[SCHOKKEND] Auschwitz, mijn verhalen en foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [SCHOKKEND] Auschwitz, mijn verhalen en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:58

Ik heb al eerder gereageerd in dit topic en ik wil ook heel erg graag een keer erheen, gewoon omdat ik vind dat ik dat moet zien. Ben uberhaupt de laatste tijd erg geinteresseerd in WOII.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:28

Wauwwat een indrukwekkend verhaal zeg wordt er helemaal stil van! Ik ben zelf vorig jaar naar westerbork geweest maar daar staat lang zoveel niet als in Auswitsch. Maar die sfeer die daar hangt is niet uit te leggen dat moet je echt zelf meemaken. Nu ik dit zie zou ik er ook erg graag een keer heenwillen!

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:55

Van familie die er geweest is hoorde ik al dat de kou je om het hart slaat als je daar loopt. Je voelt dus gewoon de pijn en angst die daar geheerst heeft,afschuwelijk wat daar plaats heeft gevonden en bijna niet te bevatten.Ik woon zelf in een gebied waar veel gebeurd is in de oorlog,en bepaalde plaatsen bezorgen mij de kriebels. Dat is goed,want je mag best stilstaan bij de gedachte dat op bepaalde plaatsen mensen hun leven gaven voor onze vrijheid..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:21

We kunnen bijna wel een boktmeeting/boktreis organiseren hoor ik. Er willen nog veel mensen er naar toe. :D

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:27

Zeer indrukwekkend !!! Goed verslag. Er zijn bijna geen woorden voor om dit alles te bevatten...........

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:31

Indrukwekkend.......ik vraag me nog steeds af: waarom?

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:57

wow hier wordt ik stil van het ziet er allemaal erg kill uit, en nog pijnlijk ook. dat dit ooit heeft moeten gebeuren

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:49

Wat een indrukwekkend verslag, erg goed geschreven!

Ik ben vorig jaar naar Auschwitz geweest. Ik wilde daar graag een keer heen en toen ben ik samen met mijn moeder naar Krakow geweest en hebben we dat gecombineerd met Auschwitz. Het was inderdaad zo ontzettend raar om daar te lopen, bah, afschuwelijk. Die afdeling met die haren en koffers etc.. Vreselijk. :n En die gaskamer inderdaad, ik ben daar toen zo ontzettend naar van geworden. Toen we terug kwamen in ons appartement hebben we ook de hele avond zwijgend op de bank gezeten. Het heeft enorm veel indruk op ons gemaakt.

Vond het inderdaad daar ook ontzettend stil, heel apart. Je hoorde nog niet eens vogels kwetteren.

Ik ben ook erg geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog. Het is elke keer zo indrukwekkend om daar dingen over te lezen of om daar beelden van te zien.. Dit jaar ben ik nog naar Terezin geweest en ook al heel vaak naar Westerbork. Het is verschrikkelijk wat er allemaal in die kampen is gebeurd, gewoon niet te bevatten.. :n

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:04

wow... word er even helemaal stil van..
hierboven werd de vraag waarom gesteld.. ben nu een les aan het voorbereiden over de crisistijd na woI en hier is alles al begonnen.. en de reden is gewoon stom..
Vind het er indrukwekkend en wel TS bedanken voor het delen van de foto's met zo'n mooi verslag erbij!
Zou er graag zelf een keer heenwillen nu!