USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:51

leuke plannen hoor!!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:47

Haay, ik wil mezelf ook melden

Ik vertek 16 juli naar de USA met mijn vriend.

We beginnen met 5 dagen NY. vanaf daar gaan we naar Denver, daar slapen we bij de tante van mij vriend.

We willen dan ook nog 3 dagen las vegas doen. maar dat boeken we als we daar zijn.

Ik heb al een heel lijstje gemaakt met wat ik waar wil doen. Kan niet wachten.

Een van jullie toevallig wel eens in Denver geweest?

Weten jullie trouwens of de nachten daar wel een beetje afkoelen net als bij ons? of zijn die daar ook gewoon heet?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:52

Denver heeft een heerlijk klimaat. Het kan er in de zomer behoorlijk heet zijn, maar het koelt wel lekker af. Het is een droog klimaat, je hebt er dus geen last van veel plakkerige zweettoestanden.

Ik ben gek op Denver! Als je vanuit de stad richting de Rocky Mountains rijdt ... aaarggghhh, zo mooi!

Tip: middagje naar Boulder, een ritje naar Nederland (ja, zo heet het dorpje), Rocky Mountain NP. Gaan jullie met de auto van Denver naar Vegas? Daar kan je iets héél moois van maken!

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:54

Jaa ik ga ook naar de USA! Ik ga samen met mijn zus en mijn moeder. We gaan naar NY en daarna nemen we het vliegtuig naar Canada. In canada gaan we naar omgevind waterloo/oxford. Maar we gaan het grootste deel van de reis naar de USA

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:57

MoniqueT schreef:
Denver heeft een heerlijk klimaat. Het kan er in de zomer behoorlijk heet zijn, maar het koelt wel lekker af. Het is een droog klimaat, je hebt er dus geen last van veel plakkerige zweettoestanden.

Ik ben gek op Denver! Als je vanuit de stad richting de Rocky Mountains rijdt ... aaarggghhh, zo mooi!

Tip: middagje naar Boulder, een ritje naar Nederland (ja, zo heet het dorpje), Rocky Mountain NP. Gaan jullie met de auto van Denver naar Vegas? Daar kan je iets héél moois van maken!

Oh wat een leuke reactie!
ik wil graag met de trein naar las vegas, omdat je dan nog wat meemaakt van je omgeving, maar mijn vriend wil liever vliegen. Dat word nog even ruzie maken, maar meestal win ik, dus dat komt wel goed :P

Boulder en nederland gaan op het lijstje erbij, wat kan ik daar verwachten?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:09

Wij zijn vorig jaar naar Denver geweest, vond het eigenlijk niet zo'n supergeweldige stad. Leuk, maar niet hét. Maar dat lag er misschien aan dat we er op een zondag waren, en dan is er natuurlijk niet veel volk. Verder hebben wij daar eigenlijk niets bezocht, was toen onze laatste volledige dag in de US dus we hebben toen vooral wat inkopen etc. gedaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:21

Boulder heeft een heel gezellig centrum, Pearl Street is zeker de moeite waard.

En Nederland is vooral artistiek en tja, de natuur is prachtig op die route.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:36

Ik had verwacht dat het klein zou zijn. maar heb al een aardig lijstje in en om Denver. Maar we willen daar vooral even echt bijkomen en vakantie vieren. dus het komt wel goed.

Thnx voor je tip Monique

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:54

Wat wij heel gaaf vinden (zowel in Denver als in Las Vegas, maar in Vegas is zoveel meer nog) is de Bass Pro Shop.

Elke vakantie komen we er liefst een paar keer!

Maarre ... zonder auto kom je in Denver niet heel ver, ben ik bang. Gaan jullie een auto huren?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:04

Ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn vriend ze tante, neef en nicht een auto hebben, zij wilde ons sowieso dingen laten zien. en met een beetje geluk mogen we hun auto lenen.

Kan je daar eigenlijk ook een beetje fietsen? of zit je te snel in de bergen? (Een beetje berg kunnen we wel handelen)

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:08

Wij gaan wederom (na 2004 en 2008) weer naar Inverness, Florida, naar het Van Der Valk park. We (me, hubby, dochter 10, zoon 13) vertrekken 3 juli (AMS-Londen Gatwick, vanaf Londen met Virgin Atlantic naar Orlando), dan op 29 juli weer terug.
Zoonlief speelt honkbal, dus Tampa Bay Rays vs. Boston Red Sox op 6 juli en 26 juli!

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:09

Li_lee_yang schreef:
Ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn vriend ze tante, neef en nicht een auto hebben, zij wilde ons sowieso dingen laten zien. en met een beetje geluk mogen we hun auto lenen.

