USA deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 15:51

Waarschijnlijk wel. Maar die hele reis is duur dus dat maakt dan ook niet meer uit. Als we die kant op gaan dan gaan we ook alles doen wat we willen en nergens op besparen.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:07

Mag ik mee kletsen?

Afgelopen jaar met mijn vriend, ouders, broer en zijn beste vriend begonnen aan een rondreis. Helaas gleed mijn broer uit bij de GC en brak zijn enkel. Na veel ruzie maken met de alarm centrale hebben we de reis afgebroken.

Maar volgend jaar gaan we de reis afmaken.

30-5 vliegen we naar salt Lake city om uiteindelijk te eindigen in Seattle. Daar gaan we 25 dagen over doen. We hebben er echt super veel zin in!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 23:55

Oei, wat een nare reden om jullie reis af te breken. Maar des te leuker dat jullie weer terug gaan. Wordt het nu gedeeltelijk een andere route of gaan jullie echt verder waar jullie gebleven waren?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 09:36

Nadir schreef:
Wij hebben na al die jaren weer eens een reis naar de VS geboekt. We gaan eerst een paar dagen naar New York en dan naar Florida. De kinderen zijn dan bijna 13 en 10,5. Denk dat ze het geweldig gaan vinden. Het enige jammere vind ik dat wij deze reis zelf al een keer gemaakt hebben, maar er zijn vast ook weer een hoop nieuwe dingen te ontdekken. Ik zag dat Universal in mei een nieuw attractiepark opent, daar gaan we sowieso heen!

Hoe gaan jullie deze reis aanpakken? Vliegen op New York en vervolgens door vliegen naar Florida? Of gaan jullie volledig met de auto vanaf New York?

Wij zijn 3 weken terug naar Florida geweest en hebben daar een rondtripje door het zuidelijke deel gemaakt. We overwegen nu volgend jaar terug te gaan, weer vliegen op Orlando, maar dan een rondtrip naar het noorden en naar Washington. Ik vind New York ook wel leuk om mee te nemen, maar zou dan wel kiezen voor vliegen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:27

Wij zijn van Washington naar Orlando gereden en ik vond dat een hele toffe reis.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 15:33

We vliegen van New York naar Tampa en gaan dan naar Bush Gardens.
We hebben eerder al een rondreisje New York - Washington - Niagara Falls enz gedaan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:20

Woohoo donderdag vliegen wij naar Tampa. November was gekkenhuis, 2 grote toetsen + deadline master thesis, zo toe aan vakantie _O-
schijnbaar wel veel schade in tampa (wat natuurlijk logisch is), maar onze vrienden hebben al planning gemaakt met wat wel kan :):)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:41

Ik ben een paar weken terug in Tampa geweest en ja, in sommige delen is echt veel schade, maar veel dingen kunnen gewoon hoor! Geen idee wat je voor plannen hebt, maar ze waren toen al veel bezig met opruimen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:01

Druif_01 schreef:
Ik ben een paar weken terug in Tampa geweest en ja, in sommige delen is echt veel schade, maar veel dingen kunnen gewoon hoor! Geen idee wat je voor plannen hebt, maar ze waren toen al veel bezig met opruimen.

Weet ik zelf ook niet _O- vrienden hebben alles gepland haha :’)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 21:39

Nadir schreef:
Oei, wat een nare reden om jullie reis af te breken. Maar des te leuker dat jullie weer terug gaan. Wordt het nu gedeeltelijk een andere route of gaan jullie echt verder waar jullie gebleven waren?

We gaan wel een stukje overslaan. We zouden na de GC via Page en moab naar grand Teton NP gaan.
Dat gaan we nu vanaf salt Lake naar grand Teton NP.

Vorige keer zijn we van hotel naar hotel. Dit jaar hebben we Airbnbs geboekt en niet meer via tioga. Dat toch niet hele goede ervaringen gehad.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:50

Gaan jullie niet naar Yellowstone?

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:43

Elitedeux schreef:
Gaan jullie niet naar Yellowstone?

