Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:22

Electra63 schreef:
manzano schreef:
Dit voorval was in een klein plaatsje...... man was 78 en al jaren woonachtig in Griekenland (dus eigenlijk niet echt een toerist). Was dus niet in Athene.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... gingen.htm

Dat had ik al gehoord, maar ieder verhaal heeft 2 kanten, misschien was het wel een vreselijke vervelende vent, al is geweld nooit goed te praten. Of die twee Grieken waren gewoon gestoord. Maar dit verhaal staat (gelukkig) op zichzelfd, het is niet dat toeristen structureel worden belaagd.

Zat ik ook aan te denken. Kan een onaangename kerel geweest zijn.

manzano

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:31

Dan snap ik alleen de vraag over Duitser/Nederlander niet, want dat lijkt me dan niet zo relevant ;)

Het kan me verder ook niet veel schelen eigenlijk. Ging me er enkel om dat het los staat van Athene.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:13

Normaal laat ik in Griekenland wel merken dat ik een Nederlandse ben, want op de Duitsers zijn ze nog steeds niet dol. Als Nederlander wordt je beter behandeld. Er zit nog een hoop zeer daar, zeker bij de oudere garde.

SusanLarissa:
Ik heb wel begrepen, dat veel Grieken wel veel geld uit de muur trekken, uit angst dat de banken gaan vallen. Ik zou de ferry's, hotelovernachtingen en eventueel autohuur zo veel mogelijk proberen te betalen met een creditcard en een paar honderd cash meenemen. En dan wel iedere keer proberen wat geld uit de muur te halen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:37

Ik vind het en zeer gekleurd verhaal. Er staat dat die Grieken dronken waren. Moet je eens kijken hoeveel mensen hier in het weekend in elkaar gemept worden door dronken lui om niets. Dus nee, dit vind ik nu echt ophef om niets.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:40

Electra63 schreef:
Normaal laat ik in Griekenland wel merken dat ik een Nederlandse ben, want op de Duitsers zijn ze nog steeds niet dol. Als Nederlander wordt je beter behandeld. Er zit nog een hoop zeer daar, zeker bij de oudere garde.

SusanLarissa:
Ik heb wel begrepen, dat veel Grieken wel veel geld uit de muur trekken, uit angst dat de banken gaan vallen. Ik zou de ferry's, hotelovernachtingen en eventueel autohuur zo veel mogelijk proberen te betalen met een creditcard en een paar honderd cash meenemen. En dan wel iedere keer proberen wat geld uit de muur te halen.

Enige wat wij moeten betalen is eten/drinken en huur van een quad en andere dingen die je gaat kopen.
Hotel en alles is al betaald. Creditcard hebben wij niet, zijn beiden nog geen 21 dus das dan wel lastig..

Ja we nemen contant mee, en pinnen daar meteen wat geld voor eten en dergelijke.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:08

Oh ik had er al een vanaf m'n 18e...... is dat veranderd??

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:39

Ik dacht dat dat niet kon vanaf je 18de :o

Elisabeth1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:53

Ik wil graag met mijn vriend naar een Grieks eiland in de eerste 2 weken van juli. Hij wil graag all-inclusive, iemand tips waar dat een beetje betaalbaar te boeken is?

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:06

All-inclusive is redelijk makkelijk te vinden op de Griekse eilanden maar de prijzen kunnen variëren van hotel en van reisagentschap. Je moet ook kijken in wat voor hotel je wil zitten (3, 4 of 5 sterren) en of je meer een rustvakantie, een actieve vakantie of iets tussen de 2 wil. En dan moet je nog zelf bekijken wat je onder betaalbaar verstaat natuurlijk :) Het probleem is ook dat er vaak een meerprijs wordt gevraagd als je in het hoogseizoen gaat en daar zal je moeilijk van onderuit komen vrees ik...

Ik zou zeggen zoek op de websites van neckermann en dergelijke en schrijf je in voor de nieuwsbrief dan blijf je op de hoogte van interessante promoties :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:08

All-inclusive in Griekenland kan je in ieder geval niet vergelijken met Turkije. Minder uitgebreid, minder luxe. Ik denk dat je dan voor Kos, Rhodos of Kreta moet gaan. Op Zoover.nl kan je dan vergelijken en recensies lezen. Een vriendin van mij werkt in Electra Palace op Rhodos, dat is ook all-in.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:13

Elisabeth1 schreef:
Ik wil graag met mijn vriend naar een Grieks eiland in de eerste 2 weken van juli. Hij wil graag all-inclusive, iemand tips waar dat een beetje betaalbaar te boeken is?

wij gaan naar mitsis blue domes op Kos.
Erg uitgebreide all-in oa 10 restaurants.
ik weet niet wat jij betaalbaar vindt :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:35

TessB schreef:
Vakantie naar Zakynthos is geboekt :j

Ohhhhhh heerlijk mag ik met je mee......ben net terug maar ga zeker nog eens die kant op.
Welke accomodatie heb je geboekt?
Het is een prachtig relaxed eiland al denk ik dat je er in het het hoogzeisoen niet moet komen want dan word het bevolkt door de engelse puberjeugd {dronken,vechten,sex op straat enz enz volgens de grieken}

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:37

Onze hele vakantie moet ineens worden omgegooid, zucht :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:03

Hoe dat zo, Yanou?

