Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:40

Welke tijd van het jaar wil je gaan? In de winter is Calgary...brrrrrrrr. In Vancouver is het warmer dan in NL (zelden onder nul). Het regent veel, maar waait ook bijna nooit zodat het een soort "warme regen" is, ook in de winter. Of ga je in de lente/herst?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 03:38

Haha stad van niks is wel erg negatief! Calgary is absoluut geen Vancouver, maar een uurtje van Banff is ook niet stom. En de winters zijn koud, maar het heeft ook wel weer wat.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:49

Ik heb ook nog een vraag! Ik ga een rondje Vancouver Island maken, maar ik vroeg mij af of het in het hoogseizoen nodig is om van tevoren alle overnachtingen te boeken, of dat er altijd nog wel ergens een plekje vrij is. Heeft iemand daar ervaring mee?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:24

Wat voor accomodatie zoek je om te overnachten? Ik weet wel dat in hier (Lower Mainland/Vancouver) alle campings echt snel vol zitten. Ik zou zeker een paar nachten boeken.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:31

Hostels of goedkope hotels. Of misschien goedkope airbnb.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:39

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:48

Super, dankjewel!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 05:46

Ik weet niet waar je heen wilt, maar Tofino / Ucluelet area zou ik van te voren boeken. Dat is nu bijna al vol.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:26

Tofino is idd erg populair en kan me inbeelden dat Victoria ook best snel volgeboekt is in de zomer.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:59

Ik werk voor een hostel in Victoria en in de zomer zijn we al snel vol geboekt. Vooral in het weekend dus ik zou wel van te voren een reservering maken. Als je bij ons direct boekt, kun je de dag van te voren tot zes uur nog afzeggen. Ik weet niet wat de policy is bij andere hotels/hostels.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:46

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga donderdag maar eens wat dingen boeken. Voor Victoria wordt het waarschijnlijk het hostel waar jij werkt Vivian_ve, leuk :)

De busreizen boek ik niet van tevoren, ik neem aan dat dat niet hoeft? Van Victoria - Nanaimo, Nanaimo - Tofino, Tofino-Ucluelet, Ucluelet-Victoria?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:52

Busreizen moet je best wel op voorhand boeken voor zo'n afstanden. Zijn geen gewone OV bussen maar privébedrijven die rijden, en een rit kan dus uitverkocht zijn. Ga je met Greyhound?

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:12

Even een klein quote van mijn eerdere berichtje :o Zitten hier nog (omgeving) Montreal kenners?

Renee87 schreef:
Hoi allemaal!
Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen maar ik zag dat er hier veel Canada kennis zit, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Ik "moet" in september een paar dagen voor werk naar Montréal :):) . Helaas kan ik niet zo lang vrij krijgen dat ik er een hele rondreis aan vast kan plakken, maar wat losse dagen er omheen zou moeten lukken. Nu heb ik bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om daar in de omgeving een paardje te huren en een (begeleide) rit door een national park o.i.d. te kunnen maken. Inmiddels heb ik al behoorlijk wat websites gezien, maar de meesten lijken maneges met buitentijds van een uurtje in groepen van 15 (incl mensen zonder ervaring). Weten jullie misschien nog een goed adres voor een rit van ong 3 uur? Het mag wat verder van Montréal af liggen, een auto huren om erheen te rijden is geen probleem!
Thanks!!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 01:27

Bij de Greyhound hoef je in principe niet van te voren te boeken maar als je de kaartjes bij het bus station koopt, dan sta je vaak meer dan een uur in de rij.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:42

Yasmine schreef:
Busreizen moet je best wel op voorhand boeken voor zo'n afstanden. Zijn geen gewone OV bussen maar privébedrijven die rijden, en een rit kan dus uitverkocht zijn. Ga je met Greyhound?

Ja dat is wel het plan. Misschien koop ik het toch van te voren, als ik onderdak toch ook al moet boeken.

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:31

vooraf de Greyhound boeken is sowieso goedkoper en je bent idd verzekerd van een plekje. Zeker in het hoogseizoen op drukke trajecten (zoals bijv. dus naar Tofino/Ucluelet) wel nodig :j Je kunt ook kijken of je kunt ride-sharen, er zijn altijd mensen die een auto huren en de kosten hiervoor graag delen. Ben je sneller dan met de bus en stukken flexibeler.

Ik heb via craigslist meiden uit Australië meegenomen naar Jasper en in het hostel toen een note opgehangen dat ik plekken vrij had voor terug naar Banff en zodoende ook twee meiden op de terugrit. De kosten van autohuur en benzine kon ik toen mooi delen (was voor die meiden veel goedkoper dan een busticket!) en ik had leuk gezelschap onderweg :))

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:57

Helaas Renee87. Ik ben helemaal niet bekend in dat gebied. Ik ben wel benieuwd of je antwoord krijgt op je vraag, altijd handig om te weten.

