Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:54

Karuna: dank voor je antwoord en ja, nu snap ik het beter hoe de :Y) aan de steel zit.
Uit ervaring weet ik wat voor gedoe het is om achter de regels van weet ik wat te komen en daarna te handelen en weet dat je tegen de raarste dingen kan oplopen wat ikzelf niet eens begrijpelijk kan uitleggen
:n .
Tis allemaal nie gemakkelijk. Succes iig

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 08:07

Ik voel me goddank een stuk minder ellendig.

Maar nog een keer en dan hopelijk is het daarna klaar. De stellige mededeling dat de rechtlijnige melding zolang buitenland is pas emigreren is dus niet zo rechtlijnig als een aantal steeds opnieuw herhalen. Ik had al een aantal keren getypt dat het niet zo rechtlijnig in elkaar zit kwa wetgeving en ondanks dat blijft het met stelligheid herhaald worden door een aantal met een maar .......

Als het zo simpel en rechtlijnig zou zijn had ik de stress er niet van en was alles al lang fatsoenlijk geregeld. Ik val tussen een aantal regels door wat kennelijk moeilijk officieel te bepalen is hoe het nu wettelijk juridisch opgelost moet worden. En zolang je geen weet hebt van dit precieze traject heeft blijven typen dat het zeker zo moet zitten want .....geen zin, wekt irritatie op en is gewoonweg onjuist in best wat gevallen. Het is een stuk gecompliceerder dan ik vooraf had kunnen bedenken

Even eruit, kop in een helm steken, oude voertuigen zien en vandaag andere oude dingen bekijken en even niet veel hoeven heeft wat geholpen komende week gaan we weer in regel inpak stapelstand.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:41

Veel plezier vandaag, fijn dat je je iets beter voelt :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 08:49

Dank je, vannacht geslapen op een opgeheven camperplaats midden in het bos. Fijne eigenaar. Ietwat onstuimig weer gehad wel. Zo vertrek richting meer oude dingen

Even offline en hoofd verzetten heeft gelukkig geholpen vanaf morgen begint de sjit ook meteen weer maar dat is morgen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 13:25

Mijn bus zit aardig vol. :j Helaas de bietenmolen en de metalen korfbak moeten nog een rondje wachten. Maar de plantbakken hebben hogere prioriteit. De aanhangwagen zit ook aardig vol. Daar moeten nog wat kleinigheden donderdag middag ingepakt worden en dan vrijdag in convooi weer en route, alleen nog geen idee hoe laat precies. -O- Dat is pas vrijdag bekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel is mijn franse spaarrekening geactiveerd *\o/* toch meer rente dan in nederland. Hoewel niet bepaald gevuld :') , alle beetjes meer helpen :j

Wat fotos van afgelopen weekend

De bos slaapplek <3

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag onderweg

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-06-25 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 13:28

De zaterdag en zondag vooral gevuld met oude dingen :)) en ons uitstekend vermaakt

De zaterdag kwam onverwachts. Vrijdag avond kwam bij de camperplaats een optocht oude trekkers met caravans erachter voorbij. Bleek dat er een oldtimer dag om de hoek was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 13:29

De zondag gevuld met drenthse historie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:41

Die oude weckpotten met inhoud. <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 13:44

Die vond ik ook erg gaaf echt inhoud ipv nepdingen, de meeste huisjes hadden wel potten met spul. wortels, boontjes, uien. Het gaf mij ook weer inspiratie. Nooit geweten dat gewone uiten ook geweckt kunnen worden. Eigenlijk logisch :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:51

Iets meer klok en klepel maar wat ik onthouden heb is dat je uien beter eerst wat bakt om gas te laten ontsnappen ofzo.

Leuke fotos!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 13:53

Ik kan me voorstellen dat eerst koken ook zal helpen. Ik ga daar eens rustig onderzoek naar doen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:55

Wat zou jij toch zonder die camper moeten he ;)
En wat leuk die oldtimers <3 en die huisjes <3 te schattig!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 18:12

De camper die ooit van mijn ouders was en waar mijn ouders zoveel kilometers mee hebben gereden. spanje portugal, frankrijk, italie en alle landen om ons heen. Zo veel herinneringen eraan

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:19

En je blijft er herinneringen mee maken <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:47

Wat zijn dat voor huisjes op de tweede foto? Lijkt een huisje in een huisje?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 22:54

Dat zijn leem broodovens :D helaas geen brood die dag daarin

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 06:36

Ook nog iets dat al een paar jaar op mijn lijstje staat, een brood oven, liefst in een huisje :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 06:51

Het huis wat mijn eerste voorkeur had maar waar bod geweigerd was heeft een werkende broodoven in een huisje op hout. Dat was een van de redenen van mijn voorkeur ook

Afbeelding

Staat nog te koop,voor veel meer als destijds. Nu dus al meer dan 3,5 jaar te koop. En nu via een andere site. Een prijsstijging lijkt me dan niet zo slim eigenlijk, maar ja het blijft een tof huis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 11:24

Citaat:
L’inauguration du Café du Moulin, c’est demain. Il reste des places pour la soirée karaoké. Ne tardez pas à réserver !

