Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:59

Lennylenny en Anthea ik kan jullie helaas niet helpen. @Anthea als je via USA vliegt dan moet je toch ook een visum kopen. Niet vergeten.

As zaterdag vieren we hier in Vancouver Koningsdag: dit is onze FB pagina. Het zou leuk zijn als jullie hem willen delen/liken: hoe meer exposure hoe beter. Je weet nooit hoe een virtuele koe een virtuele haas vangt. ;)
https://www.facebook.com/koningsdagBC

Thanks!
PS ik zit in de organisatie ;)

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 04:54

Tripje is geboekt en B&B is gevonden!

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:50

Anthea schreef:
Zitten er hier mensen in Atlantic Canada? Welk vliegveld raden jullie aan? Is het slimmer om naar de States de rijden en vanaf daar een vlucht terug te pakken naar NL?

Ik vind nu alleen maar vluchten waarbij ik moet overstappen in Toronto en Dublin en dan gewoon 15 uur onderweg ben, eh..

edit: Vanuit Halifax zijn er directe vluchten naar Frankfurt.. Ook nog te doen, al vlieg ik liever niet meer met Condor. :+

Waar in Atlantic Canada ga je naartoe? Vanaf St. John's kun je rechtstreeks naar London!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 04:49

@ Anthea, mag ik vragen waarom je liever niet meer met Condor wil vliegen? Ben momenteel op zoek naar vluchten richting huis, moet namelijk dringend mijn vlucht gaan boeken. En tot hier toe blijkt Condor de goedkoopste te zijn... Zou waarschijnlijk wel Business vliegen, gezien de hoeveelheid extra baggage ik heb haha. Het is bijna hetzelfde qua prijs als ik in Economy vlieg en moet opleggen voor mijn extra baggage. Tja, dan liever Business ^^ Geeft me ook gelijk een beetje een extra boost om naar huis te willen gaan... Als het namelijk even kon, dan bleef ik gewoon hier in Canada! *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 04:53

St Johns is me net weer te ver :P Zit in Saint John, NB.

Condor is niet enorm slecht oid, maar bij een vlucht van 9? uur werd maar 1 of 2 keer drinken gebracht, geen eigen entertainment scherm dingetje, chagrijnige stewardessen.. Het klinkt vast heel stom haha, maar ik verveelde me echt ontzettend zonder dat scherm haha. Er werd een of andere zwart/wit film afgespeeld op 't gewone scherm. :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:04

Oh ja maar om dat soort dingen neem ik persoonlijk zelf altijd mn tablet met een stapel films mee :P
Behalve met Icelandair want daarvan weet ik dat ik een eigen scherm heb maar toen ik vorige keer met Airtransat vloog zouden we ook entertainment hebben en bleef het uiteindelijk ook bij een groot scherm vooraan/ergens halverwege een schermpje in het gangpad :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:09

Maakt niet uit: ik heb wel eens achter het enige schermpje in he thele vliegtuig gezeten dat het NIET deed. Behalve als de stewardes kwam. Ik voelde me echt zo'n zeur. Maar het geluid viel uit, het ging automatisch op een andere zender of de film startte opnieuw. 3x opnieuw re-booten en ik gaf het op. Kan gebeuren.
Verder neem ik altijd een lege fles mee zodat ik na de incheck (meestal, ook niet altijd) bij de toiletten of het drinkfonteintje mijn lege fles kan vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:32

Ik heb geen tablet, helaas. :))
Bij een vlucht van 3/4 uur of zo maakt het me ook niet uit, maar vind het echt heel erg ouderwets om geen eigen schermpje te hebben bij een vlucht van 9 uur. := Maar misschien hebben ze het inmiddels veranderd haha.

Zou dan ook echt balen HippoLogic..

