Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:21

Heb wat gescoord hoor!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Jas is nieuw en broeken zijn nog van vorig jaar, pas ik nog dus een beetje zonde om nieuw te kopen. Ik val in iedergeval op. :')

Na al die foto's van jullie krijg ik er alleen nog maar meer zin in zeg!

miccamaaike

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:35

Ik val helemaal niet op op de piste... roze fleecejack heb ik meestal aan en mijn helm is goudkleurig :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:37

miccamaaike schreef:
Lastig is dat moeilijke voeten... ik ben zoooo blij met mijn skischoenen! Bij mij knelden die dingen ook altijd, maar die ik nu heb zijn echt heerlijk ruim dus kan ik lekker aantrekken :)

Ik heb vorig jaar ook een helm gekocht. Ik wou er eerst niet aan, maar ben zo blij dat ik het toch gedaan heb! GEeft best een veilig gevoel namelijk. Ik was vrij laat in het seizoen en toen was er niet zo veel meer te vinden, dus ik heb een gouden helm met bloemetjes... dus een tip: Ga op tijd zoeken!

Afbeelding

de rechter is van mij!
OVerigens viel het me afgelopen jaar op hoeveel mensen een helm op hadden, dat is wel eens anders geweest! Komend jaar gaat mijn gouden helmpje dus fijn weer mee :)

de rechter dus
(had m hier al gespamd)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:49

Ik vind jou helm eigenlijk wel leuk. Is weer eens iets anders.. Ik ga mijn helm ook even spammen, als ik er een goede foto van kan vinden. :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:58

Ik kan geen goede foto vinden. Maar eigenlijk is hij ook niet zo bijzonder, maar wel erg fijn. :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:17

Goed gescoord! Vind je jas erg leuk!
Ik heb deze jas:

Afbeelding

Hopelijk past ie nog ;)
Had er een grijze broek bij. Mijn vriend vond eigenlijk dat ik de bijpassende broek moest kopen, maar dat vond ik nogal overkill. Heb nu een nieuwe nodig, wil weer een grijze.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:23

Dankje. Jou jas is ook leuk! Het model is alleen niet voor mij geschikt, door die boord aan de onderkant kruipt hij bij mij steeds omhoog. Of ik moet een veel te grote maat nemen, want ik heb een best wel lang bovenlichaam. En bij de mouwen is het echt stof toch? Daar kleeft de sneeuw bij mij altijd aan vast, waardoor het dus ijs wordt.

Maar de kleur en print is wel echt heel leuk. Een grijze broek zal er inderdaad wel goed bij passen. Alles hetzelfde vind ik zelf ook altijd over the top. :P

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:26

ik ga ook naar chatel, zal morgen eens goed lezen wat jullie er allemaal over schrijven :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:30

felinetibor schreef:
Dankje. Jou jas is ook leuk! Het model is alleen niet voor mij geschikt, door die boord aan de onderkant kruipt hij bij mij steeds omhoog. Of ik moet een veel te grote maat nemen, want ik heb een best wel lang bovenlichaam. En bij de mouwen is het echt stof toch? Daar kleeft de sneeuw bij mij altijd aan vast, waardoor het dus ijs wordt.

Maar de kleur en print is wel echt heel leuk. Een grijze broek zal er inderdaad wel goed bij passen. Alles hetzelfde vind ik zelf ook altijd over the top. :P

Ja hij kruipt inderdaad wat omhoog. Ik heb niet echt een lang bovenlichaam, ben vrij klein.
Ik heb geen last gehad van dat het ijs werd. Moet nu wel eerlijk zeggen dat ik niet weet wat er aan de mouwen zit.. heb de jas niet hier, dus kan niet checken.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:33

Oh pfieuw, dan ligt het toch niet alleen aan mij haha. Maar, daar kan ik niet tegen en dan doe ik die jas dus ook nooit meer aan. Beetje zonde om zo'n jas dan te gaan kopen. Ik moet dus altijd zonder zo'n strakke band en er moet absoluut geen stof aan zitten.
Verder heb ik vast nog wel wat eisen. :=

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:35

Anneert schreef:
felinetibor schreef:

Ja hij kruipt inderdaad wat omhoog. Ik heb niet echt een lang bovenlichaam, ben vrij klein.
Ik heb geen last gehad van dat het ijs werd. Moet nu wel eerlijk zeggen dat ik niet weet wat er aan de mouwen zit.. heb de jas niet hier, dus kan niet checken.

Een vriendin van mij heeft die jas ook, hij blijft leuk :D Volgens mij waren die stukken bij de mouwen van die soort extra 'onderhandschoenen' om het maar ff zo te noemen :+ Dus als je daar je gewone handschoenen overheen doet heb je er geen last dat het ijs wordt.

