Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:37

Okee, hier erg goed nieuws gehad, we zijn overal helemaal goed doorheen gekomen en hebben vandaag een mailtje gekregen dat we een visum krijgen! Ergens hield ik er toch nog rekening mee dat er een nee kon komen, maar het werd een ja, en we zijn erg opgelucht en blij!

Nu gaat het grote geregel beginnen. Er moet een boel gebeuren, met Pasen gaan mijn man en ik een weekendje weg zonder kids, en dan alles rustig op een rijtje zetten!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 02:02

Gefeliciteerd met dit goede nieuws.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 04:11

Gefeliciteerd! :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:17

Dankjewel! Even wennen hoor, heb vanmiddag mijn nieuwe paspoort opgehaald en bedacht me dat dat meteen de laatste keer in NL zal zijn dat ik een nieuw paspoort krijg...

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:08

gefeliciteerd :D!

ik ga eind augustus met mijn vriend op vakantie naar Canada, voor het eerst! ook voor het eerst buiten Europa. heel spannend, maar ook ontzettend veel zin in!

We hebben een rondreis, beginnen en eindigen in Vancouver.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:20

Hallo allemaal :)

Sinds een aantal jaren wil ik suuuper graag naar Canada en deze zomer is het dan eindelijk zo ver. Ik ga een maand! In deze maand ga ik een paardentrektocht maken van 10 dagen. Daarnaast ga ik Vancouver en Vancouver Island bezoeken.

Ik zou heel graag tips van jullie ontvangen! Ik wil sowieso op Vancouver Island of in Vancouver een walvissen/orka excursie doen. Nu heb ik gelezen dat de orka's vooral aan de Noord-Oost kant van het eiland zitten (Bij Port McNeill etc.) en walvissen juist aan de andere kant, bij Tofino. Weten jullie of er ook plekken zijn waar de kans groot is dat je ze allebei kunt zien? Ik denk niet dat ik geld heb voor 2 excursies. Ik wil liever niet op een cruiseschip o.i.d., wel het liefst op een Zodiac speedboot denk ik :).

Sowieso zijn tips voor Vancouver Island en Vancouver heeeel erg welkom. Goedkope reistips (ik doe alles met het OV), goede goedkope overnachtingsmogelijkheden, plekken om te wandelen, etc. Wie weet zijn er plekken waar ik ook veel wildlife zelf kan spotten zonder op een dure excursie te gaan en weten jullie daar veel vanaf :)

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven! Alvast bedankt! :)

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:51

In Tofino heb ik afgelopen zomer wel een walvis gezien van een afstandje tijdens een tour naar Hot Springs Cove, helaas niet heel dichtbij en goed zichtbaar.

Ik heb een orka zodiac tour gedaan in Victoria (http://www.victoriawhalewatching.com/) en daar meer dan 30 orka's gezien, echt geweldig! Sowieso grond Victoria grote kans op orca's (ze garanderen het zelfs, anders mag je kosteloos nog een tour doen op een ander moment) omdat daar 3 resident pods rondzwemmen. Combinatie orca + walvis heb ik helaas niet gevonden, maar als ik nogmaals moest kiezen, zou ik voor de orcatour gaan omdat ik ze vanuit de Zodiac echt zo dichtbij heb gezien :)) Victoria is ook leuk en mooi, prima voor een dag of 2/3 en fijn bereikbaar met de ferrry vanuit Vancouver. Ik ben toen aangekomen in Nanaimo vanaf Vancouver en uiteindelijk vanuit Victoria terug gevaren naar Vancouver (mooiere route trouwens met de ferry + zelfs daar nog orka's gespot!).

Vancouver Island is geweldig, ik heb vooral in de buurt van Parksville veel gezien omdat ik daar op een ranch werkte. Tofino vond ik ook erg leuk, maar ik bofte ook erg met prachtig weer :D HI Tofino is een fijn hostel, ik had prachtig uitzicht op de baai en bergen :+: Rond Tofino kun je prachtige wandelingen maken en ik heb er ook een tour met een watervliegtuigje gedaan, prachtig om alles vanuit de lucht te zien :j

Zelf wil ik dolgraag nog eens terug om Strathcona Provincial Park te bezoeken, helaas moet je dan toch echt een auto hebben. Ik vond de Rockies prachtig, maar heb m'n hart toch ook wel verloren aan Vancouver Island: de combinatie tussen de zee en de prachige bergen is uniek vind ik. Nadeel is dat je om echt ergens te komen, toch een auto zult moeten huren. Het OV is tussen de grotere plaatsen oké (maar echt niet zo regulier als wij in NL gewend zijn), maar wil je naar de natuurgebieden, ben je toch meer afhankelijk van georganiseerde tours of eigen vervoer. Verkijk je vooral niet op de grootte van het eiland, het is 500km lang!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:19

Ik werk voor een hostel in Victoria en bij ons krijg je korting met whale watching. Inderdaad als je niets ziet op de tour, dan mag je gratis nog een keer gaan. Normaal gesproken zie je altijd wel walvissen in de zomer hier.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:51

Welk hostel is dat, Vivian_ve?

