Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Ik ski het liefst niet al te pittige hellingen. Ik kom overal vanaf, ook zwarte, maar ik ski graag ontspannen![]()
Afgelopen week een paar zwarte genomen in Zell am See, die eigenlijk meer rood waren.
En hier zit ook de trass14 https://www.schmitten.at/de/Winter-Bergerlebnis/Skigebiet-Schmitten/Trass-Abfahrt, een hele bekende zwarte afdaling omdat hij heel lang is en zwaar: 1000 hoogtemeters, 4km lang en tot 70% steilte.
Die bewaar ik tot volgend jaar
Het is hier trouwens lekker aan het sneeuwen, bij ons in het dorp vandaag al zeker 10cm gevallen en er wordt nog 10 voorspeld. Boven 40(Zell) tot 50(Saalbach).
Helaas gaat het schoolskiën van de kinderen daardoor vandaag niet door.
miccamaaike schreef:Ohh war een verschrikking Earth
Ik ben van het comfortabele skien, blauw en rood is voor mij prima, zwart alleen als t moet
JudithO schreef:En de catering is ook héél belangerijk
Indy_Mouse_9 schreef:JudithO schreef:En de catering is ook héél belangerijk
Niets is minder waar!![]()
Zo heeft mijn man gisteren de stoofpot voor de wintersport vast gemaakt. Deze vacumeren we dan, stoppen m in de vriezer, en als we vertrekken (over 3 weken morgen!!) kan ie in de skibox en is het ontdooid tegen de tijd dat we op bestemming zijn
Judith, ik ben toch wel iets jaloers op je ski mogelijkheden. Het lijkt me heerlijk om zo 'even' nog te gaan skien!
c_alsemgeest, met de gondel naar boven en lekker in de zon een boek lezen met een gluhwijn of warme choco is ook heel fijnmaar toch balen dat je zelf niet meer de piste op kan.
Ik snap trouwens wel wat Maaike (denk ik?) zei dat het in Winterberg gevaarlijker is dan in de Alpen. Aangezien het niet ver is gaan er ook vaak bedrijfsuitjes en schoolreisjes enzovoorts naartoe, met veel mensen die niet of nauwelijks kunnen skien. Deze laten zich vollopen met alcohol en gaan dan met al hun overmoed de piste nog op. Levensgevaarlijk. Zo heb ik ooit een stel lui van een kort zwart stukje naast de schans zien gaan. Snoeihard rechtdoor naar beneden, skien op de kruising met de blauwe bijna 3 man omver. En dan tegen elkaar zeggen 'Zag je mij en hoe goed ik het deed? Ik ging van zwart en het ging prima.'
Diezelfde vibe kán je ook treffen op de indoor banen, dezelfde soort mensen heb ik ook wel gezien in Bottrop. Toentertijd was het daar ook inderdaad nog all-in, dus dezelfde zichzelf-overschattende dronken dropjes
En helmen, mijn eerste jaren wintersport deden we ook nog zonder helm (2010-ish), maar we zijn vrij snel overgestapt. Daarna verschilde het per gebied erg of je nog mensen zonder helm zag. De laatste keer La Plagne (nu 6 jaar geleden) viel het ineens erg op dat er veel mensen zonder helm waren, en dat was heel duidelijk de generatie baby-boomers. Best apart