USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:58

Jups, ESTA is binnen :D Maar eehm, mag je op Zaventem je vloeistoffen niet in een doorzichtige plastic zak van een liter doen? Ik wil toch echt mijn lenzenvloeistof mee in mijn handbagage, en eigenlijk ook wel graag wat deo :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:00

Ik maak altijd even een lijstje met nummers die ik nodig heb mocht ik mijn creditcard, bankpassen of telefoon kwijt raken net als het nummer van mijn reisverzekering en die neem ik mee maar mail ik ook even naar mezelf samen met een scan van paspoort en rijbewijs.
Esta print ik ook altijd even uit al zeggen veel mensen dat het onzin is ik vind het wel prettig.

Wat voor mijn inmiddels onmisbaar is tijdens het reizen is mijn noise reduction koptelefoon. Dat is echt de beste investering die ik in de afgelopen vijf jaar heb gedaan. Doordat je minder herrie hoort onderweg kom je veel fitter aan vind ik.
Verder heb ik graag wat vettige crème en lippenbalsem bij me in mijn handbagage. Moet je tegenwoordig wel rekening houden met de maximale formaten. Deo heb ik in doekjes want een spuitbus mag je niet mee aan boord.
Lenzenvloeistof heb je speciale reisformaten van. Je mag een doorzichtige zak van 1 liter vullen met producten maar die mogen ieder niet meer dan 100ml zijn.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:04

Genoeg water/sapjes drinken.
Geen koolzuurhoudende dranken of koffie, dan droogt je huid zo uit tijdens het reizen :n
Lijst met nummers is inderdaad ook aan te raden.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:05

Ja, mijn deo is een roller en inderdaad minder dan 100 ml, dat komt goed. ESTA heb ik idd ook uitgeprint voor de zekerheid. Scan paspoort naar mezelf mailen is nog wel een goed idee :)* Lijst met nummers zal ik nog wat uitbreiden, nummers om pasjes te blokkeren is ook wel handig :j

Wat moet ik me voorstellen bij een noise reduction koptelefoon? Ik heb wel altijd oordopjes bij me en heb een in-ear koptelefoontje voor mijn MP3-speler.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:08

Op Heathrow kun je overigens gewoon een flinke fles water kopen om mee aan boord te nemen dat is erg prettig vind ik dan hoef je niet steeds te halen of te wachten tot ze langs komen. Op Schiphol mag eigen gekocht water niet mee aan boord.

Iemand op internet schreef:
Noise-cancelling
Noise-cancelling of noise-reduction zorgt ervoor dat het omgevingsgeluid wordt geminimaliseerd. Dit gebeurt door middel van het produceren van een ‘tegengeluid’. Dit tegengeluid wordt geproduceerd door de plaatsing van een kleine microfoon in de hoofdtelefoon. Deze microfoon registreert het omgevingsgeluid en de elektronica in de hoofdtelefoon zorgt er dan voor dat er een tegengeluid wordt aangemaakt. De elektronica is ook de reden dat noise-cancelling hoofdtelefoons gebruik maken van een batterij. Noise-cancelling hoofdtelefoons zijn uitermate geschikt voor gebruik in het vliegtuig of in de trein. Het grote voordeel is dat het volume niet hard gezet hoeft te worden om geen last meer te hebben van omgevingsgeluid. Bij veel noise-cancelling hoofdtelefoons is een hoofdtelefoonadapter meegeleverd voor gebruik in het vliegtuig.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:25

Ah, interessant! Zeker als je vaak ver vliegt :j

Mag dat niet op Schiphol nee? Op de meeste plekken waar ik al eens vertrokken ben mocht het volgens mij wel...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:27

Op Schiphol in ieder geval niet en ik vind het reuze onhandig. Van de laatste vier reizen ben ik drie keer via London gegaan dus dan is dat probleem gelijk opgelost.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:30

Ntlie_ schreef:
Yasmine schreef:
1 dag Grand Canyon maar? Ik zou daar toch minstens een paar dagen extra voor nemen. Het is een reusachtig park en sowieso al even rijden voor je aan de bezienswaardigheden bent.

Ben al twee keer een paar dagen bij de Grand Canyon geweest, dus voor ons hoeft het niet persé meer. Maar voor die vriendin die mee is (en nog nooit bij de GRand Canyon is geweest) willen we er toch een dagje langs.

