Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeMaJai

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:52

Wij gaan volgend jaar naar kos of Kreta met heel me schoonfamilie

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:22

Jaa in mei 8 dagen genieten op Kreta :D

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:02

Wij willen in juni met 3 meiden van 25 en 30 naar Griekenland. 6 tot 8 dagen, hotel met ontbijt , strand in de buurt en dan fijne uitgaansgelegenheden. Iemand tips?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:53

Kos stad! Erg leuk, goed stappen en een hele fijne sfeer :j strand is daar goed te doen. Niet zo’n chaos als cherso waar ook maar een klein reepje strand is :')

Ik ben aan het twijfelen. Wil eigenlijk erg graag deze zomer een weekje weg, alleen zit ik met studie/verlof werk. Dus kan eigenlijk alleen maar tussen 7juli en 30aug, aka hoofdseizoen.. plus ik ben alleen, aangezien alle vriendinnen vriendjes etc hebben.. dus ik twijfel of ik dat durf in mijn eentje, naast het feit dat ik in t dure seizoen moet + toeslag eenpersoon :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:30

Deze meivakantoe willen een vriendin en ik graag een rondreis over het vasteland van Griekenland maken en de klassieke oudheid aandoen (rondreis van Kras). Het is een flydrive. Is dat veilig om te doen?
Ik ben 1x eerder in Griekenland geweest maar was toen alleen in Athene met een busuitstapje naar Delphi.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:50

Sheran schreef:
Deze meivakantoe willen een vriendin en ik graag een rondreis over het vasteland van Griekenland maken en de klassieke oudheid aandoen (rondreis van Kras). Het is een flydrive. Is dat veilig om te doen?
Ik ben 1x eerder in Griekenland geweest maar was toen alleen in Athene met een busuitstapje naar Delphi.

Ik vind Griekenland heel veilig om als vrouw te reizen. Wel moet je in Athene opletten, het is een grote stad, er zijn veel zakkenrollers actief, maar je kan er gewoon 's avonds over straat.
Het verkeer is nog wel een dingetje, er gebeuren ontzettend veel ongelukken in het verkeer. Ze rijden vaak als idioten, maar als je rustig rijdt, goed oplet, geen probleem.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:26

Ok, bedankt! Het ging me idd vooral om andere dingen als zakenrollen, dat is een risico dat je overal loopt. Athene vond ik inderdaad wel een veilige stad om te zijn :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:30

Ik durf dat daar wel aan hoor, ik ga waarschijnlijk alleen :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:14

Voor in juni zijn een vriendin en ik aan het kijken naar vakantie en nu kwam ik hotel Konaki in Ligia tegen (Lefkas). Zijn er bokkers bekend met dit hotel en/of Ligia? De recensies over het hotel zijn allemaal prima, maar bij veel lees ik dat Ligia zelf toch wel erg stil is en je voor mooiere stranden toch wel even op pad moet. Volgens mij is Lefkas niet zo groot en het zit relatief dicht bij Lefkas stad en Nidri, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Er schijnt een bus vlak voor het hotel te stoppen met verbindingen naar Lefkas en Nidri, waarschijnlijk zullen we ook voor een paar dagen een scooter/auto huren. Rust is ook niet zo erg, als we maar wel relatief makkelijk de drukte kunnen opzoeken. We zijn namelijk allebei pas 23 en houden ook wel gewoon van gezelligheid.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:34

Sheran schreef:

Ik heb Griekenland altijd als veilig ervaren.

Onze kinderen keuteren altijd zelf rond in de dorpjes.
Ik ga ook rustig alleen mijn rondje maken.(om boodschappen te doen bijvoorbeeld)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:26

Geboekt :)

8 dansjes flydrive Klassiek Griekenland. Spannend!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 22:32

Iedere dag een ander dansje? :))
Maar wel gaaf hoor! Wij hebben die route ook al eens gedaan, echt mooi.

