USA deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 00:06

Een hele week in Miami? Poeh, dat is lang. Huren jullie een auto? Dan zou ik vooral buiten de stad gaan kijken, die heb je na 2 dagen wel gezien. Maar dat is mijn mening ;)

Nessie

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 09:13

The Keys en Everglades kun je leuk heen vanuit Miami. Daarnaast vermaakten wij ons altijd goed op South Beach en bij Espagnola Way. Nu waren we ook wat jonger en gingen ook vaak uit, dus rustige dagen op het strand waren ook welkom.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:21

Nadir schreef:
Een hele week in Miami? Poeh, dat is lang. Huren jullie een auto? Dan zou ik vooral buiten de stad gaan kijken, die heb je na 2 dagen wel gezien. Maar dat is mijn mening ;)
Er staat toch ook Miami en omstreken?

In Miami vind ik de Wynwood walls er leuk. Niet alleen de beschilderingen maar ook een leuke wijk met veel hippe eettentjes.
Holocaust monument in Miami is super mooi.

Je zou via de Everglades naar Naples kunnen rijden en daar een overnachting doen en dan de volgende dag weer terug. Kan ook op dezelfde dag heen en weer als je dat zou willen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:22

Mag ook in Augustus weer. Naar Oregon.
Dit keer ook kamperen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. En nog ff bedenken of ik durf wild te kamperen of toch campings

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 14:10

Ik las het als een week verblijven in Miami en vanuit daar uitstapjes doen, dat leek mij wat lang. Maar dan heb ik het verkeerd begrepen.

Leuk Avelien, lijkt mij een prachtige staat.

Ik ga ook maar eens een planning maken voor New York. Mocht iemand iets (niet standaards) weten dat ook leuk is voor een 12 jarige en een 10 jarige dan hoor ik her graag!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:01

Wat tof Avelienvd! Oregon hebben we ook over getwijfeld, maar nu twijfelen we weer tussen Arizona en N/S Dakota. Maar dat komt omdat ik Wyoming en Montana zo prachtig vond dat ik neig naar iets wat daarop lijkt. En Arizona is dat niet helemaal.
Maar, Arizona is juist daarom weer interessant omdat het er niet perse op lijkt :+
Kortom, ik wacht het nog even af, en zoek ondertussen gewoon door.

Ik wil wel de situatie in Amerika even afwachten, hebben jullie dat ook, of gaan jullie gewoon boeken enzo?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:59

Wij hebben al geboekt maar ik zou zelf gewoon boeken :j

Vanuit NY kun je een dagtrip doen naar de Niagra Falls, als je een dag de stad uit wil en wat bijzonders wil zien.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:16

Dan moet je het wel héél graag willen zien. Het is minstens 6 uur rijden als je dan dezelfde dag nog terug moet lijkt me dat een heftig ritje.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:18

Oud vriendin van mij heeft het gedaan, vond het een mooie tocht. Je zou het natuurlijk ook met een overnachting kunnen doen, maar er zijn ook genoeg pakketten beschikbaar. Ik heb weleens een vergelijkbare dag gedaan met een andere activiteit en een busreis en vond dat ook niet vermoeiend.

https://www.getyourguide.nl/new-york-l5 ... e8585590f4

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:51

Dan ben je een grotere bikkel dan ik ;)
22 uur onderweg zijn dan ben ik echt gesloopt, zeker als je toch al een jetlag hebt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 00:43

Oh wauw, wat een onderneming…

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:20

Nadir schreef:
Ik ga ook maar eens een planning maken voor New York. Mocht iemand iets (niet standaards) weten dat ook leuk is voor een 12 jarige en een 10 jarige dan hoor ik her graag!

Toen ik er (jaren geleden) was zat er een grote M&M winkel. Moet je wel accepteren dat er eea meegaat :P

Niagara Falls zou ik ook niet in één dag doen nee :o

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 15:04

Haha, dat weet ik ook nog inderdaad. Ze nemen hun eigen geld maar mee :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:28

Iemand ervaring met de Antelope Canyon?
Ik twijfel of we die boeken en welke we dan boeken: de Upper of de Lower. Of toch op zoek naar een meer onbekende canyon. Kwam ook nog Canyon X tegen als optie, iemand daar geweest toevallig?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:45

miccamaaike schreef:
Iemand ervaring met de Antelope Canyon?
Ik twijfel of we die boeken en welke we dan boeken: de Upper of de Lower. Of toch op zoek naar een meer onbekende canyon. Kwam ook nog Canyon X tegen als optie, iemand daar geweest toevallig?

Wij hebben afgelopen zomer de Upper Canyon tour gedaan. Deze was al prijzig maar wij vonden het wel mooi en bijzonder maar blijft duur. We hebben de Upper geboekt omdat de Lower volgens mij 30 dollar duurder was..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:57

Wij hebben ook de upper gedaan en als je weet waar je naartoe gaat dan is dat helemaal prima. Het is druk en je wordt er op een zo efficiënt mogelijke manier doorheen geloosd. Maar het is tegelijkertijd wel prachtig en je kunt hele mooie foto's maken.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:27

Bedankt voor alle reacties op mijn vraag over Miami! :D

Connaisseur schreef:
SdaphneS schreef:
Wij gaan in april naar Miami en dan een cruise maken door Caribisch gebied. Ook nog een weekje Miami en omgeving. Iemand nog tips voor must sees in Miami en omstreken?

