Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:49

Bijzonder, ik heb in zowel Winterberg als in Bottrop geen dronken mensen op de latten gezien. Men moet vaak ook nog naar huis rijden en gelukkig doen de meesten dat netjes zonder drank op.

WillemYntJee

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:02

Wat een heerlijke fotos en filmpjes!
Wij rijden over 3 weken vanuit noord Nederland over Duitsland naar Zwitserland.
In Frankrijk kennen we de aires waar we goed kunnen stoppen wel, maar in Duitsland niet.
Iemand nog aanraders op de route Düsseldorf, Frankfurt, Stuttgart? Liefst met een klein speeltuintje oid voor de kinderen (2 en 4).

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:04

germie schreef:
Bijzonder, ik heb in zowel Winterberg als in Bottrop geen dronken mensen op de latten gezien. Men moet vaak ook nog naar huis rijden en gelukkig doen de meesten dat netjes zonder drank op.

Misschien tref ik altijd net de bedrijfsuitjes en vriendengroepen die met de bus komen of waar er 1 Bob is. Helaas dan dus :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:05

WillemYntJee schreef:
Wat een heerlijke fotos en filmpjes!
Wij rijden over 3 weken vanuit noord Nederland over Duitsland naar Zwitserland.
In Frankrijk kennen we de aires waar we goed kunnen stoppen wel, maar in Duitsland niet.
Iemand nog aanraders op de route Düsseldorf, Frankfurt, Stuttgart? Liefst met een klein speeltuintje oid voor de kinderen (2 en 4).

Speeltuintjes wordt lastig in Duitsland. Maar als je goed wilt stoppen, dan moet je gewoon de Raststättes nemen en niet de kleine parkeerplaatsen met van die rvs pisbakken. :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:44

Ik heb vanmiddag ook nog even op de latten gestaan. Dat was afzien!
Dikke dikke mist en dat in combinatie met slushy sneeuw want het kwik zit overdag al een paar dagen op zo'n 1-2 graden, afgelopen dagen ook met zon. Na een viertal pistes was ik totaal verkleumd en verzuurd. Want het waaide ook nog stevig!
Maar he, het zijn toch weer kilometers :D

Komende week ga ik naar mijn moeder in Luzern. Dikke kans dat ik dan nog even een dagje Emetten pak, als ik er toch ben :j

Opisop, waar woon jij ergens in Oostenrijk? Ik ben jaloers op jouw kids. Schoolskiën, dat had ik ook wel gewild!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:46

Hoezo hebben ze dat bij jullie niet Judith? Of zitten jullie daar te ver weg van het gebied?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:13

Ik woon vlakbij Zell am See :D
Met de auto is het 9 minuten naar skigebied Zell am See of 15 minuten naar Saalbach. Kaprun is 20 minuten, daar heb je ook een gletsjer dus ik kan ongeveer van oktober tot mei skiën als ik wil *\o/*

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:28

Earth schreef:
Hoezo hebben ze dat bij jullie niet Judith? Of zitten jullie daar te ver weg van het gebied?

Ik heb zelf geen kinderen hoor. Ik bedoelde meer voor mezelf toen ik vroeger ooit nog een schattig Judithje was ;)

Opisop, gaaf! Heerlijk om uit zulke mooie gebieden te kunnen kiezen. 3 ook echt binnen een half uurt, toe maar.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:57

Hoe beschermen jullie je skihelm? En dan vooral een skihelm met vizier.
Ik heb wel een tasje om de helm in te doen, maar ik wil eigenlijk nog een extra hoes voor het vizier alleen ik kan het niet goed vinden helaas.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:02

JudithO schreef:
Earth schreef:

Ik heb zelf geen kinderen hoor. Ik bedoelde meer voor mezelf toen ik vroeger ooit nog een schattig Judithje was ;)

Opisop, gaaf! Heerlijk om uit zulke mooie gebieden te kunnen kiezen. 3 ook echt binnen een half uurt, toe maar.

Oh zoo, ja dat had ik vroeger ook wel gewild. :)) ik heb wel eens aan mn ouders gevraagd of we niet in de Alpen konden gaan wonen :D

Josien een vizier beschermer zat er bij mijn standaard bij.
https://www.xspo.nl/soggle-vizor-digita ... ent=Soggle

Zoiets misschien?

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:17

Jaaaa nog een nachtje slapen en dan vertrekken we morgenavond om 23.00 uur naar Oostenrijk, Leogang!
Ben lekker al de hele dag bezig met rommelen in huis, rondom de paardjes en druk met de koffer inpakken.

Edit: haha mijn vraag is door mezelf al beantwoord :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:05

Felien_Kyra schreef:
Jaaaa nog een nachtje slapen en dan vertrekken we morgenavond om 23.00 uur naar Oostenrijk, Leogang!
Ben lekker al de hele dag bezig met rommelen in huis, rondom de paardjes en druk met de koffer inpakken.