Kan je daar eigenlijk ook een beetje fietsen? of zit je te snel in de bergen? (Een beetje berg kunnen we wel handelen)

Let op: auto staat geregistreerd op woonadres. Als jij erin rijd, zonder hun, ben je een joyrider!
In Florida zijn mondjesmaat wat fietspaden. Weet niet hoe het in de rest van de USA IS.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:10

Ik heb in al die jaren ook maar bar weinig fietspaden gezien. In Vancouver hebben we wel een keer fietsen gehuurd om rond te fietsen, dat was wel heel leuk. Maar ja, dat is Canada hè... In Amerika is fietsen echt niet zo'n populaire vervoerscultuur als hier in België en Nederland.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:23

oh wat goed om te weten van die auto!

We willen iig ook naar de Denver zoo en Elitch gardens theme park.
En we wilden er moutainbiken en raften, mits we er zin en energie voor hebben ;)

En de rocky moutains en Red rocks. Daar wilde we met zo'n treintje doorheen :=

We zullen wel zien dan of we een auto huren of dat een bus of taxi handiger is.

Er schijnen ook wat festivals te zijn, maar dat was dacht ik op de datum dat we in Las vegas willen zijn.
Een van jullie daar wel eens getrouwd? :+

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:46

Inderdaad jammer dat je niet zo de auto mag lenen. Mijn ouders wonen in florida, maar wij huren toch elke keer weer een auto.
Je weet maar nooit. Zo rij je op de lege highway, zo zit er een politieauto achter je!

Nog een tip: als er een 'service car' (brandweer, politie, sleepauto o.i.d.) in de berm staat, ga óf op de linkerbaan rijden (als hij rechts staat) óf heel langzaam. Je krijgt anders een boete!

Ook bij regen in Florida of elders (?) langzaam rijden, want als het heel warm daar is, ligt er veel olie op de weg.Bij regen is het een glijfestijn als je te hard rijdt!

Het is trouwens nieuw dat je via de website van ESTA je visum van tevoren online moet aanvragen.

Weet iemand trouwens in omgeving Orlando een goede Tack shop (paardewinkel) met leuke prijzen rijkleding?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:48

Floridian schreef:
Wij gaan wederom (na 2004 en 2008) weer naar Inverness, Florida, naar het Van Der Valk park. We (me, hubby, dochter 10, zoon 13) vertrekken 3 juli (AMS-Londen Gatwick, vanaf Londen met Virgin Atlantic naar Orlando), dan op 29 juli weer terug.
Zoonlief speelt honkbal, dus Tampa Bay Rays vs. Boston Red Sox op 6 juli en 26 juli!
Ik heb in het voorjaar nog in Inverness gezeten en ga misschien in november weer.

Floridian schreef:
Li_lee_yang schreef:

Let op: auto staat geregistreerd op woonadres. Als jij erin rijd, zonder hun, ben je een joyrider!
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wat wel een probleem is dat de verzekeringen op naam zijn en niet op voertuig dus het is belangrijk dat je even goed uitzoekt hoe dat bij je familie is.
Het bedrijf waar ik vorig jaar werkte had er gewoon voor gezorgd dat ik netjes verzekerd in een auto rond kon rijden.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:02

Citaat:
Ik heb in het voorjaar nog in Inverness gezeten en ga misschien in november weer.

Citaat:
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wat wel een probleem is dat de verzekeringen op naam zijn en niet op voertuig dus het is belangrijk dat je even goed uitzoekt hoe dat bij je familie is.
Het bedrijf waar ik vorig jaar werkte had er gewoon voor gezorgd dat ik netjes verzekerd in een auto rond kon rijden.

Hey wat leuk! Ook op het park?
Van die auto dacht ik dat het zo is, iets met registratie, maar of dat op verzekering of voertuig is weet ik niet. Zowiezo handig om de verzekering te checken. Bij onze huurauto zit van alles qua verzekering/aansprakelijkheid. En als m'n ouders boodschappen moeten halen en wij zitten in een pretpark is het wel handig om een eigen auto te hebben. De eerste keer hadden we (bescheiden) een Chevrolet Cavalier, daarna een Dodge Charger (wow!) en nu...een Ford Explorer. De kids vinden het helemaal geweldig, een 'jeep'.

Wij gaan i.i.g. weer naar de vlooienmarkten in de omgeving. Zijn vaak overdekt, dus als het regent is het nog leuk om te gaan. Pretparken beperken we dit jaar tot alleen Universal Studios (met daarbij Islands of Adventures, voor de durfal...slik). En dan naar het stadion van de Tampa Bay Rays in Tampa. Orlando outlet malls. Orlando M&M's World. St. Petersburg. MOSA (Museum of Science, soort Nemo. Zit ook iets bij van space shuttle training. Leuk voor de kids). Strandje bij Crystal River (aan het eind van de 44 geloof ik), mits er olie ligt...

