Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:36

Ik denk juist dat eind september/begin oktober de beste periode is voor een stedentrip Athene (of voorjaar). Toen wij nog aan de schoolvakanties gebonden waren, hebben wij vaak in juli/augustus overnacht in Athene, dan is het veel te heet om wat te doen. Ik ben letterlijk weleens niet goed geworden op de Akropolis in die periode. Nu gaan wij altijd in juni, is ook heerlijk voor Athene.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:09

Ja, waarom zou het niet te doen zijn?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:50

Omdat ik verschillende ingrepen aan mijn longen krijg en Athene niet zo'n held goede luchtkwaliteit heeft volgens vrienden. Dus zou het liefst toch naar een eiland gaan. Maar goed er moet nog geloot worden dus misschien moet ik een half jaar wachten.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:29

ik ga 19 april naar rhodos.
iemand nog tips?
ik zit te twijfelen tussen of een auto of een quat te huren.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:16

Jeej ik mag me ook melden hier :D
Ga voor het eerst dit jaar naar Griekenland :)
Ga naar een eilandje genaamd Samos (ga met een singlesreis mee).
Heb er echt heel veel zin in, heb ook nog nooit gevlogen dus ben benieuwd :o

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:21

raket schreef:
Ik kan niet naar Griekenland waarschijnlijk dit jaar. Ik krijg meerdere operaties en waarschijnlijk kan ik op mijn werk pas eind september of in oktober vakantie nemen. Misschien dan maar ergens een stedentrip naar Athene ter compensatie doen...

Of valt het in die pperiode nog wel te doen?

Ben zelf meerdere keren op Kreta geweest in die periode en is goed te doen. Temperatuur is voor ons heerlijk, nog lekker warm en goed om wat te ondernemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:56

raket schreef:
Omdat ik verschillende ingrepen aan mijn longen krijg en Athene niet zo'n held goede luchtkwaliteit heeft volgens vrienden. Dus zou het liefst toch naar een eiland gaan. Maar goed er moet nog geloot worden dus misschien moet ik een half jaar wachten.

Ik zou dan een hotel in de buurt van Voula of Glyfada zoeken. Dit zijn buitenwijken aan de kust met goede verbindingen naar centrum Athene (bus en tram). Je kan daar ook nog heerlijk een dagje naar het strand en het is niet zo idioot druk.

Maar je kan toch ook een rechtstreekse vlucht naar Kreta boeken? Dat lijkt me dan voor je gezondheid beter. Als je vlak.bij een grote stad gaat zitten, waar een goed ziekenhuis zit?

Kan je niet overleggen met je behandelende arts?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 11:36

Lieszje, mijn eerste keer vliegen was ook naar Samos. :D Inmiddels zo'n 30 jaar geleden (oef, ik word oud) , En inmiddels ben ik al bijna 9 x de wereld rondgevlogen zie ik in myflightmemory.
Samos is een mooi eiland !

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:43

Elektra, is Kreta eind september begin oktober nog leuk? Het lijkt me zo laat in het seizoen. Bedankt voor de Athene tips. Klinkt sowieso goed.

Het is een experimentele behandeling en de hersteltijd wisselt heel erg. Maar waarschijnlijk ben ik begin september weer wel redelijk opgeknapt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:00

Ben heel erg benieuwd :D
Mijn nicht had twee singlesreizen doorgestuurd.
Eentje naar Samos en een naar Kos, Samos had ik echt nog nooit van gehoord :o
De omschrijving van Samos trok mij wat meer, maar ook de activiteiten.
Ga waarschijnlijk ook snorkelen of duiken (beide nog nooit gedaan).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:05

@Raket,

Ik heb geen flauw idee? Ik heb zelf altijd 1 weekje eind september... maar dat vind ik eigenlijk al laat. Ik houd niet zo van het naseizoen.
Ik heb eind september ook weleens 3 dagen regen gehad op Kos.
Maar als je in de buurt van Rethymnon of Chania iets zoekt? Daar us het sowieso wat levendiger. Het ligt er aan wat je ook wil doen in een vakantie? Rust, cultuur, strand of vertier?
Wij zijn afgelopen jaar naar het Gardameer geweest (eind september), overdag heerlijk weer om vooral dingen te doen of voor een bezoek aan een stad. Maar ik vond het 'savonds koud.
Eind september is voor ons een extraatje. Wij nemen dus een lastminute, daar waar het mooi weer is in Europa. Maar wij zoeken wel altijd iets aan het strand en in een levendige omgeving. Wij houden wel van vertier :D
Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Collega is vorige week naar Valencia geweest. Klonk ook fantastisch voor een stedentrip: strand en veel te zien.

