Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:29

Leuk kleinvosje! Zo verdien ik ook mijn dollars hier, lekker bezig met de paarden. Alleen nu ik net moeder ben geworden even iets minder.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:58

Ja dat moeder zijn hakt er wel in met rijden. Voor de kids zat ik 40+ uren in het zadel, 7 dagen per week. Nu heb ik geluk als m'n man 's avonds op tijd binnen is zodat ik even kan rijden. Heb nu ook niet teveel behoefte om veel jonge paarden in te rijden, te groot risico met kids. Nu lekker van ze genieten, straks als ze naar school gaan komt het veel rijden wel weer terug ;) .

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 02:24

Inderdaad Linda, ik had een leuk jong paard waar ik mee bezig was, maar zijn bokken waren me iets te hoog om erop te gaan haha, en idd, wie gaat er voor mijn kind zorgen als mij iets overkomt!! Mijn man is veel weg en ik ben nu alweer een hele tijd alleen, dan lukt het gewoon niet altijd. Jullie zijn vast druk met kalveren denk ik?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 05:52

Wij zijn inderdaad druk met kalveren. Altijd een leuke, en erg drukke tijd. Iig is het lekker weer, dus dat scheelt (voor zowel de mama's, de kalfjes als voor onszelf ;) ).

Komt je man wel iedere avond thuis of is het 2 of 3 weken werken en dan 1 week thuis?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:30

Normaal gesproken komt hij iedere avond thuis, maar nu is hij voor 10 weken buiten het land aan het werk. Hij is altijd voor een langere tijd even weg, meestal 4-6 weken en dan weer een tijdje thuis.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:49

Dat is zwaar, lennylenny, met een kindje! Petje af. Ik hoop dat je hulp hebt. :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:22

Dat is inderdaad zwaar!
Ik heb het geluk dat m'n schoonouders op hetzelfde erf wonen (en we kunnen goed uit te voeten met mekaar, wel belangrijk ;) ).

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 02:03

Wat fijn Linda! Soms is het inderdaad wel zwaar. Daar zit je dan in Cold Lake of all places in je uppie met geen familie in de buurt. Maar mijn ouders komen voor een maand langs! Jippie

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:29

Nog tips voor een dagtrip naar Vancouver Island ( 8 juni).

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:08

Fijn dat je ouders langskomen! Cold lake zit je inderdaad ook best afgezonderd inderdaad. Als je iets dichterbij zat, zou ik zeggen 'kom even hier op de koffie' als je je verveeld ;) . Heb je ook 'playgroups' in cold lake? Andere mama's om mee te kletsen, en voor de kids even het huis uit (vooral in de winter) en verder ook goed voor de sociale ontwikkeling.

Eerlijk gezegd vind ik het nu met kids zwaarder om geen familie in de buurt te hebben dan zonder kids. Zeker omdat m'n zus ook 3 kinderen heeft in de zelfde leeftijdscategorie. Vind ik echt super zonde dat ze niet samen kunnen opgroeien etc. Maargoed, zo is het nu eenmaal. Als ze wat ouder, en ik alleen met ze kan vliegen, ga ik gewoon een maand ofzo terug naar NL (m'n man kan niet ivm paarden en koeien en zomer natuurlijk topdrukte is).

Sorry geen tips Jazz, zelf nooit geweest.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 02:47

Ah dankje Linda, had leuk geweest! Cold Lake is wel een super plekje voor mama's, veel andere mama's, speeltuintjes, playdates. Dat scheelt echt. Het is idd het nadeel van zo ver weg wonen, mijn broer heeft ook een kindje en dat mis ik allemaal.

Jazz, Vancouver Island is nogal groot, waar ga je heen? Ik vlieg morgen naar het eiland voor een week.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 03:04

lennylenny schreef:
Ah dankje Linda, had leuk geweest! Cold Lake is wel een super plekje voor mama's, veel andere mama's, speeltuintjes, playdates. Dat scheelt echt. Het is idd het nadeel van zo ver weg wonen, mijn broer heeft ook een kindje en dat mis ik allemaal.