Voor all-inclusive zou ik persoonlijk Turkije kiezen, daar heb je meer luxe voor hetzelfde geld.
Griekenland is juist zo leuk zonder HP of AI en 's avonds een taverna uitkiezen waar je kunt eten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:04

Vind ik ook Fitzroy, heerlijke restaurantjes opzoeken. Vind ik het leukst...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:07

Vriendin waarmee ik zou gaan heeft ineens afgezegd.. :P Of ja, haar ouders. Plan was om eerst naar Paros te gaan en dan nog naar Tolo, met m'n familie, waar m'n ouders dan ook zouden zijn. Van de week kwamen haar ouders er eerst mee dat ze liever niet hadden dat we 'onder de huidige omstandigheden' nog alleen zouden gaan, dus dan zouden we maar alleen naar Tolo gaan (vond ik ook al een beetje vreemd), en nu mag ze dus blijkbaar helemaal niet meer. Goed, vervelend dus zo op het laatste moment, maar goed..

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:57

binky schreef:
TessB schreef:
Vakantie naar Zakynthos is geboekt :j

Ohhhhhh heerlijk mag ik met je mee......ben net terug maar ga zeker nog eens die kant op.
Welke accomodatie heb je geboekt?
Het is een prachtig relaxed eiland al denk ik dat je er in het het hoogzeisoen niet moet komen want dan word het bevolkt door de engelse puberjeugd {dronken,vechten,sex op straat enz enz volgens de grieken}

Hihi, mooi dat het bevallen is :j. Waar zijn jullie geweest? Wij hebben een appartement geboekt wat iets rustiger ligt; in Vassilikos.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:10

Heeft iemand bevindingen over onderstaand hotel... Lees zoveel verschillende recensies maar niet echt van dit moment.... Hopelijk kunnen jullie me helpen :-D

Hotel Minos Imperial Luxery Beach Resort

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:34

arabcarla schreef:
Heeft iemand bevindingen over onderstaand hotel... Lees zoveel verschillende recensies maar niet echt van dit moment.... Hopelijk kunnen jullie me helpen :-D

Hotel Minos Imperial Luxery Beach Resort

Heb is naar de website gekeken en lijkt mij alleszins een heel mooi hotel en netjes verzorgd, dus als ik jou was zou ik me niet al te veel zorgen maken. Er zijn er nu vast die zeggen dat het hotel zelf nooit slechte publiciteit zal maken en dat is natuurlijk meer dan juist. Maar er mag ook niet vergeten worden dat die recensies van anderen, dat je dat best met een grote korrel zout moet nemen vooral de slechte reacties. Mensen hebben vaak de neiging om iets negatiefs nog negatiever te maken en vaak te overdrijven tegenover anderen :P
Vorig jaar toen ik naar Kreta ben geweest stond er op van die websites als zoover.nl te lezen dat het eten slecht was en dat er bitter weinig keuze was bijvoorbeeld. Bleek ter plaatse dat er meer dan genoeg keuze was (enorm buffet) en meer dan genoeg variatie maar er zijn ook heel veel mensen die gwn niet veel lusten en ook geen nieuwe dingen willen proeven. Tja dan beperk je jezelf alleen maar vind ik...
Verder stond er ook te lezen dat er zoveel trappen waren in het hotel en dat dat toch echt wel een minpunt was. Hallo! Als je een hotel boekt dat op een soort rots ligt (duidelijk te zien en vermeld bij beschrijving van de reisagentschappen) dan kan je toch wel min of meer verwachten dat het niet plat zal zijn en trouwens ik vond het heel goed meevallen met de trappen maar ik ben dan ook niet bang van een trede of 2 :P

Ik zou me in jou plaats dus vooral geen zorgen zitten maken over andermans reacties, ik ga er vanuit dat je niet zomaar gekozen hebt en het is een 5-sterren hotel, die quoteringen komen er niet zomaar. Geniet vooral van het vooruitzicht van je vakantie zou ik zeggen! :)

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:25

@Diva92: we hebben nog even zitten rondsneupen op intenet en ook bij zoover, hele andere beoordelingen. En wat je zegt is ook helemaal waar :-) al met al ga ik dus naar Kreta :-) Woehoeeee

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:40

arabcarla schreef:
@Diva92: we hebben nog even zitten rondsneupen op intenet en ook bij zoover, hele andere beoordelingen. En wat je zegt is ook helemaal waar :-) al met al ga ik dus naar Kreta :-) Woehoeeee

Geniet ervan! Ik ben zelf vorig jaar naar Kreta geweest en de Samariakloof (wel goede stapschoenen meenemen en de temperatuur een beetje checken dat je het niet bij 40 graden moet doorlopen) is echt een aanrader :) Agios Nikolaos noemen ze ook wel het Saint-Tropez van Kreta en is idd heel mooi net als de archeologische site van Knossos :)

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:39

:(
wij zouden over paar weken vertrekken naar All in Resort Mitsis Blue Domes. Hotel heeft andere touroperator aangenomen...verdenk de russen...die meer betalen...dus heeft hote Holland International en Neckermann eruit gegooid...:( nu op zoek naar alternatief... iemand suggesties? hoeft niet persee Kos

(Overigens ben ik ook niet van de AI in griekenland, maar dit zag er dan ook wel echt heel goed uit met 10 restaurants...)

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:44

Diva92 schreef:
arabcarla schreef:

Geniet ervan! Ik ben zelf vorig jaar naar Kreta geweest en de Samariakloof (wel goede stapschoenen meenemen en de temperatuur een beetje checken dat je het niet bij 40 graden moet doorlopen) is echt een aanrader :) Agios Nikolaos noemen ze ook wel het Saint-Tropez van Kreta en is idd heel mooi net als de archeologische site van Knossos :)

Ja het is op kreta en dan t plekje milatos, je hebt wel kennis over het eiland lees/zie ik zo.... Als je nog meer tips hebt let me know...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:53

Neem voldoende water mee bij samariakloof. Is niet te krijgen tussendoor! Eten ook niet dus ;)

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:56

haha nog meer tips??? dit word voor mij de 2e keer in het buitenland en vliegen.... dus kom maar op....