Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:16

Idd vanwege het wegvluchten. Heel dom van hem.

Wat ook dom is, is dat er op Dumpert een filmpje is van iemand die claimt die man te zijn, maar dat het 5 jaar geleden is gefilmd. Maar dat is dus helemaal niet waar _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:25

Wauw, wat een enorm gevolg zeg, van zo'n val.

De sneeuwdump begint hier zondag en gaat echt hele serieuze vormen aannemen. Het nadeel van in the middle of nowhere naast een skigebied wonen, is dat wij waarschijnlijk straks een paar dagen ingesneeuwd gaan zitten. Hopelijk schuiven ze de boel snel schoon, dan kunnen we weer skiën. Tot die tijd gaan we ons wel vermaken met onze sneeuwschoenen :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:32

JudithO schreef:
Wauw, wat een enorm gevolg zeg, van zo'n val.

De sneeuwdump begint hier zondag en gaat echt hele serieuze vormen aannemen. Het nadeel van in the middle of nowhere naast een skigebied wonen, is dat wij waarschijnlijk straks een paar dagen ingesneeuwd gaan zitten. Hopelijk schuiven ze de boel snel schoon, dan kunnen we weer skiën. Tot die tijd gaan we ons wel vermaken met onze sneeuwschoenen :D

Waar was "hier" ook alweer?

Innsbruck en omgeving hebben een beetje pech.... ten westen in Frankrijk en Zwitserland worden grote hoeveelheden sneeuw verwacht en in het Salzburgerland en in Slovenië óók, maar Innsbruck maar een cm of 20. Hopelijk blijft de koude nu iets langer aanhouden ipv max enkele dagen-1 week. Zou zo tof zijn in een diep winters Innsbruck aan te komen over 1,5 week....

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:03

Om de hoek van Le Lioran in het massief centraal in Frankrijk.

Ik help je hopen dat Innsbruck ook wat krijgt! Al is 20 cm ook al een goed begin natuurlijk :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:02

Foto-update vanuit Zell am See, vanmorgen weer even geskied.
Ligt duidelijk meer sneeuw en minder hoge temperaturen. Stuk beter en mooier om te zien want het werd wel echt groen :+

Glocknerwiese
Afbeelding
Afbeelding

Hirschkogel
Afbeelding

Weet even niet meer welke piste dit was
Afbeelding

Deze lag er slecht geprepareerd bij, klontjebrij op piste 15 :')
Afbeelding

Deze sleeplift gaat naar een makkelijke rode piste, uit mijn hoofd geloof ik nummer 18
Afbeelding
Afbeelding

En de Glocknerbahn weer aan het eind rond 11:30. Wel genoeg mensen maar een stuk rustiger dan in de vakantie afgelopen twee weken.
Afbeelding

Heel veel Nederlanders trouwens hier nog momenteel.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:46

<3 heerlijk!

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:18

Ziet er heerlijk uit!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:52

Oh genieten! Blijf vooral foto's plaatsen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:55

Nog meer bokkers die binnenkort vertrekken? Wij vertrekken donderdag voor een lang weekend, 2 dagen snowboarden, richting Ehrwald! Voorspellingen rondom sneeuw zijn erg wisselend. Ene zegt 20cm andere zegt 2cm. Koud wordt het wel met -17 op de berg :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:34

Oeh dat is wel fris inderdaad, maar zolang er geen wind staat is het met goed aankleden wel te doen.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:11

Heerlijk die foto's !
Ik ben vorige week 5 dagen in Gerlos geweest, zondag lekker kunnen skieen maar liep het niet over met de sneeuw. Vanaf maandag viel er verse lading dus prima te doen! Het was weer heerlijk.

In de voorjaarsvakantie nog een week naar Zugspitze gebied, dan gaan de kinderen ook mee.
Ze ( en wij natuurlijk ook) kijken er echt weer naar uit, toch leuk met 15 en 18 jaar!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:59

Goed vooruitzicht Peetje :) en dat zijn toch vaak wel de vakanties dat pubers nog graag mee gaan. Ik ben inmiddels 37 en we gaan nog ieder jaar gezellig met mijn ouders mee, blijft leuk :D en inmiddels weer met 2 kleine kinderen (6 en 7 jaar) erbij dus we beginnen weer van voor af aan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:39

Klinkt goed peetje!

