en de restaurants aan OD zijn berucht om hun verkooptechnieken, korting beloven en niet krijgen en een mega drankrekening op de koop toe. Die grote cocktails zien er leuk uit, maar die kosten iets tussen de 30 en 40 euro. Dan kan je beter bij Fat Tuesdays of Wet Willies een frozen dacquirie halen voor een tientje en dan ben je net zo dronken :).

Oh ja, op OD en Lincoln is het wel erg druk en toeristisch, maar ik heb geen idee hoe het in Vegas is. Voor je rust moet je er niet echt zijn, maar sommige hotels hebben nog wel een eigen buiten waar je prima kan relaxen. Hotels op Collins en Washington Avenue hebben dat vaak wel. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op bezoeken in mei en september, het zal in juli rustiger zijn.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 01:33

Heel erg bedankt Lovely!

Is Miami goed te doen als relax vakantie voor meer dan een weekje of kan ik dan toch echt beter naar de Bahama's? :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 06:00

Wij waren met 2 dagen wel klaar in Miami, maar goed wij hebben nooit zoveel tijd ergens nodig en komen al helemaal niet om te relaxen. Bahamas klinkt mij beter als relax oord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:51

Nou, ik ben er vorig jaar twee keer geweest en heb me prima vermaakt en zeker in het hotel bij Lincoln was er genoeg te relaxen. Maar het is en blijft een populair oord voor toeristen en het is ook echt een stad(je) met verkeer en stoplichten waardoor er dus altijd roring is. Voor echt verstand op nul kun je misschien beter naar de Bahama's.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:53

Ik vond Miami ook erg druk. Om te relaxen hebben wij een week in Boca Raton gezeten boven Miami en ook wel eens in Key West een week. Ook wel druk maar niet in het hotel waar wij zaten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:51

Ik ben al 8x in Miami geweest in juli//augustus en ik vind het vergeleken met Vegas echt niet druk. Daarom zeg ik ook een hotel in Miami Beach, wij nemen altijd Best Wester Oceanfront (via exit-reizen) aan het strand met een eigen keuken zodat wij niet elke dag uit eten moeten. En in dat hotel + strand zie je zo weinig mensen dat je goed kan relaxen. Wij doen altijd een week Orlando en 2 weken Miami om uit te rusten. En af en toe een uitstapje naar Ocean Blvd., Bahamas vond ik niet zo veel aan (wel mooi, maar best saai waar bij zijn geweest) en Key West vond ik een vreselijk eind rijden.

Bal Harbour moet je juist wel heen gaan, heel leuk om rond te lopen en soms je nog hollywood sterren ook. Aventura is inderdaad de shoppingmall van Miami.

Om ergens te komen zou ik toch een auto nemen of met de bus, maar de bus is erg druk en stopt om de seconde. Miami is wel iets drukker, maar voor je rust/relax moet je echt naar Miami Beach (rondom bovenstaand hotel) gaan. Dat gedeelte is niet heel toeristisch, meeste mensen gaan naar Miami bij de Ocean Blvd. Maar net zo druk als Vegas heb ik al mijn jaren in Miami nog nooit gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:07

Dat hotel wat jij noemt is in North Miami Beach, daar is het wel rustiger dan op South Beach. Het nadeel van rustig is dat er dus ook niet echt veel eettentjes zijn waardoor je dus weer een auto nodig hebt om die op te zoeken (oftwel, ik vind het daar een sfeerloze toestand). En om nog meer spraakverwarring te voorkomen, heb je dus de stad Miami op het vasteland en de stad Miami Beach op de eilanden, wat weer onderverdeeld is in wijken zoals South Beach, Sunny Isles, Bal Harbour etc. Bij mij ligt de focus wel heel sterk op South Beach :D.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:17

Dat hotel ligt juist bij allemaal gezellige eettentjes en is idd heerlijk rustig. Als ik naar south beach wil pak ik de auto en ga ik daar zitten. South beach is ook duurder in zijn hotels aan het strand. En sfeerloos is het absoluut niet, anders ga ik daar absoluut niet bijna ieder jaar naar terug. En ik wil niet iedere dag uit eten, een dag zelf eten klaarmaken en op het terras opeten in de zon net uitzicht op de zee is heerlijk
Laatst bijgewerkt door Douraque op 29-07-12 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:23

Smaken verschillen misschien :).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:37

Sawgrass Mills is ook een hele toffe Mall vlak buiten Miami. :)

