Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:48

Weet niet wat je allemaal mee wil zeulen. Maar persoonlijk denk ik dat je aan een heuptasje genoeg hebt. Ik zou zoiets nemen, omdat je die voor je kan dragen, en evt met een shirt er overheen. Minder zakkenrol gevoelig zo als een tas over je schouder.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:33

Needje schreef:
Weet niet wat je allemaal mee wil zeulen. Maar persoonlijk denk ik dat je aan een heuptasje genoeg hebt. Ik zou zoiets nemen, omdat je die voor je kan dragen, en evt met een shirt er overheen. Minder zakkenrol gevoelig zo als een tas over je schouder.

Euhm, nou m'n portemonee, sigaretten, water, papieren, en m'n camera, misschien nog een zaklamp of een koekje voor onderweg...

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:50

Sissi87 schreef:
ik zoek nog een handige tas om mee te nemen. Wij nemen wel een koffer mee voor onze kleding etc. Maar als je op excursie gaat moet ik ook nog een tas hebben.
Ik heb thuis wel een eastpak liggen, maar krijg snel last van m'n rug en schouders (doordat je stiekem toch altijd te veel meeneemt) Heeft iemand nog een goede tip voor een tas (liefst ook een beetje anti-diefstal)
En is een heuptasje als extra ook fijn om mee te nemen? Of raden jullie dat juist af?

Ik had een kleiner rugzakje daar krijg je minder snel last van als een schoudertas maar das persoonlijk denk ik.nam ook idd mn camera mee,water iets te eten voor tijdens de busreis en mn geld had ik in zo,n dun heuptasje onder mn kleding.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:39

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:49

Hoi allemaal!!
Ik ben 2 jaar geleden in Egypte geweest en ga dit jaar weer.
2 jaar terug was ik in Makadi Bay bij Sol-Y-Mar Club Makadi, was echt heel leuk maar wel rustig, gelukkig wilden mijn vriend en ik dat juist.
Dit jaar trouwd een vriend van ons met een Egyptisch meisje, zij is niet moslim maar christelijk en helemaal westers. Wij vliegen eerst een weekje naar Sharm el Sheikh toe en daarna vliegen we naar Caïro voor de trouwerij, dan blijven we daar 2 dagen en vliegen terug naar Sharm voor de laatste 2 daagjes voordat we weer nar huis gaan.
Op zaterdag 3 oktober willen we weg voor 11 dagen, maar het hotel is nog niet geboekt. We denken aan het Reef Oasis Beach Resort, mijn vriend is daar vorig jaar ook geweest met een vriend van hem, en dat is hem goed bevallen, maar als iemand een ander leuk idee heeft, graag!
We willen sowieso minimaal 4 sterren, een zeer goed rif voor de deur (we zijn gék op snorkelen) en het moet gewoon netjes zijn, ook met goed eten. Ideetjes? :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:13

@Storm67: Dreams Beach Resort :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:16

Die heb ik ook zien staan ja op zoover, kreeg ook een mooi cijfer, ben je daar geweest?
Ligt het aan het strand of moet je met een busje? Kan je goed snorkelen daar?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 00:03

Storm76 schreef:
Hoi allemaal!!
Ik ben 2 jaar geleden in Egypte geweest en ga dit jaar weer.
2 jaar terug was ik in Makadi Bay bij Sol-Y-Mar Club Makadi, was echt heel leuk maar wel rustig, gelukkig wilden mijn vriend en ik dat juist.
Dit jaar trouwd een vriend van ons met een Egyptisch meisje, zij is niet moslim maar christelijk en helemaal westers. Wij vliegen eerst een weekje naar Sharm el Sheikh toe en daarna vliegen we naar Caïro voor de trouwerij, dan blijven we daar 2 dagen en vliegen terug naar Sharm voor de laatste 2 daagjes voordat we weer nar huis gaan.
Op zaterdag 3 oktober willen we weg voor 11 dagen, maar het hotel is nog niet geboekt. We denken aan het Reef Oasis Beach Resort, mijn vriend is daar vorig jaar ook geweest met een vriend van hem, en dat is hem goed bevallen, maar als iemand een ander leuk idee heeft, graag!
We willen sowieso minimaal 4 sterren, een zeer goed rif voor de deur (we zijn gék op snorkelen) en het moet gewoon netjes zijn, ook met goed eten. Ideetjes? :D

Wat leuk zeg! Ik maak ook een bruiloft mee geloof ik op Sharm El Sheikh, volgende maand :oo

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 00:04

Wanneer zitten jullie in Sharm el Sheikh?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 00:05

Wij zitten er van 3 oktober tot/met 13 oktober.
Heb jij al geboekt en waar zit je?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 01:11

Ik zit er 13 t/m 20 september. Ga als artiest mee met een artiestenreis (met filmploegen, etc). 160 man geloof ik :))

We verblijven in het Prima Life Resort o.i.d.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:24

Storm76 schreef:
Die heb ik ook zien staan ja op zoover, kreeg ook een mooi cijfer, ben je daar geweest?
Ligt het aan het strand of moet je met een busje? Kan je goed snorkelen daar?