Edit: haha mijn vraag is door mezelf al beantwoord :+

Lekker hoor! Veel plezier alvast.
Ik ben blij dat we nu nog niet gaan, zowel ik als de vriendin waarmee ik op wintersport ga hebben corona :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:45

Dank je wel Earth :)

Snap je helemaal. Wij hadden 6 weken terug corona, met oud en nieuw, toen was ik ook "blij" dat ik het toen had en niet nu...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:05

Heerlijk vooruitzicht, gister nog bij Leogang geskied (Asitz en Steinbergbahn).
Het wordt komende week wel warm, als ik jou was zou ik gelijk afdaling 168 op de eerste dag nemen (tussen de middag of iets later op de dag ivm wachten bij de bus). Die is heel lang (7,5km) en gaat tot aan het dal in Viehhofen. Vanaf daar neem je weer de skibus naar de Schönleiten en vanaf daar ski je weer terug naar Leogang.
Die was vandaag namelijk nog te doen, maar met dat warme weer komen daar deze week veel gritjes doorheen ivm geen sneeuwkanonnen.

Ik zag de mannen van fantastisch Oostenrijk daar vanmiddag ook skiën dus wellicht komt er binnenkort een filmpje van deze leuke afdaling online?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:02

Ik ben een paar dagen in Zwitserland, dus ik heb vandaag ook maar even een rondje op de ski's gedaan. Emmetten/Klewenalp was de sigaar.
Maar wat een teleurstelling! Hele slechte pistes, slecht aangegeven routes en pistes, gedeelde pistes met wandelaars, mensen met de slee en skiërs, afgesloten stukken piste die gewoon nooit geprepareerd zijn (sneeuw genoeg), slechte verbindingen tenzij je over een steile rode piste ging... het was bar en boos.

Maar toch wel weer wat kilometers kunnen maken en gevoeld dat ik toch best wel wat vooruitgang maak gelukkig. En ik had er prachtig weer bij! Ondanks de teleurstelling toch een leuk dagje gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Foto's uiteraard alleen van de goede stukken, we bewaren alleen de goede herinneringen ;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:08

Wat zonde zeg, het ziet er op de map uit als een leuk gebied. Misschien toch te weinig personeel om fatsoenlijk te kunnen onderhouden ofzo?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:11

Ja geen idee! De kant bij Emmetten was echt gewoon donkerbruin van het zand wat door de sneeuw gemengd zat. Andere stukken erg ijzig (gewoon echt ijs zonder sneeuw erover), dan weer dikke hopen losse sneeuw. En sommige stukken waar echt flinke hobbels snel achter elkaar zaten, als in 2 meter na elkaar. Daar ging bijna iedereen onderuit, dat was zowel snel als langzaam gewoon niet te doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:55

Jeetje dat is ook niet fijn inderdaad, wat jammer.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:54

Ik heb trouwens een paar jaar geleden nieuwe skischoenen gekocht. Deze zijn toen met verhitting ook naar mijn voeten gevormd en er liggen zooltjes in. Maar toch heb ik tijdens het skiën al heel erg snel last van tintelende voeten.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zou het kunnen dat de schoenen na een aantal jaar (ik denk 4) weer opnieuw gevormd moeten worden?
Ze zijn in feite alleen in voorjaar 2019 een week gebruikt en nu deze winter pas weer.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:58

JudithO schreef:
Ik heb trouwens een paar jaar geleden nieuwe skischoenen gekocht. Deze zijn toen met verhitting ook naar mijn voeten gevormd en er liggen zooltjes in. Maar toch heb ik tijdens het skiën al heel erg snel last van tintelende voeten.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zou het kunnen dat de schoenen na een aantal jaar (ik denk 4) weer opnieuw gevormd moeten worden?
Ze zijn in feite alleen in voorjaar 2019 een week gebruikt en nu deze winter pas weer.

Kan zijn dat je toch wat verandert bent in die tijd. Bijv. aangekomen of afgevallen, of door bijv. zwangerschap :) Dus kan nooit kwaad om toch eens naar te kijken.
Hoe straks heb je ze dicht? Kan zijn dat de bloedtoevoer toch wat teveel wordt afgekneld, dan krijg ik ook tintelende voeten.

Hier toch maar een weekje naar Oostenrijk! *\o/* Ons appartement blijkt alsnog vrij te zijn half maart, dus lekker in mijn eentje die kant op.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:00

Ik heb de bindingen nu fors losser gezet, die zaten wel echt mega strak. Dus echt even die haakjes verplaatst zeg maar. Dat scheelt al weer een heel stukje.
Ik zal na deze maand als de vakantiegangers weer naar huis zijn even naar een skishop rijden voor een checkup.

Wat gaaf dat je toch nog naar Oostenrijk gaat! Waar was het appartement ook alweer?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:02

Kirchberg in Tirol. :) Direct aan de lift ongeveer, dus mooi veel meters maken. Niemand om op te hoeven wachten hahaha.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:03

Ah heerlijk! Fijne locatie ook. Aan de lift is altijd errrrg fijn!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:04

Ben echt heel benieuwd hoe de condities volgende week gaan zijn met de sneeuw.
De laatste sneeuwval is toch al weer even geleden en het wordt best "warm" weer.. }:0

Dat klinkt lekker Muurp! Heel fijn dat je zelf ook nog even kunt :D !

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:06

JudithO schreef:

Ik had dit ook, ik skiede zelfs met m’n skischoenen half open en nog had ik slapende voeten. Skiede echt verschrikkelijk en kon niet vooruit, moest om het kwartier stoppen om te rusten.

Ik dus naar de Intersport voor nieuwe schoenen, en toen werden idd zooltjes aanbevolen. Is het niet een idee nieuwe zooltjes te kopen? Bij mij waren alle klachten als sneeuw voor de zon verdwenen.