Tot nu toe lijkt Halifax - Frankfurt nog de beste optie, dat kost rond de 300 euro en dat valt best wel mee. Vind het alleen niet fijn dat m'n man dan 4 uur lang alleen naar huis moet rijden. Ik klink nu echt als een zeurmiep :') :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:29

Wij zijn nu op zoek naar een goedkope vlucht voor oktober, retour naar Calgary. We hadden drie weken geleden gekeken, maar nog niet geboekt, en nu blijken diezelfde vluchten gewoon 300 euro of meer duurder te zijn. En dat keer 4 personen tikt toch behoorlijk door. Iemand suggesties? Het maakt ons niet uit of we vanaf Brussel, een Duitse luchthaven of NL vliegen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:53

Kleinvosje, verwijder de cookies van je browser en zoek dan opnieuw. Die websites onthouden naar welke vluchten je vaak kijkt en worden dan duurder. Als je je cookies verwijdert kunnen de prijzen soms terug zakken.

Maar de prijzen gaan ook behoorlijk snel omhoog nu. Ik zat een maand te azen op een retour Brussel - NYC die maar 390 was en op de dag dat ik ging boeken was het net gestegen naar 510. Kan helaas snel gaan bij vluchten.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:03

Ja of op andere pc, zie je hele prijsverschillen :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:35

Ik heb inderdaad op een ander IP-adres nog een keer gekeken naar dezelfde vluchten, maar helaas geen verschil. Cookies verwijderen maakt ook niet uit. Het ziet ernaar uit dat we toch meer gaan betalen dan we een paar weken geleden dachten...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:47

We hebben er zojuist nog een keer naar gekeken. Ergens op internet gelezen dat de prijzen 's avonds meestal lager liggen dan overdag, dus gelijk maar eens gekeken of dat inderdaad zo is. En dat klopt dus, ten opzichte van vanmiddag scheelt het 250 euro pp. Meteen maar geboekt, spannend hoor, het zal voor onze kids de eerste keer vliegen zijn!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 05:45

Prijzen van vluchten kunnen héél erg verschillen, van dag op dag of uur op uur zelfs. Heel bizar gewoon. Kijk regelmatig naar vluchten richting huis en die veranderen constant van prijs. De ene dag zijn ze €395, de andere plots €555 en dan de andere dag weer €395 haha.
@kleinvosje, nou €250 pp goedkoper is wel wat! Gelukkig heb je die deal kunnen vinden :) Spannend hoor!
Hoe ga je naar Canada emigreren? Heb je een jobaanbieding, of gaan jullie een eigen bedrijf starten ofzo? Puur uit interesse! Wil hier heel graag blijven, maar lijkt bijna onmogelijk voor mij om te kunnen emigreren, pfff.
Zelf zit ik momenteel in Chilliwack en niet normaal hoeveel Nederlanders hier wonen. Best grappig :) Ik verblijf momenteel bij een gezin waarvan de vrouw geboren is in Nederland en als 4-jarige naar Canada is geëmigreerd met haar familie. Ze spreekt een beetje Nederlands, maar gebruikt het amper of nooit eigenlijk. Best jammer.

Ik nam voor de heenvlucht naar Canada mijn laptop mee, vol met films en series, een e-reader vol boeken en mijn Nintendo DS... Heb geen van hen gebruikt :o En er was niet echt 'in-flight' entertainment voor zover ik me kan herinneren (vloog met Icelandair toen). Ik keek liever naar buiten of probeerde wat te slapen (wat absoluut niet gelukt is). Als dat de voornaamste reden was om niet met Condor te vliegen, dan riskeer ik het wel. Zal er ook voor zorgen dat ik een lege fles meeneem en die dan opvul met water in de luchthaven ergens. Of ik koop met een flesje water ofzo. Nu mijn vlucht naar huis maar eens gaan boeken.

