Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
het kleinste potje aardbeien jam is een "bestelling"
Die zat verstopt. En is nu op
erg lekker zoet.
)

Hoewel een andere functie kan ik er wel wat mee denk ik.
dit is dus industrieel afval. Zou eigenlijk gaan naar iemand als een megapaarden drinkbak maar die wilde toch niet. Brandschoon gemaakt en ik heb een foto met een mens erin ook. Dat past meer dan ruim zelfs.

dus ja het is warm.
Vanmorgen was het nog wel te doen. Maar vanaf 12 uur werd het stevig heet. Morgen voorspellen ze in de middag onweer en stortregen,
de besjes zijn nog net niet rijp genoeg. Die komen morgen en dan als het onweert jam maken.
Ik was vandaag 8.10 kwijt (de oorspronkelijke prijs was het dubbele) aan de kersen wat me dus iets meer dan een euro per pot aan jam kost ongeveer. De pot is herbruikbaar dat scheelt. Dit is echt een fijne maat pot
maar het is echt simpel. Fruit wassen. Geleersuiker erbij. Koken net zo lang tot een druppel meteen afkoelt en dik genoeg is. Eventueel staafmixer er door tegen stukjes. Pot goed uitkoken jam erin. Even ondersteboven voor een paar minuten en dan rustig verder laten afkoelen.

de portie sjit nieuws kwam gister in vijven. En vandaag was een heel lange zware dag vol verkeerschaos omleidingen, wegwerkzaamheden, autos die zelf remmen zomaar omdat ze schaduw zien en daarom maar vol in de ankers gaan met bijna zware klappers als gevolg,