Gave aanwinst ook felinetibor :D !! Niet voor niks geweest dus :))

Dat van dat omhoogkruipen ken ik ook wel een beetje, is soms best irritant. Maar ik ben ook niet zo groot dus heb gewoon een maatje groter genomen en dan valt het wel mee :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:37

felinetibor schreef:
Oh pfieuw, dan ligt het toch niet alleen aan mij haha. Maar, daar kan ik niet tegen en dan doe ik die jas dus ook nooit meer aan. Beetje zonde om zo'n jas dan te gaan kopen. Ik moet dus altijd zonder zo'n strakke band en er moet absoluut geen stof aan zitten.
Verder heb ik vast nog wel wat eisen. :=

Ik wou eigenlijk gewoon perse die jas hebben, maar er niet te veel voor betalen ;) Ben nogal een krent en dat werkt niet echt als je op wintersport wil. Maar ik heb een kindermaat, en die was goedkoper ;)

Ik heb wel moeten wennen aan de band hoor.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:46

ik heb idd zon jas met stoffen boordjes, heel vervelend, want dat wordt nat!
Denk dat ik trouwens dit jaar ook mijn paardrijjas meeneem, die is zo lekker warm!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:15

We hebben nog niet geboekt, maar als het allemaal meezit ben ik van 19 tot 26 maart te vinden in de Zwitserse Alpen, in Morzine! :):) Het is zo'n 8 jaar geleden dat ik voor het laatst heb geskied en ik heb er zooooo'n zin in!! :)) Enige probleempje is dat ik helemaal geen gear meer heb, alles is te klein. :+ Dus dat wordt 'even' investeren, wil namelijk nu wel proberen om weer vaker te gaan... :)

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 01:19

dat geldt voor mij ook Esile, zo lang geleden dat het allemaal niet meer past :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:01

Ach, shoppen voor de wintersport is natuurlijk helemaal niet erg ;) :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:25

Heee die jas heb k ook gepast Anneert! Vond m voor mezelf te dun en kon er geen leuke broek bij vinden. Die 'dingen' bij je mouwen, zitten strak om je arm (en je kan evt je duim er door steken dan zit t wat hoger) zodat er geen sneeuw in je mouwen komt. En t is nog weer net iets warmer :) Goh lekker duidelijk uitgelegd maargoed..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:28

Een vriend van mij had toevallig een broek over (een hele oude van toen hij nog een jochie was) en die heb ik overgenomen.
Hij was ongeveer dezelfde kleur als het grijs wat al in de jas zat, dus ik vond het best passen.
Ik vind de jas niet te dun, heb thermokleding en fleece truien, maar heb het nooit koud gehad.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:31

Ik heb ook een thermo broek en shirt, over mijn shirt doe ik een pulli, heb het ook bijna nooit koud hoor! Alleen in de lift is het soms even bibberen, maar dan zit je natuurlijk ook stil.

Hooow, ik heb er echt zooo'n zin in, maar moet nog 107 dagen wachten. :P

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:34

Ik ga dit jaar voor het eerst skieen. Het lijkt me echt superleuk, maar ben ook wel bang dat ik er helemaal niks van kan :P Ik ga met mijn schoonfamilie, en mijn vriend, zijn beide zussen en broertje zijn skileraar (of geweest). Dus iedereen kan vrij goed skieen zeg maar! Maar wel genoeg leraren dus die het mij een beetje kunnen leren ;) We gaan in februari, naar Flachau in Oostenrijk. Ben benieuwd!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:07

Veel plezier alvast!

Ik ski eigenlijk het liefst in een dik fleecevest. Dat is niet zo handig met vallen, maar zit zooo heerlijk! Alleen als het heel koud is of sneeuwt doe ik mijn skijas aan... maar wil dit jaar eigenlijk wel een nieuwe! Nu nog eentje vinden die past! Moet een beetje een uitlopend model zijn zeg maar, zodat ie over mn dikke kont heen past :+
Als t mooi weer is gewoon weer lekker mn roze vest aan :)

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:04

Wij gaan dit jaar voor het eerst skieen....hebben geboekt vanaf 5 feb. in Chatel. Zwager en schoonzus skieen al lang en vroegen ons al jaren mee...nu hebben we voor het eerst gezegd dat we het doen.
Vriendlief en ik nemen les, 5 dagen, alleen vriendlief ziet geen gevaar en ik wel.... :o :D Dus dat word leuk!
Heb er super zin in!

Ski's huren we, wil alleen wel eigen jas kopen...broek lenen we ook...maar om nou 200 euro voor een jas te betalen....Zijn die jassen van bijvoorbeeld MountainPeak (huismerk Scapino) een beetje normaal? Of kan ik toch beter maar geld uitgeven voor een degelijke jas (of 2?)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:07

Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.. ken ook mensen die inderdaad gewoon in een vest of trui skiën. Ik heb de eerste keren in een hal in een goedkope winterjas geskied.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:46

Tsja k heb t altijd heeel snel koud, dus dan liever een wat dikkere jas :P
Heb ook nog een jas gepast en dat was net een trenchcoat, super leuk ding! Volgens mij ook van oneill :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:03

JoanneArnhem schreef:
Wij gaan dit jaar voor het eerst skieen....hebben geboekt vanaf 5 feb. in Chatel. Zwager en schoonzus skieen al lang en vroegen ons al jaren mee...nu hebben we voor het eerst gezegd dat we het doen.
Vriendlief en ik nemen les, 5 dagen, alleen vriendlief ziet geen gevaar en ik wel.... :o :D Dus dat word leuk!
Heb er super zin in!

Ski's huren we, wil alleen wel eigen jas kopen...broek lenen we ook...maar om nou 200 euro voor een jas te betalen....Zijn die jassen van bijvoorbeeld MountainPeak (huismerk Scapino) een beetje normaal? Of kan ik toch beter maar geld uitgeven voor een degelijke jas (of 2?)

Ik zit daar in dezelfde week!

Ik zou zeker niet zoveel geld betalen voor een jas! Bij de perrysport kun je ook goed terecht, wildebeast jassen zijn meestal niet zo duur en zo hebben ze nog wel een paar merken.
Anders moet zo'n MountainPeak het ook prima doen!