Hier (Le Lioran, Frankrijk) is nu een serieuze sneeuwdump bezig. Het gaat echt hard en blijft zeker t/m morgen nog op hoog tempo doorgaan, met de dagen daarna kleinere hoeveelheden tot 20 cm per dag. Ik verwacht eind deze week dus wel weer op de latten te kunnen staan :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:44

JudithO schreef:
Klinkt goed peetje!

Hier (Le Lioran, Frankrijk) is nu een serieuze sneeuwdump bezig. Het gaat echt hard en blijft zeker t/m morgen nog op hoog tempo doorgaan, met de dagen daarna kleinere hoeveelheden tot 20 cm per dag. Ik verwacht eind deze week dus wel weer op de latten te kunnen staan :D

20 cm kleine hoeveelheden >;) _O- Maar fijn hoor, de Alpen heeft het nodig.
Wij hebben officieel geboekt, 18 maart naar Valloire.
Kosten pp: Een schamele €373.- voor appartement, skipas en materiaal. Komt ong €60.- pp aan reiskosten bij, tol, sneeuwkettingen, dakdragers en daar natuurlijk eten en drinken moeten nog berekend worden. Maar al met al zeer blij met de prijs, was de bedoeling om echt low budget te gaan :P

We zitten nu onder de gondel, we skiën vanaf ons appartement naar de gondel toe en de dalafdaling zet ons weerbij het appartement af :P
Enige kleine nadeel is dat het wat bergop ligt, dus we moeten een klein stukje omhoog lopen maar er rijden ook pendelbussen dus dat komt wel goed.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:47

Ja zou ik normaal ook niet zeggen, maar nu valt er rond 50 cm per 24 uur ;) En dat morgen nog een keer. We blijven sneeuwscheppen haha, van schuiven is geen sprake meer.

Goeie deal heb je gesloten! Dat is echt enorm low budget. Hoeveel dagen skipas is dat?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:37

6 dagen, dus een hele week. Maar mijn bijnaam is het reisbureau he, dus ik speel alle vakantiesites helemaal uit voor de beste deals. :P
Ik heb nu via Travelski geboekt, daar kun je pakketten boeken met appartement, skipas en materiaal. Dat scheelt enorm, want van die €373.- is de skipas normaal al €220.- en ik zag steeds prijzen van materiaal voor rond de €80.- maar daar betalen we nu €63.- voor. Ik betaal nu voor een gouden pakket/ski's maar €68.-, dat is echt een giller. :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:44

Dat doe je goed, mooi goedkoop!

Fijn dat er sneeuw valt Judith *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:52

Earth schreef:
6 dagen, dus een hele week. Maar mijn bijnaam is het reisbureau he, dus ik speel alle vakantiesites helemaal uit voor de beste deals. :P
Ik heb nu via Travelski geboekt, daar kun je pakketten boeken met appartement, skipas en materiaal. Dat scheelt enorm, want van die €373.- is de skipas normaal al €220.- en ik zag steeds prijzen van materiaal voor rond de €80.- maar daar betalen we nu €63.- voor. Ik betaal nu voor een gouden pakket/ski's maar €68.-, dat is echt een giller. :P

Goed gedaan!

Maar je gaat vast niet in je eentje? Travelski kwam ik namelijk echt niet op een fatsoenlijk bedrag uit voor 1 persoon hotel/ appartement + skipas.

In je upie skiën is nog véél duurder dan met minimaal 2 :+ -O-

Hier alvast begonnen met de eerste spulletjes bijelkaar zoeken en in de koffer stoppen. Wasjes draaien en goed opletten welke kleding ik ga aantrekken /meenemen. Morgen de nieuwe snowboots en de oude handschoenen inspuiten met waterdicht spray.

