geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:00

Wat leuk!, wij doen ook aan geocaching maar hebben bijna heel Texel al leeg gespeeld dus moeten wel naar de vaste wal. Gisteren langs Ooteman in Hoogkarspel geweest en op de terug weg door 't Zand, daar zitten 2 hele gave! Die zijn echt super leuk en goed verstopt.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:33

Is er een cacher in het Noorden die deze leuke TB wil vinden? Dan kan ik hem in een afgesproken cache droppen!
Het is een hoefijzer en komt uit de VS.

millie

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:51

Ik woon helaas niet in het noorden.
Wel knap dat hij al over de oceaan is gegaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:53

Jacqvaliant schreef:
Wat leuk!, wij doen ook aan geocaching maar hebben bijna heel Texel al leeg gespeeld ........

:') :')

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:18

millie schreef:
Ik woon helaas niet in het noorden.
Wel knap dat hij al over de oceaan is gegaan.

Zo 'knap' is dat niet. Als een geocacher reist neemt hij graag TB's mee.
Zo hebben wij TB's naar Tokio gebracht, en naar Amerika, en ook terug.

TB's moeten reizen, dus het is een kleine moeite om een paar mee te nemen! :j

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:23

Jacqvaliant schreef:
Wat leuk!, wij doen ook aan geocaching maar hebben bijna heel Texel al leeg gespeeld dus moeten wel naar de vaste wal. Gisteren langs Ooteman in Hoogkarspel geweest en op de terug weg door 't Zand, daar zitten 2 hele gave! Die zijn echt super leuk en goed verstopt.

Als we 's zondags een paar uurtjes over hebben gaan we wel eens ergens cachen. We zoeken dan een gebiedje uit. Veel leuker dan 'zomaar' een beetje touren. :j
Gisteren waren we op bezoek bij vrienden 80km verderop. En wat dacht je dat we op de terugweg deden? *\o/*

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:43

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:14

Leuk!
Ja, inderdaad, zo gaat dat! :j

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:32

@bertie, ja zodra wij ook weten of plannen dat we naar de 'overkant' gaan altijd gps mee en als we tijd hebben van te voren ff kijken waar er een paar bij elkaar zitten of waar ergens een leuke multi zit. En als we ruim van te voren weten of plannen waar we heen gaan dan proberen we ook een paar ? Op te lossen hor heten ze ook alweer? Mysteries?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:35

Bij ons ligt het eigenlijk teveel stil. Elke keer als ik dit topic omhoog zie komen, bedenk ik me dat we toch wat vaker weer op pad moeten. Je komt er op zoveel leuke plekken mee. Maar op de een of andere manier komt het er niet van.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:20

Grit schreef:
Bij ons ligt het eigenlijk teveel stil. Elke keer als ik dit topic omhoog zie komen, bedenk ik me dat we toch wat vaker weer op pad moeten. Je komt er op zoveel leuke plekken mee. Maar op de een of andere manier komt het er niet van.

Nou ja, het leuke van Geocachen is dat het niet 'moet'.
Je kunt het na een jaar of zo gewoon weer oppakken. En dan is het gewoon weer leuk.
De laatste tijd hebben we via Events een aantal mensen wat beter leren kennen. En die zeggen dat allemaal: het MOET niet. Echt iedereen heeft perioden van actie, en perioden waarin het wat rustiger is. Iedereen begrijpt dat. Want het gewone leven gaat ook door, toch? :)
Ook als we mensen na een langere tijd weer tegen komen is het steeds weer even leuk en gezellig.