Ik heb vanavond dan toch maar de dure tickets naar Kefalonia geboekt. Ik blijf het bizar vinden dat ik voor hetzelfde geld in Florida kan zitten 8)7 Maar goed, het is zo, dus we leggen ons er maar bij neer!
Kefalonia, it is, voor de vierde keer al :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:39

:j :))
Vind het best wel spannend! Ik hou van autorijden, maar nog nooit zoiets gedaan met een vriendin.

En wat suf he, die prijzen! Maar goed dat je het gedaan hebt :) Hier word je iig blij van!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:26

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:43

Electra63 schreef:
Voor wie nog tips zoekt voor vakantie rond Parga; ik kwam dit artikel tegen https://www.27vakantiedagen.nl/griekenl ... ga-epirus/

Fijn linkje! Ga ik onthouden voor volgend jaar!

Wij hebben inmiddels Lefkas geboekt. Hebben een heel leuk appartement via Airbnb. Ben nu al aan het aftellen, zo heerlijk <3

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:44

__denise schreef:
Electra63 schreef:
Voor wie nog tips zoekt voor vakantie rond Parga; ik kwam dit artikel tegen https://www.27vakantiedagen.nl/griekenl ... ga-epirus/

Fijn linkje! Ga ik onthouden voor volgend jaar!

Wij hebben inmiddels Lefkas geboekt. Hebben een heel leuk appartement via Airbnb. Ben nu al aan het aftellen, zo heerlijk <3

Wat leuk, wij hebben ook Lefkas geboekt :). Waar zitten jullie?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:05

Mijn man gaat volgende week voor zijn werk een weekje naar Athene, ik heb geprobeerd om mee te kunnen gaan, :D maar helaas. Het is komende week 21/22 graden, lijkt me heerlijk om nu lekker door Athene te slenteren.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:43

Wij zitten in Nidri, DewiRox!

Oh heerlijk. Ik kan ook niet wachten op de warme lucht, afkoelend zeewindje, Grieks eten en de vriendelijke Grieken {:}

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:02

Fitzroy schreef:
Iedere dag een ander dansje? :))
Maar wel gaaf hoor! Wij hebben die route ook al eens gedaan, echt mooi.

Ik heb vanavond dan toch maar de dure tickets naar Kefalonia geboekt. Ik blijf het bizar vinden dat ik voor hetzelfde geld in Florida kan zitten 8)7 Maar goed, het is zo, dus we leggen ons er maar bij neer!
Kefalonia, it is, voor de vierde keer al :=

Kefalonia staat ook hoog op mijn lijst. Nu nog een leuk hotel daar vinden. Welke zou jij adviseren?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 08:11

Sorry, wij zitten nooit in hotels, dus ik kan je daar niet bij helpen. Qua ligging weet ik wel dat ik de luxe hotels rond Skala en Lixouri niet zou aanbevelen. Deze liggen vrij ver van de bewoonde wereld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:06

Waar zit jij dan in, Fitzroy? Ha je kamperen of logeren bij vrienden? Eigen huisje?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 12:05

Wij huren altijd via huizensites als HomeAway, holidaylettings, ownerdirect enz enz. En veel googlen om de juiste accommodatie te vinden. Wij zitten graag in een villa met zwembad en via reisorganisaties is dat én lastig te vinden én peperduur. Ondanks de dure tickets ben ik toch nog honderden euro’s goedkoper uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:35

Ik ga ook naar Kefalonia na lang twijfelen toch voor lassi gekozen maar dan net iets buiten de drukte, vind het wel fijn als er wat restaurants op loopafstand zijn en het ligt nog vrij centraal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:15

moonsparkle schreef:
Ik ga ook naar Kefalonia na lang twijfelen toch voor lassi gekozen maar dan net iets buiten de drukte, vind het wel fijn als er wat restaurants op loopafstand zijn en het ligt nog vrij centraal.

Ja dat wil ik ook het liefst. Op loop afstand een dorpje met winkeltjes. Niet zo afgelegen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:06

Ik kan niet naar Griekenland waarschijnlijk dit jaar. Ik krijg meerdere operaties en waarschijnlijk kan ik op mijn werk pas eind september of in oktober vakantie nemen. Misschien dan maar ergens een stedentrip naar Athene ter compensatie doen...

Of valt het in die pperiode nog wel te doen?