Daar gaan we ook heen de reis wordt als volgt
Salt Lake
Victor (grand Teton np)
Cody (Yellowstone)
Helena
Whitefish (Glacier np)
Spokane
La conner (kunnen we dagtrips doen naar san Juan islands)
Ocean scores (Olympic NP)
Seattle

Laatste stukje misschien minder handig gepland door eerst boven Seattle te gaan zitten en dan aan de andere kant om vervolgens te eindigen in Seattle.
We kregen het anders niet echt lekker allemaal gecombineerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:06

Wat een onwijs mooie reis! Whitefish, Victor en Cody hebben wij dit jaar ook gedaan.. en Yellowstone is <3

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:31

Gave reis! Yellowstone vond ik echt ons hoogtepunt. Glacier schijnt ook erg mooi te zijn.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 19:46

Klinkt leuk Fairlady!
Wat was er niet bevallen aan Tioga?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:07

FairLady_ schreef:
Daar gaan we ook heen de reis wordt als volgt
Salt Lake
Victor (grand Teton np)
Cody (Yellowstone)
Helena
Whitefish (Glacier np)
Spokane
La conner (kunnen we dagtrips doen naar san Juan islands)
Ocean scores (Olympic NP)
Seattle

Laatste stukje misschien minder handig gepland door eerst boven Seattle te gaan zitten en dan aan de andere kant om vervolgens te eindigen in Seattle.
We kregen het anders niet echt lekker allemaal gecombineerd.

Prachtige route! Neem je de ferry naar Olympic NP? Die naar Port Townsend? Wij vonden die echt fantastisch - de route via Seattle en Tacoma is vreselijk - veel permanente wegwerkzaamheden waardoor het allemaal zo lang duurt. De route naar Port Towsend vanuit het zuiden van Olympia NP is prachtig, en de ferry was vlot en ook mooi. Scheelde ook enorm veel tijd (wij kwamen uit Vancouver), doordat je Seattle helemaal over kan slaan. Zeker als je uit La Conner komt is de ferry echt aan te raden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 17:50

Heeft iemand wel eens paard gereden in Florida? Zijn er aanraders? Lijkt mij tof om met mijn dochter van dan 10 te gaan doen. Ik besef dat het qua landschap niet het mooiste deel van de VS is, maar we gaan nou eenmaal daar naartoe.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:51

Ik heb een keer met deze gereden: https://www.horsebackrental.com
Dat was echt heel leuk en de omgeving vond ik mooier dan ik vooraf gedacht had. 10 minuten verderop zit een super tof bedrijf die airboat tours doet. Echt veel beter dan die op de meer toeristische plekken.
https://www.farmtoursofocala.com dit is ook heel leuk en interessant. Ik ben toen met mijn stiefmoeder geweest die niet zo heel veel met paarden heeft en die vond het ook super leuk. Heel veel mooie stallen gezien met voornamelijk renpaarden maar ook stukjes van de training en ze haalden zelfs nog een aantal hele dure dekhengsten voor ons uit de stal om ze te laten zien. Die dekgelden zijn echt bizar.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:17

Bedankt Katja, klinkt allebei leuk! Ik ga het eens bekijken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:01

Wij zijn nu in Tampa! Ziet nog wel veel schade van de orkaan, maar tegelijk voelt dat tot nu toe niet belemmerend

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:03

Dit topic ligt aardig stil, maar toch een vraagje. Wij overwegen misschien in april een stedentrip New York te doen. Kan ik beter kiezen voor een pakketreis of het hotel en de vlucht los boeken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:37

Druif_01 schreef:
Dit topic ligt aardig stil, maar toch een vraagje. Wij overwegen misschien in april een stedentrip New York te doen. Kan ik beter kiezen voor een pakketreis of het hotel en de vlucht los boeken?

Klm heeft op dit moment aanbiedingen. Misschien zit er daar wat tussen?

Ik ga in november naar Las Vegas toe. Wordt de eerste keer voor mij. Ik ben heel benieuwd.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:45

Ik boek altijd USA los. Dat scheelt in kosten en geeft veel meer opties in hotels.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:48

Los is voordeliger. Ik vlieg altijd met Jet Blue scheelt enorm veel geld :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:10

Nessie schreef:
Ik boek altijd USA los. Dat scheelt in kosten en geeft veel meer opties in hotels.

100% eens. Mijn ervaring is dat als je een pakketreis boekt je in de VS rondloopt en denkt: dit is het hotel dat ik geboekt had als ik geen pakketreis geboekt had. Dan zat ik nu hier in plaats van het hotel/motel waar ik nu zit.

Ja, dat zelf uitvogelen is veel werk, maar Google Earth en Tripadvisor zijn je vrienden. En het zelf uitvogelen is voor mij 50% van de lol van de reis.