USA deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:17

Gianti schreef:
Wij zijn nu in Tampa! Ziet nog wel veel schade van de orkaan, maar tegelijk voelt dat tot nu toe niet belemmerend

Hoe ligt het honkbalstadion erbij? Zit er weer een dak op?

vuurneon

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:23

Na een droomvakantie in canada, wil ik eigenlijk wel een keer naar florida. Maar op welk bedrag moet ik ongeveer rekenen voor een retour?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 09:03

Los boeken, mee eens. Ik vind het ook erg leuk om alles zelf uit te zoeken. Echter hebben wij in 2020 heel veel pech gehad. Alles los geboekt en toen het niet door kon gaan waren wij al ons geld kwijt. Deze keer dus via een reisbureau geboekt in de hoop dat dit niet nog eens gebeurt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:09

Hm, ik had een keer via Dreizen een vlucht-hotel geboekt in NY en ik denk dat Dreizen een leuke deal met ze had, want dat hotel vond ik los toch best duur.. In het pakket was het goed te doen :j
We hebben wel zelf gekeken welke hotels Dreizen aanbood, en toen dit specifieke hotel gekozen

Qua rondreis .. ik vind het een hell om alles zelf uit te zoeken en aan te laten sluiten. Veel te veel stress.. Als je een leuk reisbureau hebt kunnen ze ook leuke AirB&Bs ofzo regelen, wij hebben een supergave rondreis gehad daardoor. Met plekken die ik zelf niet had kunnen vinden denk :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:38

Het ligt er volgens mij maar net aan hoe lang je van te voren boekt. Soms is een pakketreis voordeliger en soms los.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:19

Ik vind het zelf uitzoeken ook leuk, dus dat zou ik dan ook doen.

Wij zijn een beetje aan het twijfelen, wilden eigenlijk vliegen op Las Vegas en dan stukje Golden Circle doen (Bryce, Zion, Arches, Monument Valley, Grand Canyon), maar nu ivm persoonlijke dingen moeten we eind juni misschien in Seattle zijn en twijfel nu of daar een weekje NP's doen (Olympic, North Cascades, Mnt Rainier) niet leuker is... Maar nog even over nadenken :)

Zijn met mijn ouders tussen kerst en NYE naar Death Valley geweest, vonden we erg vet!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:56

Heeft er hier wel eens iemand vanuit Miami een cruise gemaakt?
Wij willen in de meivakantie naar Florida, maar nu zagen we dat vanuit Miami er veel cruises vertrekken naar Caribisch gebied. Dat lijkt ons ook wel wat. Iemand ervaring mee?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:32

Ik heb wel eens een cruise naar de Bahama’s gemaakt vanuit Miami. Is goed bevallen en ik vind het (ook nu nog) erg goedkoop in verhouding voor wat je krijgt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:34

Cowboy55 schreef:
Gianti schreef:
Wij zijn nu in Tampa! Ziet nog wel veel schade van de orkaan, maar tegelijk voelt dat tot nu toe niet belemmerend

Hoe ligt het honkbalstadion erbij? Zit er weer een dak op?

Dit was toen ik er was
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:47

SdaphneS schreef:
Wij willen in de meivakantie naar Florida, maar nu zagen we dat vanuit Miami er veelschrijver cruises vertrekken naar Caribisch gebied. Dat lijkt ons ook wel wat. Iemand ervaring mee?

Wel ervaring met een cruise door het Caribisch gebied maar niet vanaf Miami. Ik ben in La Romana, Dominicaanse republiek gestart. Super gaaf om al die eilanden aan te doen!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 19:03

Nessie schreef:
Ik heb wel eens een cruise naar de Bahama’s gemaakt vanuit Miami. Is goed bevallen en ik vind het (ook nu nog) erg goedkoop in verhouding voor wat je krijgt.

Ja, de prijs valt ons best mee. De cruise gaat naar de Bahamas, Dominicaanse republiek, Puerto Rico.

Fitzroy schreef:
SdaphneS schreef:
Wij willen in de meivakantie naar Florida, maar nu zagen we dat vanuit Miami er veelschrijver cruises vertrekken naar Caribisch gebied. Dat lijkt ons ook wel wat. Iemand ervaring mee?

Wel ervaring met een cruise door het Caribisch gebied maar niet vanaf Miami. Ik ben in La Romana, Dominicaanse republiek gestart. Super gaaf om al die eilanden aan te doen!

Ah oke. Klinkt goed!
Welke eilanden heb je aan gedaan? Nog tops of flops?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:08

Wat ik ervan gezien heb, was allemaal even mooi. Ik ben geweest op St. Lucia, Barbados, Guadeloupe en Antigua. Ik zou nog 2 eilanden doen, maar helaas op Antigua in het ziekenhuis beland (geen aanrader := ) en de cruise niet afgemaakt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:34

Hier ook even een vraagje mbt mijn vakantie in Vegas.
Er worden dagtochten aangeboden naar Grand Canyon en Hoover Dam of Antalope Canyon met de Horseshoe bend.
Welke Canyon is mooier?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:24

St. Lucia. <3
Geen cruise, maar ik heb eilandhopping gedaan en St. Lucia en Grenada zijn geweldig (Barbados vond ik persoonlijk wat minder).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 23:56

purny schreef:
Hier ook even een vraagje mbt mijn vakantie in Vegas.
Er worden dagtochten aangeboden naar Grand Canyon en Hoover Dam of Antalope Canyon met de Horseshoe bend.
Welke Canyon is mooier?

