Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:54

@ mightyjoe Marmaris is niet alleen kiezelstrand maar ook zandstranden :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:54

Ah ok! Wist ik niet :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:32

In September / Oktober is het natuurlijk rustiger dan in het hoogseizoen maar er is nog genoeg te doen. Het weer is vaak nog prachtig en je kunt met gemak zonnen, in de avonden koelt het alleen af.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:36

Net terug van Bonaire...wat is het koud hier, verschil van slechts 20 graden hahaha...nog 7 weekjes en dan op naar Alanya!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:20

Rustiger vind ik niet erg, als de zon nog maar volop schijnt ;-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:51

ikkuh15 schreef:
Het was zo rond de 15 a 20 graden wat heerlijk was, alleen zat de kou van de winter nog in het huis. Het was dus in de avond behelpen met de airco op 30 graden. We zijn gewoon gezellig samen geweest. Er is nu ook niet veel te doen in Alanya. Voel me daar ook niet zo thuis in de winter, de sfeer is daar nu gewoon heel anders. We hadden een avondje met vrienden afgesproken en heb eindelijk een leuke meid van mijn leeftijd ontmoet waar het leuk mee klikte! Zij moest alleen ook iedere dag werken dus we hebben verder niets kunnen afspreken. Gelukkig hoefde mijn vriend niet veel te werken en hebben we voor ons doen veel tijd samen doorgebracht!

Klinkt goed! Wel fijn dat hij niet veel hoefde te werken, dat is voor jou ook leuker!

Ik ben in 2010 in oktober naar Turkije geweest en ik kwam bijna zwart terug. :D Goed te doen dus!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:38

Halen jullie een vaccinatie en zoja moet je dat ver van tevoren doen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:00

Dit lees ik net in de Telegraaf, iemand hier al eens geweest?
Ik heb er nog nooit van gehoord!

Citaat:
'Ölüdeniz beste strandbestemming 2012'

Helemaal bovenaan in de top 10 beste strandbestemmingen van Europa staat verrassend genoeg het Turkse Ölüdeniz. Tenminste, dat vinden de bezoekers van Tripadvisor.

Ölüdeniz is een klein plaatsje aan de Egeïsche Zee in het zuidwesten van Turkije en is vooral bekend vanwege haar Blue Lagoon, zo lezen we op Reisbijbel.nl .

Verder meldt Tripadvisor het volgende over de bestemming. "De zee rondom het kleine stadje Ölüdeniz heeft een prachtige, felblauwe kleur. Bij de waterlijn komen de kleuren saffier en zeegroen bij elkaar, en het strand is bezaaid met vakantiegangers. Het natuurschoon is van bovenaf gezien nog mooier. Ölüdeniz staat bekend als een van de beste plekken om te paragliden."

Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:21

Jildau schreef:

Volgens mij is dat niet nodig hoor :n
Ik heb het iig niet gedaan, wel voorzichtig met water, ik drink alleen water uit flessen en ik slik het water tijdens tandenpoetsen etc niet door.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:23

Jildau schreef:

Het wordt natuurlijk niet voor niets aangeraden. Echter moet ik eerlijk zijn dat ik het ook niet heb laten doen. Het staat al lang op mijn to-do lijstje maar het komt er gewoon niet van. Ik pas goed op met wat ik eet en drink maar het risico blijft er natuurlijk wel altijd.

Nadir dat ziet er mooi uit! Ik had er nog niet van gehoord!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:36

Ik heb mij ook nog nooit laten vaccineren voor Turkije.

September/oktober is goed te doen hoor! Ik ga dit jaar in oktober naar Turkije. Mijn opa en oma gaan al járen in oktober naar Turkije, hartstikke lekker weer overdag. 's Avonds koelt het wel af, dus wel wat warmere kleding voor 's avonds meenemen. Het zeewater is dan ook lekker warm.

Dat ziet er wel prachtig uit, dat Ölüdeniz! Maar ik heb er ook nog nooit van gehoord.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:34

Oludeniz nog nooit geweest schijnt heel commercieel te zijn...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:54

Ik zou die vaccinaties wel gaan halen hoor. Het kost een paar tientjes (volgens mij vergoed de verzekering ook 1 vaccinatie), maar het kan je heel veel ellende schelen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:04

Ik heb ze nog nooit gehaald, die vaccinaties.

