USA

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:32

Oh wat vervelend! Ziek zijn is sowieso rot, maar helemaal ver weg van huis, tijdens zo'n reis. Arme jij!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:54

Ziek zijn in Amerika is niet leuk... heb een keer met longontsteking in NY gelopen. Beterschap Darah, wat heb je?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:43

Dit keer heb ik een bacterie in mijn maag (die zorgt voor ontsteking), dus kan al 1,5 week nauwelijks eten.
Plus nog een blaasontsteking erbij bleek gisteren.

Gisteren heb ik bijvoorbeeld de hele dag geleefd op water en twee hapjes appel :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:45

Och meis toch. Dat is echt heel erg naar :\ En dan straks ook nog de lange vlucht naar NL...

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:53

Pff, dat is helemaal niet fijn nee, ik vond het al rampzalig toen ik 3 daagjes aan het overgeven was op vakantie. :(:)

Zijn er ook mensen die ruiterwinkels bezoeken? We hebben vrij dicht in de buurt van onze bestemming een Dover zitten, maar weet niet of dat echt iets is wat leuk is om een keer langs te gaan... Western shops vind ik sowieso al niet, wel jammer want ik ahd heel graag wat meegebracht voor iemand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:10

Ik ben een leek met betalen met CC in Amerika. Kun je als je in een winkel(Starbucks ofzo) aangeven dat wanneer je met je CC betaald je het bijvoorbeeld wil afronden naar 10 dollar?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:24

Natsuki schreef:
Pff, dat is helemaal niet fijn nee, ik vond het al rampzalig toen ik 3 daagjes aan het overgeven was op vakantie. :(:)

Zijn er ook mensen die ruiterwinkels bezoeken? We hebben vrij dicht in de buurt van onze bestemming een Dover zitten, maar weet niet of dat echt iets is wat leuk is om een keer langs te gaan... Western shops vind ik sowieso al niet, wel jammer want ik ahd heel graag wat meegebracht voor iemand.

Ik heb tijdens mn roadtrip 5 paardenwinkels bezocht want ik moest en zou een westernhalster hebben... nou forget it ze verkochten alleen de meest simpele nylon halsters -O- . Ik vond t dus niet echt de moeite waard helaas, denk dat die Amerikanen miss toch veel via internet doen?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:33

Hallotjes!

Alles goed met iedereen?
Ik ben mijn reis voor december aan het plannen.
Het idee is om eerst een week naar curacao om daarna door te vliegen naar miami.
Mijn idee was om alles los te boeken, vliegtickets hotels etc, op welke website boeken jullie jullie tickets?
Ik vind vliegtickets.nl nou geen goede aanbiedingen hebben, het scheelde vaak maar 70 euro.
Of verwacht ik te veel korting haha ,een echte hollander :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:34

Darah3 schreef:
Dit keer heb ik een bacterie in mijn maag (die zorgt voor ontsteking), dus kan al 1,5 week nauwelijks eten.
Plus nog een blaasontsteking erbij bleek gisteren.

Gisteren heb ik bijvoorbeeld de hele dag geleefd op water en twee hapjes appel :=

Och meis toch! Laat je maar lekker in de watten leggen door de crew. :(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:46

Oh Darah wat klote :(. Heel veel beterschap!!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 01:00

purny schreef:
Ik ben een leek met betalen met CC in Amerika. Kun je als je in een winkel(Starbucks ofzo) aangeven dat wanneer je met je CC betaald je het bijvoorbeeld wil afronden naar 10 dollar?

Kan in restaurants sowieso (met tippen), dus zal elders ook wel kunnen. Ik betaal bijna alles met cc in de VS.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:16

purny schreef:
Ik kom bruin terug :D... over de 25 graden met zelfs een uitschieter van 31

Vergis je niet. Het waait hier behoorlijk en het voelt vaak toch wel koud aan.
Ik raad je ook niet aan in een short rond te gaan lopen hier. :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:29

Bedankt allemaal :)
Ben weer op Nederlandse bodem en gelijk naar de huisarts gegaan.
Heb de hele vlucht liggen slapen, zo uitgeput was ik :o

San Francisco kan inderdaad koud zijn, heb er met lange broek en vest aan rond gelopen :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:34

Ik neem gewoon alles mee, van shorts tot spijkerbroeken, hemdjes tot een vest :') En m'n sjaalponcho <3

Welkom terug Darah!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:37

Is wel het beste inderdaad :j
Bij overnachting in Bryce heb ik zelfs de verwarming aan gehad, zo koud :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:43

Oké bedankt. Dan laat ik mijn shorts thuis.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:45

Oh echt? := *voegt handschoenen, gewone sjaal en muts toe aan lijst*
Wat dat betreft is september wel een 'lastige' maand. Het kan heel warm zijn, maar ook al heel erg afkoelen. En dat je in zulke verschillende gebieden zit, Vegas schijnt nou nog steeds ook wel echt wárm te zijn, LA ook nog wel redelijk toch? Mijn iPhone weer app zegt net geen 30 graden.