Jazz, Vancouver Island is nogal groot, waar ga je heen? Ik vlieg morgen naar het eiland voor een week.

We zitten 8 dagen in Vancouver en willen 1 dag (dat wil zeggen tussen aankomst van de 1ste ferry rond 8.40 en vertrek van de laatste ferry van 21.00) naar V.I gaan.
Het wordt of Victoria of een bestemming binnen een straal van 2.30 van de ferry (diverse aanleg plaatsen mogelijk ).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 06:37

Ik lees ff mee. Ik woon in Vancouver en V.I. staat nog steeds op ons lijstje.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:26

things to do in Victoria:

1. Walking around downtown, the habour front as entertainers and government is full of shops
2. James bay had the break water front
3. Oak bay Maria you can feed the seal, the gift shop sells fish
4. MT Doug beautiful views
5. Goldsteam and Thetis has hiking.
6. Beacon Hill Park is beautiful with a free petting farm
7. I like the tally ho horse and buggy tours had they give the history of Vic .
8. The pickle boat is a great way to get out on the harbour
9. I really like the Royal provincial museum if you want to be inside but the weather is beautiful out here

Plus on the opposite side of the water downtown of blue bridge Johnson Street bridge is a beautiful waterfront walkway probably about 2 1/2 Km it would be at there and back

Zo moet het wel lukken denk ik. :) Ik ben een aantal dagen in Victoria en daarna rijden we naar Ucluelet/ Tofino.

Veel plezier.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:48

Jij ook veel plezier in Victoria.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:02

Ik vond Victoria wel een leuk stadje. En whale watchen is daar veel goedkoper dan vanuit Vancouver.

Tofino is ook tof, maar veel te ver voor een dagtrip vanuit Vancouver.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 01:57

Ik zou zeker naar Beacon Hill Park gaan. Mooi uitzicht op de bergen in de USA. Verder de haven, city hall, etc. :)

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:50

Hoi allemaal!
Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen maar ik zag dat er hier veel Canada kennis zit, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Ik "moet" in september een paar dagen voor werk naar Montréal :):) . Helaas kan ik niet zo lang vrij krijgen dat ik er een hele rondreis aan vast kan plakken, maar wat losse dagen er omheen zou moeten lukken. Nu heb ik bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om daar in de omgeving een paardje te huren en een (begeleide) rit door een national park o.i.d. te kunnen maken. Inmiddels heb ik al behoorlijk wat websites gezien, maar de meesten lijken maneges met buitentijds van een uurtje in groepen van 15 (incl mensen zonder ervaring). Weten jullie misschien nog een goed adres voor een rit van ong 3 uur? Het mag wat verder van Montréal af liggen, een auto huren om erheen te rijden is geen probleem!
Thanks!!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:28

Hallo! Ik vroeg me af of hier toevallig bokkers zijn die ervaring hebben met studeren in Canada :) Ik ben nu rond aan het kijken, maar vind het echt heel moeilijk :o Wellicht kan iemand me wat aanraden? :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:37

Ik heb een semester aan UBC, University of British Columbia in Vancouver gestudeerd. Fantastische universiteit, veel aanbod in vakken, prachtige campus, lieve mensen :j Staat ook in de top 100 beste uni's van de wereld.

Wat wil je gaan studeren? Ga je echt aan die universiteit een volledige opleiding doen, of wil je een semester/jaar op uitwisseling? Houd er rekening mee dat een volledige opleiding in Canada klauwen vol geld kost. In UBC kostte het per jaar $40.000 als je uit Europa komt (excl. accommodatie). Dus overweeg dan zeker een studie in Nederland en een semester/jaar in Canada, want als je op uitwisseling bent betaal je collegegeld aan je thuisuniversiteit maar kan je wel in Canada studeren.

