Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lennylenny schreef:Ah dankje Linda, had leuk geweest! Cold Lake is wel een super plekje voor mama's, veel andere mama's, speeltuintjes, playdates. Dat scheelt echt. Het is idd het nadeel van zo ver weg wonen, mijn broer heeft ook een kindje en dat mis ik allemaal.
Jazz, Vancouver Island is nogal groot, waar ga je heen? Ik vlieg morgen naar het eiland voor een week.
Yasmine schreef:Ik heb een semester aan UBC, University of British Columbia in Vancouver gestudeerd. Fantastische universiteit, veel aanbod in vakken, prachtige campus, lieve mensenStaat ook in de top 100 beste uni's van de wereld.
Wat wil je gaan studeren? Ga je echt aan die universiteit een volledige opleiding doen, of wil je een semester/jaar op uitwisseling? Houd er rekening mee dat een volledige opleiding in Canada klauwen vol geld kost. In UBC kostte het per jaar $40.000 als je uit Europa komt (excl. accommodatie). Dus overweeg dan zeker een studie in Nederland en een semester/jaar in Canada, want als je op uitwisseling bent betaal je collegegeld aan je thuisuniversiteit maar kan je wel in Canada studeren.
Maar UBC was fantastisch, ik zou zo weer teruggaan
Yasmine schreef:Ik ken helaas geen van die universiteiten, maar ik zou je vooral aanraden om te gaan kijken welke vakken die universiteiten bieden. Je moet er immers gaan studeren, en het is goed om te kiezen op basis van hun aanbod. Ik ben bv. naar UBC gegaan omdat zij veel goede Women Studies vakken hebben, wat wij aan onze uni niet hadden. Dus ga misschien eens kijken of één van die universiteiten bepaalde vakken hebben die je aanspreken, of die aansluiten bij wat je later wil gaan doen.