Je kunt Miami niet met Vegas vergelijken. In Vegas loopt iedereen over The Strip, in Miami kun je je in verschillende delen van de stad vermaken. Ik vond Miami niet zo druk. Ik vond het wel irritant dat men Turkse taferelen vertoonde op Oceans Drive, maw je overal binnen willen sleuren om te eten. Dat heb ik nog nergens anders in de VS meegemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:45

Dat klopt, voordat je Ocean Drive over bent, heb je al 300 keer no thank you gezegd. Op sites als tripadvisor zie je ook vaak verhalen langs komen dat mensen toch opgelicht zijn in de restaurants doordat de kortingen niet kwamen en de drank heel duur bleek te zijn. Als de prijzen van de drank niet op de kaart staan, dan moet je er echt eerst naar vragen om verrassingen te voorkomen. Op Lincoln Road is dat allemaal een stuk gemoedelijker en ik vond het daar ook leuker dan op Ocean Drive. Je moet de Drive wel gezien hebben natuurlijk, het is een unieke straat. Vorig jaar heb ik op de Drive gelogeerd, maar dat hoeft van mij niet meer zo.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:20

Ik vind Miami met Vegas vergelijken ook niet echt relevant. Dat zijn toch compleet andere steden en met andere highlights? Dan kun je Miami nog beter vergelijken met steden als LA en SF die ook bij de zee en het strand liggen.
Ik ben een paar keer in Miami geweest maar mij kan het niet bekoren.

Sawgrass Mills zijn idd top, maar ik denk dat Macavity niet gaat voor de malls.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:14

In wat voor prijsklasse ligt Hotel South Seas?? Ik vond de hotels in Miami Beach redelijk duur en wij hebben uiteindelijk ook in het Best Western geslapen in North Miami Beach, maar dat lag wel redelijk ver van alles af, dus ook niet echt ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:35

Volgens mij heb ik rond de 100 dollar betaald per nacht. Dan heb je dus een zwembad en een tuin en een redelijk ontbijtbuffet. Vanaf daar kan je alles wel zo'n beetje lopen op South Beach.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:35

oh men ik heb echt nog een jetlag, niet leuk. Ik zei tegen mijn ouders dat dit zeker nog een week kon aanhouden zeggen ze dat ik dan ook niet met vriendinnen kan afspreken. Man, echt.... Solliciteren is toch echt iets heel anders dan afspreken met vriendinnen. Mijn ouders verwachten dat ik vanaf morgen meteen weer actief ga solliciteren naar een baan, maar ik voel me nog steeds niet goed, een buik die helemaal van slag is, heb op de meest gekke tijden honger en ik ben gewoon best vermoeid... Ik wil liever nog niet aan werken denken :+ Maarja. leuk is anders. Ben ook verkouden nu, opgezette keel en verstopte neus enzo, denk door airco in vliegtuig, had hetzelfde op de heenweg :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:57

Ik moet ook meteen als ik terugkom weer aan het werk, liefst de volgende dag nog. Ga proberen een week vrij te krijgen maar ik vraag me af of dat gaat lukken :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:00

vind dta dan wel weer slecht :') Ik heb echt heel erg last van mijn buik ook en totaal geen besef meer van tijd :') man wat is dat irritant :')

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:47

Jeetje echt rot van je jetlag. Hopelijk gaat het snel beter! :(:)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:56

Ik heb nergens last van :) Al sliep ik vannacht wel pas om 1 uur, wat echt heel laat is voor mij, hahah ik ben normaal rond half 11 al moe, soms zelfs eerder, nu pas om 1 uur snachts!
Maar verder ben ik wel in het ritme! :D Heb nergens echt meer last van.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:01

Mijn ritme was 1 uur slapen tot 9 uur :P niet zoals nu tot half 1 :')

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:03

Ik las op internet van allerhande tips om een jetlag tegen te gaan, oa de dag van te voren veel water drinken, zodra je in het vliegtuig zit proberen de tijd van het land waar je naartoe gaat aan te houden enz enz. Ik probeer me er zoveel mogelijk aan te houden zodat mijn jetlag hopelijk mee zal vallen. De vorige keer toen we terug kwamen uit LA heb ik er bijna een week last van gehad, 's nachts om 3 uur wakker worden van de honger, niet kunnen slapen als het moet enz. Deze keer probeer ik de tips aan te houden en neem ik een slaappil mee voor in het vliegtuig. Wij landen op woensdagmiddag om 2 uur en de donderdag erna moet ik gelijk weer werken, dus ik hoop echt dat het deze keer beter gaat.