Wat een dag gister en vandaag. Pfff de portie sjit nieuws kwam gister in vijven. En vandaag was een heel lange zware dag vol verkeerschaos omleidingen, wegwerkzaamheden, autos die zelf remmen zomaar omdat ze schaduw zien en daarom maar vol in de ankers gaan met bijna zware klappers als gevolg,
3,5 uur over 170 km
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-25 20:59
Gister alweer en dag vol files en nog meer files. Geen idee wat er loos is op sommige trajecten maar om 1230 al vol in een file staan zonder dat er werkzaamheden zijn of een ongeluk is gebeurd lijkt eerder normaal dan uitzondering.
Vannacht heerlijk geslapen bij een biermuseum. En vandaag de overige 300 km gereden. Gv met zijn franse motor die terug moest. En hij gaat helaas morgen alweer met mijn bus terug. Maandag middag is er iets waar hij heenmoet met zijn vader. Dat hoorden we onderweg gistermiddag dat is dan voor hem letterlijk een heen en weertje
Pakje opgehaald (mocht ik weed zoeken dan weet ik waar ik het moet kopen nu de tabakszaak verkoopt ook meerdere soorten weed/hash hoe het ook mogen heten) en daarna meteen aangeschoven aan het clubjes middagje. Gv volgde later met de motor.
Een middag vol spelletjes met alle leeftijden (de jongste was 8 de oudste 89 ) en zelfgemaakte ranja. Triominos, skyo en een spel dat ik niet kende een soort kennis variant op uno in combinatie met pimpampet met vragen beantwoorden goed voor het frans en een beetje "valsspelen" met een nederlands kinderliedje met een w. Wel bestaand maar ik ken geen franse kinderliedjes Mijn schuine bejaarde overburen zijn bloedje fanatiek met triominos trouwens de volgende keer neem ik mijn sjoelbak mee daar verheugen ze zich al op.
Morgen vroeg met de motor naar een rommelmarkt in de buurt, dan de bus alweer rijdt en slaapklaar maken en dan moet gv alweer retour morgen avond, jammer ipv een aantal dagen rustig hier zijn met zijn tweeen.
Het is hier trouwens bloedje bloedje heet. Ik was juist noordelijk gaan wonen om hoge temperaturen te ontlopen, maar ja nederland is net zo heet
De bakken hebben het krap aan gered met water. Het gras is nauwelijks gegroeid en de grond heeft grote diepe scheuren
Mijn man klaagde ook over file inderdaad, die was met de grote aanhanger op pad. Hij heeft er bijna 7,5u over gedaan geloof ik.
Wat leuk dat je zo mee kunt doen met die spelletjes, dat lijkt mij ook heel gezellig.
Balen dat gv al zo snel weer terug moet... Waarom moet zijn motor weer naar NL?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-25 09:18
Zijn motor is juist weer terug in frankrijk. Moest even jaarlijkse check hebben olie banden filters enz, dat is gedaan dus kon hij weer terug. Mijn bus gaat vanavond in twee keer wer naar nederland.
Die files zijn echt krankzinnig de laatste tijd. Alles tussen pakweg arnhem tot boxmeer en dan rond venlo en dan weer rond maastricht airport staat steevast stil. Vooral rond nijmegen naar en van boxmeer en rond venlo is een drama. De vorige keer terug op een normale woensdag heb ik er 3 uur over gedaan van roermond tot waar mijn vader woont in de buurt van nijmegen.
Het is alweer heet hier, maar mijn slaap was topdekmatras en een ander kussen. Kost me een rib uit mijn lijf maar het was afgelopen nacht een verademing. Niet draaien draaien draaien maar slapen.
Staan beppen met een dorpsgenoot in afwachting van de bakker die extreem laat was die gaat even vragen wat een bult vers stookhout kost ik moet dit jaar vers of volgend jaar droog kopen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-25 08:29
Wat een bizar weekend. meine gütte. In het kader van planning kennen jullie het verhaal van de kabouter die een kleine twee weken over de grens zou zijn?
Nou ze ging wel maar lang niet zo lang gister een fijne maar volle dag. Rommelmarkt, ritje met de motor, aanrommelen, plantjes verzorgen Niet helemaal gepland vol maar fijn ontspannen.