Maar UBC was fantastisch, ik zou zo weer teruggaan <3

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:54

Yasmine schreef:
Ik heb een semester aan UBC, University of British Columbia in Vancouver gestudeerd. Fantastische universiteit, veel aanbod in vakken, prachtige campus, lieve mensen :j Staat ook in de top 100 beste uni's van de wereld.

Wat wil je gaan studeren? Ga je echt aan die universiteit een volledige opleiding doen, of wil je een semester/jaar op uitwisseling? Houd er rekening mee dat een volledige opleiding in Canada klauwen vol geld kost. In UBC kostte het per jaar $40.000 als je uit Europa komt (excl. accommodatie). Dus overweeg dan zeker een studie in Nederland en een semester/jaar in Canada, want als je op uitwisseling bent betaal je collegegeld aan je thuisuniversiteit maar kan je wel in Canada studeren.

Maar UBC was fantastisch, ik zou zo weer teruggaan <3

Ik wil 15 weken :j Tijdens m'n minor. Ik ben wel van plan om naar een partneruniversiteit te gaan, puur alleen al om het collegegeld inderdaad. Dan blijf ik namelijk de 1900 euro aan m'n huidige universiteit betalen :) Ik vind het alleen zo moeilijk om iets te kiezen in een land waar ik zelf nog niet ben geweest.. Ik kan helaas niet kiezen uit de universiteit waar jij hebt geweest, maar heb deze opties:
Carleton University
University of Calgary
University of Fraser Valley
University of Waterloo
Western University
York University

Wellicht dat je informatie hebt over een van deze universiteiten of er verhalen over hebt gehoord?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:01

Ik ken helaas geen van die universiteiten, maar ik zou je vooral aanraden om te gaan kijken welke vakken die universiteiten bieden. Je moet er immers gaan studeren, en het is goed om te kiezen op basis van hun aanbod. Ik ben bv. naar UBC gegaan omdat zij veel goede Women Studies vakken hebben, wat wij aan onze uni niet hadden. Dus ga misschien eens kijken of één van die universiteiten bepaalde vakken hebben die je aanspreken, of die aansluiten bij wat je later wil gaan doen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:15

Ik weet wel dat York afgelopen maart weer eens plat ging vanwege stakingen van personeel dus daar zou ik wel even mee uitkijken ;)
Alhoewel Toronto verder wel een leuke stad is en Londen vind ik ook best leuk :)
Western ken ik wel een aantal mensen van die daar naartoe gaan en die zijn volgens mij wel positief erover maar heb verder zelf geen ervaring of weet hoe het zit mbt vakken ed.

Wat Yasmine zegt is wel een goede wat dat betreft :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:18

Yasmine schreef:
Ik ken helaas geen van die universiteiten, maar ik zou je vooral aanraden om te gaan kijken welke vakken die universiteiten bieden. Je moet er immers gaan studeren, en het is goed om te kiezen op basis van hun aanbod. Ik ben bv. naar UBC gegaan omdat zij veel goede Women Studies vakken hebben, wat wij aan onze uni niet hadden. Dus ga misschien eens kijken of één van die universiteiten bepaalde vakken hebben die je aanspreken, of die aansluiten bij wat je later wil gaan doen.

Ik krijg van mijn universiteit waarschijnlijk vrijstelling voor de minor (al gevolgd in jaar 3 van mijn andere studie), waardoor ik heel waarschijnlijk maar rond de 7 ECTS moet halen in 3 maanden :') Deze universiteiten bieden allemaal vakken aan die aansluiten bij mijn faculteit, dus wat dat betreft zit het wel goed, haha. Ik vind het echt zo moeilijk. Aan de ene kant wil ik super graag richting Canada of de VS, aan de andere kant voelt een universiteit dichterbij wel lekker veilig :+ Echt heel moeilijk..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:26

Ik weet niet veel van de universiteiten, maar wel van de steden.
Calgary is een stad van niks. Vancouver is de meest fantastische stad van Canada.
Ik wist het wel waar ik zou willen studeren.