Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:28

@morris: een helm kun je wel huren. Je eigen schoenen hebben lijken me ook prettig. Heb je softboots? Die toch maar aan doen en je instappers en een opvouwbare tas mee in je handbagage proppen en zsm omwisselen? := Ik zeg maar wat.

Morris

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:42

Wij hebben harde schoenen,.. Misschien als handbagage ?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:15

Je kan het gewoon inchecken hoor, bijzondere bagage ofzo. Zitten misschien extra kosten aan verbonden, maar dam heb je wel je eigen spullen. Even checken met je airline.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:49

Wij hebben ervoor gekozen om de skischoenen in de USA te huren, omdat ze zo zwaar zijn en je dan al veel kilo's verspeelt voor alleen je schoenen. Helm geen ervaring mee, wij skiën altijd zonder.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:42

@ coldsummers, laat maar weten als je een keer naar Alberta komt. Mogelijk kunnen wij dan een hulp gebruiken als we nog niemand hebben.

@ liverty, ik zou inderdaad het rondje doen wat lennylenny zegt. M'n zus en ik hebben dat rondje 4 of 5 jaar geleden gedaan in 2 weken. Was perfect. Voldoende tijd om te hiken en alles te zien.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:47

_Linda, oh dat zou wel heel erg leuk zijn! Ik wil het liefste volgend jaar nadat ik mijn school heb afgerond.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:53

Volgend jaar als ik klaar ben met mijn studie wil ik ook een reisje maken.
Canada (of Australië) lijkt me erg gaaf!

Ik vind het lastig om iets te zoeken, omdat het nog wel even duurt.
Maar het moet niet zo zijn dat ik dalijk te laat ben om dingen te regelen, dus een beetje rondkijken doe ik wel.
Ik wil geen werk doen waar je 2000€ voor betaalt... Ik wil de reis betalen (en wat kleine dingetjes), maar dan het liefst tegen kost en inwoning :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:17

Wat voor werk zit je aan te denken, Myrth?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:03

Hallo! Ik ben opzoek naar werk vanaf de zomer, in Toronto of vlakbij Toronto! Misschien dat iemand hier een suggestie heeft? Het liefst iets met natural horsemanship, of dressuurmatig. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:05

Kijk eens op yardandgroom.com Daar kun je op land, provincie en zelfs op NH zoeken. Succes. Toronto is erg mooi.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:09

Yardandgroom ken ik, maar kan ik momenteel niks vinden, heel gek!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:32

Wat ik daar in de paardenwereld vond is dat het, net als in NL alleen dan nog even "erger", vrij lastig is om binnen te komen tenzij je iemand binnen die wereld kent. Komt nog bij dat er ook veel racebanen zitten en daar kom je bijna helemaal niet binnen.
Ik zou vooral ook op kijiji kijken, daar staat vaak veel meer op dan op Y&G en heb ik toendertijd zelf ook veel meer aan gehad.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:47

HippoLogic schreef:
Wat voor werk zit je aan te denken, Myrth?

Hoewel ik geen ervaring met western heb, is werken op een ranch mijn ultieme pennydroom!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:31

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 06:59

Of probeer http://www.workaway.info. Ik geloof dat lidgeld €22/2 jaar is, maar daarmee heb je wel een enorme database aan mogelijk plekjes. Hier vind je echt tal van ranches over heel Canada. Guest ranches, working ranches, private ranches, breeding farms, rijscholen, summer camps, etc. Keuze genoeg ;) Is tegen kost- en inwoon. En met een beetje geluk vind je een plekje waar je een extra zakcentje verdient, al werk je dan vaak meer uren dan aangegeven. Tip: zorg voor een duidelijk, aantrekkelijk profiel met vermelding van al je ervaring en enkele goede foto's van jezelf, het helpt je makkelijker aan een plekje!

Zelf heb ik mijn baantjes gevonden via Facebook (Ranch Help Wanted) en gewoon ranches mailen. Heb op een guest ranch gewerkt al wrangler en nu werk ik op een reining breeding farm beetje als 'stalmanager'. En met beetje geluk ga ik binnenkort bij een paardentrainer aan de slag als een soort 'assistant trainer' :) Zonder al te veel plannen naar Canada gekomen (allé, ik ging normaal een heel jaar op dezelfde farm werken, maar dat is beetje anders gelopen) en al een paar unieke ervaringen achter de rug. Het enige wat ik een beetje 'mis' is... reizen! Echt veel van Canada heb ik nog niet gezien :o haha. Ging normaal rondreizen, maar dat is er dus nog niet van gekomen. Hopelijk kan ik na mijn Working Holiday een gewoon toeristenvisum krijgen, zodat ik toch nog een beetje kan rondreizen en wat van het land kan zien. Er zijn gewoon ZO véél dingen die ik wil zien/doen, dat ik niet eens weet waar te beginnen :+

