Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:54

cile205 schreef:
oliebol zeg, welke ik bedoel is in Side...
Er zijn natuurlijk meer Golden beach hotels... niet bij nagedacht, sorry..:S pfff haha

hihi ach maakt niet uit hoor, Lijkt mij wel leuk om dat ook in turkije te doen, ik heb alleen een vriendje die nog nooit in zijn leven heeft gereden, maar een staprondje moet toch kunnen??
:D

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:44

Nadir schreef:
_Noraly schreef:
efeze, pamukale, priene, didyma, milete, bafa meer genoeg te doen, alleen ik denk niet dat ik er veel aan zal vinden met dat hete weer
(leuk boven in het theater in efeze zitten met 40+ graden :+ )

heb net geboekt *D

Klinkt goed!
Maar dat ligt allemaal nou niet echt bij elkaar in de buurt, hoe ga je dat organiseren dan? :D

we hebben auto daar, maar was niet van plan overal heen te gaan hoor.. veel te warm. Maar daar ben ik allemaal ooit al eens geweest

Nadir

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:30

Oh oké, ik dacht al... :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:42

Oeh ik huur daar écht geen auto.. Zou daar denk nog niet eens durven rijden. Hoe sommige mensen daar rijden he :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:50

Dat is best te doen hoor! :j
De eerste paar dagen moet je er wel aan wennen, maar daarna ga je vanzelf mee in het verkeer.

Er zijn daar geen regels, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Rood licht kennen ze niet, oranje licht = toeteren, op een 2-baans weg kun je ook met 4 auto's naast elkaar rijden en het is ook niet vreemd om met hoge snelheid in te halen als je in een bocht rijdt en geen overzicht hebt... :+

Als je hier rekening mee houdt, dan komt het echt wel goed.
Let wel op dat je je weer aanpast wanneer je in Nederland komt! ;)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:02

Haha oke dan :P
Lijkt me toch een beetje apart :P Ik zou het echt eng vinden ben ik bang :+

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:06

doom schreef:
cile205 schreef:
oliebol zeg, welke ik bedoel is in Side...
Er zijn natuurlijk meer Golden beach hotels... niet bij nagedacht, sorry..:S pfff haha

hihi ach maakt niet uit hoor, Lijkt mij wel leuk om dat ook in turkije te doen, ik heb alleen een vriendje die nog nooit in zijn leven heeft gereden, maar een staprondje moet toch kunnen??
:D

haha wat leuk dat hij dat wil, mijn inmiddels ex deed daar echt niet aan mee, die wachtte wel pff haha

jaaa normaal gezien kan da wel, dit jaar reed ik alleen met de eigenaar, dus hoefde ik met niemand rekening te houden..
het ligt er ook een beetje aan hoe je strand eruit zit, ik heb dit jaar niet echt door kunnen rijden, veel mensen op het strand, en vorig jaar aan de andere kant van Side hadden we een stuk middle of knowhere, daar kon je wel lekker galoperen, toen was ik ook met een groep, een aantal konden niet rijden, die turk wees me toen de weg, zodat ik alleen verder kon en af en toe ook is kon galoperen...
daar is wel iets op te vinden hoor, voor geld kan alles daar!! haha

poeh, en auto huren zou ik daar niet aandurven, ik ben net 2 weken terug van Side, we zijn een paar keer op de scooter naar Side gegaan, dacht dat ik dood ging, man ze rijden als gekken, wie het eerst komt die heeft gewoon voorrang lijkt het wel daar hihi

en vrienden hadden een jeep gehuurd, om zelf een jeep safari te doen, damn, dat ding lekte olie, de koppeling deed het niet, en hierdoor de versnellingen ook niet goed hihi, maar das vast niet overal... t blijft turkije he.. :Y)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:15

Haha ja daar kijk ik niet van op :P Zeg niet dat het overal slecht is daar, maar véél kan in ieder geval :P

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:00

Autorijden in Turkije is een heel avontuur :Y)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:05

Yoline schreef:
Autorijden in Turkije is een heel avontuur :Y)

Waar, maar dat is wel RIJDEN! 8-)
Wat we hier doen stelt echt niets voor... Puur braaf de regels volgen....