Bedankt voor de tips february, super! Hoe veel heb je voor die tour betaald? Over HI Tofino heb ik idd goede verhalen gehoord, dat lijkt me wel wat! Dan ga ik het noorden van het eiland laten schieten denk ik, dat scheelt weer een hoop reiskosten.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:32

Ik werk bij Ocean Island Inn. www.oceanislandinn.com. Wij hebben goed contact met de HI Tofino, dat zijn fijne mensen en een goed hostel.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:26

Leuk dat er een Canada topic is!

Ik ga als het goed is over ongeveer 6 weken weg naar Canada om daar voor een jaar lang op ranches te werken. Ik begin in Meadow Lake, Saskatchewan.
Ben nu midden in het aanvragen voor het visum (working holiday). Heb m'n Conditional Acceptance Letter iig binnen, dus nu is het alleen nog afwachten totdat ik het visum binnen heb :D

Heeft hier trouwens iemand ervaring met IEC working holiday? Kom er nou namelijk niet helemaal uit qua verzekeringen..

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:32

Meadow Lake is vlakbij mij :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:34

Sowieso vanuit Vancouver Island en niet vanuit Vancouver gaan whale watchen. Dat bespaart je een hoop geld, want vanuit Vancouver is het reteduur en heb je ook minder kans dat je er ziet. De policy dat je gratis terug mag als je geen dieren ziet is ook behoorlijk standaard.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:31

Ik heb gehoord dat je tot 2 jaar lang bij sommige whalewatchers gratis terug mag komen. Meeste toeristen zijn toch op doorreis. Ik zag laatst een gave vacature bij een whale watcher. Jammer genoeg op Vancouver Island en daardoor niet haalbaar voor mij. :(

@Eileen, veel plezier

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:31

Ok, dan ga ik iig het whale watchen op Vancouver Island doen, waarschijnlijk in Victoria. Ik heb tien dagen op het eiland, mijn idee nu is een rondje Victoria - Nanaimo - Tofino - misschien Ucluelet - Victoria. Denken jullie dat dat een goed rondje is, of kan ik er meer bij doen of moet ik het juist kleiner maken?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:31

Eileen_ schreef:
Leuk dat er een Canada topic is!

Ik ga als het goed is over ongeveer 6 weken weg naar Canada om daar voor een jaar lang op ranches te werken. Ik begin in Meadow Lake, Saskatchewan.
Ben nu midden in het aanvragen voor het visum (working holiday). Heb m'n Conditional Acceptance Letter iig binnen, dus nu is het alleen nog afwachten totdat ik het visum binnen heb :D

Heeft hier trouwens iemand ervaring met IEC working holiday? Kom er nou namelijk niet helemaal uit qua verzekeringen..

Ik heb een verzekering bij Tasman afgesloten en daarnaast gewoon mijn gewone verzekering laten lopen.

Instanties weten de helft vd tijd zelf niet eens wat de bedoeling is. De een zegt dat je moet uitschrijven en verzekering opzeggen en de ander zegt dat dat niet kan/mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:04

Hier hetzelfde. Overigens laatst 275 euro vergoed gekregen van Tasman/Europeesche en dat ging eigenlijk allemaal best wel goed en snel. Helaas was de rekening zo'n $1500 maar goed, tandarts krijg je maar 275 euro vergoed helaas. :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:53

Ze hebben bij mij wel een paar keer via mn gewone zorgverzekering vergoed maar wel met behulp van Tasman.. Geen idee of je daar wat aan hebt of gewoon pech hebt...

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:22

Toen ik op een WHP was, heb ik een globetrotter reisverzekering afgesloten van mondial assistance. Ze hebben een ziekenhuis rekening goed voor mij afgehandeld.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:04

Ik kom nog even onze website en FB pagina spammen. 25 april 2015 vieren we Koningsdag in Vancouver. Ben je in de buurt of woon je in de buurt, kom feest vieren!
Like onze FB pagina en deel hem, je weet nooit hoe een koe een haas vangt, zeg ik altijd maar.
http://www.facebook.com/koningsdagbc

We maken er een echte family event van met Oud Hollandse spelletjes, meezingers, facepainting, officiële opening met de consul en een Vrijmarkt!!! (Daar ga ik over) *\o/*

Onze website http://www.koningsdagbc.ca

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:53

Wat superleuk, ik ben benieuwd hoeveel mensen erop af komen (en wat de Canadezen denken van die gekke Nederlanders met hun koningsdag :)) )

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:05

Ik denk dat alleen Canadezen die met Nederlanders getrouwd zijn komen. Die weten allang: If it ain't Dutch, it ain't much. ;) Het is trouwens wél voor iedereen die van Nederland en Oranje houdt.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 02:59

Wat leuk Sandra!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:27

Weet iemand een leuk B&B in Victoria?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:26

Zitten er hier mensen in Atlantic Canada? Welk vliegveld raden jullie aan? Is het slimmer om naar de States de rijden en vanaf daar een vlucht terug te pakken naar NL?

Ik vind nu alleen maar vluchten waarbij ik moet overstappen in Toronto en Dublin en dan gewoon 15 uur onderweg ben, eh..

edit: Vanuit Halifax zijn er directe vluchten naar Frankfurt.. Ook nog te doen, al vlieg ik liever niet meer met Condor. :+