Zie er al tegen op om over minder dan 5 maand terug te moeten gaan naar Belgiê :( Ik wil niet meer weg... *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:47

Je bent er iig wel een heel jaar, volgens mij was er hier ook iemand die haar working holiday voor 2 maanden gebruikte, zo zonde!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:31

Ja workaway ken ik ook! Maar ik heb al een verblijfplaats, dus ik hoef geen kost en inwoning in principe! Maar dankje voor het meedenken! Ik zal mij ook een verdiepen in dat working holiday verhaal, hoe dat nou zit..

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:47

ik was die iemand van de 2 maand :(

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:16

Huh? wat bedoel je met 2 maanden? 2 maanden canada is best lekker toch? :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:09

Je kan een WHP maar 1x in je leven gebruiken. Aangezien je dat ding dan voor 12 maanden krijgt is het, imo, nogal zonde om hem dan maar zo kort te gebruiken.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:18

Als ik naar canada zou gaan, zou ik ook niet langer dan twee (misschien 3) maanden gaan. Langer kan ik mn vriend echt niet missen hoor :')

Wellicht ooit nog eens samen naar australië, haha :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:30

Is inderdaad erg zonde maar ja, heb nu een goede job dus kan die ook niet zomaar meer achterlaten..

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:09

Idd, best zonde Eline, je had misschien iets anders kunnen zoeken toen bleek dat je je ding niet had gevonden. Maar ik snap ook wel dat je terug naar huis wou. Het is zeker niet altijd rozengeur en maneschijn, geloof me, heb ook mijn downs hier. Maar de ups zijn het ZO waard. En als het even kon... Ik bleef gewoon langer, een jaar is niet lang genoeg ^^ Al kijk ik er stiekem wel naar uit om mijn familie, hondjes en vrienden weer te zien ;) Hopelijk heb je nu wel een fijne job en heb je het een beetje naar je zin in België.

Terugkomen om te reizen is altijd wel mogelijk, maar om hier echt te kunnen werken is dat werkvisum toch wel een must. En ik wil hier heel graag blijven, kan namelijk met een aantal paardentrainers samen werken hier. Die kans krijg ik niet echt in België... Helaas is het verkrijgen van een work permit bijna onmogelijk, pfffff. Hopelijk kan ik hier wat ervaring opdoen en misschien vind ik wel iets gelijkaardigs in Europa om zodoende nog meer ervaring te krijgen :) Al ben ik heel erg blij met de kansen die ik hier krijg :D

Vandaag was het de 'begrafenis' van een veulen dat bijna 2 maand te vroeg was geboren. Hij kwam levend te wereld en we hebben hem een kans gegeven, maar na 14u werd het duidelijk dat hij gewoon nog niet volgroeid was en hij amper tot geen levenswaarde had. Dus hebben we hem laten inslapen. Hij is in mijn armen gestorven. Een echt vechtertje was het, niet normaal, probeerde op te staan en alles. En het duurde ook even voor zijn hartje stopte na de spuit. Maar hij is vredig ingeslapen. We hadden hem Little Rockie gedoopt. Echt doodzonde hoor, was een zoon van de (overleden) Gunner en hij leek er zo hard op, vos, 4 witte voetjes, wit hoofd... We zullen hem zo hard missen :(
Komt er ook nog eens bij dat de mama vandaag met spoed opgenomen is in de paardenkliniek met vergiftigingsverschijnselen. Allemaal mee duimen dat ze er door komt!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:08

Ja Carmen erg jammer maar helaas. Ik kan wel makkelijk immigrant worden door m'n beroep als verpleegster.. Maar nu ik een vriend heb is dat lastiger, die wilt helaas niet mee naar Canada.. of nu toch nog niet. Dus zal m'n droom toch maar even uistellen

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:07

Ik zit inmiddels zo'n half jaar in Newfoundland voor school en ik ben echt verliefd geworden op deze plek! Heb nog minstens 3,5 jaar te gaan dus kan er voorlopig nog wel even van genieten. Er zaten hier verder geen bokkers in Newfoundland toch?

En wat erg van het veulen, heel veel sterkte :(:)