Daar mag alles, schat je zelf de situatie in, en daar gebeuren lang niet zoveel ongelukken als hier...
Dat alles mag is overigens niet helemaal waar, maar de politie doet er óf vaak zelf aan mee of je haalt ze bruut in en ze blijven zelf netjes 50 rijden. :')

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:17

Nou of er lang niet zoveel ongelukken gebeuren, dat weet ik zo net nog niet hoor. Grote ongelukken misschien niet. Maar wel heel veel kleine aanrijdinkjes..

Toen ik er woonde had ik een Nederlandse vriendin die op de fiets ging, die is nogal eens aangereden of gevallen doordat iemand gewoon zijn deur open sloeg. :+
Wij hadden altijd een scooter en je bent er zo aan gewend idd. Ik reed ook altijd alleen, bracht vriendlief naar t werk en ging weer naar huis, om later op de avond weer terug te gaan. Geen probleem. Auto huren hebben we ook vaak gedaan en het is echt niet zo heel anders als hier. Alleen zonder regels idd. :+
Je zou eens in Istanbul moeten kijken hoe ze daar rijden, nog 100 x erger. :D
Maar het is ook niet gek, want als je weet hoe je daar je rijbewijs haalt... Nog nét niet bij een pakje boter. :+ Tegenwoordig zijn er ook rijscholen die de weg wél op gaan met je, maar het is nog niet verplicht, je kunt dus je rijbewijs halen dor 3 dagen te oefenen op een verkeerspleintje. :=

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:33

Ik bedoel Golden Beach in Side met 12 glijbanen.

Ik ben een keer naar een ranch geweest en de rest van de keren kwamen ze op het strand en vroegen ze of je er op kwam rijden.

Afbeelding

Afbeelding

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:02

hahha autorijden, praat me er niet van.. Ik ben van plan ook zoveel mogelijk gewoon met de dolmus te doen, (stopt voor ons huis)
ik die net een jaar d'r rijbewijs heeft :Y)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:22

Een vriend van ons daar had z'n rijbewijs gewoon gekocht, eigenlijk de instructeur omgekocht met wat meer geld. :+

Sealanya moet heel leuk zijn! Ik kwam er langs vorig jaar, maar toen waren ze nog aan het bouwen. Je kan ook zwemmen met dolfijnen, maar dan moet je wel heel vroeg reserveren en het is (geloof ik) €100,- p.p. ;)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:49

Er rijden daar ook genoeg gekken rond zonder rijbewijs... := Kennis van me ook, en dan vind ie het nog gek ook als ie daar een boete voor krijgt...
Toen ik een week bij m'n ex was, waren er gelijk twee auto's op een betonnen paal vlak voor zijn appartement geknald. Nou dan kom je ook niet lekker aan hoor :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:01

Idd ik mocht toenertijd ook een rijbewijs 'kopen' als ik een verblijfsvergunning had. Die had ik alleen niet dus dat ging niet door. :+ Maar het kon wel! Te idioot!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:46

Ik ben vorig jaar in aug, naar side geweest en geen 1 paard gezien hoor zelfs niet op het strand.

In marmaris wel ooit paard wezen rijden maar dat waren zo'n zielige paardjes,denk dat ze amper 2 of 2,5 waren.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:51

Waar heb je paardgereden MelodyT? Bij de Hisar Country Club?
Ben daar ook een paar keer geweest, eigenlijk niet normaal. Ben er eens in de winter geweest, paarden stonden al 3 maanden binnen (!) en er werd er 1 van stal geplukt, opgezadelt met niet passend tuig, en ik mocht er meteen 2 uur mee rijden. Ben na 20 minuten afgestapt, vond t zo sneu...
Vlakbij deze zit nog een andere stal, van een Duitse mevrouw, zij hebben maar 8 paarden (toen ik er woonde tenminste, nu misschien meer) en daar is het wél goed. Kon daar ook alleen voor 10 uur 's ochtends of na 8 uur 's avonds komen om te rijden.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:58

