Overigens zijn de regels mbt werkvergunningen veranderd en kan je ook als paardentrainer ed je je aanmelden. Echter moet je nu een uitnodiging krijgen van immigratie wil je je werkvergunningsaanvraag af kunnen maken en aangezien ze je "in een pool met andere mensen gooien en daar degene met de hoogste scores uit pikken" gok ik wel dat het dan nog steeds een redelijk kleine kans betreft wil je daar doorheen komen...
Hoi allemaal, ik heb een heeeele tijd geleden al eens gepost hier, dat we bezig zouden gaa met emigratie naar Canada. Inmiddels zijn we een tijd verder, en hebben we afgelopen week de oproep voor de medische keuring gehad. Als we daar doorheen komen hebben we het visum zo goed als zeker op zak en gaan we hier alles in gereedheid brengen om te kunnen emigreren. Erg spannend allemaal dus!
Gefeliciteerd. Naar welk deel van Canada willen jullie gaan? Die medische keuring stelde niets voor, ik vond het vooral erg duur. Moesten we ook nog 60 km voor rijden.
Dat is snel, ze zeiden tegen ons 3 maanden. Maar ja, we zouden ook 17 maanden moeten wachten op de oproep voor de medische keuring, omdat ze erg achter liepen. Die oproep kwam ook al met 4 maanDen. ?.
Nee dat weet ik niet meer. Maar dan heb je toch nog een jaar de tijd om iets te doen of moet je dan gelijk een stempel halen en heb je daarna een jaar de tijd om naar Canada te komen? Dat hebben wij in een weekendje gedaan. Die stempel.
Ja is zo, maar we hebben onze zomervakantie al geboekt, an nog wel geannuleerd maar niet meer in april. Nu annuleren zonder definitief ja willen we nog niet doen, en in een weekend heen en weer gaat bij ons niet werken. Dus willen we bij acceptatie in de zomer ernaartoe.
Spannende tijden, kleinvosje! Wij wonen hier al bijna weer 3 jaar. Wat gaat de tijd snel. Het is wel heel gek dat onze zoon langer in Canada woont dan hij ooit in Nederland heeft gewoond, waar hij geboren is. Hij was anderhalf toen we hier heen kwamen.
Met kinderen gaat de tijd nog sneller want je ziet ze letterlijk groeien en dan denk je heel vaak terug: Een paar maanden geleden kon mijn kind nog niet... of kon mijn kind al...
Inderdaad, Sasha is al bijna 4 maanden!! Ze is al echt een klein mensje aan het worden, zo schattig! Zal met Leon ook wel zo voelen! Ik ben het weekend gaan lessen met Theo in Lloydminster, voor het eerst bij Sasha weg, maar het ging prima! En de lessen gingen echt top!
HippoLogic
Geplaatst: 03-02-15 01:31
Wat leuk, Lennylenny. Ja wij zeggen ook nog steeds: het wordt al een écht jongetje. Alle ouders snappen het.
HL ik weet nog wel dat wij contact met elkaar hebben gehad toen jullie daar nog maar net zaten, tijd gaat snel inderdaad.
wij hebben de medische keuring vandaag gehad, stelde inderdaad geen biet voor, maar we hebben er een dagje Amsterdam van gemaakt. Nu maar weer wachten op de uitslag, van mezelf weet ik dat mijn bloed wel ok zal zijn, ik ben ook bloeddonor dus dat wordt regelmatig gecheckt. We waren alle vier bij de arts ook in orde, dus ik verwacht geen negatieve uitslag.