We zijn nu bezig om met een aantal mensen iets te organiseren voor een stel dat de 5000 bijna vol heeft. Spannend!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:29

Moeten is het ook nooit geweest, zo letterlijk bedoelde ik het niet. Echte fanatiekelingen zijn we ook nooit geweest, maar we gingen wel geregeld op deze manier een leuk gebied verkennen. De laatste jaren is het gewoon een beetje in de vergetelheid gekomen. Dus elke keer in dit topic denk ik dan, oja :)* :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:35

Ja, wij zijn allemaal mensen met paarden. Die MOETEN verzorgd worden, die MOETEN beweging krijgen, en aandacht.
Het is bijzonder om daarnaast een hobby te hebben waar dat moeten juist geen rol speelt. :)

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:01

We gaan binnenkort een weekendje/ dagje naar new castle in Engeland en ja hoor je raad het al daar moet er gewoon 1 gevonden worden. Haha

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:19

Jacqvaliant schreef:
We gaan binnenkort een weekendje/ dagje naar new castle in Engeland en ja hoor je raad het al daar moet er gewoon 1 gevonden worden. Haha

Daar ben ik net eind oktober met mijn zus wezen cachen! Wij hadden de vouwfietsen meegenomen en zijn aan de kust gaan cachen. Erg leuk.
Er ligt ook eenhotel vlak bij de ferrie.

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:18

Dat is een leuk en goed idee, dat doen we misschien wel de volgende keer! We hebben nu alles al geboekt.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:46

Hier was het vandaag druk.
W ijzijn maar met 2, en als je dan bezoek krijgt van bepaald 6 ADHD-achtige types die niet 1.5 uur blijven, maar 4.5 uur, dan eh .. was het DRUK.
En óók geweldig leuk, want we zijn aan het samenzweren om twee anderen hun 5000e cache een geweldige beleving te laten zijn. Een 5/5.
Er moet dus véél georganiseerd worden. En tja, wij zijn initiatoren, dus dan komt er wat op je af..

We hebben een aantal events meegemaakt, en daardoor een aantal mensen-achter-de-naam leren kennen.
En van het een komt het ander. Je bouwt zomaar vriendschappen op met de meest uiteenlopend types.

Ik vind dat bijzonder.
Ach, of is het niet zo bijzonder? Binnen de paardenwereld bouw je contacten op met paardenmensen. En binnen de geocaching-wereld bouw je contacten op met cachers.
Wel vind ik de cachers wat gekker, en meer divers. Dat zijn vrije vogels, die hoeven niet elke dag te mesten. :')

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:15

Ja hoor morgen is het zo ver! Dan gaan we naar New Castle! De gps ligt al klaar met gevulde 'snelle' caches voor bij IJmuiden en in New Castle zelf. Ik hoop date we een beetje wijs worden van de gps in the U.K. zonder kaart eronder. Het zou wel gaaf zijn om er minstens 1 te vinden! Goed weekend iedereen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:38

Jacqvaliant schreef:
Ja hoor morgen is het zo ver! Dan gaan we naar New Castle! De gps ligt al klaar met gevulde 'snelle' caches voor bij IJmuiden en in New Castle zelf. Ik hoop date we een beetje wijs worden van de gps in the U.K. zonder kaart eronder. Het zou wel gaaf zijn om er minstens 1 te vinden! Goed weekend iedereen.

Je kunt ook SOM gebruiken: open street map. Licentievrij.
http://www.openstreetmap.org
of open cycle map voor als je gaat fietsen
http://www.opencyclemap.org/

Op deze site http://www.boswijkposse.nl/kaarten.html staan nog meer links naar vrij toegangelijke kaarten.

Veel plezier met cachen!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:02

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:33

veeeeeel cache plezier!

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:23

En we zijn weer terug, helaas NIKS gecached in New Castle. De dag ging zo snel voorbij! Nu hebben we dus een goed excuus om binnen kort nog een keer te gaan en dan toch echt wel ff langer.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:44

Jacqvaliant schreef:
En we zijn weer terug, helaas NIKS gecached in New Castle. De dag ging zo snel voorbij! Nu hebben we dus een goed excuus om binnen kort nog een keer te gaan en dan toch echt wel ff langer.
Er zijn mensen die een cache-vakantie organiseren. En daar horen wij ook bij. :o
Zo konden we eens bij mooi weer de paarden alleen achterlaten (de buren zorgden voor water) en vertrokken we voor twee nachten naar Denemarken. Héérlijk! :9

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:41

Ja dat lijkt mij ook wel wat! Misschien volgende keer maar een cache tripje plannen.

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:04

Nog iemand op 12.12.12 gecached? Wij wel, we zijn zelfs voor het eerst naar een event ( on Den Helder) geweest.