Gv zou naar nederland gaan na een middag dutje. Die moet vandaag in nederland zijn en kan een afspraak absoluut niet missen. En hij vertrok ook. Om 1,5 uur later te bellen."Ik sta op de vluchtstrook en er lekt iets of er is iets mis maar ik weet nog niet wat. Maak je klaar om mijn kant op te komen. Ik ga kijken of ik een veilige schaduw plek kan vinden en bel dan weer. "
Dus ipv een rustige avond na water geven van de rest ben ik als een razende alles reisklaar gaan maken en belde hij weer." Ik sta veilig op een parkeerplaats in de schaduw maar neem gereedschap mee de bodemplaat ligt er half af. Maargeen idee waarom" Sjit en ook al 140 km ruim van me vandaan.
Voor ik er was en voor de bodemplaat eraf was was er nog te weinig tijd over voor doorrijden kwa warmte vermoeidheid en het was laat. Daar maar blijven slapen en toen uiteindelijk besloten met twee voertuigen door te rijden voor het geval er nog meer aan de hand was. Dan was de bus achter gebleven alleen of met mij erbij en de camper als hoofd vervoer
De wekker om 3 uur gezet na toch een best stukje slaap en in een treintje file vrij dat wel richting nederland. Mooie zonsondergang gister, vandaag een mooie zonsopgang. En vanmorgen hadden we de tunnels bij Maastricht voor ons tweeen,
Nou ja hij is in ieder geval op tijd. Gesloopt maar op tijd. En ik kan onverwachts mee dan ook daarna de bus naar de garage brengen om te zien waarom die bodemplaat er opeens los onderhing. Niks afgebroken gek genoeg en alle bouten zaten er gewoon in. En hij was heel bij vertrek.
Affijn ik moet afspraken die goddank niet zo belangrijk zijn afzeggen maar tjsa iets met planning. het heeft geen zin om weer retour te gaan na wat uitrusten om daar dan na een paar dagen weer te moeten omkeren. Jammer maar helaas, goddank heeft alles weer flink water. Alleen de bessen en frambozen worden niet geplukt. Maar ja soms loopt het zoals het loopt
Oei dat klinkt als een zware paar dagen, wat wordt met de voetjes omhoog
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-25 11:37
Dit was fysiek echt teveel en vanmiddag wordt ook nog pittig. Net nog wat geslapen gelukkig maar ik ben uitgeput de hitte helpt niet.ik zou voor teruggaan zeker dagen eerst moeten uitrusten en de hitte afwachten. Met hitte rijden is een nogo.
Dan zou ik op zijn vroegst vrijdag pas kunnen gaan. Twe dagen nodig heen minstens en twee dagen terug dan resten daar twee of drie dagen. Dat is helaas gewoon fysiek niet verstandig en kwa kilometers domweg dom.
Vooral omdat ik na terugkomst leuk maar loodzwaar wacht waar ik vooraf dagen voor moet rusten wil ik het een beetje fatsoenlijk doorstaan. Dat werkt niet met een bij voorbaat al uitgeput lijf
Ik baal maar niks aan te doen. Handelen schakelen en aanpassen
Ik heb nog wel best mooie fotos gemaakt van de tuin afgelopen weekend maar die komen nog
Rommelmarktje was leuk, veel afzeggingen door de warmte. Wij waren vroeg en met de motor toen was het nog te doen Mooie rit gemaakt dicht bij smalle weggetjes door het bos, deels half verharding veel schaduw veel insecten en vlinders
Toen met de bus terug om de aangeschafte dingen op te halen en daar een hapje te knagen. Gv had flammkuchen ik een aardappel salade met komkommer en tomaat.
Een leuke muurkunst ding een melkbus voor mij en een gitaar waar nieuwe snaren op moeten. Stokoud maar zeer goede makelij en een fotoboek voor gv. Bij elkaar nog geen 20 euro.
Wel leuk geslaagde rommelmarkt. En de plantjes staan er leuk bij!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-25 12:32
Het bloeit leuk, de nieuwe lichting is weer mee naar nederland, door de droogte kon het de grond niet in en laten staan daar een slecht plan. Ze staan nu weer in de wasmachine bak met de pootjes in het water.
Maar een voorzichtig hoera het kost een slordige paar maanden en een enorme bult aan formulieren maar het lijkt erop dat mijn papa weer mee kan de volgende keer.
