Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-25 23:53

Jullie eerste keer. :D

Het was gezellig maar nog niet klaar nu :') . Maar ik was moe. In het donker terug zonder straatlantaarns was wel leuk. Goede band met zangeres en tussendoor talent en iets minder talent. Iemand met een mondharmonica echt goed. Een jonge knul met zijn papa steengoed op de electrische gitaar met rock. Wat minder eh getalenteerde zangers :P afgewisseld met de bandzangeres.

In de tussentijd een nieuw spel geleerd skipyo leuk :D de hele avond gespeeld.

Er was oa zelfgemaakte ranja van bessen maar ik heb me gestort op rabarber/honingranja gemaakt door de vrouw van de imker. Iemand had een vlaai gemaakt ook.

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:43

Leuk zeg! Ik krimp altijd een beetje in elkaar bij minder getalenteerde zangeres :')

Skipyo ga ik eens bekijken. Ken wel skipbo maar dat is waarschijnlijk wat anders. We zijn niet zo spelletjes gek als mijn zwager maar hebben ondertussen wel ook een redelijke verzameling :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:22

Even de foto bekeken het heet Skyjo. Ik zat bijna goed. Wij hebben veel klein grut voor in de camper ook. Dit is een simpel pak kaarten. De minder getalenteerden was te doen. Oordoppen helpen ook trouwens. :+ Een standaard accesoire voor me in drukkere omgeving. Dat helpt me erdoorheen zonder hoofdpijn en met minder overprikkeling, :j

Screenshot uit een filmpje van de organisatie

Afbeelding

Straal vergeten maar de bakker herinnerde ons eraan. Drie dagen wat te doen het dorp verderop. Dadelijk even neuzen al werkt het weer iets minder mee. Heel fikse wind :brr:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Zo leuk dat jullie meer en meer integreren in de regio.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:23

Bevalt ons ook goed.

Net terug van het "bier" feest. Geen bier gezien :') Wel frietjes en voor gv met worstjes. Schokkende bedragen 4 euro voor een enorme bult friet en twee worsten. Verder op de rommelmarkt een oude haardset gevonden *\o/* en wat info opgedaan over eea. Er was ook een kermisje. En een wandelingetje door het dorp

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:11

Inmiddels aardig wat uren verder en flink geworsteld met meters draad en ontelbare vastzet pennetjes iedere 80 cm. :') maar de robotmaaier vindt zijn station terug. Dus de draad werkt. Alleen het gras is te hoog nu voor de eerste keer. Het mag maximaal 60/80 cm zijn maar is nu na ruim 2 weken niet maaien rond de 20 cm en hij ziet de graspolletjes als obstakel. Als alles goed werkt over het hele gebied gaat hij 800 m2 van me overnemen ongeveer met maaien.

Dat zal schelen, eerst maar gebruiken als ik er zelf bij ben en handmatig starten. Werkt dat goed genoeg dan zal ik een programma gaan instellen van bijvoorbeeld 2 of 3 keer per week

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

Wauw wel ideaal zeg zo'n robotmaaier, maar wat een werk die draadjes, maar ja zonder gaat dat ding er vandoor...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:48

Even finetunen nog, op een wat korter stuk komt hij er best doorheen maar molshopen met gladde ondergrond en de nog te lange slierten werken wat tegen. Maar valt niet tegen. Ik moet nog wat extra vastzetten ivm te slappe draad. En maaien eerst zodat de werkomstandigheden beter zijn (nu te lang, nat gras en spekgladde molshopen) , staat ook vermeld trouwens, bij te lang gras eerst maaien,

Het is natuurlijk een goedkoop exemplaar (maar goede reviews op de wat complexe installatie na dan) maar laadt snel en maait wat hij moet doen, je ziet al waar hij geweest is. De gever heeft ook niet een grote beurs en als test gaat dit denk ik wel ok werken ga ik vanuit :j