Spanje heeft een landpercentage 42. Dat is flink lager dan frankrijk.
En is het zo vreemd wat ik "wil"? Verzekeren in een land waar ik woon. Daar ook belasting betalen, er is een verdrag dus nederland krijgt zijn belasting wel via frankrijk. Dat lijkt mij eigenlijk volstrekt normaal. Als je in nl woont/werkt moet je verplicht verzekerd zijn voor ziektekosten. Als je de nl regels zou omkeren zou dan iedere buitenlander die er woont in zijn eigen land een ziektekostenverzekering moeten afsluiten voor de zorg die daar niet afgenomen wordt als hij er pensioen of iets anders krijgt. Maar moet dan ook in nl een zorgverzekering hebben om voldoende zorg te kunnen krijgen.
Met een dik gevulde bankrekening merk je dat niet. Maar ik zie gewoon geen enkele reden waarom je verplicht een heel dure ziektekosten verzekering in nl moet aanhouden waar op termijn geen zorg meer afgenomen wordt. Je betaalt voor dingen waar geen gebruik van gemaakt wordt. Je bij elke keer zorg de buitenlandse eurocross moet bellen zodat de rekening betaald wordt. Terwijl je goedkoper sneller en simpeler uitbent met een zorgverzekering in het land waar je woont en waar je ook belasting betaald.
Ik ben nog een paar keer gaan rekenen met 1 en 2 personen wel of geen pensioengerechtigde leeftijd, en met 1 aow en 1 persoon zou je 408 euro per maand betalen. Tewijl je dan in frankrijk met aow geloof ik 49 euro per maand uit zou kunnen. Met 2 personen en 2 keer aow in totaal 501 euro per maand met zijn tweeen dat is 250 euro en een beetje per persoon. Dat is ook al vreemd. Maar volgens de cak dame klopt de rekentool wel.
Ik laat het voor nu rusten hoofd werkt totaal niet mee .

Had toch al een sjitdag dus dit kon er ook nog wel bij

maar ga daar nog achterheen.