Vanmorgen een voorzichtige accoord en de data die zij geven kunnen wij ook. Nog niet 100%. Je weet maar nooit maar we zijn een enorm aantal stappen verder. Maar wat een papierwerk, verkeerd ingevulde papieren, of de verkeerde taal, een te oude pas ergens voor en verschillen in nl en fr. Maar na ik denk een 25 mails en 2 bezoeken aan de dialyse daar en oneindig vaak aan mijn vaders kant vragen mails telefoontjes papieren en nog meer papieren
Dan vind ik het knap dat het jullie gelukt is. Gefeliciteerd!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-25 13:21
We zijn in februari al begonnen met aanvragen maar er is zoveel fout gegaan papieren zoek nog een keer zoek verkeerde info communicatie stoornis. Maar volhouden heeft geholpen. Morgen weten we definitief accoord. Maar wel fijn hoor. Al heeft hij een klusverbod en wordt het deels een roadtripje ook. Het idee is weekend vertrekken en beginnen bij de dialyse dan de week door vrijdag na de dialyse kalmpjes aan richting nederland dan.
Oh wat fijn Karuna! Lekker met je vader naar Frankrijk
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-25 15:33
En de volgende keer is het alleen datum doorgeven en niet die enorme papierwinkel als het goed is. Nu moet hij het zelf ook nog volhouden, hij heeft zichzelf een verbod op sterven gegeven hopelijk kan hij dat waarmaken ook
Wat fijn dat je vader weer mee kan/mag! Voelt hij zich ook goed genoeg om wat te rommelen daar?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-25 16:01
Hij zeker wel, maar ik heb hem het verbod gegeven op klussen. Geen zaag, slijp, boor, of welk gevaarlijk stuk gereedschap ook bij hem in de buurt. anders "dreigement" vul ik de papieren niet in voor je.
Meer ook voor mezelf, als hij schade maakt aan zichzelf of anders kan ik het niet oplossen, domweg te weinig energie voor. Dus dat ga ik dan ook niet toestaan. Hij wilde wel met 4 meter lange planken gaan worstelen of een etagevloer slopen en zo. Slecht plan met 91 jaar ben ik van mening
Wel gaan we als dat lukt met zin energie enz stellingkasten in elkaar zetten in de schuur. Niet zwaar maar minstens drie handen wel nodig, rustig zittend op een stoel. Kortom beiden in bejaardenstand is het idee nu. Misschien valt er nog wat te oogsten en wecken. Of duw ik hem de lichte electrische maaier voor de voortuin, dat vond hij de vorige keer leuk om te doen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-07-25 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Goede ruil toch En wat dingen in elkaar zetten is ook fijn
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-25 16:05
Daarom, het was echt eh ja maar ja maar ja maar ik kan dat wel. Oh dat zal best maar ik kan niet bijspringen of wat ook omdat mijn lijf er even een tijdje iets minder zin in heeft. En weer een halve deur en veel lichamelijke schade. Nope geen zin in. En toen was het nou ja vooruit dan maar.
We hebben ook nog wat administratieve dingen te regelen daar dus we komen de tijd wel door
En anders ga misschien ik rustig hout inkorten en kan hij dat zittend in de kruiwagen doen.
Eerst moet ik de zwarte cross twee dagen overleven. Nu heb ik daarna een week om uit te rusten
Oh wat een fantastisch nieuws! Zo leuk dat je vader weer mee kan!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-25 09:35
Wat ik helemaal vergeten ben te vertellen. Ik weet weer ietsje meer over mijn huis en de laatste bewoner. Ik wist al dat het ene Jean moest zijn. Omdat op de belasting factuur staat Chez Jean . Maar ik heb er nu een achternaam bij. En dat de man in de jaren 50 is overleden. Toch later dan veel dachten maar passend bij de staat van de stroom dingen die we vonden. En dat het inderdaad een cafe is geweest met een toch wat centrale functie in de bevrijding van WO 2.
Een dame op de spelletjes middag wist er wat van omdat de amerikanen toen aan haar gevraagd hebben of ze ergens wat konden gaan drinken. Toen heeft ze ze verwezen naar Chez Jean dat toen wat ik hoorde een soort van terugkerend bezoekje werd. en een van de oprichters van "het clubje" is verre familie van dhr Jean ook.
Toch leuk
Edit even verder gezocht. Vermoedelijk een vrijgezelle meneer die is overleden in 1954 op 46 jarige leeftijd. Maar een van zijn doopnamen is ook deels die van mij. Ongeveer de leeftijd van mijn oma aan papas kant kwa geboorte. Zijn oudere zus is veel later overleden. De familie is wel al heel erg lang in het dorp geweest maar zo lijkt het kwa achternaam verdwenen. Hoewel ik er niks mee kan wel interessant om te lezen.