Da's wel lief voor die vriendin zeg :j

Afijn, ik ga dus met Nathalie en familie mee naar Amerika, mijn eerste keer, heb er heel veel zin in!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:31

Dat is zeker onhandig -O- Toen ik in 2008 naar Mexico ben geweest kan het inderdaad zijn dat het niet mocht, toen we het vliegtuig binnenkwamen lag daar wel op iedere stoel een flesje water, fijne service was dat. Was volgens mij met Martinair...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:34

Martinair doet dat inderdaad maar die gaan dan wel onderweg nauwelijks met water rond. Ik drink rustig twee liter of een reis van 8 uur.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:38

Ah, dus drinken die ik na de douane en gedoe koop mag alsnog niet mee aan boord? (Op schiphol?)
Maar als ik een leeg flesje water op het laatste moment vul mag dat wel?

En hoe zit het met dat Esta formulier? Kan ik dat nu al aanvragen voor april? Is dat een bepaalde tijd geldig?
Of kan ik gewoon invullen dat ik van 22 april tm 08 mei daar wil zijn?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:41

Je Esta is twee jaar geldig. Mocht je binnen die tijd willen reizen dan zou ik nu nog niets aanvragen anders maakt het niet zoveel uit.
Het kan wel handig zijn om te checken of je geen dingen hebt waarvoor je een visum nodig hebt maar in de meeste gevallen is het gewoon aanvragen en gelijk klaar.

Op Schiphol zit geen kraan meer na de laatste veiligheidscontrole voor je aan boord gaat dus daar kun je weinig vullen helaas.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:45

Tja.. ik heb natuurlijk wel in opdracht van de nazi's gespioneerd in 1938.. Dus ik hoop maar dat ik dat visum krijg.. :oo

Ahj.. zonder kraan wordt het lastig ja! Dat wordt dus drinken kopen aan boord. Betaal je daar veel voor?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:46

Je hoeft op een transatlantische vlucht niet te betalen voor water en fris. Wijn en dergelijke is afhankelijk van welke maatschappij je vliegt en in welke klasse.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:48

ooohw... Naja.. zoveel drink ik niet dus dat moet goed komen :j
Zie al wel op tegen het vliegtuig eten.. :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 18:48

Dat vliegtuig eten vond ik zo vies nog niet. :n

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:50

Misschien raar maar ik vind vliegtuig eten lekker :') . Ik vind de wc daarin tegen vreselijk.
Toen ik naar New York ben gegaan, ben ik 2x de hele vlucht lang niet geweest...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:50

De wc's vind ik ook inderdaad vreselijk :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:56

Ik vind vliegtuigeten in de regel ook lekker. Heb daar eens een onderzoek over gelezen en het schijnt voor een gedeelte te komen dat mensen het lekker vinden vanwege het feit dat ze het met iets leuks als vakantie associëren.
Als je een moeilijke eter bent neem je toch zelf een broodje mee? Wat te knabbelen voor tussendoor en je bent alweer op je bestemming.

WC's probeer ik maar niet teveel over na te denken :D

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:39

Ik vind het doortrekken altijd zo spannend, ik zie in gedachten altijd zo mijn euh, ladinkje met WC-papiertje en al naar buiten waaien :+ Niet gaan red ik nooit, ik ben een zeikerd ;)

Heb in de regel wel altijd goed gegeten in vliegtuigen, maar soms zit er wel eens iets ranzigs tussen...

Even over die ESTA, ik ga dit jaar zeker nog twee keer naar de US. Als dat ding twee jaar geldig is, betekent dat dat ik hem voor die reizen niet opnieuw hoef aan te vragen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:41

Justy schreef:
Even over die ESTA, ik ga dit jaar zeker nog twee keer naar de US. Als dat ding twee jaar geldig is, betekent dat dat ik hem voor die reizen niet opnieuw hoef aan te vragen?

Klopt. :j
Je hoeft dan alleen even je bestaande ESTA aanvraag te updaten met je verblijfplaats en vluchtgegevens.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:46

Ah, dat is heel mooi :j En moet je daar dan opnieuw voor betalen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:47

Nope dat is gratis.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:48

Nee! :)

Trouwens, als je een nieuw paspoort hebt dan heb je een nieuw paspoortnummer en dan moet je wel een nieuwe ESTA aanvragen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:54

Ah zo, nee die is nog geldig tot 2014, gelukkig :D Fijn, dank jullie voor de info!