[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:43

Oeh spannend, muren uitmeten, ruimtes uitmeten, er zit een geheime dubbele wand in waar een lijk in verstopt ligt, count me in!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:45

Jullie zijn vreselijke mensen _O- _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:28

Zou anders preventief even behandelen met azijn. Schimmels zie je niet altijd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 00:58

Koffieprut neerzetten wil ook nog wel eens helpen om geurtjes te absorberen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 02:07

Tinka schreef:
Ja hooi opslag is handig, alleen hoe krijg je zo'n grote baal omhoog. Misschien heeft de buurman wel iets daarvoor hoor, zien we dan wel.
Dit huis is groter dan het oude huis en heeft meer kamers. Het oude huis zijn 2 slaapkamers, maar die zijn wel groter dan die in het nieuwe huis, vooral die van de B&B kamer.
Het nieuwe huis is in principe gewoon bewoonbaar, alleen sommige dingen zijn echt heel erg vies. Vooral Milko is al flink aan het boenen geweest, die is van de grote schoonmaak.
1 kamer stinkt echt vreselijk, geen idee waar het door komt, denk wantsen. Net even raam opengezet, maar lucht blijft, geen idee hoe we dat weg moeten krijgen. Viel me al op bij de bezichtigingen.

Die grote balen zijn denk ik te zwaar voor een zolder. Die blijven meestal op de begane grond.
Maar misschien bedoel jij wel gewone pakjes maar dan aan de grote kant?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 10:15

Die grote balen kunnen wel op de zolder van de tabaksdroger, die is van beton

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:28

De vraag is voor mij Tinka, moet je dat wel willen? Als je ze op de grond zet dan is het veel gemakkelijker en absoluut minder gevaarlijk om ze later te verplaatsen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 11:10

Het is sowieso nog niet van toepassing, dat zien we volgend jaar wel in het voorjaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:16

Zou op de andere zolder gewoon kleine pakjes opslaan als die er zijn. Eventueel gewoon een goedkope partij.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 15:29

Kleine pakjes zijn in Frankrijk een stuk lastiger verkrijgbaar dan grote balen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 15:14

We gaan morgen weer met een trailer vol spullen op weg naar het nieuwe huis. Ik krijg al een halve zenuwinzinking als ik zie hoeveel er nog op de zolder staat. Ik heb echt spijt dat ik zoveel spullen heb verzameld. Maar nu ook geen energie om alles te gaan verkopen. Dus het meeste moet toch mee. Uiterlijk 15 april moet alles leeg zijn.
En dan heb ik sinds gisteren ook weer kiespijn, maar durf niet naar de tandarts, wacht even een paar dagen af of het vanzelf beter gaat.
En dan ben ik ook npg zenuwachtig of de auto goed blijft, zucht, stress.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:49

Ach jee op die kiespijn ben je niet aan het wachten. Ik steur wat zen hormonen naar je toe! Sterkte Tinka.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 18:49

Bedankt Pien, kan ik goed gebruiken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:03

O balen, Odette, is dat weer dezelfde kies? En verhuizen is altijd stress, maar ook een erg leuk traject vind ik. Bij ons ging er ook erg veel fout. Bijv we reden op twee plekken schade aan de gehuurde vrachtwagen, we konden een haarspeldbocht niet halen en ik stond doodsangsten uit want we kwamen met de wielen in de berm en ging slippen, en we hadden dit op ongeveer 3 minuten: https://www.youtube.com/watch?v=tICu468tYZw

Maar later kijk je er met een glimlach op terug en als je eenmaal zit, dan is het heerlijk!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:20

Altijd druk en veel gedoe, zo'n verhuizing. Ook omdat jullie veel zelf doen. Maar je krijgt er iets moois voor terug.
En als het straks allemaal wat gemakkelijker is met terreinonderhoud etc. , genieten jullie daarvan.
Veel succes.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:23

Hebben jullie het huis al verkocht dan dat het zo snel leeg moet?

Ik dacht dat het in Frankrijk gebruikelijk was om al je oude zooi te laten liggen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:28

Dat was hier wel in huis en in de schuren, ook mooie spulletjes dat we gebruikt hebben voor decoratie. En het was rond het huis goed opgeruimd. En in huis stond zelfs nog een prachtige stationsklok :oo , zo een gaaf staand horloge...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 21:51

Nee het moet helemaal leeg zijn. Hij wou zelf de kachel niet hebben, want hij wil de vlammen kunnen zien. Totdat ik een foto doorstuurde van de kachel met het speciale rooster etvoor, dan zie je dus wel vlammen.
Het wordt dus flink opruimen en naar de vuilstort, er liggen ook nog veel spullen van de vorige eigenaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:35

Heb je bij jullie geen Emmaüs in de buurt? Die zijn vaak blij met oude spullen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 16:38

Bij het oude huis niet. Maar spullen die niets meer waard zijn brengen we wel naar de decheterie

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 10:33

Wij zitten sinds gisteren weer in het nieuwe huis. Trailerrit ging goed, hij was beter beladen en lichter dan vorige keer.
Ik had maandag een SMS naar een loodgieter (oa) gestuurd, geen reactie, dinsdag alle moed verzameld en gebeld, hij zou woensdag langskomen. We hadden 2 lekkende radiotoren en 1 die niet warm werd. Ik had totaal geen idee waar je het systeem moest bijvullen. Dus heb degene gebeld waarvan de sticker op de kachel zat. Aardige vent, beetje adhd en erg druk, werd wel 6 keer gebeld in het uur dat ie er was. Hij heeft het provisorisch opgelost, de knoppen waren helemaal vast gaan zitten. Die heeft ie eraf gesloopt, en nu lekt het niet meer en alles is weer warm.
Was 50 euro zonder bonnetje, mooi opgelost zo. Bijvullen kon bij de kachel, systeem zit daar aangesloten op de waterleiding, in Nederland mag dat niet.
Daarna zo moe, we zijn naar Miramont gegaan en hebben kebab gegeten, erg lekker. Een hele berg kebab met broodje of wrap en patat, en blikje drinken voor 9 euro. We zagen later dat ie ook kapsalon had, grappig, is typisch Rotterdams.
Afbeelding

Vorige week hadden we bij een Vietnamees restaurant gegeten, met z'n tweeën voor 25 euro.

Afbeelding

Afbeelding

En nog een mooi verlicht kerkje onderweg

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:42

O ja leuk die kerstverlichtingen weer! Vind ik zo gezellig in Frankrijk.

Fijn die cv-monteur. Goed onthouden zou ik zeggen, zulke mensen weten vaak ook wel weer collega's voor andere dingen als je eens iemand nodig hebt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 11:38

We hebben afgesproken dat hij in het voorjaar komt voor weer werk aan de cv. Hij is trouwens ook elektricien en schoorsteenveger.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 12:07

Zojuist fioul besteld in mijn beste Frans gebeld, bleek later dat ie ook Engels sprak. Ze komen het morgen brengen, dus dan zitten we niet meer in de kou. Volgens de monteur van gisteren moeten we dan wel 4 uur wachten met de kachel aanzetten, vanwege troepjes die rondzwerven in de olie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:18

Tinka schreef:
We hebben afgesproken dat hij in het voorjaar komt voor weer werk aan de cv. Hij is trouwens ook elektricien en schoorsteenveger.

Nou dat is geweldig! Zeker vasthouden zo'n man! En wel fijn dat je er nu weer lekker warmpjes bij zit voor van de winter.