London

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:56

Ik zit van 11 t/m 13 oktober in Londen, St christophers orient espresso herberg :))

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:56

MacavityL schreef:
@Unseen - Cambridge is wel erg gaaf!

Ja, Cambridge is ook echt geweldig. Helaas ga ik er vandaag weg en vertrek ik voor een dagje naar Norwich. :) En morgen naar Oxford, en dan trek ik weer verder.

Iemand die een fijn en goedkoop jeugdhostel weet in London waar ik minstens 2 weken kan vertoefen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:05

In Oxford heb ik jaren geleden in een ontzettend leuk hostel gezeten. :j

Ik heb wel een redelijke historie aan Londense hostels (stuk of 4-5) in mijn boekingsgeschiedenis in Hotmail zitten :D maar dan moet ik even graven. Ik kan je dan iig vertellen waar je beter niet naartoe kunt, althans niet voor twee weken. ;)

Anoniem

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:14

Ben wel benieuwd welke hotels jij kent en aan en af kan raden Karin :j

Qua aanrader heb ik het London Guards Hotel :j eenvoudig, schoon hotel aan de Lancaster Gate bij het Hyde Park. In de wijk Paddington.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:16

Met hotels in Londen heb ik weinig ervaring, met hostels des te meer. ;)

Het enige hotel waar ik in Londen ooit heb geslapen is de Travelodge, moet ff opzoeken welke van de tien het was. Vorig jaar november was dat. Heel basic, maar schoon en netjes. Meer dan een schoon bed en een schone douche heb ik niet nodig als ik toch de hele dag de hort op ben.

[Edit] London City Road was het.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:21

De Astor Hostels zijn ook een aanrader :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:23

Een hostel dat ik zou aanraden voor zowel korte als langere tijd is het Meininger, schiet me ineens te binnen. :j

Ligt in een fijne veilige wijk (in of bij South Kensington) en het hostel zelf is ook heel prima te doen. Duitse degelijkheid :D met dus ook een vestiging in Londen. Ik heb er begin vorig jaar een paar nachten geslapen en afgelopen zomer in een van hun Berlijnse hostels. Is me beide keren prima bevallen. :j

http://www.meininger-hotels.com/

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:25

hilton hotel is zeker een aanrader!
ik zat bij canary wharf.
metro stopt er vlak bij dus je kan zo naar the city :P
en harrods!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:17

The city is het bedrijfsgedeelte :=

Je bedoelt het centrum?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:44

Waaah nog minder dan 24 uur

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:50

En het is lekker weer hier! Gisteren echt rotweer gehad, maar zit nu lekker in de tuin :D

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:59

Leuk topic! Ik vertrek over 4 dagen naar Londen :):). Het is mijn profielreis/eindreis. Ik heb er echt onwijs veel zin in! Ik zit in een leuk hostel (als het goed is) midden in Londen, zo gaaf!
Ik had alleen nog een vraagje:
Ik heb snel last van een tekort aan vitaminen als ik geen groeten/fruit eet, maar zijn er ook winkeltjes waar je goedkoop fruit kan kopen? Een vriendin van mij is vorig jaar geweest en zegt dat ze geen supermarkt is tegengekomen in heel londen.. Weten jullie waar je dit kan halen? Het eten moeten we namelijk op een aantal dagen zelf regelen voor +/- 10 pond per dag (lunch+diner)..
Alvast bedankt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:03

In Londen zelf zitten vrijwel geen grote supermarkten (is gewoon geen plek voor, in de voorsteden dan weer wel), maar wel een hoop convenience stores, kleine supermarktjes waar je gewoon je dagelijkse boodschappen kunt doen. Die verkopen ook fruit en groente. :j

Ik weet zo uit mijn hoofd even geen namen van dat soort winkels, maar misschien weet Lieveli wat ik bedoel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:46

Tesco zit overal en is supergoedkoop! Er zitten trouwens wel grote supermarkten in London, vlak bij Hydepark zit een grote dure, maar Tesco is net zo fijn en kost niets!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:22

Precies kleine supermarktjes ben ik eigenlijk overal wel tegen gekomen :j

En de Tesco.. damn ik mis de Tesco :\ hun vega-lasagne is ZO lekker :+: Kun je bijna alles wel vinden en voor hele fijne prijzen inderdaad.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:28

Hier is het ook mooi weer, gister was het ook bagger ... hoorde dat het zondag ook weer minder wordt in londen ...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:33

ik zou trouwens gewoon lunchen en ontbijten bij EAT. Dat kost niets en is superlekker

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:34

Wat kost er eigenlijk wel iets in Londen? :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:39

ehm... River Island en Topshop kosten veel geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:22

MarcoBorsato schreef:
Tesco zit overal en is supergoedkoop! Er zitten trouwens wel grote supermarkten in London, vlak bij Hydepark zit een grote dure, maar Tesco is net zo fijn en kost niets!

In het winkelcentrum bij Queensway?

Queensway zit zowiezo een grote Tesco. En een Spar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:22

Berdien schreef:

En de Tesco.. damn ik mis de Tesco :\ hun vega-lasagne is ZO lekker :+: Kun je bijna alles wel vinden en voor hele fijne prijzen inderdaad.

Ik wil in januari wel wat voor je meenemen :)) denk alleen niet dat het lekker blijft :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:45

Unwritten schreef:
MarcoBorsato schreef:

In het winkelcentrum bij Queensway?

Queensway zit zowiezo een grote Tesco. En een Spar :j

Nee als je de grote weg afrijdt met de bus. Aan die weg zit sainsbury's volgens mij. Daar haalden we in de zomer altijd picknicketen.
Unwritten schreef:
Berdien schreef:

Ik wil in januari wel wat voor je meenemen :)) denk alleen niet dat het lekker blijft :+

Neem voor mij maandrop mee! Dat blijft altijd lekker! Pleeaaseeee

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:59

Ik wil komende winter een keertje met de auto naar het zuidoosten van Engeland rijden (omgeving Canterbury, bij Calais over) en dan op de laatste dag ff lekker inslaan bij een willekeurige Britse supermarkt met een groot assortiment. Niks prutsen met handbagage, ruimtegebrek en minder dan 100 ml-gedoe, gewoon lekker twee kratten vol boodschappen van de Tesco, Asda of Sainsbury's. :D

Maar dat was even off topic. :D

Overigens zit er voor mij voorlopig nog steeds even geen Londen in (of ik moet ff een dagje heen en weer vanuit Canterbury) aangezien ik net heb besloten om in februari een paar dagen naar Dublin te gaan. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:11

lieveli help me herinneren dan neem ik dan voor je mee :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:14

oh het was een grapje maar als je dat echt doet vind ik je ubergeweldig!!!!