Oh ja! Aangezien je dezelfde reis hebt gedaan als die ik ga doen (zó handig :D ), hoe deden jullie het qua ontbijt? Aangezien je dat op eigen gelegenheid moet zien te regelen. Is dat niet heel onhandig qua organisatie?

Ik krijg er wel steeds meer zin in :D Nog even de volslagen waanzin van mijn werk nog 6 dagen :D :D trotseren en dan is het eindelijk zo ver :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:49

In de bergen is het koeler :j
Vegas was bij ons ook niet te warm, maar dat was een uitzondering (flash floods).
LA was eigenlijk warmer dan normaal dit weekend, maar heerlijk om in shortje of jurkje rond te lopen!

Qua ontbijt, ik heb telkens fruit gekocht in de supermarkt (als ik kon eten :') ), maar je hebt vaak ook restaurantjes in de buurt of in het hotel waar je kan ontbijten. En soms heb je ook vrij kort na vertrek een stop (bijv na 45min).
Maar de reisleider geeft ook aan wat je kan doen of waar je kan eten :j

Lekker aftellen voor jullie :):)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 17:50

Page (AZ), Bryce Canyon en San Fran kunnen idd fris zijn. Ik wist dat ook niet, gelukkig hadden ze in Page hoodies te koop!

Berdien, ontbijten kun je overal wel, wij hebben daar eigenlijk nooit echt naar hoeven zoeken. Er zit altijd wel iets te (vr)eten om de hoek.

Je steekt mij wel aan met je enthousiasme, ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden! ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:57

Ontbijt kan idd overal, overal zit wel een Denny's, IHOP of Cracker Barrel.

En SF kan inderdaad koud zijn, las Vegas was afgelopen week zelfs in de week 40 zag ik op Facebook van kennissen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:00

Ja joh, ik vind het zo leuk maar ook wel spannend hoor! :o Toch de eerste keer zo ver weg, en ook de eerste keer sinds 9 jaar dat ik langer dan een dag of 10 op vakantie ben. Verste tot nu toe was Marrakech, en dat is maar 4 uurtjes vliegen. Qua cultuur wél een heel stuk verder weg.

Over het waar ontbijten maak ik me ook geen zorgen :)) maar met een groep van 40 man die overal en nergens gaat ontbijten, om dat dan weer op tijd ergens heen te krijgen... Zelfs met het ontbijt gewoon geregeld in het hotel heb ik wel meegemaakt dat mensen echt élke dag te laat kwamen :x

Temperatuurverschillen had ik al gelezen, vandaar ook de sjaalponcho :D en wilde sowieso een vest meenemen, ik krijg het heel snel heel koud door airco.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:08

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:17

Wij liepen in SF ook met lange broek aan en jasje. In LA overdag jurkje Savonds vestje erop. Parken koelde t Savonds ook nog best af! Hadden we vaak ook vestje.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:30

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:10

Natuski, Dover heeft fijne winkels, vaak redelijk groot en geode kwaliteit & service. Of het een bezoek waard is als Nederlander ...? De selectie is natuurlijk anders dan in NL, dus als je tijd hebt misschien leuk om eens te zien wat je hier kan krijgen, of wat Amerikaanse snoepjes voor je paard te kopen. Maar het is een grote keten, vooral gericht op de vaste behoeften van lokale paardeneigenaren en niet unieke show halsters oid.

Even een greep van kleinigheidjes uit het assortiment:
- Ovation Zocks
- SSG All Weather handschoenen Ziet er op de foto's niet zo mooi uit, maar in het echt zijn zo ontzettend leuk, zeker als je setjes spaart.

Treats:
- Stud MuffinsAlle paarden op stal doen hier een moord voor en ze zijn zacht dus je kan er bijv. pillen in stoppen.
- Withers & WithersLekkere snoepjes in souvenir tinnetje
- Paddock CakesDure snoepjes, maar erg geliefd op stal. Ook lekker Amerikaans met marshmallows! :Y)