Persoonlijk vind ik Athene een heerlijke stad. Paar jaar geleden ben ik er zelfs 2 weken geweest, omdat mijn schoonvader daar in het ziekenhuis lag.
Er zijn heerlijke stranden, je kan er winkelen en cultuur snuiven. En dan een hotel in zo'n voorstad, is wat rustiger.
Of Thessaloniki? Ligt alleen een stuk noordelijker, dus kans op mooi weer is dan een stuk minder.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:12

Onze vakanties zijn altijd van alles wat. Heerlijk dat je in Griekenland ook alles kunt combineren. Ik ga eens aan mijn leidinggevende vragen wanneer ik eventueel vakantie zou kunnen hebben.
Ik vond wat regen niet onoverkomelijk, vermaak me meestal wel. Maar dichte restaurants....

Bedankt voor de tips. Ik denk dat dat wel een beetje is wat ik wil.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 14:18

Eind september ga je wel naar einde seizoen maar zeker op Kreta valt dat wel mee. Daar loopt het wel wat langer door. Je zou eens kunnen kijken tot wanneer er vakanties aangeboden worden.
Wij zijn 2 x echt einde seizoen geweest, in oktober, op Lesbos en op Chios. Idd, krijg je dan het idee met afgeplakte winkeltjes en restaurantjes, dat maakt het er niet gezelliger op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 00:13

Waar is het mooier om te zitten in het vliegtuig naar Athene? Links of rechts? :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 00:19

Ik hou daarbij vaak rekening met tijdstip/zonsop of onder.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:27

Sheran schreef:
Waar is het mooier om te zitten in het vliegtuig naar Athene? Links of rechts? :)

Links vind ik :). Zie je ook een mooie springstal tijdens het landen haha

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:33

Plaats in het vliegtuig let ik niet op. Behalve dan met z'n vieren bij elkaar.

Ben aan het twijfelen. We willen dit jaar via de Cycladen doorsteken naar de Dodecanese en weer terug. Een paar stukken lang doorvaren en een groot rondje.

Of langs de peloponesos en dan naar Kreta....

Keuzes, keuzes.....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:48

We landen om half 9, dus de zin heeft niet zoveel invloed. Bovendien vlieg je van oost naar west, dus volgens mij maakt dat weinig uit?
Links zie je misschien Alpen, rechts kustlijn. Ik let er altijd wel op, vind het fijn om naar buiten te kunnen kijken.

Natasja: geen ervaringen en dus geen tips, sorry!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:16

Ik zou rechts gaan zitten denk ik, ik hou van zonsop/ondergangen. Wel rekening houden met fiks wat licht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 12:55

Ik zit standaard het meest vooraan in het vliegtuig en of dat nu links of rechts is maakt me echt niet uit.
Daarbij kijk ik nooit uit het raam :+

Natasja, zijn jullie bij beiden al geweest?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 01:16

DewiRox schreef:
Sheran schreef:

Links vind ik :). Zie je ook een mooie springstal tijdens het landen haha

Klopt ! Daar vlieg je redelijk laag overheen :D

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 07:51

Fitzroy schreef:
Natasja, zijn jullie bij beiden al geweest?

Nee Kreta nog niet.

Maar de Dodecanese nog maar een keer 14 jaar terug. En we weten dat we de Dodecanese echt mooi vinden.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:57

Ik wil graag rond 20 mei nog even een weekje naar Griekenland. Dochter is dan klaar met examens maar moeten ook nog ander paard kopen voor haar opleiding dus :o low budget. Waar maakt me niet uit als er maar zwembad is. Wordt gewoon even een luie vakantie. Liefst half pension of all inclusive.
Ben natuurlijk zelf ook al aan het rond kijken maar wellicht hebben jullie nog ideeën om te kijken

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:47

Wij zijn vanmorgen op Zakynthos gearriveerd. Wat een weer <3

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:49

Ongelooflijk jaloers....