Alleen weet ik nog niet wanneer ik juist naar huis ga/wil. Mijn werkvisum vervalt 23 juni, maar ik wil in september een 5-weekse Equine Massage Therapy course volgen en om nou naar huis te vliegen en dan terug te komen vind ik beetje gek. Daarbij wil ik ook graag rond reizen, gezien ik daar de kans nog niet toe heb gekregen. Echter moet ik dus de 23ste juni het land verlaten. Nu dacht ik er aan om een week of enkele weken naar de USA te gaan op vakantie en dan terug te komen naar Canada om verder te reizen. Iemand enig idee of dit mogelijk is? Ik zou zeker zorgen dat ik een terugvlucht naar BE heb en ik heb voldoende budget normaal om me enkele maanden te kunnen onderhouden. Verder kan ik bij tal van vrienden terecht, dus echt veel geld zal ik niet opdoen of nodig hebben... Ugh, het houdt me soms echt wakker. Ik kan namelijk nergens vinden of dit mogelijk is of niet. Iemand ervaring hier mee?

Momenteel druk bezig met het invullen van mijn Canadese 'tax' haha. Toch beetje ingewikkelder dan ik dacht, maar ik denk wel dat het gaat lukken ;). alles ingevuld, nu nog even alles controleren en dan eindelijk opsturen die handel!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:30

@ tweety_be, Je kunt de grens ook bellen en jouw vragen voorleggen. Technisch gezien kun je overgaan op een toeristenvisum na je werkvisum. Heb ik zelf ook gedaan, alleen ben ik 2 weken naar NL gegaan en kwam ik terug naar m'n vriend. De grens zal vraagtekens gaan zetten of jij niet terug komt om illegaal te gaan werken. Dus het zal heel belangrijk zijn dat je je retourticket geboekt hebt, en voldoende geld hebt voor de komende tijd en concrete plannen.

Verder kun je ook verlenging van je verblijf aanvragen via de CIC / verandering van je status (ook niet gegarandeerd): http://www.cic.gc.ca/english/visit/extend-stay.asp .

Verder weet ik niet of je onder een toeristenvisum deel kan nemen aan die cursus of dat ze het zien als een 'study'? Dus ook dat even nakijken voor dat je het gaat benoemen.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:01

Tweety_be, grappig dat jij ook in Chilliwack zit! Ik Woon hier nu permanent sinds September:). Waar (welke straat of "buurt") zit je?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:09

Tweety, wij hebben geen joboffer o.i.d.. We gaan dus op de bonnefooi. We hebben de visumaanvraag gedaan via de beroepenlijst die vorig jaar mei voor het lastst uitgekomen is. Het beroep van mijn echtgenoot stond op die lijst, dat betekent dat in zijn werkgebied mensen nodig zijn en je dus geen baangarantie hoeft te hebben. We kunnen dus ook gaan zitten waar we willen, behalve ib Quebec, die heeft andere immigratieregels. Zelf hoop ik in de paardensport aan de gang te kunnen, heb al mijn ORUN papieren.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:29

@ _Linda, bedankt voor je antwoord. Waarschijnlijk ga ik binnenkort de grens over met de auto om iets op te halen in Sumas, zal mijn vragen daar even stellen dan, kijken of ze me daar kunnen helpen.
Geld zal geen probleem zijn, evenals concrete plannen, e.d. , zal bewijs hebben van hotelboekingen, busreizen en mijn vlucht terug. Ben echt niet van plan om illegaal te gaan werken ofzo, maar begrijp wel dat ze dit zouden kunnen denken. Verder staat op CIC dat je met een toeristenvisum een studie mag volgen die korter is dan 6 maand. Een 5-weekse cursus lijkt me dan gewoon ok. Maar zal ik gelijk ook even navragen. Wat een gedoe ook haha. Denk dat je ook gewoon geluk moet hebben wie je treft aan de grens. Zo ken ik iemand uit Duistland die met de auto van de VS naar Canada kwam en een toeristenvisum van 2 jaar (!) kreeg.
Dat van de CIC voor de verandering van je status had ik ook al gezien. Alleen is het nogal omslachtig en zoals je zei, is het ook niet gerandeerd, dus ja. Of ik nu echt mijn tijd en geld daarin wil gaan steken?