Vorige keren zijn we geweest naar
- Daytona Speedway
gaaf! met een treinkarretje over het terrein, ook het circuit zelf,
- Kennedy Space Center
geweldige ervaring, vergeet de UPCLOSE tour niet, dan ga je heel dichtbij de lanceerplatforms! Mooie foto's daar gemaakt,
- SeaWorld
mwa, na 1 keer wel gezien,
- Disney World
pfff, wat een gesjees. Twee keer gezien. Nu niet meer. Anders gaan we wel naar Parijs als het moet,
- Universal Studios/Islands of Adventure
erg leuk! Voor dochterlief (10) en zoonlief (13) allebei wat. Helaas is mijn man wagenziek en ging dus geeneen attractie met achtbaan effect in. Dus toen zoonlief in 'Hulk Rollercoaster' wilde, dochter niet mocht (lengte), moest ik mee. Ik kan wel iets hebben, maar daarna was ik me toch beroerd (kon ik goed zien achteraf op de foto die mijn man maakte...)...Cartoon Network gebied met spongebob enz., ook maar op Islands of Adventure vooral veel van Spiderman, Captain America enz. (marvell comic figuren).
- St. Augustine
mooi, was wel erg heet die dag. Leuk met een treinkarretje door de stad. Vergeet Ripley's believe it or not! niet. Oudste schooltje
van de USA gezien, later op internet gezien dat het daar zou spoken...brrrrr. Ook de fontein van eeuwige jeugd (werkte niet bij
mij) gezien,

Dus, twee keer al in Florida geweest, nog niet alles gezien!
Heb er wel zin in....
Laatst bijgewerkt door Floridian op 10-06-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:07

Je mag wel in de auto van familie rijden, maar laat die familie altijd eerst bij de verzekering navragen wie er allemaal meeverzekerd zijn. Vaak zijn dat alleen familieleden in de eerste graad, dus geen neven of nichten.

Bovendien is leeftijd vaak een issue, zo betaal je voor een huurauto ook altijd een opslag als je onder de 25 bent.

Openbaar vervoer is niet geweldig in Amerika, helaas is het land super autogericht. Bovendien mag je daar al vanaf je 16e autorijden, wat ook massaal gebeurt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:14

M&M world in Orlando stelt echt niets voor, NY en Las Vegas waren veel groter.

Wij zaten inderdaad ook op het park van Van der Valk. Ik heb een supertip voor je qua eten. Namelijk in Inverness bij Little Italy. Echt te leuk en de lekkerste broodjes die ik ooit op heb.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:22

Katja schreef:
M&M world in Orlando stelt echt niets voor, NY en Las Vegas waren veel groter.

Wij zaten inderdaad ook op het park van Van der Valk. Ik heb een supertip voor je qua eten. Namelijk in Inverness bij Little Italy. Echt te leuk en de lekkerste broodjes die ik ooit op heb.

Daar gaat m'n voornemen om te lijnen (wilde weer zoals vorige keren 'sochtends rondje park wandelen voordat de zon opkomt, daarna het zwembad in duiken)...

Thanks for da tip!

Had je een huis gehuurd, of familie daar?

Mijn moeder belde mij dat er nu paarden op het park zijn (ai ai ai!), weet jij er wat meer van?

Mijn ouders wonen op Timucuan Trail. Als je het park op komt (heet dat nu lakeside golf en...?) linksaf, bocht mee naar rechts dan eerste straat links (rechtdoor loopt dood, richting golfcourse) en weer links geloof ik.

Ken je dat nederlandse meidje van receptie (Jessica)?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:32

Mijn vader huurt daar een paar keer per jaar een huis.

Little Italy heeft ook hele lekkere salades als je aan de lijn wilt denken. :D

De paarden heb ik alleen in buiten zien lopen ik ben er zelf niet gaan rijden omdat we daar qua schema niet helemaal uitkwamen.

Receptie heb ik niet geweest we hadden wel een nederlandse in de bediening in het restaurant.

Wat ik overigens ook heel erg leuk vond om te doen was een kano tocht. Kan over Rainbow River en op de Withlacoochee River. Wij hebben de laatste gedaan, heel mooi en omdat je stroomafwaarts gaat ook niet heel vermoeiend.

Edit: verslagje: [BEU] Fotoverslag vakantie Orlando/Inverness
Laatst bijgewerkt door Katja op 10-06-10 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Edit: verkeerde rivier genoemd

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:34

Katja schreef:
Wat ik overigens ook heel erg leuk vond om te doen was een kano tocht. Kan over Crystal River en op de Withlacoochee River. Wij hebben de laatste gedaan, heel mooi en omdat je stroomafwaarts gaat ook niet heel vermoeiend.

Edit: verslagje: [BEU] Fotoverslag vakantie Orlando/Inverness

Is dat te doen met twee kids van 10 en 13 (met zwemdiploma's a en b)?
Bij wie ben je daar geweest (geboekt)? Lijkt me erg leuk!

Homosassa State Park zijn we ook geweest! ERg leuk.
Ik dacht dat het stadion van de Tampa Bay Rays overdekt was?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:42

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:45

Katja schreef:
Wij waren in het stadion van de Yankees.

huh, in Tampa? Is dat ver van het stadion van de Rays?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:52

Het is het kleine stadion wat ze voor de springtraining gebruiken.
Ik zal later wel even een foto opzoeken ze liggen naast elkaar.