Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:59

Nu dus weer wachten kleinvosje.. Ik ben vanaf deze week homy alony :( voor een hele lange tijd :( Gelukkig is het maar -30 :brr: Hoe is het weer bij jou Hippo?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:43

kleinvosje schreef:
HL ik weet nog wel dat wij contact met elkaar hebben gehad toen jullie daar nog maar net zaten, tijd gaat snel inderdaad.

wij hebben de medische keuring vandaag gehad, stelde inderdaad geen biet voor, maar we hebben er een dagje Amsterdam van gemaakt. Nu maar weer wachten op de uitslag, van mezelf weet ik dat mijn bloed wel ok zal zijn, ik ben ook bloeddonor dus dat wordt regelmatig gecheckt. We waren alle vier bij de arts ook in orde, dus ik verwacht geen negatieve uitslag.

Jullie hebben bloed moeten laten prikken?! Dat heb ik toen in Canada niet hoeven doen maar voor sponsorship moet ik weer opnieuw een keuring doen en ik heb daar zo'n hekel aan, bloedprikken :')

Mag ik vragen hoeveel jullie voor de keuring pp kwijt waren?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:48

Hier is het rond de +10 ºC en bewolkt. Vorige week een paar koude (;) ) dagen gehad met rond het vriespunt. En zonnig! Het is hier warmer dan in NL over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:58

Hier is het koud.. Vaak -30, en sneeuw tot boven je knieën. :+

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:29

plus 10 klinkt als zomer in m'n oren..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:50

Blacky94 schreef:
Jullie hebben bloed moeten laten prikken?! Dat heb ik toen in Canada niet hoeven doen maar voor sponsorship moet ik weer opnieuw een keuring doen en ik heb daar zo'n hekel aan, bloedprikken :')

Ja klopt, bloed prikken en thorax foto, en urine inleveren. En verder aangeven hoe groot en zwaar iedereen is, hartslag en bloeddruk en meer niet echt. Kosten waren 125 euro pp bij de arts en 110 pp voor foto en bloedprikken. Kids gingen voor half geld. Erg veel geld maar ja, het moet nu eenmaal.

Bloedprikken is echt niks, of tenminste, voor mij dan. Ik ben al jaren bloeddonor en dat gaat met een behoorlijk dikkere naald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:52

In Canada mag je straks geen bloeddonor meer zijn, helaas :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:52

Nee weet ik. Erg jammer maar ja, niets aan te doen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:52

kleinvosje schreef:
Blacky94 schreef:

Ja klopt, bloed prikken en thorax foto, en urine inleveren. En verder aangeven hoe groot en zwaar iedereen is, hartslag en bloeddruk en meer niet echt. Kosten waren 125 euro pp bij de arts en 110 pp voor foto en bloedprikken. Kids gingen voor half geld. Erg veel geld maar ja, het moet nu eenmaal.

Bloedprikken is echt niks, of tenminste, voor mij dan. Ik ben al jaren bloeddonor en dat gaat met een behoorlijk dikkere naald.

Dat valt me nog enigszins mee eigenlijk... het is zeker duur zat, daar niet van, maar was toen in Canada volgens mij zo'n $400 kwijt alles bij elkaar dus had eigenlijk verwacht hier wel wat meer kwijt te zijn dan de bedragen die jij noemt.. :)

Ja ik heb echt een hekel aan bloedprikken. Die naald mn lichaam in, alleen het idee al :')

Volgens mij heb ik toen niet veel meer hoeven doen dan luisteren naar hart en longen, thorax foto en urine.. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:58

Het ligt er ook een beetje aan of je pasfoto's moet laten maken bijvoorbeeld, bij ons hoefde dat niet en konden we daar op de foto. Maar reken ook de reiskosten en zo mee, alles bij elkaar hakt het er flink in.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:31

Woehoe, ik ga 28 augustus tot 13 september met mijn vriend naar Canada. We hebben een auto gehuurd en willen van Vancouver naar Calgary rijden. We willen graag de nationaalparken doen en natuurlijk ook Vancouver en Calgary ontdekken. Heeft iemand tips voor wat we zeker niet mogen missen op onze route?
Dingen wie echt moeten doen of zien? 2 weken is kort dus wil het beste eruithalen :)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:10

Heb vorig jaar zomer ongeveer hetzelfde gedaan (dan vanaf Calgary naar Vancouver, in 10 dagen, dus nog korter).