Renee87 schreef:
Even een klein quote van mijn eerdere berichtje :o Zitten hier nog (omgeving) Montreal kenners?

Renee87 schreef:
Hoi allemaal!
Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen maar ik zag dat er hier veel Canada kennis zit, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Ik "moet" in september een paar dagen voor werk naar Montréal :):) . Helaas kan ik niet zo lang vrij krijgen dat ik er een hele rondreis aan vast kan plakken, maar wat losse dagen er omheen zou moeten lukken. Nu heb ik bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om daar in de omgeving een paardje te huren en een (begeleide) rit door een national park o.i.d. te kunnen maken. Inmiddels heb ik al behoorlijk wat websites gezien, maar de meesten lijken maneges met buitentijds van een uurtje in groepen van 15 (incl mensen zonder ervaring). Weten jullie misschien nog een goed adres voor een rit van ong 3 uur? Het mag wat verder van Montréal af liggen, een auto huren om erheen te rijden is geen probleem!
Thanks!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:06

Ik woon aan de andere kant van het land. Ik zou zeggen, ga een lokale barn opzoeken en vraag daar rond. En vaak is er ook wat te regelen als je ergens bent. Zo heb ik eens een 4 uur rit gekregen voor een 3uur rit boeking. We deden een deel van de trail die ze normaal alleen met 3 daagse ritten deden., Echt over ruig terrein (op de kam van een berg met links en rechts een steile afgrond van een meter of 30 en een snelstromende rivier oversteken waar het water tot aan de buiken van de paarden kwam. Best spannend.

Als je ooit op zoek ben geweest naar een verzorger of op een manege hebt gewerkt weet je dat de meeste mensen hun ervaring overdrijven (5 jaar rijervaring maar een paard niet op kunnen zadelen of een halster aan doen). Ik kan me voorstellen dat ze custom ritten niet op hun site adverteren, maar dat er ter plekke wel wat te regelen valt. Zeker als je eerst een half uurtje in de bak kan later zien wat je kan.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:21

Dank jullie voor de reacties! Dat is waar HippoLogic. Ik zal nog eens rond gaan kijken. Ik heb helaas niet zo heel veel dagen vrij daar dus niet al teveel tijd om iets te regelen :o Ik hoop dat het gaat lukken!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:01

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:16

Ik heb een klein vraagje hier,
Ik ga vlieg donderdag (eindelijk :D) naar Edmonton. Heb alleen probleempje dat ik geen credit card heb omdat ik niet genoeg per maand verdiende (ben 18). Heb er alleen niet aan gedacht om hier in Nederland geld om te wisselen, zodat ik daar wat cash heb... Weet iemand of het mogelijk is om Euro (cash) om te wisselen in Canadese dollar? Of is het beter om daar gewoon geld uit de muur te pinnen?

Edit; weet sowieso iemand of betaalpas vaak geaccepteerd wordt in Canada? of is het makkelijker om een Canadese rekening te openen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:20

Je kan het op 't vliegveld evt nog omwisselen. Pinnen of omwisselen maakt niet veel uit, 't kost mij altijd $1,80 om te pinnen :P Laat wel altijd m'n eigen bank de valuta omrekenen want de automaat rekent er anders nog X percentage bovenop en dat is onzin haha.

Mijn creditcard word overal geaccepteerd, mijn pinpas nergens, behalve dus de automaat haha.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:30

Oke, dankje! Dan ga ik daar gewoon pinnen uit automaat.

hmm, dat is dan wel weer lastig. Misschien dan toch maar wel een canadese rekening open, al helemaal als ik nog ga werken tegen geld (tot nu toe alleen tegen kost en inwoning). Maar dat zie ik dan daar wel weer :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:44

Ik moest altijd 5€ per transactie betalen ofzo dus meestal haalde ik dan een groot bedrag en legde het meeste thuis ergens weg en nam dan een beetje mee...
Canadese rekening is vooral handig als je in Canada geld krijgt voor je werk. Van je NLe rekening geld overmaken heeft wrs niet zoveel zin..
Tenminste, dan zit je wrs met internationale transactiekosten. Weet niet hoe het zit met NL-CA maar andersom betaalde ik $30 voor geld overschrijven...

En verder betaalde ik iets van $16 per maand (maar dat zal vast per bank schelen) voor een bankrekening dus als je geen (grote) inkomsten hebt vraag ik me persoonlijk af of het het dan wel waard is om een rekening te openen tenzij je er echt wat mee kan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:07

Je kan evt ook nog Paypal gebruiken, dan ben je geen $30 kwijt wanneer je 'n keer geld moet overmaken naar je NL rekening. Wat veel :=