[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 19:47

Hier komen ook vaak flarden mist de berg op, ook een mooi gezicht. Maar die mist zo in het dal vind ik het mooist.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 12:50

We gaan morgen weer naar het nieuwe huis, maar nu nog in de Tarn, en daar is het erg koud. Vooral in de nachten
Vannacht ijs op de ramen

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen dagen mooie foto's kunnen maken, er was ook veel regen gevallen, dus weer een waterval naast de ingang van de wei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:54

brrr, bij ons geen ijs op de ramen, maar het is ook niet zo koud in huis en we hebben dubbelglas gelukkig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:58

Dat ziet er koud uit. Geeft wel hele mooie fotos!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:43

Prachtig hoor, maar mij niet bellen zeker niet bij die binnentemperatuur.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 12:55

Het was heel erg koud in de Tarn, maar in de Lot et Garonne ook. Er was gisteren weer mist na Albi, en dat bleef tot na Agen. Daarom was het ook maar -3, gaf wel een mooie witte wereld. We hebben tot nu toe maar 1 keer geen mist gehad, dat was vorige week. Toen konden we ook heel goed de Pyreneeën zien, erg mooi. Maar goed dat we geen huis in de Tarn hebben gekocht.
Gisteren was er wel zon bij het nieuwe huis, wel maar 4 graden. En heel koud in huis, ook maar 5 graden. En dan duurt het erg lang voordat zo'n groot huis is opgewarmd. Het is nu nog steeds maar 12 graden in de keuken. Boven en in de woonkamer wel warmer.
En er is hier nu ook mist.
Gisteren kwam de kat aanrennen, die had weer dat hele pannetje brokken op dus honger. Ik vlug de pillen gepakt die ik besteld had. Vlooienpil is klein en rond, at ie zo op in een kaasballetje. Wormenpil, milbemax, iets groter en ovaal, die spuugde ie zo weer uit. Nog een paar keer geprobeerd, trapte er niet in, ook niet in worst. Dan maar fijn geprakt in blikvoer. Vond ie ook niet zo, at maar de helft op. Nog wat blikvoer erbij en laten staan, uiteindelijk toch op gegeten. *\o/*
Volgende keer geef ik een half pilletje, denk dat ie net onder en 4 kg zit. Dat is een stuk kleiner, dan gaat het misschien wel in een kaasballetje.
In iedergeval heb ik er nu wel vetrouwen in dat ie goed ontwormd en ontvlooid is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:23

Lief dat je de kat laat mogen blijven. erg handig voor muizen en ratten! En ja het zal best koud nog zijn in het nieuwe huis. Kun je ook met hout kamers verwarmen?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 14:20

Er is ook een open haard, daar staan nu allemaal spullen voor, dus kan zo niet gebruikt worden. En het geeft vreselijk veel troep. Die kamer is helemaal smerig van de aanslag, uitgerookt.

Afbeelding

We willen daar een houtkachel laten plaatsen.
Ik weet niet of de poes nou veel muizen vangt, zij eet als een dijkwerker.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:24

In de winter is voer moeilijker te vangen met de koud eten katten meer. Huis katten die in een verwarmd huis zitten eten minder.

Maar echt buiten katten eten meer met koud, want die moet meer moeite doen om warm te blijven. Is ook nog afhankelijk of de kat een onder vacht heeft. Kat zonder onder vacht heeft meer moeite om warmte vast te houden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:26

Als ik het goed onthouden heb, hebben muizen geen jongen in de winter, dus minder actief en lastiger te vangen en geen jonge dieren die geen besef hebben van kat.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 15:15

Ik vind de kat wel wat mager, ze heeft een dikke vacht, daardoor valt dat niet zo op. Ze eet in iedergeval heel veel brokjes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:30

Eventueel een keer natvoer geven met een beetje warm water.

Kan ze in een schuur waar eventueel hooi of stro lig. En anders wat oude dekens ergens neerleggen om warm plekje te maken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 18:33

Ze kan in een heleboel schuren en er is ook een honden hok en kippenhokken. En onder de veranda is ook een hele ruimte, ik denk dat ze daar ook vaak zit. Gisteren zat ze in de berm, stuk van het huis.
Ga mij oriënteren op iets betere kwaliteit voer, maar wil er ook niet teveel aan uitgeven, het is officieel een zwerfkat, hoewel ze dus eigenlijk van de buurman is. Ik zag trouwens ook speciale hokjes voor zwerfkatten bij temu. Kan natuurlijk ook zoiets maken, met isolatie materiaal oid.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:25

Oude koelbox kan ook. Daar maken ze in Amerika voor de zwerfkatten een huisje.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:11

Wanneer ik weer in een van jullie topics beland, word ik zooooo ongeduldig... en krijg ik wat meer vragen erbij :D . Heeft iemand toevallig ervaring met buitenlanddesk voor een opstal- / inboedel- / WA verzekering? En waar nemen jullie jullie internetverbinding af?