Oludeniz is supermooi, echt waar. Jammer genoeg ben ik er nooit langer geweest dan 1 dag.
Commercieel, dat vind ik juist niet! Maargoed dat ik er was is alweer 6 jaar geleden.
Hij staat nog wel op ons lijstje om er eens op vakantie te gaan.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:14

Hoi ik meld mij ook even.

Kan iemand ons adviseren met betrekking tot een geschikte vakantie in Turkije?
We willen in mei gaan.
En we hebben een kindje van 1,5jaar.
Wat is het meest geschikt? Waar hebben jullie echt goede ervaring mee,wat voor ons een aanrader kan zijn?
Mijn vriend wil graag niet de hele dagen rondom het hotel verblijven,maar graag ook het een en ander zien.
Ik las hier iets over Side? Klopt dat? En wat is dan het meest geschikte hotel, dichtbij uitstapjes, en kindvriendelijk?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:43

Wij gaan zelf naar Side en alles zit dichtbij op loopafstand of een mini ritje met de taxi (voor het gemak en warmte)
het is wel +/- een uur vanaf het vliegveld, ik weet niet of dat voor jullie fijn is met zo jong kindje?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:15

Side is inderdaad leuk, maar je zou ook eens kunnen kijken naar Lara, dat is een gedeelte van Antalya. Vanuit daar kun je ook genoeg leuke uitstapjes maken. Bijvoorbeeld naar de oude haven van Antalya, de watervallen (Duden), evt jeepsafari oid, maar dat laatste is misschien niet zo handig met een kleintje. Lara ligt op ongeveer een half uur vanaf het vliegveld.

Daarnaast kan ik ook Kemer aanraden, dit ligt op 45 min van het vliegveld.

Mei is iig een fijne maand om te gaan als je niet zit te wachten op die hitte.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:02

We hebben geboekt...ben erg benieuwd hoe het daar zal zijn, en hoe het reizen zal gaan verlopen...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 11:37

Revanches schreef:
We hebben geboekt...ben erg benieuwd hoe het daar zal zijn, en hoe het reizen zal gaan verlopen...

Wat goed, waar ga je uiteindelijk heen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:55

Finike.
Presa di finika.

Kent iemand dit? En wat is de ervaring?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:13

Leuk!
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik hoor altijd wel goede verhalen over Finike.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 04:57

Oh ik kom veel te laat achter dit topic. Vandaag begint mijn studie reis van een week.

We gaan met z'n alle vliegen van Amsterdam - Antalya om 10:05 en zitten in Finike,
(Presa de Finica) Heet het hotel en gaan daar een weekje het animatie team over nemen! En we verblijven daar ook zelf in dat hotel. Heb er aan de ene kant heel veel zin in, omdat het ons laatste tripje met de klas is, en we elkaar hierna tot november weer niet meer zien. Turkije heeft mij nooit aangetrokken om op vakantie te gaan, maar hoop dat het hierna gauw zal veranderen :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 11:07

@Keedie, veel plezier...grote kans dat je aan het einde van de week niet meer terug wilt hahaha

Voor mij nog een dikke 5 weken en dan vlieg ik, kan niet wachten!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:06

Keedie schreef:
Oh ik kom veel te laat achter dit topic. Vandaag begint mijn studie reis van een week.

We gaan met z'n alle vliegen van Amsterdam - Antalya om 10:05 en zitten in Finike,
(Presa de Finica) Heet het hotel en gaan daar een weekje het animatie team over nemen! En we verblijven daar ook zelf in dat hotel. Heb er aan de ene kant heel veel zin in, omdat het ons laatste tripje met de klas is, en we elkaar hierna tot november weer niet meer zien. Turkije heeft mij nooit aangetrokken om op vakantie te gaan, maar hoop dat het hierna gauw zal veranderen :D

Ben dan erg benieuwd naar jou ervaring.
Aangezien ik, zoals ik een paar reacties hierboven vermelde dat wij ook naar Finike gaan over een paar weken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:16

Wat gaaf Keedie, veel plezier!!!! Ben benieuwd hoe je dat ervaart. Ik heb zelf 2 seizoenen in een animatieteam gewerkt maar het gaat niet in ieder hotel hetzelfde natuurlijk.
Moeten jullie ook echt de werktijden van het team aanhouden of wordt dat verandert naar Nederlandse tijden? ;)