Ideaal tegen de muizen. Zou alleen regelmatig ontwormen en gewoon net genoeg voeren dat ze mooi op gewicht blijft.
Vroeger deed ik ook altijd stalkat voeren. In de winters en met goed koud weer gewoon simpel blik natvoer. Meeste voedingstoffen halen ze toch uit wat ze vangen.
De poes is goed op gewicht hoor. Vandaag voor het eerst dat ik in de buurt kon komen. Misschien dat ik haar op een gegeven moment ook kan aaien, even afwachten. Ik hoop wel dat ze gesteriliseerd is. Die tabaksdroger ruikt naar niets, zeker niet naar tabak. Elke boerderij hier in de omgeving heeft er wel 1, sommige omgebouwd tot woonruimte. Wij willen er een schuilstal van maken.
Lijkt me een goed plan een schuilstal, hij grenst aan je weiland toch?
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-24 20:23
Monique1963 schreef:
Lijkt me een goed plan een schuilstal, hij grenst aan je weiland toch?
Min of meer wel ja, alleen ligt er tussen het stuk bij de Tabaksdroger en het weiland een geul/slootje, niet heel diep hoor. Desnoods maken we een soort duiker, grote buis in de geul en berg puin erover heen oid. Dit is trouwens die narigheid van die verbrande matrassen.
Mooie zonsondergang! En een geul overbruggen zal idd niet het ingewikkeldste zijn!
pmarena
Geplaatst: 01-12-24 07:13
Wat een eikels joh om nog even de boel te vervuilen met die matrassen. Echt aso dat ze die dingen niet gewoon zelf wegbrengen. Of desnoods laten staan zodat jullie ze af konden voeren. Alles beter dan zo'n half verbrande hoop achterlaten
Zou rechtvaardig zijn als ze dat zelf oplossen. Maarja het zou ook rechtvaardig zijn als je gewoon gebruik mag maken van een WC bij een notaris, wat een idioot gedoe zeg....
Wel een gave plek, heel landgoed met diverse bebouwing! Hopelijk is alleen het begin stom en wordt het hierna leuker
Ja die verbrande matrassen is echt aso. De emmaus is alles op komen halen, kan zomaar dat die dat gedaan hebben. Ik zie die oude man van 91 dat nog niet doen. Maar we hadden ze inderdaad dan nog liever in zijn geheel naar de stort willen brengen. De beneden en 1e verdieping zijn nog niet eens zo groot hoor. En de zolder en kelder hoef je niet zo vaak schoon te maken. Op de zolder ligt een dikke laag isolatie, glaswol oid, daar kunnen we nu sowieso niets mee. Misschien in de toekomst wel ook kamers maken. En de kelder wordt opslag, reuze handig, we hebben veel spullen. Hoewel we ook wel veel willen gaan verkopen van brocante.
Heerlijke ruimte. Is hij groter dan de grote schuur bij je huidige huis? Om een idee te krijgen? Ik krijg het gevoel dat deze langer is? En hij lijkt me ook in een betere staat, of niet?
De schuur bij het huidige huis is langer, maar bestaat uit 3 verdiepingen en de onderste is maar de helft van de schuur en bovendien erg laag. Dan heb ik het over de grange. De schuur waar de stallen in zijn is veel kleiner. Zo'n grote stal is wel prettig voor de paarden, voor als ze weer eens ruzie hebben.
Zelf vind ik lichtgeel juist wel mooi altijd, staat zo lekker zacht / vrolijk / zonnig Moet alleen wel de juiste kleur zijn want anders staat het zo verrookt