Ik ben er zelf twee keer geweest omdat het zo goed beviel. :D

Ligt direct aan het 'strand' met een huisrif voor de deur, je moet alleen wat trappen af naar beneden.
Is echt een prima hotel. Vriendelijk personeel, schoon en het eten is ook prima.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:37

Zo nog een paar dagen en dan ga ik ook. Hoe zit dat eigenlijk met een visum? Is dat nodig?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:27

Yupz, dat is nodig. Kun je gewoon op het vliegveld kopen, kost geloof ik iets van 20 euro ofzo.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:43

Wij vertrekken vanaf Brussel kun je dat daar dan al kopen? Of in Egypte?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:48

Visa koop je volgens mij altijd in het land waar je naar toe gaat, tenzij je het aan moet vragen van tevoren (zoals bij Rusland ofzo). Correct me if I'm wrong. Egypte kon je in ieder geval in Egypte zelf kopen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:52

hjeee ben een jaar of 3 terug naar Sharm El Sheikh geweest.
kvond het echt leuk.
de hotels zijn fantastisch(alleen maken dat je niet van het kraantjeswater drinkt,zit je namelijk een week op de wc ^^)
Qua omgeving,je zit in een woestijn,vanuit onze kamer zag je soms een wervelstorm of een eenzame kameel/dromedaris ronddwalen.
winkel mogelijkheden zijn er maar je word er gwn lastig gevallen
wij zijn op een trip geweest waar je 5 dingen deed in 1 dag,eerst met de kameel naar de plaats waar de jeeps staan rijden,met de jeep naar een stadje,vanuit een stadje tepaard naar een strand met prachtige koraalriffen waar je kon snorkelen.
twas echt prachtig.
vanuit Sharm kan je met een vliegtuigje naar Caïro en Luxor maar het duurde 4 ur ofzo tot je erwas.
Sharm is echt aan te bevelen heb me echt geamuseerd.
(Zat in het hotel Three Corners Palmyra)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 02:47

Vanaf België koop je ook pas in Egypte een visum hoor! is 15 USD dacht ik, dus zo´n 14 euro als ik het goed heb.. Voor Sharm tenminste, weet niet of Hurghada duurder is.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:39

In Hurghada moesten wij ter plekke 15 euro betalen idd :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:21

Volgens mij heb je 2 soorten visums, een grote en een kleine. Als je van plan bent om bv naar Caïro te gaan vanuit je hotel aan de kust, moet je een grote hebben, maar anders is een kleine ook goed.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:38

Phoe, waar ik net achter kwam...

als je een binnenlandse vlucht maakt van bijv Sharm naar Caïro, dan kan je het beste boeken via www.egyptair.com als je daar intikt dat je uit egypte komt ipv NL, dan is de reis véél goedkoper!!
Het scheelt bij ons echt een hoop, het is nu voor 2 personen 170 euro ipv 240 euro.
Ik kreeg de tip van iemand uit egypte, het enige is dat je met je creditcard moet betalen en bij het inchecken moet je ook die creditcard laten zien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:56

laat ik nou net geen creditcard hebben....
ik wil eigelijk n binnenlandse vlucht maken van Marsa naar Sharm.
Alleen mag ik van Transavia niet heen naar Marsa en terug vanaf Sharm.
Daar gaat mn plan.
(wou n combireis maken)
geloof dat t met Jetair wel kan. Maar dan moet ik vansf Brussel vliegen. Niet handig.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:02

Ik ken het probleem Needje, ik wilde dat ook graag.
Wij hebben een bruiloft in Caïro en ik dacht na mijn vakantie dan direct terug te vliegen vanuit Caïro (we gaan eerst een ruime week naar Sharm, en dan naar de bruiloft). Maar dat mag dus ook niet.
En los boeken is véél duurder....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:21

Los boeken kan dus niet bij Transavia. Je kan alleen retour naar Egypte. :\

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:26

Klopt, als je los wilt boeken moet je met een lijnvlucht, en dat is echt geen doen.