@ niks, wat leuk! Ik werk voor paardentrainer Jim Greendyk. Misschien heb je wel eens gehoord van hem? En ik woon momenteel bij zijn familie in Portage Ave (geen idee welke 'buurt' dat juist is, daar ben ik me niet zo bekend mee). Verder ken ik niet zo veel mensen hier... Duseuh, mocht je zin hebben om eens af te spreken, ik zal blij zijn het huis eens uit te kunnen ;) whaha. Mijn sociaal leven hier in Canada is niet zo vet momenteel :+

@ kleinvosje. Wat gaaf seg! Ik ben een koppel uit België tegen gekomen dat ook zo naar hier is kunnen emigreren onlangs. Ze zijn hier nog maar een maand ofzo. Blijkt dat het beroep van de man op die beroepenlijst stond en laat ik nu net ongeveer hetzelfde beroep hebben in België (alleen andere kwalificaties e.d.). Jammer genoeg is alles onlangs enorm veranderd qua emigreren, zo kan ik o.a. die beroepenlijst niet meer vinden, dus ik heb geen idee hoe het nu in zijn werk gaat... Toch hoop ik om ooit naar hier te kunnen emigreren. Voel me hier meer 'thuis' dan in België ^^

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:35

Die beroepenlijst is vol, er stonden 40 beroepen op waar 25.000 plaatsen voor beschikbaar waren. Op die manier daarheen gaat dus niet meer lukken. Volgens de nieuwe manier zou voor ons lastig zijn en was de kans groot geweest dat het nooit gelukt was.
Als jij daar wilt blijven, zou ik proberen een goede joboffer te krijgen en je werkgever de aanvraag te laten indienen of ondersteunen. Dan maak je meer kans!

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:44

Jim Ken ik wel:). Leuke vent. En zijn Zus Maria heb ik een tijdje mee geweest. Kleine wereld! Zit je dan downtown? Werk je full time bij hem? Kunnen inderdaad wel een keertje afspreken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:03

Volgens mij staan alle beroepen nu op de lijst en is er een extra gradatie bijgekomen mbt vakmannen met werkervaring maar zonder diploma's. Maar ze gooien je nu op een grote hoop en trekken er 1x in de zoveel tijd een aantal (met de hoogste scores?) uit naar wat ik er van begreep..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:04

Dat laatste klopt, het eerste volgens mij niet helemaal. Maar stiekem zal het mij nu even een worst wezen, wij hebben de papieren in huis en gaan volgend jaar de grote verhuizing maken! Ben nu al bezig langzaam aan wat dingen te verkopen hihi!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:16

kleinvosje schreef:
Dat laatste klopt, het eerste volgens mij niet helemaal. Maar stiekem zal het mij nu even een worst wezen, wij hebben de papieren in huis en gaan volgend jaar de grote verhuizing maken! Ben nu al bezig langzaam aan wat dingen te verkopen hihi!

Jawel, volgens mij wel, gaat om bijv carpenters enzo en je moet dan wel aan kunnen tonen dat je, geloof ik, minimaal 2 jaar ft ervaring hebt in dat gebied. T was iig nieuw.

En mijn dierenarts assistente stond er nu ook onder. Zelfs paardentrainer/dressuurtrainer kon ik terug vinden op de lijst aangezien het nu alleen nog maar om de eerste 2 groepcijfers gaat geloof ik. Maar goed, ik heb die fulltime ervaring niet dus kom er sowieso niet door :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:51

O,maar dat die paardenberoepen erop staan is voor mij dan wel weer gunstig, aangezien ik daar toch wel weer les wil gaan geven en paarden trainen!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:28

Ja ik weet alleen niet precies hoe het met de scores etc zit dus daarom denk ik wel/ben ik bang dat je met zo'n beroep waarschijnlijk wel een (veel) kleinere kans hebt om uit de grote hoed gepakt te worden aangezien je nog steeds minder interessant voor ze bent dan managers of iets in de gezondheidszorg ofzo.. ;)