Wij hebben een city bike gepakt en miami beach rond getourt, een erg leuke manier om de stad te zien. En zeker gaan eten op Espanola way. Wij zaten bij Hosteria Romana, schijnbaar erg populair (en duur) maar erg leuk gehad.

Goeie tips, gaan we noteren.
Zijn de city bikes overal wel te vinden in de stad en hoeveel geld ben je er voor kwijt?

Nadir schreef:

Nee, we hebben niet een hele week Miami. Auto huren is zeker het plan om juist ook wat van de omgeving te zien.

Nessie schreef:
The Keys en Everglades kun je leuk heen vanuit Miami. Daarnaast vermaakten wij ons altijd goed op South Beach en bij Espagnola Way. Nu waren we ook wat jonger en gingen ook vaak uit, dus rustige dagen op het strand waren ook welkom.

Wij zijn al oud. :')
Uitgaan zal het niet worden denk ik haha, maar paar uurtjes strand lijkt mij wel heerlijk!

Katja schreef:
Er staat toch ook Miami en omstreken?

In Miami vind ik de Wynwood walls er leuk. Niet alleen de beschilderingen maar ook een leuke wijk met veel hippe eettentjes.
Holocaust monument in Miami is super mooi.

Je zou via de Everglades naar Naples kunnen rijden en daar een overnachting doen en dan de volgende dag weer terug. Kan ook op dezelfde dag heen en weer als je dat zou willen.

Bedankt voor de tips!
Is Naples een leuke plaats om dan in te verblijven?
We willen sowieso naar de Everglades.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:45

Ik vind Naples echt een een hele leuke plaats. Heel charmant en prachtige stranden (de stranden aan de westkust zijn heel mooi wit). Verder zijn er veel leuke kleine winkeltjes en restaurants en bars. Wel vaak prijzig maar je kunt ook prima in de buurt overnachten en de plaats vanuit daar bezoeken. Wij hebben vanuit Naples ook een hele leuke kayak tour gedaan met https://risingtidefl.com Hun gidsen zijn allemaal biologen die gewoon heel veel weten en heel veel laten zien. Echt ver boven alle andere die ik gedaan heb en dat zijn er inmiddels heel veel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 09:10

Ik vond Naples ook prachtig.
Misschien is het ook leuk om naar Orlando te gaan?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:43

Tenzij je naar Disney wil of één van de andere pretparken zou ik dat niet per se aanraden :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:34

Picopico schreef:
Tenzij je naar Disney wil of één van de andere pretparken zou ik dat niet per se aanraden :')

Eens. Orlando is 100% ‘corporate’. Niks origineels meer te vinden, alleen nog maar ketens.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 21:12

Wij vinden pretparken fantastisch, vandaar mijn suggestie.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:30

Heeft iemand ervaring met reizen binnen America en dan voornamelijk de National Parcs tussen Las Vegas en Yellowstone met de camper?
Wij zitten er over te denken volgend jaar die kant op te gaan maar twijfelen nog tussen auto/hotels en met de camper. Wij willen graag in de parken zitten om zo de reistijd om de bezienswaardigheden binnen de parken te beperken maar zien daar (op zich logisch) vooral campings zonder voorzieningen (geen douches, geen electra, soms geen toiletten). Op zich geen probleem voor een aantal dagen, je kan van de faciliteiten in je camper gebruik maken. Maar als ik onze route bekijk dan zit je bijna alleen maar in de parken en is er dus weinig ruimte om water te lozen/vullen, electra bij te laden, van een fatsoenlijke douche gebruik te maken. Hebben mensen dit eerder gedaan en hoe werkt dat dan allemaal?

Route die wij grofweg in gedachten hebben:
Las Vegas
Zion
Bryce
Arches
Dinosaur
Grand Teton
Yellowstone

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:18

Ik ben in Grand Teton en Yellowstone geweest (wij vlogen op Denver), dat hebben we met auto/hotel gedaan en dat ging echt prima. Wij zaten in Jackson en West Yellowstone, dat ligt direct naast die parken en vonden we een prima uitvalsbasis (tip: zorg ervoor dat je het park min of meer uit bent voor het helemaal donker is :') ).

In eerste instantie lijkt auto/hotel duurder, want kamperen is natuurlijk goedkoper dan een hotel. Maar een camper huren is duurder dan een auto en verbruikt ook veel meer brandstof.

Daarbij zijn we in meerdere parken wegen tegengekomen waar rv's niet mochten komen. Dit zijn vaak juist de leuke weggetjes, (onverhard) slingerend door het bos. Met een camper gaat dat dus niet.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:05

Ja, wij komen ook wel steeds meer tot de ontdekking dat het een niet perse goedkoper is dan het ander. En wat jij zegt m.b.t. beperkt dingen kunnen bereiken beseffen wij ons ook. Maar was wel benieuwd naar ervaringen vooral met een camperreis in parken.