En een aanloop kat, gezellig! Hoe bevalt jouw nieuwe omgeving Tinka?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:34

internetverbinding wij hebben een SFR-box.

En verzekering zitten wij nu bij Mascotte voor alles. Ervoor bij MMA. Ik denk dat die wel mensen hebben die Engels spreken. Maar je kunt alles online aanvragen en met je rechtermuis kun je altijd alles laten vertalen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 20:51

Wij hebben alle verzekeringen bij Allianz. Internet, fibre, via sfr, raad ik af. Mobiel Orange, bevalt wel goed.
We wonen hier natuurlijk nog niet echt, maar bevalt goed.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:54

Wij hebben internet via sfr zijn er errug tevreden over. Van alles wat we gehad hebben in alle huizen in Frankrijk is deze het fijnst. Snelst. Afkloppen nog geen storingen gehad in die 4 jaar dat we hier wonen en ook in het vorige huis tevreden over hen. Maar ze zijn overgenomen door Bouyges, maar dat is hetzelfde.

Allianz hebben wij qua verzekeringen ook bij gezeten. Mascotte is goedkoper en doet hetzelfde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:56

Wij zitten bij Orange (mobiel en internet/TV) en hebben alle verzekeringen bij credit Agrecole lopen waar we erg tevreden over zijn. We begonnen bij AXA maar wat een waardeloze organisatie is dat. Ze praten wel goed Engels, reden dat we daar terecht zijn gekomen. Maar zijn heel slordig en wij hebben heel erg veel problemen gehad met bv de mutuel en Ameli. Ten einde raad (na 5 jaar niet gehoord te zijn) naar credit Agrecole gegaan, en daar was het zo met behulp van het hoofdkantoor geregeld voor mij en voor mijn man.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:31

pien_2010 schreef:
Wij zitten bij Orange (mobiel en internet/TV) en hebben alle verzekeringen bij credit Agrecole lopen waar we erg tevreden over zijn. We begonnen bij AXA maar wat een waardeloze organisatie is dat. Ze praten wel goed Engels, reden dat we daar terecht zijn gekomen. Maar zijn heel slordig en wij hebben heel erg veel problemen gehad met bv de mutuel en Ameli. Ten einde raad (na 5 jaar niet gehoord te zijn) naar credit Agrecole gegaan, en daar was het zo met behulp van het hoofdkantoor geregeld voor mij en voor mijn man.

Grappig is dat hoe ervaringen verschillen. Wij startten in Frankrijk bij de CA, maar zoveel fouten zoveel fout gedaan, dus daar weggegaan en naar La Post gegaan. Ook niet ideaal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:49

We hadden één keer een claim. Ik belde de man, ik moest een factuur mailen (deed ik tijdens het gesprek) en toen zei hij, dat het bedrag morgen op de rekening zou staan.
Ik was zo geschrokken en gewoon emotioneel ervan. Ik heb hem gezegd dat ik dat nog nooit mee gemaakt heb en me daardoor beschermd voelde als het echt mis zou gaan. CA dus top voor ons een want de andere dag stond het bedrag op de rekening.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 20:06

Even een paar foto's van de renovatie. We zijn druk bezig met schilderen, maar alles is half af.
1 slaapkamer is zo goed als af, moet alleen een andere kast in, vind deze niet mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu vooral bezig met de deuren, veel werk, en je moet steeds wachten met de volgende laag voordat het droog is.
1 kamer was kennelijk in een dolle bui van 1 van de dochters roze geverfd, met latex, de deur en de plinten dus ook, grrr. Wat een hel, met schuren gaat het meeste er zo af, verschrikkelijke stofwolk.

Afbeelding

Afbeelding

Hij was dus roze, nu grotendeels groen, dat zit eronder. En wordt taupe, zag wel rare blaasjes ontstaan met de 2e laag, maandag maar even goed kijken bij daglicht.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:16

Die kast ook een kleurtje geven? Of is die structureel gammel?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:36

Mooi dat olijfgroen of wat is het voor groen! Netjes!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 20:43

Olijfgroen inderdaad, en 1 muur thee groen. Die kast gaat gewoon naar een andere kamer er zit ook geen achterkant in. Die gaan we er wel in maken. En dan pak ik een andere kast, met spiegel.