M'n oude trouwe backpack uit de opslag gevist. Dit zal één van zn laatste tripjes gaan worden waarschijnlijk |( alle elastiek is helemaal vergaan... en de stof wordt er óók niet beter op. In ieder geval mag ie nog één keer mee km maken, een volgende keer zie ik wel of ie nog leeft.

(Ps, ja, ga met én koffer én backpack, eigen materiaal gaat mee en skischoenen + snowboots nemen al bijna de halve koffer in beslag :D )

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:05

Hehe, ik heb dus de webcams van La Plagne opstaan, bwoah, het zijn niet direct de dagen dat je smorgens met plezier de piste op stapt _O-
Roche de Mio (+/- het hoogste punt in het gebied op 2740m) zie je geen hand voor ogen door de rondvliegende sneeuw. Gisteren heb ik de gondels meerdere keren stil zien staan, ik neem aan door de wind.
Bergerie op 2184m ziet er beter uit, meer zicht, maar het oogt nog steeds allemaal heel. erg. koud.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:49

Mvdende klopt, we zijn met 4 personen. Hoe meer je gaat, hoe goedkoper het wordt. Alleen skiën is idd erg duur. Wij hebben 3 jaar terug met 10 man in een heel luxe appartement gezeten, voor ongeveer dezelfde prijs (€375.- pp), dus ja hoe groter de groep hoe beter betaalbaar.

Misschien voor jou nog een idee, ik zie op het wintersportforum (wintersport.nl) nog wel eens oproepen om mee te gaan met een groep skiërs. Dat zijn ook soms groepen met mensen die elkaar niet perse kennen. Misschien voor de volgende keer een idee? Dat maakt het wel een stuk goedkoper :)

Indy ik zag dat het in Valloire gisteren -13 met windkracht 4 was, daar word je ook niet blij van :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:26

Earth schreef:
Mvdende klopt, we zijn met 4 personen. Hoe meer je gaat, hoe goedkoper het wordt. Alleen skiën is idd erg duur. Wij hebben 3 jaar terug met 10 man in een heel luxe appartement gezeten, voor ongeveer dezelfde prijs (€375.- pp), dus ja hoe groter de groep hoe beter betaalbaar.

Misschien voor jou nog een idee, ik zie op het wintersportforum (wintersport.nl) nog wel eens oproepen om mee te gaan met een groep skiërs. Dat zijn ook soms groepen met mensen die elkaar niet perse kennen. Misschien voor de volgende keer een idee? Dat maakt het wel een stuk goedkoper :)

Indy ik zag dat het in Valloire gisteren -13 met windkracht 4 was, daar word je ook niet blij van :')

Klopt, die oproepen zie ik regelmatig op dat forum voorbij komen. Maar ik ben absoluut geen mensen mens en durf daar eigenlijk niet met mee, omdat ik weet dat ik vaak niet lekker ga in een groepje.

Tis alleen zo jammer dat voor happy singels het leven en óók de wintersport ( en overige vakanties) zo duur is..

Voorlopig wordt er nog een klein beetje sneeuw voorspelt rondom Innsbruck, en vanaf volgende week meer zon.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:28

Ah ja dan snap ik dat dat misschien geen optie is. :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:05

lucifertje schreef:
Nog meer bokkers die binnenkort vertrekken? Wij vertrekken donderdag voor een lang weekend, 2 dagen snowboarden, richting Ehrwald! Voorspellingen rondom sneeuw zijn erg wisselend. Ene zegt 20cm andere zegt 2cm. Koud wordt het wel met -17 op de berg :D

Wij vertrekken zaterdag richting Saas-Fee en ik zie daar ook -22 tot -30 op de berg.. :brr:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:37

Omg dat is echt koud haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:41

Ik geloof niet dat ik veel op de berg kom hoor! :+ Ben nog een beginnende skiër, dus de eerste drie dagen zullen bestaan uit lessen en wat blauwe pistes denk ik!

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en vind het heel leuk! Ik heb skiën/wintersport niet vanuit huis meegekregen, maar dit jaar voor het eerst sinds 10 jaar weer op wintersport. Inclusief een boel lessen haha! :D