Et qu’importe s’il pleut, on sera bien à l’abri au Café et il y aura plein soleil à l’intérieur ! ☀️

Hopelijk zijn we op tijd, let wel ik kan echt niet zingen gv ook niet maar het zal vast erg gezellig zijn. Maar zo fijn dat een eigenlijk eenmalig iets bij zoveel jaar bevrijding waarin het cafe is afgestoft en ingericht voor die oorlogstijd nu echt serieus eens per maand open zal zijn, zaterdag delfficiele opening (ik vrees dat we dat niet gaan redden het verkeer is een drama nu al en beiden erg moe maar de spullen moeten erheen) de hele dag dingen te doen, escape game, speurtochten geloof ik ook. En dan in de avond karaoke :+

Weinig gepland, zo absoluut niet fit (zowel geestelijk als lichamelijk daardoor) bus camper en aanhangwagen leeghalen en heel misschien de stellingkasten opbouwen en dat was het wel. Meer zit er ook niet echt in. En de robotmaaier installeren en testen. Hopelijk kan dat zonder eerst maaien. En daarna gaat dat ding als hij zijn werk goed doet een best deel van het maaiwerk overnemen dat ik nu ook altijd kort houd. Hij zou tot 1000 m2 aan moeten kunnen. Ik wil de grote rechte aaneengesloten stukken laten overnemen, dan blijft er alleen kronkelwerk over om de boompjes en struiken heen. Voor ik daar weer gezeur over krijg op bokt. Dat ik oh wat erg grasmaai. #cynisch

Mijn verblijf is wat onduidelijk. Dinsdag best vol schoorstenen schoon, naar de bank in de middag en mogelijk start van de werkzaamheden in het slaaphuisje die dag anders de dag erop als het goed is. Verder aanrommelen, moestuin kijken en hopelijk de twee nieuwe bakken vullen met aarde. Zo niet ook best. Vooral hopelijk wat bijtrekken en uitrusten.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:49

Leuk die foto's Karuna, die huisjes in het bos herkende niet maar die er na zijn in het Veenpark gemaakt of niet? Je hebt zo weer aardig wat kilometers afgelegd afgelopen week.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 22:11

Klopt. Leuk park wel. Drenthe heen op de motor in stukjes. Die blijft even daar voor onderhoud en aanpassingen.Gv heeft de camper gereden en ik er lui naast gezeten of op mijn krent voortgeduwd.

Nu niet ver gekomen 150 km door de de drukte. Morgen moeten we vroeg weg zijn voor 8 uur. Stugge beheerder poe ordnung muss sein. Maar ja doorrijden was geen optie kwa vermoeidheid. Aanhangwagen moest afgekoppeld worden en naast de bus opgesteld pffff maar braaf gedaan we nemen nu meer plek in gebruik }> maar heee het moet dan doen we dat braaf toch :j alle snelweg parkeerplaatsen vol vrachtwagens nergens plek om te staan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:51

Een hectische ietwat lange rit met veel rust ivm mijn vermoeidheid. Maar we waren hier tegen 1500. Ruim 8 uur in totaal over gedaan (veel geslapen tussendoor :z ), inclusief een wonderlijk ongeluk gezien. Die jongen had ons al gepasseerd en 10 minuten later stond hij aan de verkeerde kant van de vangrail met een volledig verkreukelde auto :oo %) hij stond goddank naast zijn wagen maar hoe geen idee. :?

Daarna door naar de officiele opening van "het cafe" lees het nu officiele clubhuis van de dorpsvereniging :j waar vanavond ook de kariejokie is.

Enne we zijn nu officieel lid van een clubje :)) omdat alles nu officieel is kunnen ze nieuwe leden gebruiken. Dus wij zijn nu officieel lid van de dorpsvereniging. :D ze organiseren oa sinterklaas, knutselclubje, lezingen en van alles en nog wat en dan nu eens per maand een cafe met eigen gemaakte hapjes en drankjes, mjammie rabarber honing siroop (van de imker) eigen appelsap van een in gebruik genomen verlaten fruitboomgaard.

Nu eten slapen en dan vanavond de karaoke. :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Is dat clubje nou in Frankrijk of NL? kan het er niet goed uit opmaken. (Alhoewel Sinterklaas vast niet in Frankrijk is)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:54

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:38

Wat leuk! Welkom thuis :D

Als alles goed gaat, mag je dat morgen ook tegen mij zeggen :P