Vandaag een uur les gehad, door de drukte helaas niet vaak omhoog maar toch weer veel geleerd. Omdat de wachttijd voor de loopband meteen gebruikt kon worden voor houding oefenen en uittesten wat wel en wat niet gaat fysiek En hierdoor nu ook beter duidelijk waar mijn beperking zit in houding, wel of niet parallel skieen, lange bochten of korte bochten. Hoewel ik voor mijn gevoel een stijve hark ben die als een soort rechte plank poogt een bocht te nemen ziet het er kennelijk niet zo uit

Na mijn uitleg gister hadden ze een oudere man met ervaring in gehandicapten skieen als leraar gekozen en voorbereid. Die beste man had tot zijn verbazing veel erger verwacht, dat valt dan weer mee.

Conclusie veel korte bochten liggen me fysiek beter dan de hele piste oversteken en lange bochten maken. Knie is daar gewoon niet blij mee. En onevenwichtige bochten maken dat ik uiteindelijk aan een randje van de piste ga lopen harken.
Volledig parallel gaat ook niet lukken

Maar wel het advies ga niet veel harder willen, en ga niet lopen stunten op een zwarte piste. Beiden was ik ook niet van plan.

Aan het einde van de les was ik zo parallel als fysiek gaat. Dus