Ik vond Grand Canyon onwijs indrukwekkend, dat moet je gewoon gezien hebben. Hoover Dam was leuk voor even maar had ik verder weinig mee. Mijn man vond de tour in de dam erg interessant. Antelope Canyon ben ik nog niet geweest, lijkt mij ook heel tof!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 10:32

Ze zijn zo verschillend, purny, dat ik een keuze niet te doen vind. Allebei prachtig maar op een andere manier. Hooverdam zou ik skippen.
Kun je niet allebei doen?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:50

Vlucht over de Grand Canyon en dan vliegen ze ook langs de dam. Twee vliegen in één klap haha.
Ik vond het hele gebied bij de dam wel echt super mooi! De uitkijkpunten over Lake Mead vond ik echt geweldig om te zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:05

Fitzroy schreef:
Ze zijn zo verschillend, purny, dat ik een keuze niet te doen vind. Allebei prachtig maar op een andere manier. Hooverdam zou ik skippen.
Kun je niet allebei doen?

Ik ben er maar 5 hele dagen en ik wil als het leuk is nog een keer er heen gaan.
Ik heb al een vol lijstje :')
(Had een kleine miscalculatie gemaakt en kwam er later achter dat ik er maar 5 volle dagen ben).

Liefst zou ik ook willen paardrijden maar dat is niet te doen. Ik huur namelijk geen auto, ben een watje om op vreemde plekken te rijden.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 00:37

Wat wil je weten over cruisen vanaf Miami? Wij hebben het de afgelopen jaren 2x gedaan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:23

Die cruises lijken mij ook erg leuk, maar voor ons staat er eerst eind van het jaar een tripje naar New York gepland.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 03:50

Wij hebben net geboekt: gaan naar Seattle voor 12 dagen in Juni. Hebben 10 dagen daarvan een campervan gehuurd via Roadsurfers. Twijfelen nog over de exacte route, willen sowieso Olympic NP en Mount Rainier, en mogelijk North Cascades NP. Iemand tips voor deze regio?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:37

Margoooo schreef:
Wij hebben net geboekt: gaan naar Seattle voor 12 dagen in Juni. Hebben 10 dagen daarvan een campervan gehuurd via Roadsurfers. Twijfelen nog over de exacte route, willen sowieso Olympic NP en Mount Rainier, en mogelijk North Cascades NP. Iemand tips voor deze regio?

O leuk! Prachtig gebied (we wonen in de uitloper vd Cascades in Canada). Wij zijn vorig jar in Olympia geweest. Ik kan zeker aanraden de ferry van Fort Casey naar Port Townsend te boeken. De zuidelijke route naar Olympia is vreselijk door alle construction ten zuiden van Seattle en rond Tacoma.
Wij hebben ondertussen elke route door de Cascades gehad en de 20 en de 2 zijn echt prachtig. Al zijn ze allemaal heel mooi.

De drive up Mt. Baker is ook heel gaaf en er is een prachtige hike die je daar kan doen. Je kan met de auto tot boven de tree line komen waardoor je meteen in de alpine zit met fantastische zichten.

Afbeelding

Afbeelding

Af en toe een stukje kust route doen (ipv de I-5) is ook echt de moeite. Zijn ook heel veel leuke "crab shacks" waar je heerlijk verse vis kan eten.

-----------------------------------------------------------

In april heb ik een conferentie in Denver, en mijn man kan remote vanuit daar werken - dus we hebben besloten er een roadtrip van te maken :). We hebben niet super veel tijd, maar we willen zowiezo door Utah rijden en een paar parken mee pakken. We hebben de honden mee, dus echt hiken kunnen we toch niet in de NPs. We hebben zowiezo maar een dag of 2 in die regio (I know, totaal niet genoeg, maar ja), en dan ook nog in het Paas weekend, maar het is wat het is. Ben al lang blij dat we dit kunnen doen ;).

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:17

Gaaf, dankje! Ik heb er echt zoveel in in!

En Denver en Utah, ook heel leuk! Dat staat nog op ons lijstje, ik denk volgend jaar. En ooit nog eens Hawaii, dichterbij dan dit gaan we niet wonen..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:15

Wij gaan in april naar Miami en dan een cruise maken door Caribisch gebied. Ook nog een weekje Miami en omgeving. Iemand nog tips voor must sees in Miami en omstreken?

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:38

SdaphneS schreef:
Wij gaan in april naar Miami en dan een cruise maken door Caribisch gebied. Ook nog een weekje Miami en omgeving. Iemand nog tips voor must sees in Miami en omstreken?

Wij hebben een city bike gepakt en miami beach rond getourt, een erg leuke manier om de stad te zien. En zeker gaan eten op Espanola way. Wij zaten bij Hosteria Romana, schijnbaar erg populair (en duur) maar erg leuk gehad.