Geen idee...Ze zaten ergens langs de weg ,middle off nowhere.
Je kon die excursie halverwege longbeach ergens boeken.Was wel mooie omgeving maar zo'n scharminkeltjes.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:01

Denk dat dat in dat soort landen toch sneller is,paardjes moeten vroeg bereden worden zodat ze er geld mee kunnen verdienen.
Had voor mezelf zoiets van,tja als ik erop zit zit er tenminste geen dik iemand dat der te irriteren,want die excursie zat toch wel vol.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:16

ik heb ooit ook 2 keer paardgereden in turkije, de eerste keer staat me nog het best bij. Paardje hoestte keihard, en we hebben 2 uur lang aan een stuk door gedraaft om bij de rest te komen. Om vervolgens een rust te houden waarbij het arme beest me heeft getrapt, puur omdat hij geen mensen vertrouwde (er waren nog 3 anderen getrapt ook door de paarden, zelfde verhaal) Ik had ook 1 beugel die niet langer kon dan 3 gaatjes, en eentje die niet korter kon dan ongeveer 8 gaatjes :+

ja, klopt, ik had spierpijn de dag erna :Y)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 06:32

Ja het is daar idd anders, maar je hebt gelukkig ook mensen die wel voor het welzijn van de dieren gaan :j
De stal waar ik het over heb, daar worden ze iig niet voor hun 3,5 gereden. Onze beste vriend (dierenarts) komt daar dagelijks en helpt deze mensen met de paarden. Maar, zij willen idd geen geld uitgeven aan echte medische dingen, alleen als ze bijna dood gaan, want dan kunnen ze geen geld verdienen. Het zijn ook een stelletje sukkels daar, weten niks af van paarden, zien alleen centjes vliegen!
Zou best eens de zelfde stal kunnen zijn. Was het een mooie stal?

Noraly, klinkt ook lekker zeg!! :=

Ik heb ook wel eens paardgereden in het binnenland, daar is het helemaal erg. 1 keer ben ik echt bij een stal geweest en daar was het gewoon te vergelijken met hier, wel allemaal renpaarden, veel arabiertjes. En 1 keer in een dorpje op een werkpaard, met een zelf inelkaar geknutseld zadel. :+ Daar konden ze ook niet begrijpen dat ik paard reed voor de hobby..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 08:51

Het was zeg maar een klein houten hutje waar de paarden onderstonden bij een klein huisje.
Liepen zo'n 6 pony's,zagen er echt niet uit zo jong waren ze.
Veulenstaartje,dun,weinig bespiering dus waren echt niet ouder als 2,5.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:17

Hmm dan is het toch iets anders. Of het zijn dezelfde mensen die op een andere plek staan met de ponies. (aangezien hun stal redelijk ver weg is doen ze dat ook wel eens)
Nouja maakt ook niet uit. Als er iemand in Marmaris wil paardrijden weet ik wel een goed adresje iig.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:26

Ik ben net terug uit Belek. Heb het heerlijk gehad! Erg warm (37 a 38 graden), prachtig hotel, mooi strand en lekker water (waarin je kon afkoelen, vorig jaar was ik in augustus en toen was het water pislauw!). Heb eigenlijk geen reet uitgevoerd, wat wezen lezen, zwemmen, surfen, uitrusten, maar het was heerlijk!

Hoop dat ik in augustus nog een keer de mogelijkheid heb om die kant op te gaan (hoop dat alleen iets meer in de bewoonde wereld te zitten, dus toch voor alanya ofzo te gaan).

Om toch ff te zeiken: wat zijn (veel) Russen vre-se-lijk!!! Mén... In ons hotel was 95% Rus, dus eh... we konden onze lol wel op daar met die gasten :|