Uiteraard de standaard Jasper, Banff, de weg ertussen. Bij Calgary in de buurt is Waterton Lakes NP ook heel mooi en de moeite waard om te bezoeken :)

Banff is erg druk, dus is een goed idee om vroeg op te staan of drukke dingen juist het eind van de dag te bezoeken, en niet zoals wij Johnsten canyon in een rij moesten bezoeken :+ . Maar zelfs bij de supertoeristische drukke plaatsen, is het vaak al een stuk rustiger als je net wat verder doorloopt :) bij Johnsten canyon zijn we toen doorgelopen naar de inktpots, en toen we terugkwamen was de massa in de canyon ook weg dus konden we ook nog even rustig kijken :)

Lake Edith & Annette zijn supermooi om in te zwemmen en niet al te koud :)

Hotsprings bij Jasper vond ik mooier dan bij Banff, Banff is 1 groot zwembad, bij Jasper zijn het 4 zwembaden met elk een verschillende temperatuur. Maar scheelt ook wel dat we met Jasper een mooie zonsondergang hadden, en in Banff ik net m'n voeten kapot gelopen had op Sulphur mountain dus dat nogal pijnlijk was :+

En er is een heleboel te zien op de weg tussen Jasper and Banff, dus als je de tijd heb om daar meer dan 1 dag voor uit te trekken zou ik dat zeker doen :) . Wij hebben het in 1 dag gereden, heleboel stops gemaakt, kwamen gelukkig nog net op tijd aan voor het hostel dichting :)

In Vancouver is whale watching ook erg leuk, wel duur (veel duurder dan ik in San Diego en Australië kwijt was), maar wel een heleboel orkas gezien :D

Ik weet niet naar wat voor accommodatie je kijkt, maar tussen Vancouver en Jasper zit een superleuk hostel, bij Shuswap lake :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:17

Bedankt al Renza! Welk hostel is dat dan?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:04

Hi hostel shuswap lake, je slaapt in en caboose (deel van een trein), en er zijn lamas, gratis kanoes en pannekoekenontbijt :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:42

Common law inland procedures zijn veranderd! Voor iedereen die een canadese vriend/vriendin heeft hebben ze eind december een pilot geopend voor de aanvraag van open werkvergunning bij de inland procedure.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:45

Gefeliciteerd, Blacky met je verjaardag. Bedankt voor het delen van de info er zijn vast mensen hier die ervan kunnen profiteren. :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:50

Thank you! :)

Ja ik geloof dat Anthea er nu zit en er dus misschien wel wat aan heeft en geen idee of er nog mensen meelezen.

Voor mij zou dit ook de mogelijkheid geven mn spullen te pakken en vanaf daar de inland te doen omdat we al langer dan 12 maanden hebben samen gewoond en ip al common law zijn.

Als nu gewoon voor 1 keer eens even alles meezit _O-

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:37

Ik duim voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 02:34

Ja, thanks voor de tip! Ik ga er eens naar kijken.

Gefeliciteerd en succes! :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:12

Iemand ervaring met legalisatie van canadese documenten voor nederlandse overheid?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 03:01

ja ik, is niet zo ingewikkeld. Ik kom later bij je terug.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:42

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:16

Thanks lennylenny, hoe lang duurde het ongeveer? Dus je stuurt het eerst naar Canadian ministry of foreign affairs in ottawa, vervolgens retourneren ze het en dan moet je het opnieuw opsturen en dan naar de ambassade? En je zult wel per handtekening moeten betalen of niet (wordt nog een duur grapje al dat papierwerk, zoals gewoonlijk ;) )? Ik wil namelijk Nederlands paspoort aanvragen voor de kids nu de ambassade nog in Edmonton zit. Verder ga ik toch maar huwelijk in den haag registreren, beter nu doen dan dat je het ooit nodig hebt en dan alsnog moet doen. En dan ga ik zelf voor dual citizenship, nog meer papierwerk... :+ .

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:54

Duurde ongeveer twee weken. Je stuurt alles naar de Canadian Ministry of Foreign Affairs, in je envelop voeg je een envelop voor de Nederlandse ambassade plus money order voor de kosten van het legaliseren. ( Ik geloof 35$ ) De Canadian ministry stuurt het door naar de ambassade en de ambassade terug naar jou. Dus ook een aangetekende retour envelop erbij voegen. Inderdaad aangetekend versturen. Die link die op dutchhelp staat moet je echt stapje voor stapje volgen en ga er echt even voor zitten zodat je het in 1 x goed doet. :)

Leuk he, al dat papierwerk.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:09

Dankjewel! Twee weken is inderdaad nog snel! In ieder geval fijn dat ze het meteen doorsturen naar de ambassade.

Na al dat papierwerk van de spousal sponsorship heb ik het echt zo gehad ermee. Vooral nu met de kids moet je alles in de avonduren doen. Maargoed, hoort er eenmaal bij, wel lekker als het straks klaar is en er niet meer aan hoef te denken :) .